مهاجرت به اتریش از طریق چندین روش امکان پذیر است. هرکدام از روش های مهاجرت به اتریش بسته به شرایط متقاضی می توانند متفاوت باشند. مهاجرت تحصیلی فقط برای دانشجویان دانشگاه های دولتی ایران امکان پذیر است و منجر به اقامت دائم نمی شود و لازم است ویزای تحصیلی به ویزای کاری تبدیل شود. مهاجرت سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، خرید ملک یا استارت آپ نیز ممکن است. یکی دیگر از روش های مهاجرت به اتریش از طریق جاب آفر و جاب سیکر  است البته در صورتی که متقاضی یا تقاضای کار از کارفرمای خارجی داشته باشد و یا از ۱۰۰ امتیاز بتواند حداقل 70 امتیاز کسب کند. ازدواج یا تولد فرزند در اتریش نیز از راه های مهاجرت به این کشور هستند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که تولد فرزند باعث اخذ اقامت اتریش نمی شود. پیشنهاد می کنیم که مطالب رایگان موجود در این مقاله را به صورت کامل بررسی نمایید تا اطلاعات بیشتری را در باب روش های کشور اتریش برای مهاجرت به دست آورید.

جدول محتوا

کشور اتریش برای مهاجرت

اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور اتریش دارید، جالب است کمی با این کشور زیبا بیشتر آشنا شوید. اتریش که به صورت تقریبی هم اندازه امارات می باشد، از 9 ایالت تشکیل شده است. این کشور زیبا در اروپای مرکزی واقع شده است و با کشورهای اسلواکی، مجارستان، جمهوری چک، آلمان، لیختن اشتاین، سوئیس، ایتالیا و اسلوونی هم مرز می باشد. همین دسترسی سریع و آسان به سایر کشورهای اروپایی نیز از دلایل محبوبیت این کشور در بین مهاجرین می باشد. اتریش جزو کشورهای ثروتمند جهان می باشد که به دلیل امنیت بالا، شرایط تحصیل رایگان، موقعیت های شغلی مناسب، نرخ بیکاری پایین و بسیاری از امکانات دیگر هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را به خود جذب می نماید. در تصویر زیر تلاش شده است تا اطلاعاتی اولیه از این کشور نمایش داده شود.

کشور آلمان به طور سنتی شریک تجاری اتریش می باشد از این رو با تغییرات سریع اقتصادی و رو به رشد در آلمان، کشور اتریش نیز تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. با این حال می توان گفت، اتریش در سال 2015 در رده کشورهای ثروتمند جهان قرار گرفته است. صنعت گردشگری و سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور مهم ترین بخش اقتصاد اتریش را تشکیل داده است. در کل ساختار اقتصادی اتریش تحت تاثیر شرکت های کوچک و متوسط قرار دارد که از مهمترین آنان می توان اشاره کرد به:

صنایع غذایی
صنعت ماشین و فولاد
صنایع شیمیایی و خودرو
صنعت برق و الکترونیک
صنایع چوب و کاغذ

مهاجرانی که به فکر  اقامت بیش از 6 ماه در اتریش  می باشند نیاز به مجوز اقامت EMEA citziens خواهند داشت. بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به اتریش و اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت اتریش می باشند، از این رو در این مقاله به این موضوع می پردازیم، با ادامه مقاله همراه شوید و با تمامی روش های مهاجرت به اتریش آشنا شوید.

 

مهاجرت به اتریش از طریق کار

کار در اتریش، یکی از روش های مهاجرت به اتریش باشد. این روش به دلیل کم هزینه بودن و امکان دریافت ویزای جستجوی کار، از محبوبیت زیادی در بین مهاجران برخوردار است. از دو روش کلی می توان برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کرد. شما با این دو روش می توانید کارت قرمز سفید قرمز اتریش را کسب نمایید و پس از مدت ۴ سال کار در کشور اتریش و پرداخت مالیات می توانید اقامت دائم کشور اتریش را اخذ نمایید.

  • مهاجرت کاری به اتریش از طریق پیشنهاد کار (Job Offer)

    فردی که تخصص داشته باشد می تواند اجازه کار و اقامت به مدت یک سال، در کشور اتریش اخذ نماید، شرایط این نوع ویزا داشتن پیشنهاد شغلی یا دعوتنامه از یک کارفرما در کشور اتریش و حداقل مدرک تحصیلی لیسانس می باشد. برای این نوع ویزا نیاز است که کارفرما برای این شغل ۳ ماه در کشور اتریش و ۳ ماه در اتحادیه اروپا اگهی نماید و اگر فردی برای این شغل پیدا نشد برای جذب این فرد متخصص اقدام نماید که با توجه به این موارد شرایط اخذ این نوع ویزا بسیار دشوار است. علاوه بر این شما باید از جدول امتیازبندی نیز حداقل امتیاز مورد نیاز را کسب نمایید.

    امتیازهامعیارهای واجد شرایط بودن برای مشاغل مورد نیاز
    حداکثر امتیاز 30شرایط لازم
    20تحصیلات فنی و حرفه ای در زمینه شغل های کم درآمد
    25واجد شرایط پذیرش در دانشگاه
    30تکمیل برنامه مطالعاتی 3 ساله در موسسات آموزش عالی
    حداکثر امتیاز 20تجربه کاری در زمینه شغل کم درآمد
    2به ازای هر سال
    4کار در اتریش به ازای هر سال
    حداکثر امتیاز 15مهارت زبانی آلمانی
    5آلمانی در سطح A1
    10آلمانی در سطح A2
    15آلمانی در سطح B2
    حداکثر امتیاز 10مهارت زبان انگلیسی
    5انگلیسی در سطح A2
    10انگلیسی در سطح B1
    حداکثر امتیاز 15سن
    15تا 30 سال
    10تا 40 سال
    90مجموع امتیازات حداکثر مجاز
    55حداقل امتیاز مورد نیاز

البته توجه داشته باشید در صورتی که شما پیشنهاد کار داشته باشید و از جدول امتیازات در روش بعدی نیز 70 امتیاز کسب کنید، نیازی به آگهی آن شغل در اتریش و اتحادیه اروپا نمی باشد و کارفرما اجازه دارد بلافاصله شما را استخدام کند.

  • مهاجرت کاری به اتریش از طریق ویزای جستجوی کار

    روش دیگر برای اخذ اقامت کاری، دریافت ویزای جستجوی کار در کشور اتریش می باشد که اعتبار آن ۶ ماهه است و فرد باید برای اخذ این نوع ویزا به امتیاز مطلوب برسد. از ۱۰۰ امتیاز، متقاضی باید ۷۰ امتیاز را کسب نموده و پس از موافقت اداره کار اتریش با این نوع ویزا می تواند در کشور اتریش اقامت نماید. شما در این فرصت 6 ماهه می توانید در کشور اتریش به جستجوی کار بپردازید و در صورتی که شغلی مرتبط با مدرک تحصیلی خود بیابید، می توانید کارت قرمز سفید قرمز اتریش، که اقامت کاری این کشور می باشد را کسب نمایید.

    امتیازعنوان
    حداکثر امتیاز: 40شرایط و مهارت ویژه
    20فارغ التحصیل از دانشگاه در مقطع کارشناسی
    30داشتن مدرک کارشناسی در رشته های: ریاضیات، رایانه، علوم پایه، تکنولوژی
    40داشتن مدرک دکترا در رشته های فوق
    در رشته های مدیریتی ارشد و با دارا بودن بورس اوراق بهادار و یا شرکتی که مورد تأیید اداره بازرگانی اتریش باشد حقوق زیر را دریافت کرده باشد:
    20از 50000 یورو تا 60000 یورو
    25از 60000 یورو تا 70000 یورو
    30بیشتر از 70000 یورو
    20فعالیت های پژوهشی و ثبت اختراع
    20جوایز علمی شناخته شده
    حداکثر امتیاز: 20تجربه کاری
    2هر 1 سال تجربه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
    10تجربه 6 ماه کار در اتریش
    حداکثر امتیاز: 10مهارت زبان
    5مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A1
    10مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A2
    حداکثر امتیاز: 20سن
    20تا 35 سالگی
    15تا 40 سالگی
    10تا 45 سالگی
    حداکثر امتیاز: 10تحصیل در اتریش
    5فوق دیپلم در اتریش
    10کارشناسی یا کارشناسی ارشد در اتریش
    100حداکثر امتیاز مجاز
    70حداقل امتیاز مورد نیاز

مهاجران خارج از اتحادیه اروپا که از طریق کار به مهاجرت به اتریش پرداخته اند، سه نوع اقامت می توانند دریافت نمایند:

  • کسب اقامت دائم از طریق کار (PERMANENT RESIDENCE)

    متقاضیانی که قصد اقامت بیش از 6 ماه از طریق کار در اتریش را دارند می توانند با توجه به شاخه های اعلام شده در زمینه کار در اتریش اقدام کنند و کارت قرمز سفید قرمز (Red-White-Red ) را دریافت نمایند.

    کارگران فوق ماهر

    کارگران ماهر در مشاغل مورد نیاز

    مشاغل کلیدی

    فارغ التحصیلان از دانشگاه ها و کالج ها و مراکز آموزشی در اتریش

    نیروی کار کلیدی (خود اشتغالی )

    راه اندازی کسب و کار نوآورانه

  • اقامت کوتاه مدت اتریش

    متقاضیان کار در اتریش که قصد اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارند می توانند در برخی از مشاغل زیر فعالیت داشته باشند:

    خود اشتغال

    پژوهشگران فعال

    کارمند دوم

    ICT موبایل

    فناوری اطلاعات و ارتباطات

    دانش آموزان

    دانشجویان

    فعالیت های ویژه که منوط به درآمد های پر سود می باشد

  • اقامت مدت دار اتریش

    متقاضیانی که برای یک مدت معلوم و مشخص قصد کار در اتریش را دارند و یا حتی شرکت هایی که قصد ارسال کارمندان خود در اتریش را دارند می بایست در شاخه های زیر اقدام نمایند:

    کارکنان فصلی

    کارکنان ارسالی

    استخدام کارکنان بین المللی

    انتقال درون شرکتی کارکنان

نرخ بیکاری در اتریش یکی دیگر از عوامل بسیار مهم جهت اخذ تصمیم مهاجرت کاری به این کشور می باشد. در کل می توان گفت نرخ بیکاری یک کشور بیان کننده شرایط مطلوب آن می باشد. اتریش طبق آخرین آمار ارائه شده در مقایسه با ایتالیا، پرتقال و بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی از نرخ بیکاری بسیار پائینی برخوردار می باشد.

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل

از ارزان ترین راه های مهاجرت به اتریش، تحصیل در دانشگاه های اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش می باشد که حتی می توان آن را آسان ترین راه مهاجرت به اتریش نیز دانست  این کشور همواره دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بسیار بالا و رتبه جهانی خیلی خوب می باشد. مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل برای دانشجویان بین المللی می تواند با کمترین هزینه همراه باشد. تحصیل در اتریش می تواند در سه مقطع زیر صورت گیرد.

  • تحصیل در مقطع دبستان

    تحصیل در مدارس اتریش از سن 6 سالگی شروع می شوند که در این مقطع تحصیل به مدت 4 سال به طول  می انجامد. تحصیل ابتدایی در اتریش شامل دروس اجباری و دروس اختیاری می باشد. از دروس اجباری که شامل آموزش زبان های بین المللی همانند زبان انگلیسی، ایتالیایی، فرانسه، مجارستان و .. می باشد. دروس اختیاری شامل دروس موسیقی، کلاس های ورزشی و کلاس های استعداد یابی و … می باشد. دقت نمایید که تحصیل رایگان در مدارس اتریش نیز برای متقاضیان امکان پذیر می باشد.

  • تحصیل در مقطع متوسطه

    دانش آموزانی که پس از گذارندن دوره ابتدایی وارد دوره متوسطه می شوند می توانند در دو حالت (آموزش مقدماتی شامل 4 سال و آموزش عالی شامل 5 سال) در این مقطع ادامه تحصیل دهند. دانش آموزان در این مقطع  دروس عمومی و پایه ای را آموزش می بینند که بر اساس استعداد و علاقه های فردی می تواند وارد دوره های و مقاطع بالاتر شوند. دانش آموزان بین المللی قصد ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان و متوسطه را در اتریش دارند، می توانند در مدارس بین المللی ادامه تحصیل دهند که این موضوع منوط به دانش زبان آلمانی می باشد. از مدارس مهم اتریش برای ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان می توان به مدرسه آمادئوس در وین اتریش و مدرسه SKIS در قصر کرومبوخ اشاره کرد.

  • تحصیل در مقطع دانشگاه

    بیشتر دانشجویان بین المللی علاقه مند به ادامه تحصیل در اتریش می باشند و این موضوع به دلیل وجود دانشگاه های سطح بالا و برخورداری از تحصیل با هزینه کم در این کشور می باشد. با وجود معرفی روشی تحت عنوان تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان، در حال حاضر امکان تحصیل بدون مدرک زبان در اتریش وجود ندارد و حتی دوره زبان انگلیسی نیز برای ورود نیامند آیلتس 5 یا 5.5 است.

    برای تحصیل در مقطع دکتری در اتریش متقاضی می بایست در ابتدای امر یک استاد راهنما پیدا نماید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی در اتریش شامل موارد زیر می باشد :

    آشنایی با زبان انگلیسی یا زبان آلمانی و یادگیری در سطح A2

    ارائه مدرک تحصیلی مقاطع قبلی + ریز نمرات و ترجمه آن

    کپی پاسپورت

    2 قطعه عکس 6*4

    گواهی تمکن مالی

دانشگاه های اتریش را می توان در دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی، قرار داد. کشور اتریش برای مهاجرت از جمله کشورهای اروپایی است که امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های دولتی آن برای دانشجویان بین المللی فراهم است. امکان تحصیل رایگان در اتریش در کنار کیفیت آموزشی بالا و سطح رفاه اجتماعی سبب شده است که مهاجرت به اتریش و تحصیل در آن مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا باشد.

شرایط اقامت اتریش بدین صورت است که شما در صورتی می توانید در مقطع کارشناسی در برخی از دانشگاه های دولتی اتریش تحصیل کنید. این موضوع به شرطی امکان پذیر است که از دانشگاه دولتی در کشور ایران فارغ التحصیل شده باشید. برای تحصیل در مقاطع بالاتر شما باید مدرک تحصیلی مقطع قبلی را از دانشگاه های دولتی کسب کرده باشید.

دانشگاه های اتریشدولتی – خصوصی- فاخ هوخ شوله (علمی کاربردی)
شزط تحصیلفارغ التحصیلی از دانشگاه دولتی در کشور ایران
مزایای تحصیل در فاخ هوخ شوله هادوره های زبان آلمانی با هزینه 3 تا 4 هزار یورو در سال
پذیرشبدون محدودیت سنی
وضعیت اقامت1 سال پس از فارغ التحصیلی. در صورت یافتن کار می توانید کارت اقامت سفید قرمز اتریش را کسب کنید.

دسته ای دیگر از دانشگاه های دولتی نیز در اتریش وجود دارند که برای پذیرش نیازی به شرکت در کنکور ایران ندارند. این دانشگاه ها با نام فاخ هوخ شوله شناخته می شوند و از نوع علمی کاربردی هستند. در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می توان برای این دانشگاه ها پذیرش گرفت و مانند سایر دانشگاه های دولتی شهریه بسیار کمی دارند. در فاخ هوخ شوله ها دوره های زبان آلمانی نیز ارائه می شود که هزینه آن 3 تا 4 هزار یورو در سال است.

امکان تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش نیز وجود دارد که شهریه بالاتری نسبت به دانشگاه های دولتی دارند. این دانشگاه ها به طور گسترده دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. یکی از خدمات انحصاری موسسه MIE نیز ارائه دوره زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه های خصوصی اتریش است که امکان پذیرش بدون محدودیت سنی را فراهم می کند.

پس از پایان تحصیلات در دانشگاه های اتریش این امکان برای شما فراهم است که اقامت کاری اتریش را کسب نمایید. به مدت 1 سال به شما فرصت داده می شود تا در اتریش به جستجوی کار بپردازید و در صورتی که موفق به یافتن شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود شوید می توانید کارت اقامت قرمز سفید قرمز اتریش را کسب نمایید و به طور دائم به اقامت در اتریش بپردازید و در نهایت تابعیت اتریش را کسب نمایید. مزیت دانشگاه های خصوصی اتریش در این زمینه این است که این دانشگاه ها می توانند برای کاریابی پس از تحصیل دانشجویان کمک کنند. در زیر به برخی از کالج ها و دانشگاه های اتریش اشاره کرده ایم.

  • دوره زبان

    با توجه به اینکه کشور اتریش برای مهاجرت یک گزینه بسیار عالی محسوب میگردد، متقاضیان زیادی به فکر مهاجرت به اتريش و در پی فهمیدن شرایط اقامت اتریش هستند. بسیاری از متقاضیان مهاجرت نگران هزینه مهاجرت به اتریش هستند به همین دلیل همواره به دنبال یافتن ارزانترین راه مهاجرت به اتریش می باشند. به همین دلیل موسسه ملک پور یک مسیر جدید مهاجرت اتریش در اختیار متقاضیان قرار داده است. شرایط مهاجرت به اتریش از این طریق بسیار آسان می باشد و در آن تنها به ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان نیاز خواهید داشت. حتی شرایط سنی خاصی نیز در قوانین اتریش برای این دوره مطرح نشده است. شما می توانید برای این دوره وارد اتریش شوید و در حین طی کردن دوره، کار نیز بکنید. شرایط آوردن همسر به اتریش نیز از این طریق بسیار راحت می باشد و می توانید همزمان همراه با خانواده اقامت اتريش را کسب نمایید و پس از شناخت محیط اطراف، مسیر مهاجرتی مناسب خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید به مهاجرت کاری به اتریش مشغول شوید یا در این کشور سرمایه گذاری نمایید. هزینه دانشگاه در این روش سالیانه حدود 12 هزار یورو می باشد. متقاضی حداقل 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد. طول پروسه 6 الی 8 ماه می باشد.

  • UNIVERSITY OF VIENNA

    دانشگاه وین بیش از 650 سال قدمت دارد و در سال 1365 تاسیس شده است که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آلمانی زبان می باشد. این دانشگاه هم اکنون بیش از 180 رشته در دانشکده های متفاوت نظیر دانشگاه موسیقی وین در مقاطع مختلف را به حدود 100 هزار دانشجو ارائه می دهد. اگر به دنبال ارزانترین راه مهاجرت به اتریش و اقامت و مهاجرت به وین هستید، تحصیل در این دانشگاه یک گزینه بسیار عالی می باشد. چون علاوه بر اینکه سطح این دانشگاه بسیار عالی است، هزینه مهاجرت به اتریش از این طریق بسیار اندک می باشد و برای تحصیل می بایست هزینه اندکی را پرداخت نمایید.

  • UNIVERSITY OF INNSBRUCK

    دانشگاه اینسبروک  که در سال 1966 در شهر زیبای اینسبروک تاسیس شد. با توجه به این موضوع که این دانشگاه با کوه ها احاطه شده است، اینسبروک  یکی از مراکز مهم تحقیقاتی در مورد کوه و همچنین یکی از مراکز مهم ورزش های زمستانی می باشد. سطح علمی این دانشگاه بزرگ بسیار مطلوب می باشد به طوری که همواره جزء دانشگاه های برتر اتریش نامیده می شود. با توجه به تعداد دانشجوهای بین المللی موجود در این دانشگاه، اقامت در اتریش با تحصیل در این دانشگاه بسیار مطلوب و در دسترس است.

  • UNIVERSITY OF GRAZ

    دانشگاه گراتس که همواره برای مقام دوم دانشگاه مطرح اتریش با دانشگاه اینسبروک رقابت دارد، در سال 1585 تاسیس شده است. این دانشگاه بیش از 32 هزار دانشجو دارد که حدود 13 درصد از آن ها را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. دلیل تعداد زیاد دانشجو، برنامه های ۀموزشی بسیاری است که این دانشگاه ارائه می دهد. اگر به دنبال اخذ شرایط اقامت اتریش هستید، تحصیل در این دانشگاه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

انواع مختلفی از سرمایه گذاری در کشور اتریش قابل انجام است که شما با توجه به شرایط خود می توانید بهترین نوع را انتخاب کنید. کشور اتریش برای مهاجرت امنیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به رشد اقتصادی مثبت توانسته است سرمایه گذاران خارجی را جذب نماید. به ویژه اینکه روش های سرمایه گذاری در اتریش در مقایسه با کشورهای هم تراز آن مانند انگلستان و کانادا، با سرمایه کمتر و سادگی بیشتری همراه است.

همچنین متقاضیانی که اثبات نمایند اوضاع مالی خوبی دارا می باشند قادر می باشند با اجاره ملک در اتریش، اقامت این کشور را اخذ نمایند. برای این امر متقاضیان می بایست اثبات نمایند ملکی  در اتریش را اجاره نموده اند و همچنین باید به ازای هرشخص 20 هزار یورو در حساب بانکی موجود باشد. این افراد اجازه کار در اتریش را نخواهند داشت و تنها می توانند در این کشور ملک خریداری کرده و اجاره دهند. از مزایای این مسیر می توان به این موارد اشاره کرد، تحصیل فرزندان در این کشور رایگان بوده و همراهان متقاضی می توانند همزمان با وی اقدام نموده و اقامت دریافت نمایند. لازم به ذکر است که سالیانه تنها 400 تا 500 نفر می توانند از این مسیر مهاجرتی برای اخذ اقامت اتریش استفاده نمایند.

در زیر برترین روش های سرمایه گذاری در اتریش شرح داده شده است.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق استارت آپ

برای مهاجرت به اتریش از طریق استارت آپ، شما باید یک ایده خلاقانه و جدید داشته باشید. ایده شما یا باید کاملا جدید باشد یا اینکه ایده های موجود در اتریش را بهبود داده باشید. برای ثبت شرکت در روش استارتاپ در اتریش شما باید حداقل مبلغ 50 هزار یورو برای سرمایه اولیه شرکت سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این شما باید از جدول امتیازات حداقل 50 امتیاز کسب نمایید. در جدول زیر نحوه امتیاز بندی مشخص شده است.

  • معیار واجد شرایط بودنامتیاز
    مدارک تحصیلی و فنی حرفه ایحداکثر امتیاز: 30
    مدرک تحصیلی و آموزش های فنی و حرفه ایی و مهارت خاص20
    تحصیلات حداقل سه ساله در دانشگاه20
    داشتن مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد/دکتری و یا تحصیل/آموزش فنی و حرفه ای در اتریش30
    تجربه کاریحداکثر امتیاز: 10
    هر سال تجربه کاری2 امتیاز
    دانش زبانحداکثر امتیاز: 15
    تا سطح A2 زبان آلمانی5
    تا سطح B1-B2 زبان آلمانی10
    تا سطح B2 زبان انگلیسی10
    سطح C1-C2 زبان آلمانی15
    امتیازات افزودهحداکثر امتیاز: 30
    شواهد سرمایه گذاری حداقل 50000 یورو10
    پذیرش کمک های مالی از یک شرکت استارت آپی از کشور اتریش10
    سن حداکثر تا 35 سال10
    مجموع امتیازات85
    حداقل امتیاز مورد نیاز50
  • اقامت خود حمایتی اتریش

    مهاجرت به اتریش و کسب اقامت اتریش از طریق خود حمایتی یکی از روش های موجود جهت کسب اقامت و مهاجرت به این کشور می باشد که در حال حاضر در ایران تعداد معدودی پرونده به صورت انحصاری و تخصصی بررسی می گردد و مورد قبول واقع می شود. این روش که با نام های تمکن مالی اتریش یا اقامت تنعم مالی اتریش نیز شناخته می شود، یکی از بهترین روش های موجود از زیر شاخه های سرمایه گذاری در اتریش می باشد. چرا که این روش با برخورداری از مزایای کسب اقامت با کمترین ریسک موجود در بحث سرمایه گذاری صورت می گیرد. اتریش جز معدود کشورهایی می باشد که متقاضیان می توانند از طریق خود حمایتی به این کشور مهاجرت نمایند. در این روش متقاضیان و سرمایه گذاران بدون صرف هزینه ای در باب سرمایه گذاری و صرفا با تمرکز بر مراحل موجود و سرمایه و اندوخته خود در ایران می توانند به این کشور مهاجرت نمایند.

    از مهمترین شروط جهت اقدام در برنامه خود حمایتی اتریش، داشتن یک حساب بانکی با بودجه 20 الی 22 هزار یورو به ازای هر نفر می باشد. بنابراین واجدین شرایط جهت اقدام در برنامه خود حمایتی اتریش باید برای هر نفر 20 الی 22 هزار یورو پول در حساب فرد اصلی خانوار در مدت زمان مشخصی  در نظر گیرند. یکی دیگر از نکات قابل توجه در بحث خود حمایتی اتریش، اینکه شخص اصلی خانوار باید درآمدی مبنی بر هزینه های زندگی خود و خانواده خود ارائه دهد. البته نکته ای دیگری که قابل ذکر است اینکه متقاضیان بعد از کسب اقامت خود در اتریش می توانند مبلغ اولیه معادل 20 لی 22 هزار یورو را از حساب خود برداشت نمایند. در روش مهاجرت از طریق خود حمایتی متقاضیان می بایست به مدت 6 ماه در این کشور اقامت گزینند.

  • اقامت قرمز سفید قرمز

    اقامت قرمز سفید قرمز که با نام سرمایه گذاری 100 یورویی نیز معروف است بدین صورت می باشد که بایستی ثابت کنید که بیزینسی که اقدام به راه اندازی آن نموده اید برای کشور اتریش مفید و درآمد زا می باشد. این روش یکی از محبوب ترین راه های مهاجرت به اتریش برای اخذ بلوکارت اتریش می باشد.

  • سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت

    یکی دیگر از طرق سرمایه گذاری، ثبت شرکت در اتریش می باشد. بیشتر سرمایه گذاران می توانند در قالب یک شرکت با مسئولیت محدود GMBH اقدامات لازم را انجام دهند. که در ادامه این نوشتار شرایط و مراحل ثبت شرکت در اتریش را خدمتتان توضیح خواهیم داد :

    اعلام راه اندازی یک کسب و کار در اتریش

    بر این اساس باید مدارک اصلی و هزینه های ثبت شرکت تامین شود و ارائه گردد البته پیش شرط انجام ثبت شرکت در فرم (Neufo2‌) توضیح داده شده است.

    ارائه اساس نامه شرکت

    در این مرحله باید مدیر عامل و همچنین سهامداران منتصب گردند و اعلام شود

    پرداخت سرمایه اصلی شرکت که به حساب فرد اصلی در شرکت باید واریز گردد

    این مبلغ معادل 35 هزار یورو می باشد.

    ثبت نماد تجاری شرکت

    ارائه بیمه نامه درمانی که افراد در زمان استخدام و ما قبل آن باید در بیمه آنان ثبت گردد

    نام مدیران شرکت باید در اداره بیمه اجتماعی تجاری ثبت شوند

    دریافت مجوز مالیاتی

    این مراحل خلاصه ای از مراحل ثبت شرکت و سرمایه گذاری در کشور اتریش می باشد. که به طور خلاصه وار خدمتتان ارائه گردید. قابل ذکر است که از طریق ثبت شرکت در اتریش متقاضیان و سرمایه گذاران نمی توانند به صورت مستقیم  اقامت خود و خانواده شان را به دست آورند.

  • سرمایه گذاری در اتریش از طریق خرید ملک

    همیشه یکی از راه های سرمایه گذاری بی حاشیه و بی دغدغه برای اکثر سرمایه گذاران خرید ملک در اروپا می باشد. یکی از دغدغه های سرمایه گذاران و افراد غیر اتحادیه اروپا این موضوع است که آیا خرید ملک در اتریش برای آنان امکان پذیر می باشد؟  و یا می تواند علاوه بر سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اتریش اقامت این کشور را به دست آورند ؟ در ابتدا باید این موضوع را خدمتتان عرض کنیم که از سال 2006 به بعد این امکان وجود دارد که افراد غیر اتحادیه اروپا بتوانند در اتریش ملک خریداری نمایند. که این موضوع طی شرایطی زیر امکان پذیر می باشد. از مهم ترین شرایط خرید ملک در اتریش، اجازه خرید آن از طرف کمیته محلی اتریش به مامور فروش آن می باشد که علاوه بر آن متقاضیان باید یک سری از فرم ها و مراحل قانونی خرید ملک را انجام دهند. اما با این حال اگر به دنبال اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش می باشید باید بدانید که از طریق خرید ملک در اتریش امکان اخذ اقامت اتریش امکان پذیر نمی باشد از این رو متقاضیان می توانند از طرق دیگر سرمایه گذاری به اتریش مهاجرت کنند.

مهاجرت به اتریش از طریق تولد

یکی از راه های اخذ تابعیت برخی از کشورها، تولد در خاک آن کشور است. اما این قانون در همه کشورها صدق نمی کند به این معنا که تولد در خاک همه کشورها منجر به اعطای تابعیت به کودک متولد شده نمی شود. به طور کلی نظام اعطای تابعیت بر اساس محل تولد در کشورها بر اساس دو اصل خون یا خاک می باشد. در نظام خون تابعیت فرد به تابعیت والدین وی مبتنی است اما در نظام خاک تابعیت فرد به محلی که فرد در آن متولد شده است باز می گردد. قانون اساسی کشور اتریش بر مبنای نظام خون است.

  • کودکی که از مادر اتریشی به دنیا بیاید به صورت اتوماتیک تابعیت اتریشی را کسب می نماید.
  • در صورتی که پدر و مادر ازدواج کرده باشند و تنها پدر اتریشی باشد نیز تابعیت به صورت اتوماتیک به کودک اعطا می شود.
  • در صورتی که والدین ازدواج نکرده باشند و تنها پدر شهروند اتریش باشد، پدر باید در بازه زمانی 8 هفته پس از تولد اعلام کند که کودک متعلق به وی می باشد و با تایید دادگاه تابعیت به کودک اعطا خواهد شد.
  • در صورتی که کودک متولد شده از دو والد اتریشی و غیر اتریشی از طرف والد غیر اتریشی نیز به صورت اتوماتیک تابعیت بگیرد، کودک دو تابعیتی می باشد.
  • تابعیت کشور اتریش هم از پدر و هم از مادر به طفل می رسد و اگر کودکی در خارج از اتریش از پدر و مادر اتریشی متولد گردد باز هم اتریشی محسوب می شود.
  • کشور اتریش به طور فرع نیز اصل خاک را می پذیرد و در مواردی مانند نامشخص بودن والدین کودک یا تابعیت والدین کودک، به کودک متولد شده در خاک این کشور تابعیت اتریشی می دهد.

بر اساس قوانین اتریش این دو تابعیتی تا زمان بزرگسالی منعی ندارد اما پس از رسیدن به سن قانونی فرد باید تصمیم بگیرد که کدام تابعیت را حفظ می کند.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

در صورت ازدواج در اتریش نیز به فردی که با شهروند اتریشی ازدواج نموده است، اقامت اتریش اعطا می شود. شرایط اخذ تابعیت از طریق ازدواج به شرح زیر است:

سن ازدواج در کشور اتریش ۱۸ سال است، اما اگر یکی از زوجین بین 16 تا 18 ساله باشد با اجازه قیم خود می تواند برای این امر اقدام نماید.
پس از گذشت 6 سال از ازدواج و در صورت پابرجا بودن ازدواج، شخص می تواند در خواست تابعیت اتریشی بدهد.
در این مدت 6 سال فرد باید حداقل ۵ سال را در کشور اتریش اقامت داشته باشد و با همسر خود در یک خانه زندگی کنند.
شرایط دیگری مانند تسلط به زبان آلمانی، قبولی در آزمون تابعیت اتریش، عدم سوء پیشینه کیفری، تمکن مالی و … نیز برای اخذ تابعیت اتریش مورد نیاز می باشد.
اگر یکسال از زمان ازدواجشان بگذرد پس از طی کردن ۴ سال دیگر می تواند تابعیت دریافت نماید یا اگر دو سال یا بیشتر از ازدواج آن ها گذشته باشد پس از ۳ سال اقامت در کشور اتریش می تواند برای دریافت تابعیت کشور اتریش درخواست دهد.

مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

پناهندگی در اتریش یکی از مسیرهای مهاجرت به این کشور می باشد. پناهنده فردی است که به دلایل مذهبی، نژادی، سیاسی و … در کشورش مورد آسیب و آزار قرار گرفته و مجبور به ترک کشور خود شده است. حقوقی که به پناهندگان اعطا می شود شامل حق مسکن، حق خوراک، پوشاک، بیمه درمانی و …. است هم چنین به طور هفتگی حدود ۱۰ یورو به پناهندگان پول تو جیبی داده می شود. درخواست پناهندگی پناهجویان پس از طی شدن مراحل پناهندگی در دفاتر پلیس کشور اتریش و انجام مصاحبه با آنها تایید یا رد می شود. مدت زمان رسیدگی به پرونده پناه جویان تا دو سال به طول می انجامد. با توجه به شرایط نامناسب زندگی در کمپ های پناهندگان، بیماری های فراوان و خطرات و آسیب های مالی، جسمی و روحی این روش به هیچ عنوان به شما عزیزان توصیه نمی گردد.

مهاجرت هنرمندان به اتریش

ویزای هنرمندان اتریش خدمت جدید موسسه ملک پور است که از طریق آن، هنرمندان می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، اقامت اتریش را اخذ نمایند. شرایط لازم برای اخذ ویزای هنرمندان اتریش به این صورت است که هنرمند می بایست سابقه هنری قابل اثبات در یکی از شاخه های هنری داشته و یا دارای قرارداد کار هنری با شرکت و یا موسسه هنری باشد و همچنین درآمد ماهیانه 2 تا 3 هزار یورو داشته باشد. فردی که بتواند این اقامت را اخذ کند حتما می بایست در رشته هنری خود در اتریش کار خود را پیگیری نماید. این موضوع از سوی دولت اتریش به مدت 2 سال نظارت خواهد شد. همچنین ویزای همراه اتریش نیز به این افراد تعلق می گیرد و همسر هنرمند اجازه کار تمام وقت در اتریش داشته و فرزندان وی نیز از تحصیل رایگان بهره خواهند برد. این اقامت می تواند پس از 5 سال به اقامت دائم و پس از آن به تابعیت اتریش نیز منجر شود.

هزینه مهاجرت به اتریش

قطعا هزینه مهاجرت به اتریش از مواردی است که می بایست در هنگام تصمیم برای مهاجرت به اتریش به ان دقت نمایید و برای آن برنامه داشته باشید. با توجه به اینکه مسیرهای مهاجرتی اتریش بسیار متنوع هستند پس قطعا هزینه مهاجرت به اتریش برای هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد. در کنار هزینه هایی که می بایست برای مسیر مهاجرتی انجام داد، می بایست به هزینه های مشاوره مهاجرتی، هزینه ویزا، هزینه تمکن مالی، هزینه های زندگی و مواردی دیگر را نیز  در نظر داشته و محاسبه کرد.

هزینه های زندگی در اتریش

مسلما یکی از موضوعاتی که پیش از مهاجرت به اتریش باید مورد بررسی قرار گیرد هزینه های زندگی در اتریش می باشد. با توجه به اینکه سبک زندگی افراد و الگوی مصرف در بین افراد بسیار متفاوت است و قیمت در شهرهای مختلف اتریش نیز با هم تفاوت دارند، نمی توان یک مبلغ ثابت به عنوان هزینه زندگی در اتریش مشخص کرد. بنابراین هزینه های ذکر شده در این قسمت به صورت میانگین محاسبه شده است و ممکن است شما بسته به سبک زندگی خود هزینه ای کمتر یا بیشتر از این مبلغ داشته باشید. بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن هزینه زندگی در اتریش، برای یک خانواده 4 نفره به صورت میانگین در یک ماه 2,966.57 یورو می باشد و یک فرد مجرد نیز بدون اجاره مسکن حدود 849.99 یورو در ماه می بایست برای زندگی در این کشور هزینه کند.

برای بررسی دقیق تر هزینه های زندگی در اتریش، هزینه برخی از اقلام مهم در جدول زیر نمایش داده شده است.

هزینه های مسکن
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر900 یورو
آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر650 یورو
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1،600 یورو
آپارتمان سه خوابه در خارج از شهر1،100 یورو
غذا و نوشیدنی
شیر (1 لیتر)1.10 یورو
پنیر (یک کیلو)11 یورو
تخم مرغ (12 عدد)4 یورو
یک قرص نان1.70 یورو
برنج (1 کیلو)1.45 یورو
یک پاکت سیگار (مالربورو)5.20 یورو
حمل و نقل
اتوبوس و قطار شهری2.40 یورو
تاکسیمتر1.40 یورو
بنزین (1 لیتر)1.20 یورو
رستوران
ساندویچ بیگ مک7.50 یورو
کوکاکولا (330 میلی لیتر)2.60 یورو
کاپوچینو3 یورو
هزینه های متفرقه
اینترنت (ماهیانه)25 یورو
هزینه تماس (یک دقیقه)0.10 یورو
  • هزینه های زندگی در وین:

    وین یکی از شهرهای مهم و مشهور برای زندگی است این شهر زیبا به مدت 10 سال پیاپی به عنوان برترین شهر جهان برای زندگی شناخته شده است. هزینه متوسط ماهیانه یک خانواده چهار نفره بدون اجاره 2,800.24 یورو است و یک شخص مجرد 794.72 یورو برای زندگی در وین می بایست هزینه نماید. وین 15.89 درصد ارزان تر از آمستردام است همچنین اجاره بها به طور متوسط 35.80 کمتر از آمستردام است

  • هزینه های زندگی در سالزبورگ:

    سالزبورگ یکی از شهرهای بزرگ و البته گران اتریش حساب می شود. اما باز هم هزینه های زندگی در این شهر بسیار ارزان تر از دیگر کشورهای اروپایی نظیر هلند است. هزینه ماهیانه یک خانواده چهار نفره بدون در نظر گرفتن اجاره منزل 2,897.93 یورو می باشد که میزان این هزینه ها برای یک نفر مجرد به 812.48 یورو می رسد. سالزبورگ 11.65 درصد ارزان تر از آمستردام است همچنین اجاره در سالزبورگ به طور متوسط 42.51 کمتر از آمستردام می باشد.

آسان ترین راه مهاجرت به اتریش

همان طور که گفته شد روش های مختلفی برای مهاجرت به کشور زیبای اتریش وجود دارد. اینکه آسان ترین راه مهاجرت به اتریش کدام است، شرایط شخص متقاضی آن را، تعیین خواهد کرد. به طور کلی در میان روش های مهاجرتی اتریش، مهاجرت از طریق تحصیل یکی از آسان ترین راه مهاجرت به اتریش می باشد اما ممکن است شرایط شخص برای مهاجرت تحصیلی مناسب نباشد. بنابراین به طور واضح نمی توان آسان ترین راه مهاجرت به اتریش را مشخص کرد. به عنوان مثال برای یک متقاضی که قصد دارد به اتریش مهاجرت کند تمکن مالی لازم برای سرمایه گذاری دارد، آسان ترین راه مهاجرت به اتریش، سرمایه گذاری، خرید فرانچایزها، پمپ بنزین و هاستل می باشد. از طرف دیگر متقاضی که از یک کافرما جاب آفر گرفته باشد و شرایط تحصیلی نیز داشته باشد، قطعا آسان ترین راه مهاجرت به اتریش برای وی در ابتدا مهاجرت کاری و پس از آن تحصیلی است.

ارزانترین راه مهاجرت به اتریش

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تورمی که در کشور وجود دارد، برای افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را داشته باشند، پیدا کردن ارزانترین راه مهاجرت به اتریش مسئله ای حساس و مهم است. با توجه به عدم نیاز به سرمایه هنگفت و دریافت حقوق از همان ماه آغازین مهاجرت، کار در اتریش یکی از ارزانترین راه مهاجرت به اتریش می باشد. در صورتی که متقاضی به زبان آلمانی تسلط داشته باشد و بتواند از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش بگیرد یا در صورت داشتن رزومه تحصیلی خوب موفق به اخذ بورسیه شود، مسیر تحصیلی نیز می تواند یکی از ارزانترین راه مهاجرت به اتریش حساب شود. اما در حالت کلی با توجه به متفاوت بودن شرایط، میزان سرمایه و تمکن مالی افراد، نمی توان راه مشخصی را به عنوان ارزانترین راه مهاجرت به اتریش انتخاب نمود.

بهترین شهرها برای مهاجرت به اتریش

اتریش طیف متنوعی از شهرها را ارائه می دهد که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. فرقی نمی‌کند به مرکز فرهنگی وین یا زیبایی‌های زیبای آلپ اتریش کشیده شوید، تمام شهرهای این کشور می تواند یک مقصد عالی برای مهاجرت به اتریش باشد. شهرهای اتریش از نظر هزینه زندگی، امکانات، موقعیت های شغلی و تحصیلی متفاوت هستند و شما باید با توجه به مسیر مهاجرتی که انتخاب می کنید بهترین شهر را بسته به شرایط خود برگزینید. در زیر بهترین شهرهای اتریش برای مهاجرت برای شما برشمرده شده اند.

  • وین

    وین، پایتخت اتریش، به عنوان شاهدی بر تاریخ غنی و میراث فرهنگی این کشور است. وین که به‌خاطر کاخ‌های باشکوه، موزه‌های در سطح جهانی، و صحنه موسیقی کلاسیک شهرت دارد، سبک زندگی پیچیده و جهان‌وطنی را ارائه می‌دهد. وین با سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و امکانات عالی مراقبت های بهداشتی، انتخاب ایده آلی برای مهاجرانی است که به دنبال تجربه شهری با کیفیت بالا هستند. میانگین هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره ماهانه 3386.5 دلار (3223.8 یورو) بدون احتساب کرایه ملک است.

  • سالزبورگ

    سالزبورگ، زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتزارت و محل «آوای موسیقی» شهری است که تاریخ و زیبایی طبیعی را هماهنگ می کند. در میان کوه‌های آلپ، معماری باروک، شهر قدیمی و جذاب سالزبورگ، و سنت‌های موسیقی، آن را برای کسانی که هنر و ماجراجویی در فضای باز را دوست دارند، انتخابی جذاب کرده است. به طور تقریبی هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره ماهانه 3927 دلار (3738.4 یورو) بدون اجاره ملک در این شهر است.

  • اینسبروک

    اگر از علاقه مندان به طبیعت هستید، اینسبروک باید در صدر فهرست شما باشد. این شهر کوهستانی که توسط قله‌های پوشیده از برف احاطه شده و دسترسی آسان به اسکی و پیاده‌روی در سطح جهانی را ارائه می‌دهد، امکانات شهری را با محیط طبیعی خیره‌کننده ترکیب می‌کند. تاریخ غنی و صحنه فرهنگی پر جنب و جوش اینسبروک به جذابیت آن افزوده است. هزینه های زندگی یک خانواده چهار نفره بدون اجاره مسکن  ماهانه 3628.7 دلار (3454.4 یورو) در اینسبروک می باشد.

  • گراتس

    گراتس، دومین شهر بزرگ اتریش، یک بهشت خوراکی است. این شهر لقب “شهر لذت های آشپزی” را به دلیل منوی غذایی متنوع خود از جمله غذاهای خوشمزه استایری به خود اختصاص داده است. گراتس با شهر قدیمی به خوبی حفظ شده، بازارهای پر جنب و جوش، و پارک های متعدد، شهری پر جنب و جوش و دلپذیر برای کسانی است که به دنبال یک سبک زندگی متعادل هستند. هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره بدون احتساب اجاره خانه ماهانه 3556.7 دلار (3385.9 یورو) در این شهر است.

قوانین اخذ تابعیت اتریش

ممکن است هدف بسیاری از افراد از مهاجرت به اتریش اخذ تابعیت و پاسپورت اتریش باشد. در این نوشتار که به تلاش کارشناسان موسسه ملک پور تهیه شده است، تمامی روش های مهاجرت به اتریش شرح داده شده است. تمامی روش هایی که پیش تر معرفی شد می توانند منجر به اخذ تابعیت و پاسپورت اتریش گردد. با این حال در هیچ یک از روش های ذکر شده (به استثنا روش تولد، برای کودکان با والدین اتریشی) فرد بلافاصله تابعیت اتریش را کسب نخواهد کرد و فرد باید مدت زمان مشخصی را در کشور اتریش زندگی کند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما از طریق ویزای تحصیلی نیز به صورت مستقیم نمی توانید تابعیت اتریش را کسب نمایید بلکه باید ابتدا ویزای اتریش خود را به نوع دیگری، مانند ویزای کار، تغییر دهید تا بتوانید روند اخذ تابعیت اتریش را آغاز نمایید. به طور کلی شما پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور اتریش می توانید اقامت دائم این کشور را کسب نمایید و مجموعاً پس از 6 تا 10 سال زندگی در اتریش می توانید تابعیت اتریش را کسب نمایید. در صورت تسلط به زبان آلمانی در سطح B2 و ادغام با جامعه اتریشی در سال ششم می توانید تابعیت این کشور را کسب کنید. در صورت ازدواج با شهروند اتریشی شما پس از 6 سال می توانید تابعیت اتریش را کسب نمایید. شرایط عمومی دیگری نیز برای اخذ تابعیت اتریش وجود دارد که در زیر ذکر شده است.

عدم ارتکاب جرم در اتریش یا خارج از آن
اثبات دارا بودن درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی
مهارت در زبان آلمانی
دانش کافی از سیستم دموکراسی اتریش
دانش کافی در زمینه تاریخ اتریش و ایالت های آن
عدم ایجاد تهدید بر علیه کشور اتریش

دسته بندی شده در: