ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است که به دلیل شباهت نقشه‌اش به چکمه، به کشور چکمه‌ای مشهور است. پایتخت ایتالیا شهر رم است و شبه جزیره‌ ایتالیا، جزیره‌ سیسیل و جزیره‌ ساردنی واقع در دریای مدیترانه، ایتالیای امروزی را تشکیل می‌دهند. ایتالیا با اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس مرز مشترک دارد. از شهرهای مهم این کشور می توان به میلان، ونیز، رم، فلورانس،تورین و بلونیا اشاره کرد.

در بخش های قبل به بررسی شهرهای میلان و ونیز و همچنین رم و فلورانس پرداخته شد. در این بخش مروری بر شهرهای تورین و بولونیا خواهیم داشت.

شهر تورین

تورین شهری در شمال غربی ایتالیا  و مرکز استان تورینو می باشد. این شهر به عنوان اولین پایتخت ایتالیا در بین سال های 1861 تا 1865 بوده و چهارمین شهر پر جمعیت ایتالیا محسوب می شود و از نظر اقتصادی نیز دارای اهمیت بسیاری برای این کشور می باشد. تورین در ایتالیایی به معنای گاو نر کوچک است. تورین مرکز بزرگ فرهنگی و صنعتی ایتالیا است که از جمله صنایع آن می توان به تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری، چرم، لباس و وسایل پلاستیکی اشاره کرد. شهر تورین میزبان واحدهای صنعتی با شهرت جهانی مانند IVECO و کارخانجات عظیم خودرو سازی فیات می باشد.

رژیم غذایی مردم تورین

تورین پایتخت غذاهای خوب و خوشمزه است. از جمله غذاهای معروف آن می توان به غذای سنتی tajarin یا براساتو بارلو، Bagna Cauda، ترافل، آگنولوتی و استیک  brasato al Barolo اشاره کرد.

 وضعیت آب و هوا

تورین آب و هوای اقیانوسی با تابستان معتدل دارد.

 

جاذبه های گردشگری

مهمترین جاذبه های توریستی تورین عبارتند از:

کاخ سلطنتی

کاخ مادام

گنبد مول آنتونلیانا

کلیسای جامع سن جیووانی باتیستا

روستای قرون وسطی و پارک ولنتینو

موزه مصری

دروازه پالاتین

میدان سن کارلو

کاخ کارینیانو

موزه ملی اتومبیل

 

شهر بولونیا

بولونیا (Bologna) که به ونیز کوچک نیز شهرت یافته است، شهری واقع در شمال ایتالیا و هفتمین شهر پر جمعیت این کشور است. این شهر زیبا از قدمتی دیرینه برخوردار بوده و جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. مساحت بولونیا 140 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در حدود 385 هزار نفر تخمین زده می شود. شهر بولونیا از پر تردد ترین شهرهای کشور ایتالیا به شمار می رود و سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر جهان است.

مردم بولونیا تحت تاثیر فرهنگ غالب در این کشور، بسیار خون گرم و پر انرژی بوده و رفتاری مهربان و صمیمی با گردشگران دارند.

رژیم غذایی مردم بولونیا

با شنیدن نام ایتالیا، تصویر غذاهای لذیذ و متنوع ایتالیایی همچون انواع پیتزا، پاستا، لازانیا و همچنین نوشیدنی ها و دسرهای معروف آن نظیر تیرامیسو در ذهن نقش می بندد. بولونیا به دو نیمه تقسیم شده است. نیمی از این شهر به کافه ها و رستوران های لوکس و مدرن اختصاص یافته و نیمی دیگر آثار تاریخی منحصر به فردی در خود جای داده است. در رستوران های شهر منوهای مختلفی به چشم می خورد که هر یک کیفیت و قیمت متفاوتی دارند.

وضعیت آب و هوا

بولونیا در بخش مرکزی ایتالیا قرار دارد و تفاوت دمای آن در فصول سرد و گرم سال چندان زیاد نیست، اگر چه ممکن است در این مناطق هم گاهی زمستان‌های سرد و برفی یا تابستا‌ن‌های فوق‌العاده گرم را تجربه کنید.

 

جاذبه های گردشگری

برخی از معروف ترین جاذبه های بولونیا عبارتند از:

خیابان های Quadrilatero

میدان Piazza Maggiore

ایوان سن لوکا

برج Torre Asinelli

مرکز خرید Galleria Cavour

جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانید مقالات زیر را نیز مطالعه فرمایید.

کشورهای برتر اروپا برای تحصیل

دلایل تحصیل در ایتالیا

دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه‌های ایتالیا

دانشگاه تورین ایتالیا

دانشگاه موسیقی تورین ایتالیا

 

دسته بندی شده در: