مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی

استقبال از پزشکان در کادر درمان کشورهای جهان، از جمله در رشته های پر تقاضا پزشکی، بسیار رایج است. برای مهاجرت به کشور مورد نظر،این پزشکان هستند که باید شرایط مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و در نهایت یک کشور را برای زندگی و کار انتخاب کنند. در سال‌های اخیر، قبرس شمالی به عنوان یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجرت پزشکان شناخته شده است. به همین دلیل ما در سایت قبرس ایران سعی کردیم به طور تمام و کمال مهاجرت پزشکان به قبرس را بررسی کنیم پس تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

سیستم درمانی قبرس شمالی

در قبرس شمالی مانند ایران یک سیستم درمانی متشکل از بخش های دولتی و عمومی حاکم است.

سیستم درمانی در این کشور در قالب مراکز بهداشت، درمانگاه ها، بیمارستان و کلینیک های پزشکی شهری و روستایی به مردم خدمات می دهند.

سیستم درمان دولتی در قبرس شمالی در مناطق شهری تشکیل شده از 38 مرکز بهداشتی، مراکز زیر مجموعه بهداشتی و درمانگاه ها در سطوح مختلف است که از این 38 مورد 30 مورد آن در مناطق روستایی و به طور پراکنده در کل جزیره است و باقی این مراکز در شهر نیکوزیا یعنی پایتخت هستند.

بخش خصوصی در این قبرس شمالی: یک سیستم درمانی خصوصی با ۱۳۴ مرکز در قبرس شمالی وجود دارد که شامل بیمارستان‌ها، پلی‌کلینیک‌ها، کلینیک‌ها، مراکز تشخیصی و مراکز مستقل است. بخش خصوصی این سیستم در حال حاضر برای پزشکان فرصت های شغلی فراوان را فراهم می کند و بالغ بر ۱۷۰۴ پزشك در آن کار مي كنند. به دليل اينكه تمام افراد شاغل در قبرس، صرف نظر از مليت و اقامت، باید بيمه اجتماعي داشته باشند، هر فرد كارت پزشكي خود را از اداره كار منطقه دريافت مي كند. این عامل به تنهایی باعث می‌شود شرایط مهاجرت پزشکان به قبرس شمالی روان تر شود.

مهاجرت پزشکی به قبرس شمالی

شما با طی کردن یک سری از مراحل مهاجرت پزشکی به قبرس می توانید به راحتی کار خود را در این کشور زیبا شروع کنید. سازمان سنجش قبرس شمالی با در نظر گرفتن یک سری مقدمات برای تمامی پزشکان، دندان پزشکان، پرستاران و تمامی رشته های پزشکی اخذ اقامت را برای ادامه کار پزشکان در قبرس راحت کرده است.

در مرحله اول متقاضی با مراجعه به سازمان سنجش عالی قبرس شمالی فرم متقاضی را برای ادامه پرونده تکمیل می کند. بعد از تکمیل فرم درخواست و ارائه مدارک پزشکی خواسته شده در طی یک پروسه زمانی یک ماهه شخص متقاضی می تواند کار خود را در بیمارستان ها و  یا کلینیک ها شروع کند.

مدت زمان دوره تکمیلی پزشکی

سوالی که برای متقاضیان پیش می آید این است که آیا بعد از پروسه انتظار یک ماهه برای تاییدیه سازمان سنجش به طور جدی فعالیت پزشکی شروع می شود؟ باید گفت که بعد از گرفتن تاییدیه سازمان سنجش این کشور طبق قانون پزشک می تواند کار و فعالیت خود را آغا کند. اما در ابتدا فعالیت متقاضی باید یک دوره تکمیلی 3 تا 6 ماهه را در یکی از بیمارستان ها و یا کلینک های خصوصی معرفی شده توسط سازمان سنجش قبرس شمالی پشت سر بگذارد و بعد از این دوره تکمیلی حالا فعالیت خود را به صورت رسمی در یکی از بیمارستان ها و یا کلینک های دلخواه خود شروع کند.

آیا در طول دوره تکمیلی حقوق پرداخت می شود؟ خیر. این دوره جهت ارزیابی متقاضی است و حقوقی پرداخت نمی شود.

یکی از مزایا مهاجرت پزشک به قبرس شمالی این است که می تواند بعد از به اتمام رساندن دوره تکمیلی در هر بیمارستانی چه خصوصی و چه دولتی مشغول به کار شود.

امکان کار به طور همزمان در بخش خصوصی و دولتی وجود دارد؟

پزشکان در قبرس شمالی می توانند به صورت دو شیفت هم در بیمارستان خصوصی و هم دولتی مشغول به طبابت شوند و در بیمارستان های دولتی حقوق پرداختی دولت را بگیرند و در بخش خصوصی ویزیت خصوصی دریافت کنند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کادر درمان به قبرس شمالی چیست؟ با در نظر گرفتن قوانین دولت قبرس شمالی هر متقاضی برای انجام هر نوع اقدام پزشکی نیاز به اخذ ویزا داشته و بعد از آن می تواند بدون هیچ مانعی فعالیت خود را در این کشور شروع کند.

افتتاح مطب خصوصی در قبرس

آیا امکان افتتاح مطب خصوصی برای پزشکان بعد از دوره تکمیلی وجود دارد؟ باید گفت که شما بعد از گذراندن دوره تکمیلی در صورتی که بتوانید مجوز لازم را از سازمان سنجش این کشور دریافت کنید می توانید مطب خودتان را در این کشور افتتاح کنید.

درآمد پزشکان در قبرس شمالی

با توجه به میانگین حقوق پزشکان در قبرس شمالی مشاغل پزشکی جزو پر درآمد ترین شغل ها در این کشور هستند. درآمد پزشکان در قبرس با توجه به حوزه تخصص پزشکان متفاوت است. رشته هایی مثل جراحی قلب و عروق، متخصص درمان با اشعه، جراحی اطفال، جراحی تروما و متخصص بیهوشی از پر درآمد ترین مشاغل پزشکی در قبرس شمالی هستند.

حقوق پزشکان در قبرس
حوزه پزشکیدرآمد
جراحی قلب و عروق25.000 یورو
متخصص درمان با اشعه19.000 یورو
جراح اطفال22.000 یورو
جراحی تروما20.000 یورو
متخصص بیهوشی18.000 یورو

درآمد پرستاران در قبرس شمالی

یکی از مهمترین نکاتی که در حین اشتغال پرستاران در قبرس شمالی باید به آن توجه کنید، داشتن اطلاعات کافی و مفید درباره فرهنگ، اعتقادات، قوانین و هزینه های زندگی در کشور مقصد است. با داشتن این اطلاعات، شما می توانید با آرامش و بدون نگرانی به مهاجرت فکر کنید و در کشور مقصد خود زندگی کنید. همچنین، داشتن اطلاعات پایه و ضروری به شما کمک می کند تا با حداقل خطر و احتمالات منفی در طول مدت اقامت خود رو به رو نشوید.

یکی از موارد مهم برای مهاجران در زمینه کار، حقوق و مزایاست. اگر حقوق و مزایای شما در سطح قابل قبولی باشد، زندگی در کشور جدید برایتان راحت تر خواهد بود. در قبرس شمالی، حقوق پرستاران به صورت میانگین بین ۱۰۵۰۰ یورو تا ۱۹۸۰۰ یورو در سال است. با تجربه و سابقه، این مبلغ ممکن است تا حدود ۳۰۲۰۰ یورو هم باشد. با این حال، حقوق پرستاران به صورت میانگین حدود ۱۸۷۰۰ یورو در سال است. بنابراین، بیشتر از نصف پرستاران دستمزد کمتر از این مبلغ را دریافت می کنند. آمار نشان می دهد که ۲۵٪ پرستاران حقوق کمتر از ۱۳۱۰۰ یورو در سال دارند و ۷۵٪ آنها حقوق بیشتری دریافت می کنند. همچنین، تنها ۲۵٪ پرستاران درآمد سالانه بالاتر از ۲۲۹۰۰ یورو دارند و بقیه حقوق کمتری دریافت می کنند.

راه های مهاجرت به قبرس شمالی

به غیر از مهاجرت پزشکی به قبرس شمالی راه های دیگری هم برای مهاجرت به مروارید مدیترانه وجود دارد:

  • خرید خانه در قبرس شمالی
  • ویزای تحصیلی قبرس شمالی
  • مهاجرت به قبرس از طریق کار
  • مهاجرت به قبرس از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت به قبرس با تمکن مالی
  • مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری