اینجا تجربه های واقعی و قوانین مهاجرتی که به شما کمک می کنه تا دید واقعی تری به مهاجرت پیدا کنید رو گردآوری کردیم. این مطلب بطور قطع آگاهی شما رو بالا می بره اما یادتون باشه موقعی که تصمیم نهایی رو گرفتید، برای ادامه مسیر نیاز به کمک بیشتری دارید تا تجربه منحصر بفرد خودتون رو بسازید.

قبل از مهاجرت به هر کشوری نکات مهمی هست که لازمه بدونید. در این مقاله از ما قصد داریم ۲۵ نکته مهم رو به شما بگیم تا بعد از مهاجرت سوپرایز نشید.

۱.تمدید پاسپورت

اگه پاسپورت شما زیر دوسال اعتبار داره، حتما برای تمدید مجدد سریعا اقدام کنید.

۲. ترجمه گواهینامه

اگه گواهینامه دارید حتما در اسرع وقت گواهینامه تون رو ترجمه کنید. شما می تونید با ترجمه گواهینامه تون به مدت حداقل شش ماه در کشوری مثل آلمان رانندگی کنید. حتی افرادی هم بودن که تونستن یک تا یک سال و نیم رانندگی کنن.

۳.ترجمه بیمه ماشین

زمانی که در ایران ماشین داشتید، بهتره که بیمه ماشین تون رو ترجمه کنید و همراهتون به کشوری که مهاجرت کردید بیارید. به این دلیل که میتونید بخاطر همین بیمه یه تخفیف خوب روی بیمه ماشین تون در کشور آلمان داشته باشید.

۴. یادگیری زبان کشور مقصد

یکی از مهمترین موارد قبل از مهاجرت، یادگیری زیان کشور مورد نظر هست. هیچ وقت به این امید که بعد از مهاجرت بخواید برای یادگیری زبان اقدام کنید، مهاجرت نکنید. قبل از هرکاری زبان کشور مقصد رو مطابق نوع مهاجرتی که دارید برای رفع نیاز تحصیل، کار و زندگی حتما یاد بگیرید.

۵. تحقیق درباره شهر مقصد

قبل از مهاجرت درباره شهر مورد نظرتون تحقیق کنید، درباره شرایط کاری، هزینه های زندگی، وضعیت فرهنگی، درباره اینکه مردم این شهر مهاجر پذیر هستن یا نه؟ درباره بازار کار رشته تحصیلی تون حتما تحقیق کنید.

۶. آوردن وسایل ضروری

از آوردن وسایل غیر ضروری به کشوری که قصد مهاجرت دارید پرهیز کنید. شما می تونید به راحتی وسایل مورد نیازتون رو بعد از مهاجرت بخرید بدون اینکه هزینه ای برای باربری بپردازید. پس فقط وسایل مورد نیازتون رو همراه خودتون بیارید و الکی چمدونتون رو پر نکنید.

۷. انجام چکاپ و آزمایش

قبل از مهاجرت یک بار چکاپ و آزمایش های لازم رو انجام بدید. مطمئن شید که از سلامت کامل برخوردارید، چون هزینه های درمان در کشورهای دیگه بالاست.

۸. تحقیق درباره سیستم مالی و بانکی

درباره سیستم های مالی و بانکی کشور مقصد خوب تحقیق کنید. مثلا ببینید کدوم بانک برای ایرانی ها حساب باز می کند. چون افتتاح حساب در بانک یکی از کارهای ضروریه که دقیقا در روزهای اول مهاجرت باید انجام شه.

۹. لغو اشتراک های مربوط به ایران در صورت عدم استفاده

اگه حساب بانکی در ایران دارید، حتما قبل از مهاجرت حساب رو ببندید. کلا هر اشتراک فعالی که در ایران دارید رو لغو کنید.

۱۰. دادن وکالت تام

حتما قبل از مهاجرت به یکی از اعضای خانواده یا دوستتون وکالت تام بدید. وقتی شما در کشور دیگه ای هستید قطعا یه سری کارهای حقوقی برای شما پیش میاد که اگه کسی نباشه این کارها رو انجام بده با مشکلات زیادی مواجه میشید.

۱۱. تعیین ساعت های در دسترس بودن

زمانی که شما به کشوری مثل آلمان مهاجرت می کنید، با افراد خانواده یا دوستاتون در ایران اختلاف ساعت دارید، پس بهتره زمان در دسترس بودنتون و timetable برای تماس های تلفنی یا تصویری رو هماهنگ کنید.

۱۲. پیدا کردن ارتباطات با افراد ساکن شهر مقصد

یکی از عمده کارهایی که بعد از مهاجرت لازمه انجام بدید، اینه که بگردید و دوستان فارسی زبان در شهر مقصد پیدا کنید. چون این افراد می تونن به شما کمک کنن. یه اپلیکشن هایی برای دوست یابی موجوده که علاوه بر یادگیری زبان می تونه کمک کنه کانکشن های زیادی هم پیدا کنید.

۱۳. یادگیری الگو و روش های حمل و نقل

درباره الگو و روش های حمل و نقل در شهر مقصد قبل از مهاجرت تحقیق کنید.

۱۴. کارهای مربوط به دندانپزشکی رو انجام بدید

سعی کنید قبل از مهاجرت بیماری های دهان و دندانتون رو درمان کنید. در کشورهایی مثل آلمان بیمه بخشی از مبالغ درمان رو کاور می کنه، اما اکثر دندان پزشک ها به دلیل استفاده از مواد با کیفیت هزینه بالایی می گیرن که برای مهاجرین بصرفه نیست.

۱۵. عضو شدن در کانال ها و گروه های ایرانیان در شهر و کشور مقصد

سعی کنید گروه ها و کانال های پلتفرم مختلف که ایرانیان هستن رو پیدا کنید. این کار به شما کمک می کنه تا تنهایی در شهر غریب رو راحت تر تحمل کنید.

۱۶. قرص و داروهایی خودتون رو بیارید یا معادل اون ها رو پیدا کنید

اگه زمانی که در ایران هستید قرص یا داروی خاصی مصرف می کنید، حتما سرچ کنید تا مطمئن شید داروی مصرفی شما در کشور و یا شهر مقصد هست و به اندازه کافی تا جایی که امکان داره همراه خودتون بیارید.

۱۷. ایران گردی قبل از مهاجرت

قبل از مهاجرت شهرهای مورد علاقه تون در ایران رو بگردید، چون بعد از مهاجرت فقط فرصت دارید با دوستان و خانواده تون دیدار داشته باشید.

۱۸. معادل سازی مدارک

خیلی از مدارک نیاز به معادل سازی دارن، پس قبل از مهاجرت تمامی مدارک مثل ویزا  رو معادل سازی کنید.

۱۹. تعیین و رزرو محل سکونت در روزها و ماه های اولیه

محل سکونت خودتون رو در روزهای اول تعیین کنید. شما می تونید از اپلیکیشن های مختلف اجاره خونه و خرید و فروش خونه استفاده کنید.

۲۰. پول و ارز مناسب همراه خودت داشته باش

وقتی به کشور مقصد مهاجرت می کنید، حتما قبل از مهاجرت پول و ارز به اندازه کافی همراهتون داشته باشید. چون هزینه تبدیل در کشورهای مقصد بسیار بالاست.

۲۱.تهیه لیست از کارهای اولیه

یک لیست از کارهای اولیه‌ای که نیاز دارید انجام بدید، تهیه کنید. این لیست می تونه شامل خرید سیم کارت، افتتاح حساب بانکی و .. باشد.

۲۲. تمام پول نقد را در یک کیف نذار

زمانی که مهاجرت کردید، هیچ وقت تمام پولی که دارید، در یک کیف نذارید. یک مقدار در کیف، در جیب و در چمدان خودتون بذارید.

۲۳.اظهار کردن میزان پول در حین ورود

مبلغ پولی که همراه خودتون میارید رو در فرودگاه اظهار کنید تا به مشکلات مالیاتی نخورید.

۲۴. آشنایی و انتخاب سیم کارت

درباره اپراتور سیم کارت کشور و شهر مقصد خودتون تحقیق کنید و درباره نوع سرویس ها و تعرفه های سیم کارت مربوطه آگاهی داشته باشید.

۲۵. بلند گو دست نگیرید

نیاز نیست به همه اطرافیان خودتون اطلاع بدید که مهاجرت می کنید. ممکنه شما تصمیم بگیرید برگردید و باید به همه پاسخگو باشید.

در این مقاله یک چک لیست آماده کردیم و به ۲۵ مورد که به عنوان یک مهاجر باید بدونید، اشاره کردیم. شاید در ذهن خودتون مواردی دیگه ای هم باشه که از اولویت های اولیه مهاجرت هست، پس باهامون درمیون بذارید تا کسایی که در آستانه مهاجرت هستن ازش استفاده کنن.

دسته بندی شده در: