مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت این کشور از طریق 7 روش مختلف تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، گلوبال تلنت، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است. از چه راه هایی می توان اقامت استرالیا را گرفت؟ تحصیل، کار و سرمایه گذاری را باید به عنوان بهترین راه های مهاجرت به استرالیا معرفی کرد. میانگین هزینه مهاجرت به استرالیا بین 60 دلار استرالیا تا 3500 دلار استرالیا می باشد. جالب است بدانید بسیاری از روش های اقامت استرالیا مستقیما منجر به اخذ اقامت دائم نمی شوند. با این حال در روش خودحمایتی استرالیا، اقامت دائم این کشور از ابتدا به فرد و اعضای خانواده وی داده شده و بدون شرط حضور در این کشور است.

با این حال با توجه به قرار داشتن بسیاری از بهترین دانشگاه های دنیا در کشور استرالیا می توان روش مهاجرت تحصیلی به این کشور را نیز به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت شخصی برای مهاجرت به استرالیا عنوان کرد. مهاجرت از طریق کار، ازدواج، تولد و ویزای گلوبال تلنت از دیگر روش های مهاجرت و اقامت استرالیا بوده که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

جدول محتوا

معرفی کشور استرالیا برای مهاجرت

استرالیا یکی از محبوب ترین کشور ها در بین علاقه مندان به مهاجرت است. از دلایل مهاجرت به این کشور می توان شرایط آب و هوایی آن، انگلیسی زبان بودن مردمان آن، اقتصاد و فرهنگ قوی آن و از همه مهم تر مهاجر پذیر بودن آن را نام برد. استرالیا ششمین کشور پهناور جهان است و حدود 26 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور به دلیل داشتن سیستم آموزشی مدرن و با کیفیت، دانشگاه های رتبه بالا، امنیت بالا و موقعیت های شغلی فراوان مکان مناسبی برای زندگی خانواده ها است. استرالیا برای قرن ها است که مهاجران زیادی را می پذیرید به همین دلیل فرهنگ مهاجر پذیر بالایی دارد و تازه واردان به راحتی در جامعه پذیرفته می شوند.

شرایط مهاجرت به استرالیا

مهاجرت استرالیا راه های متفاوتی دارد که شرایط هرکدام از این راه ها با دیگری متفاوت است اما باید در نظر داشته باشید که تمام روش های مهاجرت یک سری شرایط کلی دارند. شرایط مهاجرت به استرالیا به صورت زیر است:

عدم سوءپیشینه
سطح زبان
سطح تحصیلات
گواهی سلامت
تکمیل بودن مدارک

امتیاز لازم برای مهاجرت به استرالیا

امتیاز مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا بستگی به برنامه و ویزای خاصی دارد که برای آن درخواست می کنید. در اینجا برخی از رایج ترین برنامه های ویزا و الزامات مربوط به آنها آورده شده است:

  • ویزای کارگر ماهر فدرال (ساب کلاس 189)

    این ویزا برای کارگران ماهری است که توسط کارفرما، ایالت یا عضو خانواده حمایت مالی نمی شوند. برای درخواست این ویزا، باید یک ابراز علاقه (EOI) ارسال کنید و حداقل 65 امتیاز در آزمون امتیاز کسب کنید. در آزمون امتیازات فاکتورهایی مانند سن، مهارت زبان انگلیسی، تجربه کاری و تحصیلات در نظر گرفته می شود.

  • ویزای کارگر ماهر ایالتی (ساب کلاس 190)

    این ویزا برای کارگران ماهری است که توسط دولت ایالتی یا منطقه ای نامزد شده اند. برای درخواست این ویزا، باید حداقل 65 امتیاز در آزمون امتیاز کسب کنید و از یک دولت ایالتی یا منطقه ای نامزد دریافت کنید.

  • ویزای منطقه ای (موقت) کارگر ماهر (ساب کلاس 491)

    این ویزا برای کارگران ماهری است که توسط یک دولت ایالتی یا منطقه ای نامزد شده اند یا توسط یکی از بستگان واجد شرایط زندگی در یک منطقه منطقه ای تعیین شده حمایت مالی می شوند. برای درخواست این ویزا، باید حداقل 65 امتیاز در آزمون امتیاز کسب کنید و سایر شرایط واجد شرایط بودن را داشته باشید.

مهم است که توجه داشته باشید که رعایت حداقل امتیاز مورد نیاز تضمینی برای اعطای ویزا به شما نیست. وزارت امور داخله درخواست شما را ارزیابی خواهد کرد و ممکن است عوامل دیگری را هنگام تصمیم گیری در نظر بگیرد.

راه های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا با روش های متعددی امکان پذیر می باشد که متقاضیان می توانند با هر کدام از روش های ذکر شده به اقامت استرالیا دست یابند اما تنها برخی از این مسیرها ویزای اقامت دائم استرالیا را برای متقاضی به همراه خواهند داشت. در ادامه این نوشتار به انواع راه های اقامت استرالیا خواهیم پرداخت تا بسیاری از متقاضیان بتوانند شرایط اقامت در استرالیا از این مسیرها را بررسی نمایند و متناسب با شرایط خود،اقدام نمایند.

اقامت استرالیا از طریق کار

یکی از بهترین راه های مهاجرت به استرالیا که منجر به اخذ ویزای اقامت دائم این کشور می شود، کار در استرالیااست. اقامت استرالیا از طریق کار همیشه مورد سوال برخی از متقاضیان مهاجرت بوده است. ویزا های کار استرالیا با تنوع بسیاری بر اساس شرایط تمام متقاضیان از سمت دولت و اداره مهاجرت استرالیا مشخص شده است که برخی از این ویزا ها منجر به مهاجرت و کسب اقامت در استرالیا خواهد شد. ویزا های کاری استرالیا با توجه به Sub class مشخص شده دارای ارزیابی مخصوص به آن ویزا خواهد شد که عموما بر اساس تحصیلات متقاضی، مهارت های فردی، ‌میزان تجربه کاری آنان و در نهایت برخورداری از مدرک زبان انگلیسی سنجیده می شود و بر اساس Point Based System می باشد. افراد در صورت واجد شرایط شدن بودن می توانند با دریافت این ویزا وارد خاک استرالیا شوند و اقامت کاری خود را دریافت نمایند. در این بخش برخی از ویزاهای کار استرالیا که منجر به اقامت استرالیا می شود را خدمتتان توضیح خواهیم داد.

  • ویزای کار استرالیا از نوع SUB CLASS 189

    این ویزا برای افراد ماهر و متخصص از سمت دولت استرالیا در نظر گرفته شده است. برای این امر متقاضیان باید بتوانند application که نشان دهنده انگیزه، مهارت و علاقه کار در استرالیا را ارائه دهند که پس از تائید آن و از طریق مهارت، دعوتنامه ای برای آنان صادر می گردد. متقاضیان باید دقت داشته باشند که این ویزا مختص افرادی است که قصد دارند به صورت مستقل اقدام نمایند و مقرر نشده است که بتوانند از طرف خانواده، اقوام و یا از سمت کارفرمایان در استرالیا حمایت شوند. حائز اهمیت می باشد که متقاضیان برای ارسال فرم و در خواست خود به اداره مهاجرت استرالیا شرایط زیر را دارا باشند .

    • الزامی است که شغل متقاضیان جز مشاغلی محسوب شود که دولت استرالیا نیاز به نیروی کار داشته باشد.
    • الزامی است که سن متقاضیان در زمان اقدام برای مهاجرت کاری به استرالیا بین 18 الی 50 سال باشد.
    • داشتن سابقه کاری مکفی در رشته تحصیلی متقاضیان الزامی است.
    • ارائه مدرک زبان انگلیسی به معنای برخورداری از مهارت کافی در زبان انگلیسی.

    لازم به ذکر است که SUB CLASS 189 بر اساس امتیاز بندی می باشد و افراد باید امتیازات لازم را به دست آورند.

  • ویزای کار استرالیا از نوع SUB CLASS 190

    این ویزا برای افرادی است که قصد دارند برای یکی از استان های کشور استرالیا اقدام کنند. در واقع این ویزا برای متقاضیانی است که اسپانسر ایالتی دارند. البته باید به این موضوع اشاره داشت که کسب این ویزا بر اساس امتیاز بندی می باشد و به محض آنکه متقاضیان بتوانند امتیازات لازم را به دست آورند و بتوانند اسپانسر دریافت کنند وارد نوبت دهی جهت دریافت دعوتنامه خواهند شد. افرادی که بتوانند نامینیت استانی دریافت کنند، 5 امتیاز به امتیازات آنان اضافه خواهد شد که معمولا ایالات مد نظر از متقاضیان تعهدی مبنی بر حضور دو ساله در آن ایالت را خواهند گرفت. امتیازات این ویزا برا اساس سن، ارائه مدرک زبان انگلیسی، سابقه کار و مدرک تحصیلی سنجیده خواهد شد.

  • ویزای کار استرالیا از نوع SUB CLASS 482

    افرادی که بیزینسی را در ایران دارند و این بیزینس حداقل ۳ سال سابقه کاردارد، می توانند شعبه ای از کسب و کار خود را در استرالیا راه اندازی کنند. پس از درخواست ثبت بیزینس خود در استرالیا و تایید آن از جانب دولت استرالیا می توانند شروع به فعالیت کنند. با اخذ ویزای 482 چهارسال مجوز اقامت در استرالیا را به دست می آورید که تا زمانی که بیزینس شما فعال باشد قابل تمدید است برای تبدیل این ویزا به نوع اقامت دائم باید برای ویزای ۱۸۶، سرمایه گذاری و یا ویزای اسکیل ورکر اقدام کنید.
    در این کسب و کار شما باید به عنوان کارمند اصلی فعالیت داشته باشید. همچنین امکان جاب آفر را برای افراد دیگر فراهم می‌کند و که می توانید برای جایگاه های مختلف شغلی نیرو استخدام کنید.

    فرزند در صورت اثبات وابستگی تا سن 23 سال روی پرونده پدر و مادر قرار می گیرد. شرایط بیزینس شما در ایران شرایط کارمند و مراحل اخذ درخواست ویزای ۴۸۲ در ادامه ذکر می گردد.

    شرایط بیزینس در ایران
    حداقل ۳ سال سابقه فعالیت
    داشتن گردش مالی مناسب در دو سال آخر فعالیت
    سود دهی مناسب
    نداشتن تعویق در پرداخت حقوق و بیمه کارکنان
    شرایط کارمند
    حداقل مدرک دانشگاهی فوق دیپلم
    امکان فعالیت در شغل های خاص
    حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط با شغل مربوطه
    در این نوع ویزا سن فاکتور مهمی نیست اما بهتر است کمتر از ۴۳ سال باشد
    مدرک زبان آیلتس 5 یا PTE یا TOFEL- IBT
    نکته مهم در استخدام کارمند این است که کد شغلی طرح شده برای وی حتماً در لیست مشاغل استرالیا وجود داشته باشد

    مراحل درخواست ویزای ۴۸۲ بدین شرح است:

    • تهیه برای بیزینس پلن از بیزینس خود
    • تایید طرح تجاری توسط دولت استرالیا
    • راه اندازی کسب و کار در کشور استرالیا
    • معرفی کردن کارمند با توجه به شرایطی که ذکر شد

    در نهایت چنانچه از جانب دولت استرالیا کارمند و بیزینس پلن تاییدیه اخذ کنند می‌توان برای ایجاد شعبه و کسب ویزای ۴۸۲ اقدام کرد.

مدت زمان پروسه اقامت استرالیا از طریق ویزای کار می تواند طولانی باشد. گاها مشاهده شده افرادی که اقدام به درخواست ویزاهای کاری استرالیا کرده اند با توجه به زمان بر بودن این پروسه از ادامه مسیر دلسرد شدن و قصد دارند هرچه سریعتر وارد پروسه ای شوند که منجر تسریع در امر مهاجرت شود. با این حال ویزای کار را می توان راحت ترین راه اقامت استرالیا دانست. برای اخذ ویزای کاری استرالیا متقاضی می بایست دارای شرایطی باشد که از مهمترین شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دیگر عوامل مهم برای اخذ ویزای کار استرالیا در نظر گرفتن میزان و نرخ بیکاری در این کشور می باشد، که نمودار زیر می تواند اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های اقامت استرالیا که مور علاقه بسیاری از متقاضیان می باشد و طرفداران بسیاری را در برمی گیرد مهاجرت از طریق تحصیل در استرالیا می باشد. یکی از نقاط قوت تحصیل در استرالیا برای متقاضیان بین المللی کار در حین تحصیل و اقامت پس از تحصیل در این کشور می باشد. یکی از نقاط قوت تحصیل در استرالیا این است که فارغ التحصیلان در استرالیا می توانند در زمان اقامت پس از تحصیل به راحتی وارد بازار کار شوند.

از دیگر مزیت های مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می توان به عدم محدودیت در مقاطع تحصیلی اشاره داشت. از این رو دانش آموزان و دانشجویان به راحتی می توانند در مدارس، کالج ها و دانشگاه ها ادامه تحصیل دهند. دانشجویان بین المللی می توانند در بیش از 1200 موسسه آموزشی در بیش از 22000 رشته تحصیلی به تحصیل ادامه دهند. در شکل زیر می توانید مهمترین شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل را مشاهده نمایید.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی استرالیا به صورت زیر است:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیل هر سال
تحصیل کارشناسی در استرالیا15,000 – 33,000 دلاراسترالیا
تحصیل کارشناسی ارشد در استرالیا14,000 – 37,000 دلار استرالیا
تحصیل دکترا در استرالیا14,000 – 37,000 دلار استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

استرالیا به دلیل وجود استاندارد های بالای زندگی و شرایط ایده آل اقتصادی مورد توجه سرمایه گذاران بسیاری در سطح جهان قرار گرفته است. از این رو علاقه مندان اقامت استرالیا در نظر دارند با بررسی دقیق قوانین مهاجرتی در استرالیا و بررسی میزان ریسک سرمایه گذاری و خطر سلب مالکیت با شرایط سرمایه گذاری در استرالیاآشنا شوند، تا بتوانند از طریق سرمایه گذاری به استرالیا مهاجرت کنند. به همین دلیل در این نوشتار به شرایط سرمایه گذاری در استرالیا خواهیم پرداخت.

مهاجرت با روش کارآفرینی به استرالیا

یکی از روش های اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری در این کشور، کار آفرینی می باشد. طبق شرایط مهاجرت به استرالیا، سرمایه گذاران و بالاخص کارآفرینان می توانند با یک فعالیت کارآمد که منجر به تجاری سازی یک محصول و یا با ارائه خدمات در کشور استرالیا شروع کنند و باید بتوانند تجارت خود را در این کشور گسترش دهند.

برای اخذ این ویزا فراهم آوردن شرایط زیر الزامی می باشد:

در صورتی که سن شخص متقاضی بیشتر از 55 باشد، ایالت South Australia که مرکز آن شهر آدلاید می باشد می توان در صورت احراز شرایطی برای افراد با سن بالای 55 درخواست داد.
آیلتس شخص می تواند 5.5 باشد و حتی در این روش این امکان فراهم است که مدرک زبان ارائه نشه و با پرداخت هزینه به دولت استرالیا، دوره زبان را در خاک این کشور گذراند.
طرح تجاری در برخی از ایالت ها راجع به هر بیزینسی می تواند باشد و صرفا ایالت های محدودی هستند که روی بیزینس و طرح تجاری محدودیت قرار میدهند.
حداقل دارایی متقاضی و شریک زندگی آنان باید 1،250،000 دلار استرالیا باشد که این دارایی تاکنون با نرخ دلار دولتی محسوب می شود.
ورودی حساب بیزینس باید در دو سال از 4 سال گذشته حداقل 750،000 دلار استرالیا باشد که تاکنون این عدد نیز با نرخ دلار دولتی حساب می شود و در صورتی که شخص بخواهد سرمایه گذاری کند و از این طریق اقامت دائم کسب کند، حداقل سرمایه گذاری 300،000 دلار می باشد که این عدد با نرخ دلار آزاد محاسبه می شود.
متقاضیان باید در نظر داشته باشند که حداقل 10٪ از بودجه توافق شده را 12 ماه قبل از شروع فعالیت باید به سازمان کارآفرینی در استرالیا پرداخت نمایند.
همچنین کارآفرینان باید برنامه کاری خود را به صورت کامل جهت فعالیت تجاری خود در استرالیا را به اداره مهاجرت ارائه دهند.
چنانچه سرمایه گذاران و کارآفرینان بتوانند تمام شرایط ذکر شده را رعایت کنند به آنان اقامت 5 ساله داده می شود که در نهایت این اقامت منجر به اقامت دائم خواهد شد.
قابل ذکر است که متقاضیان در این نوع ویزا باید حداقل 65 امتیاز را به دست آورند.
متقاضی باید اثبات کند که 51% از سهام کسب و کاری به اسم خود دارد ولی می تواند در تا سهام دو بیزینس را نشان دهد و که حداقل سهام کمتری نیز با توجه به شرایط خاص می تواند احراز کند و حداقل ورودی حساب بیزینس نیز باید 750،000 دلار استرالیا باشد که در بخش های قبلی نیز به آن اشاره شد.

مهاجرت با تمکن مالی به استرالیا

روش دیگری برای سرمایه گذاری در کشور استرالیا از طریق تراکنش مالی بیزینس فرد وجود دارد که از بهترین روش های اخذ اقامت استرالیا می باشد. دلیل این امر این می باشد که در این روش سرمایه گذار از ابتدا اقامت دائم این کشور را دریافت می کند و از ابتدا نیز نیازی به سرمایه گذاری نخواهد داشت و هیچ شرط حضوری نیز در این روش وجود ندارد. نام این روش سرمایه گذاری در استرالیا تمکن مالی استرالیا می باشد. در قسمت زیر می توانید شرایط لازم برای این طرح را مشاهده نمایید.

شخص سرمایه گذار باید حداقل صاحب 30% از سهام بیزینس خود باشد.
در 2 سال از 4 سال مالی گذشته بیزینس حداقل 3 میلیون دلار تراکنش مالی را ثبت کرده باشد.
حداکثر طی 2 سال پس از ورود به کشور استرالیا حداقل مبلغ 400 هزار دلار را در بیزینسی در این کشور سرمایه گذاری انجام دهد.

مهاجرت با ویزای تلنت Business Talent (Permanent) visa به استرالیا

نوع دیگری از ویزاهای سرمایه گذاری در استرالیا Business Talent (Permanent) visa می باشد. متقاضیان می توانند از طریق این ویزا در کشور استرالیا تجارت جدیدی را راه اندازی نمایند و به توسعه آن تجارت بپردازند. افراد باید در نظر داشته باشند که از نظر دولت و اداره مهاجرت کشور استرالیا واجد شرایط دریافت این ویزا خواهند بود یا خیر. متقاضیان باید شرایط زیر را دارا باشد:

  • توسط دولت و یا یکی از ایالت های استرالیا معرفی شوند.
  • 1.5 میلیون دلار استرالیا دارایی های نقد و غیر نقد داشته باشند.
  • تمایل واقعی برای تملک و مدیریت یک تجارت در استرالیا را اثبات نمایند.
  • به طور کلی حرفه و تجربه شغلی خود را در یک کسب و کار فعال ارائه دهند.
  • 2 الی 4 سال قبل از درخواست برای ویزای Business Talent Visa متقاضیان باید مالکیت یک یا چند شغل که ارزش آن حداقل 400 هزار دلار استرالیا باشد را داشته باشند.
  • سرمایه گذاران می توانند پس از مدت 2 سال از اعطای ویزا اقدام به انتقال سرمایه خود به استرالیا نمایند.
  • که افراد برای کسب اقامت از طریق این ویزا نباید بیشتر از 55 سال داشته باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق ازدواج

ازدواج با یک فرد استرالیایی و اخذ ویزای ازدواج استرالیا یکی دیگر از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. اما باید در نظر داشت که طبق قوانین مهاجرت دولت استرالیا افراد در همان ابتدا قامت دائم خود را از طریق ازدواج با یک فرد استرالیایی به دست نخواهند آورد. به همین دلیل در ابتدا یک اقامت موقت برای آنان در نظر گرفته شده است که افراد می توانند آن اقامت را به صورت سالیانه تمدید کنند و باید اثبات نمایند که مدت زمان طولانی با همسر و یا شریک زندگی خود در استرالیا زندگی کرده اند تا بتوانند در خواست خود را جهت کسب اقامت دائم به اداره مهاجرت استرالیا تسلیم نمایند. البته این گفتار برای تمام متقاضیان صدق نخواهد کرد چرا که شرایط متقاضیان و افراد ممکن است کاملا متفاوت باشد.

به طور کلی افراد باید در نظر داشته باشند برای مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج می بایست شرایط زیر را دارا باشند:

  • همسر و یا شریک زندگی شما تابعیت کشور استرالیا را داشته باشد و یا حداقل اقامت وی تثبیت شده باشد.
  • همسر شما حتی می تواند شهروند کشور نیوزلند باشد و یا اقامت کشور نیوزلند را داشته باشد.
  • شریک زندگی شما می تواند در زمان اقدام تان برای اخذ این نوع ویزا به عنوان اسپانسر شخصی اعلام حضور نماید.
  • باید از سمت دولت استرالیا شرایط مالی شریک زندگی متقاضی و سلامت و شرایط پزشکی وی مورد بررسی قرار گیرد.

اقامت دائم با تولد فرزند در استرالیا

تمام افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند باید همانند تمام کشورهای دیگر از قوانین و مقررات آن کشور تبعیت نمایند و شرایط و قوانین آن را در روش های متعدد کسب اقامت و تابعیت بررسی کنند. شرایط اخذ تابعیت از طریق تولد در استرالیا به نحوی نیست که کودکان بتوانند به محض تولد تابعیت و شهروندی استرالیا را به دست آورند، چرا که اخذ تابعیت از طریق تولد در استرالیا شامل رعایت برخی از موارد زیر می شود.

  • در صورتی به کودکان متولد شده در استرالیا تابعیت می دهند که حداقل یکی از والدین کودک استرالیایی باشد.
  • والدینی که دارای اقامت استرالیا می باشند اما خارج از کشور استرالیا زندگی می کنند، در صورت تولد فرزند می توانند در خواست خود را مبنی بر کسب اقامت فرزندشان در استرالیا اعلام نمایند.
  • شریک زندگی شما می تواند در زمان اقدام تان برای اخذ این نوع ویزا به عنوان اسپانسر شخصی اعلام حضور نماید.
  • کودکانی که در استرالیا متولد می شوند، اما هویت آنان مشخص نیست (هویت والدین کودک نامعلوم باشد) به کودک تابعیت استرالیا داده می شود. این موضوع در قوانین بین الملل صدق می کند و برای جلوگیری از عدم بی هویتی افراد از این قانون استفاده می شود.

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی ممکن است توسط افرادی که بدون تحقیق و با عدم آگاهی به روش های قانونی اقامت استرالیا اقدام به چنین کاری می‌کند انجام شود و این افراد از وجود خطر ها و زیان های مالی و جانی آن کاملاً بی اطلاع می باشند.

لازم به ذکر است که دولت استرالیا در یک بازه زمانی در سال ۲۰۰۹ توسط ویزای بشردوستانه بالغ بر ۱۲ هزار نفر را از این نوع ویزا و برنامه مهاجرتی پذیرفت. البته باید به این موضوع اشاره داشت که این برنامه شامل حال اشخاص خاصی می گردد که در کشور خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در مورد شرایط زندگی و رفاه اجتماعی و تمام جهات مورد تبعیض قرار می‌گیرد، به صورتی که شرایط زندگی وی دچار نابسامانی گشته و شرایط حقوق بشر برای وی کاملا نقض شده است. اما هم اکنون شرایط پناهندگی در استرالیا دیگر ساده نمی باشد و با سختگیری بیشتری از سمت کمیسرها و افسر های عالی سازمان ملل به امور و پرونده های پناهندگان رسیدگی می شود.

قابل ذکر است موسسه ملک پور هیچ گونه خدمات و مشاوره ای در این زمینه ندارد و تنها یاداور شرایط سخت و پیچیده بی راهه ای چون پناهندگی می شود و با آگاهی سازی از به خطر افتادن جان و مال هموطنان سعی در پیشگیری از آن دارد.

راه های مهاجرت خانوادگی به استرالیا

به طور کلی از راه های مهاجرت خانوادگی به استرالیا را می توان به ویزاهای نامزدی، ازدواج و ویزای پارتنر استرالیا، ویزای افراد وابسته و ویزای حمایت و اسپانسر خانوادگی اشاره کرد. در زیر در مورد هر کدام از راه های مهاجرت خانوادگی به استرالیا بیشتر توضیح داده می شود.

  • ویزای پارتنر استرالیا

    دو نوع ویزای پارتنر استرالیا با نام های ساب کلاس 820 و ساب کلاس 801 وجود دارد. ویزای ساب کلاس 820 یک ویزای پارتنر موقت است که به شما اجازه می دهد در استرالیا زندگی کنید. ویزای ساب کلاس 820 اولین مرحله به سمت ویزای پارتنر دائمی (زیر کلاس 801) است. شما برای هر دو ویزا به طور همزمان اقدام می کنید و تنها یک هزینه درخواست پرداخت می کنید. درخواست ها در دو مرحله با فاصله حدود دو سال پردازش می شوند. برای واجد شرایط بودن، باید با یک شهروند استرالیایی، یک مقیم دائم استرالیا یا یک شهروند نیوزیلندی واجد شرایط ازدواج کرده یا در یک رابطه واقعی باشید.

  • ویزای ازدواج احتمالی استرالیا

    اگر با یک شهروند استرالیایی یا مقیم دائم نامزد کرده اید، می توانید با ویزای ازدواج احتمالی استرالیا (زیر کلاس 130) وارد این کشور شوید و می بایست ظرف 9 ماه ازدواج کنید. توجه به این نکته ضروری است که ویزای ازدواج آینده (زیر کلاس 130) یک ویزای غیر مهاجرتی و موقت است. این بدان معناست که به شما وضعیت اقامت دائم استرالیا داده نمی شود. پس از ورود به استرالیا و ازدواج با شریک زندگی خود، می توانید برای ویزای پارتنر درخواست دهید. ویزای پارتنر یک ویزای اقامت دائم است. شهروند استرالیایی، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند واجد شرایط به عنوان حامی متقاضی ویزای ازدواج احتمالی (زیر کلاس 13) عمل می کند. اسپانسر مسئول است، به طور خاص مسئول مالی، در قبال متقاضی و هر یک از اعضای خانواده وابسته است.

  • ویزای اعضای وابسته استرالیا

    ویزای اعضای وابسته استرالیا بر انواع زیر می باشد:

    ویزای خانوادگیویزای کودکویزای دانشجویی وابستهویزای کار وابسته
    خانواده خود را با ویزای خانواده وابسته به استرالیا ببرید. چه فرزند یا همسری دارید که در خارج از کشور زندگی می کند و می خواهید به شما ملحق شود یا برای کار یا تحصیل به طور موقت در استرالیا هستید.فرزندان شهروندان استرالیایی، مقیم دائم و شهروندان نیوزلند واجد شرایط می توانند برای پیوستن به والدین خود به استرالیا مهاجرت کنند. فقط کودکان زیر 25 سال واجد شرایط هستند. این کودکان ممکن است با ویزای کودک (زیر کلاس 101) ساکن استرالیا شوند. حامی والدین باید قول دهد که در قبال کودک مسئولیت خواهد داشت. او باید قول دهد که حداقل برای دو سال اول اقامت کودک در استرالیا، حمایت مالی از جمله محل اقامت ارائه کند. فرزندان ناتنی و فرزندخوانده نیز واجد شرایط دریافت ویزای کودک (زیر کلاس 101) هستند.اگر برای تحصیل به استرالیا مهاجرت می کنید، می توانید اعضای خانواده تحت تکفل خود را با خود همراه داشته باشید. شما می توانید آنها را در درخواست اصلی ویزای دانشجویی خود بگنجانید یا می توانید پس از شروع دوره تحصیلی خود در استرالیا برای پیوستن آنها درخواست دهید. همسران، شرکا و فرزندان مجرد زیر 18 سال واجد شرایط دریافت ویزای وابسته هستند.

    اگر با ویزای کارگری به استرالیا می آیید، اعضای خانواده تحت تکفل شما واجد شرایط پیوستن به شما با ویزای وابسته هستند. اگر با ویزای کار موقت به استرالیا می آیید، فقط همسر یا شریک زندگی شما و هر فرزند مجرد زیر 18 سال واجد شرایط دریافت ویزای خانواده وابسته هستند. اگر با ویزای کاری مهاجر یا تجاری به استرالیا می آیید، هر یک از اعضای خانواده تحت تکفل یعنی همسر، فرزندان زیر 25 سال و بستگان وابسته سالخورده مانند پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ می توانند به شما بپیوندند.

  • ویزای اسپانسر خانواده استرالیا

    سیستم مهاجرت استرالیا سالانه بیش از 60,000 ویزا را برای اعضای خانواده شهروندان استرالیایی، مقیم دائم استرالیا و شهروندان نیوزلند واجد شرایط در نظر می گیرد. این بیش از یک سوم کل ویزاهای توزیع شده در سال را نشان می دهد. ویزای اسپانسر خانواده استرالیا تحت برنامه “جریان خانواده” داده می شود. مهاجرت جریان خانواده چهار دسته اصلی دارد:

    ویزای شریکویزای کودکویزای والدین
    ویزای شریک برای نامزد (ها)، همسران و شرکای غیر عامل یا همجنس اتباع استرالیایی، مقیم دائم استرالیا و شهروندان واجد شرایط نیوزلند است. اولین شرط ویزای شریک این است که شواهدی را نشان دهید که رابطه شما واقعی و پایدار است و اینکه قصد دارید به طور دائم با هم زندگی کنید. تنها یک درخواست برای ویزای شریک ضروری است که شامل ویزای موقت و ویزای اقامت دائم است. ویزای موقت برای شریک صادر می شود تا از کشور خود در خارج از کشور به استرالیا سفر کند و سپس می تواند وضعیت خود را به اقامت دائم تغییر دهد.کودکان وابسته همیشه می توانند به والدین خود در استرالیا بپیوندند. در حالی که مهاجرت به استرالیا همراه با والدین مهاجر برای فرزندان یک گزینه است، گاهی اوقات کودکان جداگانه مهاجرت می کنند. برای کودکان بیولوژیکی، اقوام یتیم و فرزندان پذیرفته شده شهروندان استرالیایی، مقیم دائم استرالیا و شهروندان نیوزلند واجد شرایط ویزا وجود دارد، این کودکان ممکن است ویزای اقامت دائم دریافت کنند، به این معنی که می توانند به طور دائم در استرالیا زندگی کنند و در نهایت برای شهروندی درخواست دهند. همچنین ویزاهایی برای کودکان زیر 18 سال برای افرادی که در استرالیا با ویزای دانشجویی، کارگری یا تجاری موقت هستند، در دسترس است.

    ویزای والدین خود به دو دسته ویزای والد سالخورده (محل اقامت) (Sublcass 804) و ویزای والدین (مهاجر) (Subclass 103) تقسیم می شود. برای واجد شرایط بودن برای ویزای والدین سالخورده، باید توسط فرزند یا فرزند ناتنی خود که شهروند استرالیا، مقیم دائم استرالیا یا شهروند نیوزلند واجد شرایط است، حمایت مالی شوید.

مراحل مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به کشوری دیگر قدم بسیار بزرگی است که می بایست با دقت و مشورت صورت بگیرد. مراحل مهاجرت به استرالیا در زیر آورده شده است.

  • انتخاب مسیر مهاجرتی و انجام اقدامات لازم

    یکی از مهمترین مراحل مهاجرت به استرالیا انتخاب مسیر مهاجرتی متناسب با شرایط خود می باشد. شما می بایست پس از انتخاب مسیر، اقدامات لازم برای آن را انجام دهید. اگر قصد دارید از مسیر کاری وارد استرالیا شوید می بایست در مورد گزینه های شغلی خود تحقیق کنید و شغلی مناسب برای خود پیدا نمایید. یا اگر قصد دارید از طریق تحصیلی به استرالیا مهاجرت نمایید می بایست از یک موسسه یا دانشگاه معتبر پذیرش دریافت نمایید.

  • اقدام برای اخذ ویزا

    پس از اینکه اقدامات لازم جهت مسیر انتخابی خود را آماده کردید می بایست برای ویزا استرالیا درخواست دهید. برای این امر حتما وقت سفارت بگیرید و تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کنید. پس از مراجعه به سفارت و انجام مصاحبه می بایست منتظر نتیجه درخواست ویزای خود باشید.

  • برای حرکت آماده شوید

    پس از موافقت با درخواست ویزای استرالیا، می بایست برای حرکت و سفر به این کشور آماده شوید. وسایل خود را جمع آوری کنید و از یک چک لیست جابجایی مفید برای کمک به سازماندهی حرکت خود استفاده کنید.

  • به استرالیا سفر کنید

    پس از طی نمودن تمامی مراحل مهاجرت به استرالیا، حال می بایست برای سفر آماده شوید و به این کشور وارد شوید. پس از ورود به خاک این کشور می بایست کارهایی لازم جهت هر مسیر مهاجرتی را انجام دهید. مثلا برای مسیر تحصیلی می بایست به دانشگاه بروید و ثبت نام خود را قطعی کنید و در کلاس ها شرکت نمایید.

مدارک لازم برای مهاجرت به استرالیا

هر کدام از مسیرهای مهاجرتی شرایط و مدارک خاصی را لازم دارند به عنوان مثال در مسیر تحصیلی لازم است که متقاضی از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش دریافت نموده باشد در صورتی که برای مسیر کاری داشتن جاب آفر الزامی است. در زیر به یکسری از مهمترین مدارک لازم برای اقامت استرالیا که در تمامی مسیرهای مهاجرتی یکسان است، اشاره شده است.

  • مدارک هویتی و پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس که به تازگی گرفته شده اند
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فیش واریزی درخواست
  • مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک کاری و تخصص
  • بیمه درمانی معتبر

هزینه مهاجرت به استرالیا

هر کدام از راه های مهاجرت به استرالیا دارای هزینه های متفاوتی می باشند که شما عزیزان می توانید در جدول زیر هزینه مهاجرت به استرالیا برای رایج ترین ویزا ها و ویزا های فرعی استرالیا را به تفکیک سن مشاهده نمایید.

نوع ویزاهزینه برای متقاضی اصلیهزینه همراه بالا 18 سالهزینه همراه زیر 18 سال
ویزای توریستی(ساب کلاس 600)145 دلار استرالیا145 دلار استرالیا60 دلار استرالیا
ویزای دانشجویی(ساب کلاس 500)620 دلار استرالیا620 دلار استرالیا620 دلار استرالیا
ویزای تعطیلات کاری (ساب کلاس 403)325 دلار استرالیاN/AN/A
ویزای کارگر ماهر فدرال (ساب کلاس 189)4240 دلار استرالیا2120 دلار استرالیا1060 دلار استرالیا
ویزای کارگر ماهر ایالتی (ساب کلاس 190)4240 دلار استرالیا2120 دلار استرالیا1060 دلار استرالیا
ویزای سرمایه گذاری (ساب کلاس 188)4240 دلار استرالیا2120 دلار استرالیا1060 دلار استرالیا
ویزای پارتنر
(زیر کلاس 820/801)
7715 دلار استرالیاN/AN/A

توجه به این نکته ضروری است که جدول فوق فقط شامل هزینه های درخواست و هزینه های ویزا می شود و سایر هزینه ها مانند معاینات بهداشتی، مجوز پلیس، هزینه های ترجمه مدارک و هزینه های وکیل مهاجرت را نیز باید در نظر گرفت. همیشه بهتر است برای اطلاع از به روزترین اطلاعات در مورد هزینه های ویزا، وب سایت رسمی مهاجرت دولت استرالیا را بررسی کنید.

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا

با توجه به این موضوع که اکثر ویزاهای استرالیا امتیازی هستند و متقاضی متناسب با شرایط و براساس فاکتورهایی نظیر مدرک تحصیلی، سطح زبان، سن، سابقه کاری، میزان تخصص و … امتیاز دریافت می کند پس اقدام در بهترین شرایطی که منجر به کسب امتیاز بیشتر گردد، بسیار حائز اهمیت می باشد. شرایط سنی مهاجرت به استرالیا از آن فاکتورهایی است که اگر متقاضی به آن توجه نماید و در بهترین سن ممکن اقدام نماید، بسیار در اخذ ویزای استرالیا تعیین کننده می باشد. در زیر به شرایط سنی مهاجرت به استرالیا در روش های مختلف اشاره شده است.

نوع ویزابهترین شرایط سنی توضیحات
ویزای PR 25 الی 32 سال 30 امتیازسن متقاضی برای درخواست ویزای PR باید کمتر از 45 سال باشد
ویزای کارگران ماهر (ساب کلاس 189 و 190)18 الی 24 سال 25 امتیازاگر سن شما بین 25 تا 32 سال باشد حداکثر 30 امتیاز کسب خواهید کرد.
25 الی 32 سال 30 امتیاز
33 الی 39 سال 25 امتیاز
40 الی 44 سال 15 امتیاز
ویزای ساب کلاس 891متقاضی بایستی کمتر از 55 سال سن داشته باشد، مگر اینکه ایالت یا قلمرویی که متقاضی برای آن اقدام می کند، گواهی کند که متقاضی از مزایای اقتصادی استثنایی برخوردار است.

ویزای گلوبال تلنت

بدون محدودیت سنی برای ویزا
ویزای ساب کلاس 491 (به جای ویزای ساب کلاس 489)سن متقاضی برای درخواست این نوع ویزای باید کمتر از 45 سال باشد
ویزای تحصیلیاگر متقاضی بین 25 تا 32 سال سن داشته باشد 30 امتیاز دریافت می کند در حالی که افراد بالای 45 سال و بالاتر هیچ امتیازی دریافت نمی کنند.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به استرالیا

برخی از ویزاهای استرالیا نیاز به مدرکی دارند که نشان دهد متقاضی حداقل استانداردهای معینی از مهارت زبان انگلیسی را دارد. علاوه بر این، در برخی از دیگر ویزاهای استرالیا سطح مهارت انگلیسی متقاضی تأثیر عمده ای بر امتیازات کلی آن ها و در نتیجه بر شانس موفقیت آمیز بودن درخواست ویزا دارد. وزارت امور داخلی استرالیا در حال حاضر آزمون های زبان انگلیسی زیر را برای اهداف ویزای استرالیا به رسمیت می شناسد:

  • سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS): آکادمیک و عمومی
  • آزمون پیرسون انگلیسی (PTE): آکادمیک
  • آزمون زبان انگلیسی شغلی (OET)
  • آزمون انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی آزمون مبتنی بر اینترنت (TOEFL iBT)
  • آزمون CAE کمبریج: گواهی زبان انگلیسی پیشرفته

تمام این آزمون های زبان انگلیسی را می توان در مراکز مختلف آزمون در سراسر جهان شرکت کرد. لطفا توجه داشته باشید که آزمون زبان انگلیسی برای ویزای استرالیا باید به روز باشد و در صورتی که چندین سال قبل  یکی از این آزمون های زبان را انجام داده اید، باید بررسی کنید که آزمون شما برای درخواست ویزای شما شناخته شود. دقت نمایید که هر مسیر مهاجرتی یک میزان تسلط به زبان انگلیسی را می طلبد اما به طور کلی می توان گفت متقاضی باید مدرک زبان برای مهاجرت به استرالیا را به صورت مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 4.5، مدرک PTE آکادمیک با حداقل نمره 30 یا تافل iBT با نمره 32، را ارائه دهد. دقت نمایید که سطح مربوطه مطابق با CEFR در حد A2 الی B2 می بایست باشد.

مهاجرت استرالیا بدون مدرک زبان

هیچ شرایطی مبنی بر پذیرش فرد مهاجر به استرالیا بدون مدرک زبان وجود ندارد. به طور کلی مهاجرت به استرالیا بدون مدرک زبان امری غیر ممکن است. حتی اگر از روش تحصیلی قصد مهاجرت داشته باشید و دانشگاه مورد نظر الزامی بر ارائه مدرک زبان نداشته باشد، سفارت استرالیا اجازه ورود شما به این کشور را نخواهد داد.

مقایسه روش های مهاجرت به استرالیا

اگر بخواهیم مسیرهای مختلف اقامت استرالیا را با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه می شویم که برترین مسیر مهاجرت به استرالیا برای هر شخصی متناسب با شرایط وی می باشد و آسان ترین مسیر مهاجرت به استرالیا برای هر شخصی متفاوت می باشد. به عنوان مثال برای شخصی که شرایط سنی، معدل بالا، رزومه علمی مناسب و مدرک زبان دارد، قطعا مسیر تحصیلی یکی از آسان ترین مسیرهای مهاجرتی به استرالیا می باشد در حالی که برای شخصی که مهارت لازم و سرمایه دارد، قطعا مسیر سرمایه گذاری یا کاری بهترین مسیر می باشد.

راحت ترین راه مهاجرت به استرالیا

همواره بسیاری از افرادی که قصد اقامت استرالیا را دارند به دنبال راحت ترین راه مهاجرت به استرالیا می باشند. با توجه به اینکه شرایط اقامت در استرالیا برای هر شخصی متفاوت می باشد پس راحت ترین راه مهاجرت به استرالیا متناسب با شرایط متقاضی می باشد و راحت ترین مسیر مهاجرتی هر شخصی با دیگری متفاوت می باشد اما به طور کلی با توجه به نیاز کشور استرالیا به نیروی کار متخصص و تعداد بسیار زیادی از انواع ویزاهای کاری که کشور استرالیا در اختیار متقاضیان کار قرار می دهد، می توان از مسیر کاری به عنوان یکی از راحت ترین راه مهاجرت به استرالیا نام برد. توجه داشته باشید که مسیرهای ازدواج و نامزدی، ویزای والدین و اسپانسرشیب و ویزای 476 که برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های مورد تایید استرالیا در نظر گرفته شده است، را در صورتی که شرایط لازم برای هر کدام را داشته باشید، نیز می توان به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به استرالیا دانست.

سریع ترین راه مهاجرت به استرالیا

در بسیاری از مواقع متقاضیان به دنبال سریع ترین راه مهاجرت به استرالیا می باشند این دسته از افراد می خواهند در سریع ترین وقت ممکن به استرالیا مهاجرت نمایند. همانطور که قبلا نیز ذکر شده است بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به استرالیا برای هر شخصی متناسب با شرایط متقاضی می باشد. اما به طور کلی می توان از ویزاهای کارآفرینی و گلوبال تلنت استرالیا از سریع ترین روش های مهاجرت به این کشور نام برد. در مسیر کارآفرینی در استرالیا متقاضی در صورتی که سرمایه مورد نیاز را داشته باشد و بتواند کسب و کاری سودآور در استرالیا تاسیس نماید، می تواند اقامت دائم استرالیا را در زمان مناسبی اخذ نماید. در صورتی که متقاضی در سطح بین المللی دارای شهرت می باشد، مسیر ویزای جهانی استعداد استرالیا برای متقاضی یکی از بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به استرالیا می باشد.

مزایا و معایب مهاجرت به استرالیا

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان برای زندگی است که قطعا مزایای مهاجرت به استرالیا بسیار بی شمار می باشد ولی مثل بقیه کشورها نیز در کنار مزایا، اقامت استرالیا دارای معایبی نیز می باشد پس بهتر است قبل هر گونه اقدامی به طور مفصل در مورد مزایا و معایب مهاجرت استرالیا اطلاعات کسب کنید . در زیر به برخی از مزایای مهاجرت به استرالیا اشاره شده است.

مزایای مهاجرت به استرالیا

معایب مهاجرت به استرالیا

اقتصاد قوی و موقعیت های شغلی بسیار

سرعت پایین اینترنت در مقایسه با کشور های برتر دنیا

ارائه خدمات بهداشتی بالا

هزینه های بالای سیستم درمان

سطح درآمد بالا

نقص لایه اوزون در این منطقه و افزایش بیماری های پوستی در سال های اخیر

سطح علمی بالا

همزیستی حیوانات در فضای شهری

آب و هوای چهار فصل

امنیت بالا

تنوع فرهنگی و خونگرمی شهروندان استرالیا

بهترین شهرهای استرالیا برای مهاجرت

استرالیا به دلیل کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی با کیفیت، اقتصاد قوی و فرصت های شغلی مناسب توجه بسیاری از مهاجران را به خود جلب نموده است. در اینجا تعدادی از بهترین شهرهای استرالیا برای مهاجرت آورده شده است:

  • سیدنی

    سیدنی بزرگترین شهر استرالیا است و مقصدی محبوب برای مهاجران است. این شهر چند فرهنگی با آب و هوای عالی، سواحل زیبا و فرصت های شغلی فراوان در صنایعی مانند امور مالی، فناوری و گردشگری است.

  • ملبورن

    ملبورن به خاطر صحنه هنر و فرهنگ و همچنین قهوه و غذای عالی اش شناخته شده است. این یک شهر عالی با پارک ها، باغ ها و جاذبه های خانوادگی فراوان برای خانواده مناسب است. ملبورن همچنین مرکز صنایعی مانند مراقبت های بهداشتی، آموزش و تولید است.

  • بریزبن

    بریزبن شهری پر جنب و جوش با فضایی آرام است. این شهر به دلیل آب و هوای گرم، سبک زندگی در فضای باز و مردم محلی صمیمی اش شناخته شده است. بریزبن دارای یک اقتصاد قوی با فرصت های شغلی در صنایعی مانند معدن، ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی است.

  • پرث

    پرت شهری زیبا با سبک زندگی آرام است. این شهر به ‌خاطر هوای آفتابی، سواحل خیره‌ کننده و فعالیت‌ های فوق ‌العاده در فضای باز مانند پیاده‌ روی و موج ‌سواری معروف است. پرث دارای اقتصاد قوی با فرصت های شغلی در صنایعی مانند معدن، ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی است. این شهر همچنین یک شهر عالی با مدارس عالی و جاذبه های خانوادگی مناسب برای خانواده ها است.

آمار ایرانیان در استرالیا

بر اساس آمار بیان شده توسط اداره آمار استرالیا، در آخرین سرشماری، 72 هزار و 97 نفر از نژاد ایرانی در استرالیا زندگی می کردند. این نشان دهنده افزایش 26 درصدی نسبت به آخرین سرشماری در سال 2016 است. اکثر ایرانیان استرالیا در ایالت های نیو ساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند ساکن هستند. حدود 70 درصد از ایرانیان استرالیایی در خارج از کشور به دنیا آمده اند که اکثریت آنها از ایران هستند.

از نظر اشتغال، ایرانیان استرالیایی بیشتر در مشاغل حرفه ای مشغول به کار هستند و بسیاری از آنها در زمینه های مهندسی، پزشکی و فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند. ایرانیان استرالیایی نیز دارای سطح تحصیلات بالاتر از متوسط ​​هستند و حدود 60 درصد آنها تحصیلات عالی را به پایان رسانده اند. ایرانیان استرالیایی به طور فعال در جامعه مشارکت دارند و تعدادی سازمان فرهنگی و اجتماعی ایرانی در سراسر کشور وجود دارد. آنها همچنین از طریق کارآفرینی و سرمایه گذاری های کوچک خود به اقتصاد کمک می کنند.

اخذ اقامت دائم استرالیا و پاسپورت

همانطور که در این نوشتار بیان شد مهاجرت به استرالیا و اخذ اقامت استرالیا از شش روش متفاوت (کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، تولد، پناهندگی و ازدواج) امکان پذیر می باشد که به بررسی آن پرداختیم. این مقاله توسط موسسه ملک پور به نگارش در آمده است و هر گونه کپی برداری از آن غیر مجاز و عملی غیر حرفه ای تلقی می شود. برای درک بهتر این موضوع می توانید شرایط اخذ تابعیت در استرالیا را در روش های متعدد مشاهده نمایید.

  • اخذ تابعیت استرالیا از طریق کار

    به طور کلی می توان گفت افرادی که از طریق ویزای کار اقدام به مهاجرت به استرالیا می کنند می توانند پس از 4 سال زندگی در خاک استرالیا در خواست تابعیت کنند.

  • اخذ تابعیت استرالیا از طریق تحصیل

    دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند می توانند پس از فارغ التحصیلی در زمان اقامت پس از تحصیل وارد بازار کار استرالیا شوند و از طریق کار و 4 سال کار و زندگی در استرالیا در خواست خود را مبنی بر اقامت دائم و پس از گذشت 2 الی 3 سال از اقامت دائم در خواست خود را برای تابعیت کشور استرالیا اعلام نمایند.

  • اخذ تابعیت استرالیا از طریق سرمایه گذاری

    سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی می توانند از طرق مختلف سرمایه گذاری در استرالیا درخواست خود را مبنی بر اقامت و پاسپورت کشور استرالیا اعلام کنند. برای این امر در برخی از ویزاهای سرمایه گذاری در ابتدا به متقاضیان یک اقامت 2 ساله و در صورت تمدید یک اقامت 3 ساله داده می شود که پس از 5 سال متقاضیان می توانند پاسپورت این کشور را دریافت کنند.

  • اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد

    همانطور که پیشتر توضیح داده شد کسب تابعیت استرالیا از طریق تولد بر اساس قانون خون می باشد و کودکانی که حداقل یکی از والدینشان تابعیت استرالیا را داشته باشند یا در دسته شرایط استثنایی قرار گیرند، واجد شرایط دریافت تابعیت استرالیا خواهند شد.

  • اخذ تابعیت استرالیا از طریق ازدواج

    افراد می توانند در صورت ازدواج با تبعه و شهروند استرالیایی تابعیت این کشور را به دست آورند. اما باید در نظر داشت که طبق قوانین کشور استرالیا، تابعیت این کشور از همان ابتدا به متقاضی تعلق پیدا نمی کند. در ابتدا افراد می توانند با یک اقامت 2 ساله وارد کشور استرالیا شوند و بعد از ارائه مدارک لازم مبنی بر زندگی مداوم با شهروند استرالیایی اقامت خود را تمدید نمایند و پس از 5 سال اقامت دائم در خواست تابعیت استرالیا را در اداره مهاجرت و کنسولگری این کشور اعلام نمایند.

     

دسته بندی شده در: