از جمله کار های پردرامد و پر تقاضا در کشور گرجستان و در شهر های بزرگ و پرجمعیتی مانند تفلیس و باتومی، پزشکی است. اگر داوطلب شغل پزشکی در گرجستان هستید، شما نیازمند مدرک لیسانس پزشکی MBBS از دانشکده پزشکی گرجستان و یا مدرک معادل بین المللی معتبر از دیگر دانشگاه های خارجی هستید. دوره لیسانس پزشکی MBBS و M.D. در این کشور 6 ساله است و شامل 5 سال تحصیل در دوره آکادمیک و یک سال دوره کار ورزی می شود. بعد از دریافت مدرک می توانید به راحتی در این کشور کار پیدا کنید و با درامدی خوب استخدام شوید. در کشور گرجستان می توانید کار پزشکی را در بیمارستان ها ، موسسات و شرکت های مراقبت درمانی و،کلینیک های خصوصی و دولتی ، مراکز فوریت های پزشکی و… انجام دهید.

در ادامه این مطلب درباره مهاجرت پزشکان به گرجستان خواهید خواند.

تحصیل در رشته پزشکی در گرجستان

کشور گرجستان خیلی سریع در حال رشد است و سیستم آموزشی برتر خود را حفظ کرده است. دانشگاه های پزشکی گرجستان، رتبه بندی علمی بالایی در جهان دارد و حتی از دانشگاه های پزشکی روسیه و اوکراین هم بالاتر است. اگر داوطلب تحصیل در رشته پزشکی در گرجستان هستید، باید بدانید که فقط چند دانشگاه پزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد که دانشگاه های:

• دانشگاه دولتی Akaki Tsereteli
• دانشگاه پزشکی David Tvildiani (دانشکده پزشکی AIETI)
• دانشگاه University Geomedi
• دانشگاه دولتی Shota Rustaveli باتومی
هستند.

مزیت های تحصیل در رشته پزشکی در کشور گرجستان

اگر در رشته پزشکی در این کشور تحصیل کنید از امتیازات زیر بهره مند خواهید شد:
• آزمون پذیرش و یا ورودی در دانشکده های و کالج های پزشکی کشور گرجستان وجود ندارد.
• تحصیل در مقطع کارشناسی به زبان گرجستانی شامل دانشگاه های درجه B است اما زبان آموزش برنامه های MBBS در کشور گرجستان به انگلیسی است.
• دانشگاه های پزشکی دولتی، کالج های پزشکی برتر برای MBBS هستند و دانشگاه ها و کالج های خصوصی گرجستان توصیه نمیشود چون دارای کیفیت پایینی هستند.

اشتغال پزشکان در گرجستان

درآمد این رشته در این کشور مثل بقیه کشورها بسیار بالا است و داوطلبان و متقضیان زیادی دارد. اصلاحات و رشد نسبتا بالای اقتصادی در طی دهه گذشته، بیکاری یک چالش بزرگ در کشور گرجستان است. در سال 2013 تقریبا 14.6% نرح بیکاری کاهش یافته ولی اکثرا به دلیل کاهش مشارکت در نیروی کار است. بازار کار و فرصا های شغلی برای جوتنان در کشور گرجستان محدود و کم است. در سال 2021 درامد رشته های پزشکی به طور متوسط 17300GEL میباشد و حداقل دریافتی تقریبا 6370GEL است و همچنین حداکثر درامد تقریبا 29300GEL است.

مهاجرت پزشکان به گرجستان

اگر فردی در بیمارستان یا کلینیک، زیر نظر مستقیم و غیر مستقیم یک پزشک ارشد ثبت شده باشد می تواند، مثل یک پزشک معالج طبابت کند. در اکثر حوزه های قضایی، اتمام موفقیت آمیز این چنین آموزشی برای کسب مجوز بدون محدودیت برای کار پزشکی، مخصوصا مجوز انجام تخصص نیاز است. فردی بسته به حوزه قضایی می تواند در این آموزش ها مشغول شود و یا به عنوان مقیم، کاراموز یا ثبت کننده یاشد. آموزش اقامت با دوره های فلوشیپ و یا فوق تخصص دنبال میشود. پزشک مقیم به عنوان افسر ارشد پزشکی محسوب میشود و پزشک های مقیم به شیوه سنتی بیشتر آموزششان را در بیمارستان می گذرانند. زمان اقامت به برنامه و تخصص بستگی دارد و از ۳ تا ۷سال میتواند طول بکشد.
ساکنان ارشد مقیم در سال آخر اقامت خود هستند.بعضی از آن ها خود را به عنوان رئیس مقیم معرفی میکنند. و به دلیل اینکه دانشکده های پزشکی طیف گسترده و زیادی از دانش های پزشکی، مهارت های بالینی پایه و تجربه ظارت های پزشکی را در زمینه های متفاوت می آموزد، دستیاری پزشکی هم آموزش های عمیقی را در یک شاخه مخصوص پزشکی ارائه میکند.

اعزام پزشک به گرجستان

تحصیل در این رشته در خارج از کشور به خاطر اینکه ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی اختلاف زیادی دارد در کشور های مختلف، متقاضیان زیادی دارد و بسیار محبوب شده است.هزینه های زندگی، هزینه های ادامه تحصیل، کیفیت تحصیلات، پیش نیاز های پذیرش، زبان تدریس، از جمله معیار هایی میباشد باید هنگام تصمیم گیری برای مهاجرت و پذیرش به آن توجه کنید.

اعزام دانشجوی پزشکی به گرجستان

یکی از بهترین راه حل های مهاجرت تحصیلی، اعزام دانشجوی پزشکی است. دانشجویانی که رویای پزشک شدن دارند ولی شرایط را برای تحصیل در داخل کشور ندارند، باید بدانند هیچ وقت برای تحصیل در رشته پزشکی دیر نیست. دانشگاه های خوب و معتبری در سرتاسر جهان هر سال هزاران دانشجو را برای تحصیل در همه ی رشته های پزشکی، دامپزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری جذب میکند.

شهریه و هزینه های دانشگاه پزشکی گرجستان

قبل از مهاجرت حتما هزینه های لازم و مهم را براورد کنید و برای آن ها برنامه ریزی کنید. با توجه به کیفیت تحصیلات و هزینه های متناسب زندگی در کشور گرجستان، هزینه تحصیل در رشته پزشکی در گرجستان هم در مقایسه با سایر کشور های جهان مقرون به صرفه است. این رشته به زبان های انگلیسی و روسی در دانشگاه های دولتی گرجستان ارائه میشود و تقریبا بین ۳۵۶۰ تا ۴۴۵۰ دلار سالانه میباشد. این هزینه ها در ۲ یا ۳ مرحله پرداخت میشود و مبلغ به حساب موسسه ی پزشکی واریز میشود.
مبلغ هزینه ی تحصیل در دانشگاه پزشکی تفلیس در سال حدود ۳۵۰۰ دلار است و داوطلبان میتوانند هزینه را طی ۲ ترم تحصیلی به دانشگاه پرداخت کنند.
اگر موفق شوید بورسیه ی تحصیلی کشور گزجستان را اخذ کنید، شهریه شما کمتر میشود و حتی کاملا حذف میشود. این بورسیه یه افرادی تعلق میگیرد که دارای رزومه ای قوی هستند و در صورت پذیرش تحصیل رایگان در این کشور را دریافت میکنند. معمولا بورسیه تحصیلی برای مقاطع بالا مثل دکتری و فوق لیسانش تعلق میگیرد.
مبلغ هزینه تحصیلات تکمیلی در رشته پزشکی درکشور گرجستان معمولا بین ۲۱۶۰ تا ۴۲۰۰ دلار است.

مهاجرت کاری پزشکان به گرجستان

به طور کلی نمیتوان یک راه و روش را به همه ی افراد پیشنهاد داد و انتخاب بهترین راه برای مهاجرت پزشکان به گرجستان شرایط هر شخص بستگی دارد. رشته های پزشکی و پیراپزشکی جزو رشته های خاص هستند و نظام سلامت و بهداشت کشور ها به این گروه از تخصص بستگی دارد. برای کار و ادامه تحصیل شما نیاز به معادل سازی مدارک دارید که به معنی برطرف سازی اختلافات سیستم آموزشی ایران و کشور مورد نظر میشود. شما باید به زبان بومی کشور مقصد تسلط داشته باشد و با اخذ مجوز کار و فعالیت در آن کشور مشغول به کار شوید.

دانشگاه پزشکی گرجستان

دانشگاه تفلیس در سال ۱۹۱۸ در روز یادبود پادشاه گرجستان افتتاح شد و شروع به کارد کرد.بنیان گذاران این دانشگاه اهمیت معرفی آموزش عالی پزشکی را به خوبی میدانند. ایوان جاواخیشویلی، دلایل تاسیس دانشکده پزشکی را اینگونه بیان میکند: اکثر بیماری های انسانس دارای ابعاد مختلفی هستند و بیشتر آن ها مورد بررسی قرار نگرفته اند. پس استاد های دانشکده های علوم پزشکی و طبیعی این دانشگاه دارای یک حوزه چالش گسترده است.

شرایط مهاجرت پزشکان به گرجستان

معمولا بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور دارند، از راه و کار پزشکی وارد میشوند و اقدام میکنند. پس از اینکه اقامت تحصیلی را گرفتید میتوانید برای کار در رشته پزشکی و اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور اقدام کنید و اگر در کشور گرجستان هستید و میخواهید بعد از تموم شدن دوران تحصیل دنبال شغل مرتبط با رشته خورد بگردید باید اطلاعات کامل درباره ی شرایط کار آن کشور داشته باشید.
پایه حقوق برای بازنشستگان استخدامیان پزشکی حدودا ۱۸۹۰۰۰ سالانه است و به طور میانگین کمترین مبلغ را برای متخصصان اطفال و پزشکان خانواده دارد. به طور مثال درامد یک جراح ارتوپد حدود ۵۱۹۰۰۰ درلار است یعنی در واقع اگر متخصص و باتجربه باشید میتوانید به این مبالغ بالا دست پیدا کنید.

مهاجرت به کشور گرجستان از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به گرجستان، کار است. کشور گرجستان از کشور های در حال توسعه و رشد مخصوصا از نظر اقتصادی میباشد که در این سال ها بسیار مورد توجه قرار داوطلبان کار و اشتغال قرار گرفته است. این کشور، کشوری با رشد زیاد و مدرن است که تاریخ و سنتی غنی و قدیمی، طبیعت بکر و زیبا، غذاهای لذت بخش، مالیات کم، میزان جرم و جنایت کم و همچنین هزینه های پایین زندگی میباشد. شرایط اقتصادی کشور گرجستان به دلیل واردات . صنعت توریستی و گردشگری، پیشرفت زیادی کرده و به همین دلیل استغال زایی هم در همه ی صنایع پیشرفت کرده است. کم بودن هزینه های زندگی در گرجستان، اخذ اقامت دائم بدون دردسر، نزدیکی از نظر جغرافیایی به ایران میتواند از مهم ترین دلیل ها برای انتخاب این کشور برای ایرانیان باشد.
برای مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور دو راه وجود دارد. یکی استخدام در شرکت های گرجی و یا بین المللی است و دیگری کارافرینی و راه اندازی کسب و کار خودتان است. کشور گرجستان برای متقاضیانی که قصد راه اندازی کسب و کار دارند مجوز اقامت کاری صادر میکند.

کاریابی در کشور گرجستان

داوطلبان از راه هایی متفاوتی میتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. کاریابی از روش روزنامه های گرجستانی، جستجو از طریق افراد محلی و سایت های کاریابی و مراجعه به موسسه های کاریابی گرجستان.

شرایط زندگی در کشور گرجستان

زندگی در کشور گرجستان، شرایط آسان و ارزانی دارد و این از مهم ترین دلایل افراد برای اخذ اقامت گرجستان میباشد. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشور های اروپایی و آمریکایی و.. بسیار کم تر و منطقی تر است. شاخص هزینه در شهر تفلیس تقریبا ۲۷.۸۸% کمتر از زندگی در شهر تهران است، سعنس هزینه زندگی در ماه در شهر تفلیس حدودا ۷۰۰&ولی در شهر تهران حدودا ۱۰۰۰& است. به غیر از تفلیس شهر های مهم و بزرگ دیگر گرجستان برای زندگی و مهاجرت میتوانیم به کوتایسی، باتومی، متسختا، گوری، روستاوی و پوتی اشاره کنیم.

دسته بندی شده در: