در میان تب و تاب بالای مهاجرت در کشور ما ایران، بسیاری از افراد به دنبال روشی آسان و کم هزینه برای مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی هستند. یکی از کشورهای اروپایی مهاجر دوست کشور کرواسی است. کشور کرواسی در جنوب شرقی اروپا واقع شده و همه ساله میزبان انبوهی از مهاجران از سراسر دنیا می‌باشد. برای آن دسته از افرادی که به دنبال راهی آسان و سریع برای زندگی کردن در کشورهای اروپایی هستند، کشور کرواسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. روش‌های مختلف و زیادی برای مهاجرت به کشور کرواسی وجود دارد و قصد ما در مؤسسه یونیکن این است که از میان روش‌های گوناگون مهاجرت به کرواسی بهترین روش‌های مهاجرت به کرواسی را به شما عزیزان ارائه دهیم. در ادامه این مقاله قرار است کشور کرواسی را بیشتر بشناسیم و بررسی کنیم که چطور می‌توانیم به این کشور مهاجرت کنیم و بهترین روش مهاجرت به این کشور کدام است.

کشور کرواسی کجاست؟

کرواسی (Croatia) کشوری است که در منطقه جنوب شرقی اروپا و شمال غربی شبه جزیره بالکان با وسعت 56،594  واقع شده است با کشورهایی مثل صربستان و از شمال، مجارستان و اسلوونی همسایه است. جمعیت کشور کرواسی در سال 2020 حدود 4،033،000 تخمین زده شده است. این کشور را معمولاً با میراث تاریخی، طبیعتی بکر و آب و هوایی مطبوع و معتدل می‌شناسند. نام کشور کرواسی در بین 20 کشور توریستی جهان به چشم می‌خورد و از نظر جاذبه‌های توریستی و گردشگری بسیار مورد توجه است تا جایی که می‌توان گفت بیشتر درآمد این کشور حول محور توریسم می‌چرخد و این نشانگر اهمیت توریسم در این کشور است. کرواسی علاوه بر زندگی می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که به دنبال اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در کشوری اروپایی هستند، باشد.

آیا کرواسی جزو کشورهای حوزه شینگن است؟

کشور کرواسی در سال 2023 موفق شد به عضویت کشورهای حوزه شینگن درآید و با اقتصاد قوی و مؤسسات آموزشی سطح بالا توجه جهان و به خصوص افراد علاقه‌مند به مهاجرت به کشورهای اروپایی را جلب کند.

مهاجرت به کرواسی خوب است یا نه؟

اما چه چیزی باعث می‌شود مهاجرت به کرواسی در چند سال اخیر در مرکز توجه مهاجرین قرار بگیرید. در ادامه مقاله بهترین روش‌های مهاجرت به کرواسی عناوینی که باعث شده است کشور کرواسی یکی از مقصد مهاجرین در چند سال اخیر قرار بگیرد را ذکر خواهیم کرد.

کشور کرواسی عضو اتحادیه اروپا است:

کرواسی در سال 2013 موفق شد عضو اتحادیه اروپا شود و از سال 2023 موفق شد به عضویت کشورهای حوزه شینگن درآید. این موضوع کشور کرواسی را از نظر موقیت و ارتباط با دیگر کشورهای اروپایی در موضع خوبی قرار میدهد.

آب و هوا کرواسی چگونه است؟

آب و هوا یکی دیگر از مواردی است که برای بسیاری از مهاجرین مهم است. کشور کرواسی دارای آب و هوایی معتدل، آرام و دلپذیر مدیترانه‌ای می‌باشد و همین موضوع این کشور را به یکی از مقاصد مهاجرین از کل دنیا تبدیل کرده است.

هزینه زندگی در کرواسی ؟

زندگی در کشور کرواسی نسبتاً ارزان است و شما می‌توانید با هزینه‌ای نه چندان زیاد در مقایسه با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این کشور زندگی خوبی داشته باشید. شما با داشتن یک شغل در حد متوسط می‌توانید از پس هزینه‌های زندگی خود برآیید.

سیستم آموزشی رایگان:

سیستم آموزشی در این کشور رایگان است. با اینکه سطح سیستم آموزشی این کشور نسبتاً خوب است ولی رایگان بودن تحصیل در این کشور توانسته است توجه بسیاری از افراد را که قصد تحصیل در یک کشور اروپایی را دارند را به خود جلب کند.

سیستم بهداشتی رایگان:

وجود سیستم بهداشت و درمان رایگان در این کشور یکی دیگر از نقاط قوت این کشور به حساب می‌آید. دولت این کشور در کنار پوشش تمام هزینه‌های آموزشی، خدمات بهداشت و درمان را هم به صورت رایگان ارائه می‌دهد.

بهترین روش‌های مهاجرت به کرواسی کدام است؟

روش‌ها مختلفی برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور کرواسی وجود دارد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد:

مهاجرت تحصیلی به کرواسی:

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت به کرواسی از طریق ویزای تحصیلی می‌باشد. کشور کرواسی جزء کشورهایی است که برای علم و دانش اهمیت ویژه‌ای قائل است و از افراد فعال در امر علم و دانش حمایت می‌کند. کیفیت سیستم آموزشی کرواسی در سطح خوبی می‌باشد و افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می‌توانند گزینه ویزای تحصیلی را به عنوان یک گزینه خوب برای اخذ اقامت این کشور در نظر بگیرند.

اما باید در نظر داشته باشید که برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور معدل دیپلم و یا مدرک تحصیلی قبلی مهم است. از دیگر شرایط تحصیل در این کشور می‌توان به اخذ قبولی در یکی از دانشگاه‌های این کشور و برآمد از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی اشاره کرد.

مهاجرت به کرواسی از طریق کار

اخذ ویزای کاری هم یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کشور کرواسی است. افراد می‌توانند در صورت درخواست این کشور برای نیروی کار مازاد از طریق آگهی اقدام به درخواست شغل کنند و در صورت پذیرفته شدن ویزای کاری خود را دریافت کنند. داشتن سابقه کار خوب و بیمه تأمین اجتماعی در پذیرش برای شغل مورد نظر بسیار مهم و حیاتی است. لازم به ذکر است، پذیرش از طریق ویزای کاری در این کشور برای افراد متخصص و کاربلد راحت و ساده‌تر است. افراد پس از دو سال کار در کرواسی می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کنند

مهاجرت به کرواسی از طریق سرمایه گذاری:

کشور کرواسی برای سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی کشور خود توجه ویژه‌ای قائل است و از افرادی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارند حمایت می‌کند؛ لذا مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری برای افرادی که از نظر مالی غنی هشتند می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها باشد. منظور از سرمایه گذاری در این کشور خرید ملک و یا خانه نیست.

ثبت شرکت در کشور کرواسی چگونه است؟

شما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در این کشور حتماً باید شرکتی را ثبت کنید و پس از فعالیت شرکت به مدت دو سال و اطمینان از شغل زایی این شرکت، شما می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید.

مهاجرت به کرواسی از طریق ازدواج:

ازدواج با یک تبعه کرواسی هم می‌تواند یکی از روش‌های مهاجرت باشد. در این روش شما با ازدواج با یک تبعه کرواسی می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. شرط دریافت اقامت از طریق ازدواج راستی آزمایی رابطه عاشقانه و علاقه قلبی طرفین به یکدیگر است. در این مورد طرفین، هر دو باید 18 سال تمام باشند و هدف از ازدواج صرفاً اخذ پاسورت این کشور نباشد.

نتیجه گیری:

در این مقاله تلاش شد تا بهترین روش‌های مهاجرت به کرواسی بررسی شود و اطلاعاتی در مورد این کشور و مزیت‌های اقامت در آن ارائه شود. انتخاب بهترین روش مهاجرت به شرایط شخصی که قصد مهاجرت دارد وابسته است به این معنی که برای تشخیص اینکه کدام روش مهاجرت به کشور کرواسی برای چه کسی مناسب است بسته به شرایط اوست. با این که یکی از پرطرف‌دارترین  و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت اخذ ویزای تحصیلی است ولی باز هم برای انتخاب بهترین روش مهاجرت مشاوره از افراد صاحب نظر و مجرب در این زمینه الزامی است.

دسته بندی شده در: