مجارستان کشوری اروپایی است که برای بسیاری از علاقه مندان به مهاجرت مورد توجه می باشد. یکی از روش های مهاجرت به این کشور سرمایه گذاری در مجارستان است. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در مجارستان می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن به اقامت مجارستان دست یابند. به طور کلی دو روش مهم برای مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که خرید اوراق قرضه مجارستان و یا ثبت شرکت در مجارستان می باشد. موسسه ملک پور این افتخار را دارد تا در زمینه سرمایه گذاری به شما متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به مجارستان مشاوره کامل و تخصصی ارائه نماید.

ثبت شرکت در مجارستان امروزه می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در مجارستان محسوب گردد، از جمله دلایل آن می توان موارد زیر را نام برد:

ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان، بین یک تا دو هفته
مالیات شرکت های کوچک فقط با 10 درصد یکی از پایین ترین قیمت ها در اتحادیه اروپا محسوب می گردد .
صدور شماره ی مالیات بر ارزش افزوده بین المللی بدون نیاز به انتظار و یا الزامات اضافی.
با کمترین میزان سرمایه که نیازی به سپرده آن نمی باشد .
راه اندازی، اداره و نگهداری کم هزینه شرکت.
موقعیت مرکزی مجارستان در اروپا و زیر بنای مناسب .
امکان سفر به کشورهای ناحیه شنگن
یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی برای زندگی و خرید ملک 

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق خرید ملک

افرادی که به دنبال مهاجرت به مجارستان از طریق روش هایی غیر از ثبت شرکت هستند می توانند به سرمایه گذاری در املاک روی آورند، بعد از ثبت شرکت در مجارستان میتوان به سرمایه گذاری در زمینه املاک و مستقلات اشاره نمود که سرمایه گذاران می توانند از طریق خرید ملک و یا زمین های کشاورزی در کشور مجارستان سرمایه گذاری نمایند چرا که می توانند یک آپارتمان را خریداری نموده و آن را تعمیر نمایند و سپس اجاره دهند و به درآمد برسند، همچنین می توانند پس از مرمت و بازسازی آن را با قیمت بالاتر بفروشند .

خرید ملک در مجارستان منجر به اخذ اقامت نمی شود و تنها راهی برای کسب درآمد می تواند باشد.

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

شروع یک کسب و کار یا ایجاد یک شرکت در مجارستان در کوتاه ترین زمان ممکن فقط چند روز زمان می برد از جمله ثبت نام در اداره مالیات، مجارستان از جمله کشورهایی می باشد که در اتحادیه اروپا به طور خودکار شماره های مالیات صادر می نماید.

یکی از مهمترین مزایای ثبت شرکت در مجارستان این است که هیچ تعهدی برای سپردن سرمایه در بانک وجود ندارد و صد در صد سرمایه را میتوان بلافاصله پس از پیوستن به هزینه های مربوط به شرکت صرف نمود، کلیه خدمات مرتبط با شرکت به عنوان مثال خدمات حسابداری دفتر ثبت نام و غیره میتوان از طریق سرمایه سهام محاسبه نمود بنابراین در شکل حسابرسی مالیاتی که معمولا در چند ماه اول برای شرکت های خارجی اتفاق می افتد مقامات سوالاتی در باب نگهداری وجوه شرکت ندارند.

حداقل سرمایه گذاری برای تاسیس شرکت در مجارستان 10 هزار یورو می باشد و فرآیند ثبت شرکت حدود یک تا دو هفته به طول می انجامد. برای ثبت شرکت و کسب اقامت باید حتما بیزنس پلنی ارائه دهید که نشان می دهد سرمایه گذاری شما برای کشور مجارستان متفعت اقتصادی دارد.

قانون مدنی مجارستان چهار فرم مختلف شرکت را برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در مجارستان دارند تعریف نموده است، البته دو نوع دیگر نیز وجود دارد که سرمایه گذاران در مجارستان می توانند ایجاد کنند، تمام این شرکت ها می توانند به طور انحصاری ایجاد شوند و توسط مالکان و مدیران خارجی اداره شوند:

شرکت سهامی عام (KFT )
شرکت با مسئولیت محدود که می تواند به طور خصوصی (ZRT ) و یا عمومی تاسیس شده باشد (NYRT )
شرکت با مشارکت محدود ( BT )
شرکت با مشارکت عمومی ( KKT )
برای کسب اقامت مجارستان از طریق ثبت شرکت باید بتوان یک بیزنس پلن یا طرح تجاری قابل توجه ارائه دهد. در این طرح باید ثابت کنید که سرمایه گذاری شما در این کشور دارای منافع اقتصادی برای این کشور است و می توانید برای شهروندان مجارستان شغل ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در مجارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه در مجارستان تا سال 2017 منجر به اخذ اقامت این کشور می شد. اما این روش در حال حاضر قابل اجرا نیست. سرمایه گذاران می توانستند با سرمایه ای بالغ بر 360 هزار یورو به سرمایه گذاری در مجارستان بپردازند، که 300 هزار یورو را اوراق قرضه خریداری می کردند و 60 هزار یور نیز برای پروسه می بایست هزینه می کردند که سرمایه اصلی یعنی 300 هزار یورو پس از مدت 5 سال به سرمایه گذار باز می گشت. با این سرمایه گذاری شخص در مدت کوتاه و کمتر از 2 ماه می توانست به اقامت مجارستان دست یابد و برای تمامی اعضای خانواده خود درخواست اقامت نماید.

اقامت مجارستان از طریق خرید اوراق قرضه دولتی تا پیش از سال 2017 قابل کسب بود. اما در حال حاضر این روش منجر به اخذ اقامت نمی شود.

سرمایه گذاری در مجارستان و تحلیل استاندارد های سرمایه گذاری

معمولا یکی از نگرانی های سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری در کشور های خارجی، امنیت سرمایه گذاری است. علاوه بر کسب سود بسیار مهم است که سرمایه اولیه نیز حفظ شود. معمولا استانداردهایی وجود دارد که می توانید براساس آن ها میزان امنیت سرمایه گذاری در یک کشور را بسنجید. مهم ترین آن ها را در زیر توضیح داده شده است.

سرمایه گذاری در مجارستان و امنیت آن با توجه به سیستم قضایی

یکی از مهم ترین استانداردها برای سرمایه گذاری، سیستم قضایی کشور است. بسیار مهم است که سیستم قضایی از فساد به دور باشد و عادلانه قضاوت کند. بنابراین شخص نگرانی کمتری بابت قضاوت ناعادلانه و از دست دادن سرمایه خود دارد. کشور مجارستان از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا و از سال 2007 عضو ناحیه شنگن می باشد. مجارستان یک جمهوری دموکراتیک است. شاخص خطرات سیاسی ریسک کمبود ارز، امکان بروز جنگ یا انقلاب، بلایای طبیعی و اقدامات خودسرانه دولت را نشان می دهد. کشورها بین یک تا هفت امتیاز بندی می شوند، (1 نشان دهنده کمترین ریسک و 7 بیشترین ریسک) که منعکس کننده شدت خطر سیاسی است. در نمودار زیر می توانید این شاخص را برای کشور مجارستان بررسی کنید.

سرمایه گذاری در مجارستان و امنیت آن با توجه به ثبات سیاسی

ثبات سیاسی نیز از جمله عواملی است که می تواند امنیت سرمایه گذاری را تضمین کند. شاخص ثبات سیاسی و عدم وجود خشونت یا تروریسم، برداشت های احتمالی در مورد این است که دولت با استفاده از روش های غیر قانونی یا خشونت آمیز، از جمله خشونت های سیاسی و تروریسم، بی ثبات و یا سرنگون شود. در نمودار زیر میزان شاخص ثبات سیاسی کشور مجارستان نشان داده شده است. هر چه این میزان بالاتر باشد ثبات سیاسی بیشتری را نشان می دهد.

سرمایه گذاری در مجارستان و امنیت آن با توجه به سود بانکی و نرخ تورم

یکی از معیار ها برای تضمین امنیت سرمایه گذاری، ثبات اقتصادی و تورم مالی در یک کشور است. معمولا کم بودن سود بانکی می تواند معیار مناسبی برای بررسی ثبات اقتصادی باشد. بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی مجارستان، نرخ سود سپرده های بانکی در مجارستان به صورت ماهیانه 0.21 درصد و نرخ سود وام های بانکی زیر 5 درصد می باشد.

براساس آخرین آمار نرخ تورم در مجارستان در سال 2018، زیر 4 درصد گزارش شده است. نمودار نرخ تورم در مجارستان در سال های اخیر در تصویر زیر نمایش داده شده است که می تواند مورد توجه متقاضیان سرمایه گذاری در مجارستان باشد.