تحصیل در استرالیا تنها به شرط اخذ بورسیه تحصیلی رایگان است. با وجود پایین نبودن هزینه تحصیل در استرالیا، می توان این روش مهاجرت را به عنوان یکی از روش های سودآور در دراز مدت معرفی کرد. چرا که با اتمام تحصیل استرالیا فرد متقاضی می تواند اقدام به دریافت ویزای جست و جوی کار در این کشور کرده و به مدت 18 ماه با حضور در استرالیا شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود را پیدا کند. در این صورت امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری میسر بوده و پس از 4 سال پرداخت مالیات، فرد می تواند جهت دریافت PR استرالیا اقدام کند. میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا از 10 هزار دلار استرالیا تا 35 هزار دلار متغیر بوده و بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه مشخص می شود.

در ادامه مقاله به شما دید واضح تری از مهاجرت تحصیلی به استرالیا و شرایط آن خواهد داد.

جدول محتوا

شرایط تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا یکی از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت می باشد و هر ساله مهاجرین بسیاری از سراسر دنیا جذب این کشور زیبا می شوند. دانشگاه های استرالیا به علت دارا بودن بهترین متد های آموزشی همچون متد های به کار رفته در دانشگاه های آمریکا و انگلیس، سالانه پذیرای خیل عظیمی از دانشجویان می باشند. یکی دیگر از دلایل انتخاب استرالیا ارائه بهترین خدمات شهروندی و همچین آب و هوای خوب و وجود فرصت های شغلی مناسب تقریبا برای همه گرایش ها و رشته ها می باشد. شرایط مهاجرت به استرالیا و قوانین اخذ اقامت استرالیا برای دانشجویان موضوع جذاب و مهمی است که هم در این مقاله و هم در سایت های دولتی این کشور می توانید در باب آن کسب اطلاع فرمایید. در ویدیو زیر می توانید اطلاعات کلی در خصوص کشور استرالیا را کسب نمایید.

حصیل در استرالیا در مدارس

در مقاطع مختلف و همچنین تحصیل و مهاجرت افراد زیر 18 سال تحصیل در مدارس استرالیا امکان پذیر می باشد. دانش آموزان از سن 7 سالگی در مقطع ابتدایی به تحصیل می پردازند و تا پایان سن 12 یا 13 سالگی، مقطع ابتدایی را به پایان می رساند و وارد مقطع دبیرستان می شوند. در مقطع دبیرستان دانش آموزان تا سن 17 یا 18 سالگی به تحصیل می پردازند و سپس وارد دانشگاه های استرالیا می شوند. دوره کالج را می توان در دوره دبیرستان جای داد، دانش آموزان معمولاً در سن 15 تا 18 سال در کالج های استرالیا تحصیل می کنند.

مدارس در استرالیا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. مدارس دولتی معمولاً برای شهروندان یا دانش آموزانی است که والدین آن ها اقامت استرالیا را کسب کرده اند. اغلب دانش آموزان خارجی تمایل دارند در مدارس خصوصی شبانه روزی تحصیل کنند و بدین ترتیب بدون حضور والدین نیز امکان تحصیل برای آنان فراهم می باشد. البته والدین در صورتی که تمایل داشته باشند می توانند فرزند خود را همراهی کنند.

استرالیا در حال حاضر به یکی از والدین کودکی که در مدارس خصوصی آن تحصیل می کند و همچنین خواهر و برادر کوچک تر از 7 سال ویزای همراه همزمان و یا در صورت اخذ اقامت والدین تا سن 18 سال ویزای همراه اعطا می کند. این ویزا با نام ویزای گاردین (Guardian) استرالیا شناخته می شود. لازم به ذکر است اخذ این ویزا برای ایرانیان به نسبت در سال های اخیر از شانس بهتری برخوردار بوده است.

مدارس در استرالیادولتی و خصوصی
مقطع ابتدایی7 سالگی تا پایان سن 12 یا 13 سالگی
مقطع دبیرستاناز 12 تا 17 یا 18 سالگی
کالج های استرالیاسن 15 تا 18 سال

تحصیل در استرالیا در مقطع کالج

کشور مهاجر پذیر استرالیا برای تحصیل دانش آموزان شرایط ویژه ای را ارائه می دهد و دانش آموزانی که سال نهم را به پایان رسانده اند می توانند به راحتی وارد کالج های معروف استرالیا شوند. شایان ذکر می باشد که دانش آموزان در این مقطع می توانند والدین خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود تا اتمام سن ۱۸ سال داشته باشند.

کالج های استرالیا با ارائه بهترین خدمات آموزشی برای دانش آموزان و امکانات ورزشی و تفریحی، سعی در تعلیم و پرورش نیروی کار آمد و آگاه دارند. شایان ذکر است که کالج های استرالیا به جز تحصیل به تمام زوایای پرورشی دانش آموزان می پردازد. بدین معنی که دانش آموزان در این کالج ها استعداد یابی می شوند، چه در زمینه هنر و موسیقی و چه در زمینه ورزشی و همچنین گرایش های تحصیلی. در نهایت دانش آموزان در مسیری قرار می گیرند که می توانند تصمیات درستی در زمینه استعداد کاری، هنری و تحصیلی اخذ نمایند.

کالج های استرالیا شامل کالج های خصوصی و دولتی می شود که اغلب کالج های خصوصی بهترین خدمات آموزشی را ارئه می دهند. در حال حاضر هزینه تحصیل در کالج های استرالیا سالانه مابین ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار استرالیا می باشد. هزینه تقریبی زندگی یک دانش آموز در استرالیا نیز، در سال حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار استرالیا می باشد.

سن تحصیل در این کالج ها نیز بین ۱۵ تا ۱۸ سال می باشد و دانش آموزان بعد از اخذ دیپلم اگر تصمیم به ورود به دانشگاه دارند می توانند یک دوره فاندیشن را بگذرانند. افرادی که دوره فاندیشن را می گذرانند به راحتی می توانند وارد دانشگاه شوند و علاوه بر تقویت زبان انگلیسی دیگر دوره ها را گذرانده و به راحتی وارد دانشگاه می شوند.

هزینه تحصیلسالانه مابین ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار
سن تحصیل در این کالج ها۱۵ تا ۱۸ سال
دوره های لازمدوره فاندیشن
کالج های استرالیاسن 15 تا 18 سال

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی

دانشگاه های معروف استرالیا شامل دانشگاه های گروه هشت و همچنین دانشگاه سیدنی و دانشگاه باسابقه وسترن با داشتن رتبه ۸۹ در دنیا از جمله دانشگاه های مطرح دراسترالیا می باشد. برای تحصیل در مقطع لیسانس توصیه می شود فرد متقاضی دوره فاندیشن را در کالج های استرالیا سپری کرده و بعد وارد دانشگاه شود. ولی در کل متقاضی مدرک 12 ساله دیپلم و تمامی ریز نمرات را جهت اپلای در مقطع لیسانس دارد. طول تحصیل در مقطع کارشناسی 4 سال می باشد. در ضمن داشتن آیلتس ۶ جزء ملزومات ورود به دانشگاه های استرالیا می باشد و حداقل معدل ورود به این سطح، بهتر است بالای ۱۵ باشد.

در صورتی که فرد معدل مورد نیاز را نداشته باشد باید ابتدا در دوره های فاندیشن شرکت کند و برای شرکت در این دوره ها نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نمی باشد. هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی بسته به دانشگاه و رشته متغیر می باشد اما به صورت تقریبی می توان گفت که هزینه تحصیل در این مقطع حدود ۲۰ تا۳۰ هزار دلار استرالیا می باشد.

تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیل در استرالیا در رشته های متنوعی می توان پذیرش گرفت اما کشور استرالیا جزء بهترین گزینه ها برای مهندسین می باشد. جوانان جویای تحصیل و کار می توانند با انتخاب دانشگاه های استرالیا آینده شغلی خود را تضمین نمایند. از جمله شرایط اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیلی از دانشگاه های معتبر و همچنین داشتن نمره زبان بالا و معدل بالا می باشد. متقاضی می تواند برا اساس موضوع پایان نامه خود که در مقطع فوق لیسانس تدوین می کند راه ورود به مقطع دکترا را آسان نماید. همچنین دانشجویان در هفته مجوز ۲۰ ساعت کار دانشجویی دارند و در دوران تعطیلات اجازه کار تمام وقت دارند که به تبع این کار می توانند از عهده بخشی از هزینه های خود بر بیایند.

افرادی که از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل می شوند می توانند به راحتی جذب بازار کار شوند و همچنین دانشگاه های استرالیا در مقطع دکتری بیشترین میزان بورسیه را اعطا می نماید. استرالیا از جمله کشورهایی می باشد که بیشترین بودجه تحقیقاتی را به دانشگاهایش اعطا می کند. این دانشگاه ها بهترین بستر را برای دانشجویان جویای علم فراهم نموده تا بتوانند در محیط کاملا علمی و تحقیقاتی به تحصیل ادامه دهند.

افرادی که تمایل به اخذ پذیرش از دانشگاه های برجسته و مطرح استرالیا دارند، می توانند با بررسی شرایط و همچنین فراهم آوردن شرایط مورد نیاز شانس خود را امتحان نمایند. شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش به صورت کلی نمره زبان بالا در حد آیلتس 6.5 یا 7، مقالات بین المللی و معدل بالا می باشد. در این میان مشورت با مشاورین مجرب و خبره در این امر بسیار راه گشا بوده و شما را در این راه یاری می نماید.

تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

جهت تحصیل دکترا در استرالیا نیاز به مدرک آیلتس 7 بوده و بدون آن سخت یا غیرممکن می باشد. همچنین ارائه ریز نمرات با ترجمه مدرک تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس لازم است. برای پذیرش در مقطع دکترا متقاضیان باید بتوانند با ارائه رزومه ای مناسب نظر یک استاد راهنما یا سوپروایزر را جلب نمایند. اخذ بورسیه های تحصیلی معمولاً در مقطع دکترا امکان پذیر می باشد و استرالیا در زمینه تحقیق و پژوهش بودجه فراوانی صرف می کند. در صورتی که دانشجو موفق به دریافت بورسیه کامل یا فول فاند شود، می تواند تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود در استرالیا تأمین نماید. به طور کلی می توان گفت برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا سه فاکتور زیر دارای اهمیت می باشد.

مدرک زبان، آیلتس ۷ به بالا
ارائه مقالات علمی ISI
حمایت سوپر وایزر

هزینه های تحصیل دکترا در استرالیا در این کشور سالانه مبلغی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار استرالیا است و دانشجو اجازه 30 ساعت کار در هفته در حین تحصیل در استرالیا را دارد.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

اگر قصد اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا را دارید باید بدانید که اپلای استرالیا چیزی نیست که بتوان با یک تصمیم یک شبه به دست بیاید و باید برای آن برنامه ریزی نمایید. اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا مراحلی دارد که می بایست آن مراحل را به درستی طی نمایید تا موفق به تحصیل در این کشور شوید. در زیر به مراحل اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا اشاره شده است.

  • اخذ مدرک زبان

    برای کسب پذیرش تحصیلی استرالیا می بایست مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید پس می بایست قبل از اقدام به اپلای استرالیا، دانش زبانی خود را به حد نصاب برسانید و برای اخذ مدرک زبان مورد نظر اقدام نمایید.

  • اخذ مدرک تحصیلی و آزادسازی آن

    اگر در حال حاضر در حال تحصیل هستید، حتما سعی نمایید که معدل خود را بالا ببرید و اگر درس شما تمام شده است در صورت نیاز اقدام به آزادسازی مدارک تحصیلی و ریز نمرات خود کنید.

  • انتخاب رشته

    انتخاب رشته یکی از مهمترین گام های مراحل اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا می باشد. شما می بایست رشته ای را انتخاب کنید که بازار کاری و درآمد مناسبی داشته باشد. برای انتخاب رشته تحصیلی می توانید از سایت ها و پایگاه های اطلاعاتی نظیر CRICOS که فهرست رشته های قابل اخذ توسط دانشجویان بین المللی به تفکیک ایالت مورد نظر ارائه می دهند، استفاده نمایید.

  • انتخاب دانشگاه

    پس از انتخاب رشته می بایست دانشگاه مورد نظر برای تحصیل در استرالیا را پیدا نمایید. برای این امر می بایست دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را ارائه می دهند را پیدا نمایید سپس از بین این دانشگاه ها می بایست بهترین دانشگاه متناسب با معیارهایی همچون رتبه و اعتبار علمی، ارائه بورسیه، امکانات ارائه شده برای دانشجویان بین المللی، شهری که دانشگاه در آن واقع شده است و میزان نزدیکی محل اقامت با دانشگاه، را انتخاب نمایید. برای رتبه علمی دانشگاه می توانید رتبه بندی هایی نظیر Times Higher Education یا QS استفاده نمایید.

  • آماده سازی مدارک و ارسال درخواست

    پس از انتخاب دانشگاه می بایست مدارکی که دانشگاه در سایت خود از متقاضیان بین المللی درخواست نموده است را آماده نمایید و تمامی آن ها را ترجمه رسمی نمایید و سپس با توجه به ددلایل تعیین شده درخواست خود را همراه با مدارک ارسال نمایید.

  • اخذ ویزای تحصیلی

    پس از اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا می بایست برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید و پس از اخذ ویزای دانشجویی می توانید برای سفر به استرالیا و نهایی کردن ثبت نام خود آماده شوید.

آزمون ورودی دانشگاه های استرالیا

یکی از نگرانی های دانشجویان بین المللی آزمون ورودی دانشگاه های استرالیا می باشد. برای اغلب رشته های تحصیلی متقاضی نیاز به گذراندن آزمون خاصی جز آزمون های زبان برای اخذ مدرک زبان ندارد اما متقاضیان برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا از برخی رشته هایی مانند پزشکی نیاز به قبولی در آزمون های UMAT و GAMSAT دارند و متقاضی می بایست در این آزمون های خاصی شرکت و حداقل نمره قبولی را اخذ نماید. البته رشته هایی همچون مدیریت که در کشورهای دیگر نیاز به قبولی در آزمون GMAT دارند، دارای آزمون نیستند و متقاضی بدون آزمون ورودی می تواند در این رشته در استرالیا تحصیل نماید.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا

شرایط سنی تحصیل در استرالیا یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا می باشد. متقاضی برای اپلای استرالیا می بایست سن مناسب با گپ تحصیلی کم یا گپ تحصیلی قابل توجیه داشته باشند. به طور معمول هر دانشگاه شرایط خاص سنی را برای تحصیل ذکر می کند در بسیاری از مواقع ممکن است متقاضی با سنی حدود 30 سال نیز پذیرش تحصیلی دریافت نماید اما مسئله مهم در این مورد اخذ  ویزای تحصیلی استرالیا خواهد بود. افسر پرونده در هنگام بررسی مدارک و شرایط متقاضی می بایست مطمئن شود که هدف متقاضی تنها تحصیل است به همین منظور در پرونده متقاضیانی که سن بالایی برای تحصیل دارند، سختگیری بسیاری می شود.

روش‌های پر کردن گپ تحصیلی برای استرالیا

یکی از شرایط اصلی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا و پس از آن تحصیل در این کشور، نداشتن گپ تحصیلی یا توجیه گپ تحصیلی می باشد. در صورتی که بیش از 1 سال دارای گپ تحصیلی هستید می بایست با استفاده از روش‌های پر کردن گپ تحصیلی برای استرالیا این میزان فاصله تحصیلی را توجیه نمایید. از مهمترین روش‌های پر کردن گپ تحصیلی برای استرالیا می توان به سابقه کاری مرتبط، ارائه مدرکی دال بر انجام پژوهش یا شرکت در پروژه تحقیقاتی و علمی، انجام خدمات سربازی، فوت یکی از بستگان درجه یک (به مدت حداکثر یک سال قابل توجیه است)، شرکت در یک دوره خاص و فراگیری مهارت که قابلیت توجیه به مدت طول دوره دارد، آموزش زبان، آسیب فیزیکی و مسائل مربوط به ازدواج و طلاق و تولد فرزند که به مدت 6 ماه الی 1 سال قابل توجیه خواهد بود، اشاره کرد. دقت نمایید که از روش‌های پر کردن گپ تحصیلی برای استرالیا نمی توان به سابقه مشکلات حاد روحی و روانی اشاره کرد چراکه این امر و این نوع توجیه می تواند مانعی برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا گردد.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا

با توجه به اینکه زبان رسمی و تحصیل استرالیا، انگلیسی است پس متقاضیان ایرانی برای تحصیل در این کشور می بایست مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند و امکان تحصیل بدون مدرک زبان در استرالیا برای ایرانیان میسر نمی باشد مگر اینکه ثابت نمایند که مقطع تحصیلی قبلی خود را به زبان انگلیسی گذرانده اند. آزمون های آیلتس، تافل،CAE ،OET و PTE از جمله آزمون های زبان مورد تایید استرالیا می باشند اما دقت نمایید که حتما قبل از شرکت در آزمون انتخابی بررسی نمایید که دانشگاه مقصد شما نیز این آزمون و مدرک زبان را قبول داشته باشد. برای تحصیل در استرالیا متقاضیان حداقل نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 خواهند داشت و در صورتی که مدرک زبان ارائه شده از این مقدار کمتر باشد متقاضی می تواند یک پذیرش مشروط از اغلب دانشگاه های مطرح استرالیا دریافت نماید و پس از گذراندن یک دوره زبان به تحصیل در استرالیا مشغول شود.

تحصیل در دوره زبان در استرالیا

تحصیل در دوره زبان در استرالیا برای متقاضیان بین المللی امکان پذیر می باشد. دوره زبان در استرالیا توسط مدارس متوسطه، موسسات TAFE، دانشگاه ها، کالج های خصوصی و مراکز تخصصی زبان انگلیسی ارائه می شود. این دوره ها برای کمک به دانشجویان و بازدیدکنندگان بین المللی طراحی شده اند تا مهارت های زبان انگلیسی خود را توسعه دهند تا بتوانند به طور کامل در زندگی استرالیایی شرکت کنند. در مورد دانشجویان بین المللی، دوره های ELICOS یک راه عالی برای توسعه مهارت های زبان انگلیسی آن ها ارائه می دهد تا بتوانید الزامات زبان انگلیسی موسسه خود را برآورده کنند یا به سادگی به توانایی های انگلیسی خود قبل از شروع تحصیل اعتماد کنند. تعدادی از موسسات وابسته به مدارس زبان انگلیسی هستند و دوره های آمادگی زبان انگلیسی را با دوره های آموزش حرفه ای یا آموزش عالی “بسته بندی” می کنند. همه ارائه دهندگان تحصیل در دوره زبان در استرالیا قبل از اینکه بتوانند دوره های زبان را ارائه دهند باید در طرح اعتبارسنجی ملی آموزش زبان انگلیسی (NEAS) ثبت نام کنند. طول تحصیل در دوره زبان در استرالیا می‌تواند از چهار هفته تا ۴۸ هفته باشد. مواردی که در تحصیل در دوره زبان در استرالیا تدریس می شوند شامل: انگلیسی عمومی، انگلیسی برای اهداف آکادمیک، انگلیسی برای آماده سازی دبیرستان، انگلیسی برای مقاصد خاص (به عنوان مثال انگلیسی برای تجارت)، آمادگی آزمون آیلتس و تافل، آمادگی آزمون کمبریج، برنامه های سفر مطالعاتی، که شامل سایر فعالیت های فوق برنامه است، می باشد. هزینه تحصیل در دوره زبان در استرالیا از حدود 300 دلار استرالیا در هفته شروع می شود.

دانشجویانی که با ویزای دانشجویی به استرالیا می آیند، در صورت نیاز باید به صورت تمام وقت به تحصیل در دوره زبان در استرالیا بپردازند. شرایط ورود با توجه به سطح دوره زبان انگلیسی که می خواهند مطالعه نمایند متفاوت است، برخی از آنها برای مبتدیان و برخی نیاز به مهارت های زبان انگلیسی پیشرفته تری دارند. متقاضیان باید شرایط ورود را با موسسه انتخابی خود بررسی کنید. گردشگران و بازدیدکنندگان استرالیا نیز می توانند در طول اقامت خود در تحصیل در دوره زبان در استرالیا شرکت کنند. دوره های ترکیبی از فعالیت های مطالعه و گردشگری به طور خاص برای بازدیدکنندگان طراحی شده است.

طول تحصیل در دوره زباناز چهار هفته تا ۴۸ هفته
موارد تحصیلیانگلیسی عمومی، انگلیسی برای اهداف آکادمیک، انگلیسی برای آماده سازی دبیرستان، انگلیسی برای مقاصد خاص ، آمادگی آزمون آیلتس و تافل، آمادگی آزمون کمبریج، برنامه های سفر مطالعاتی
هزینه تحصیل در دوره زبانحدود 300 دلار استرالیا در هفته

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا

یکی از مهم ترین دغدغه های مهاجرین در استرالیا یافتن شغل مناسب با حقوق ایده آل و امنیت شغلی بالا است. به همین انتخاب رشته در دانشگاه اهمیت زیادی دارد و در صورتی که شما در رشته مناسبی تخصص داشته باشید می توانید در شغل ایده آلی مشغول به کار شوید. بهترین رشته ها برای مهاجرت به استرالیا را می توان از جنبه های مختلفی بررسی کرد. به عنوان مثال مشاغل مورد نیاز در استرالیا می توانند گزینه های مناسبی برای شغل مناسب باشند. دولت استرالیا لیستی از مشاغل مورد نیاز خود ارائه داده است که برخی از آن ها در زیر ذکر شده است.

پرستار
برنامه نویس نرم افزار و اپلیکیشن
متخصص برق
نجار
معلم دوره متوسطه
مکانیک
دامدار
مشاور مدیریت
مدیر ساخت و ساز
وکیل
مربی ورزشی
مهندس معمار
پزشک عمومی
مدرس دانشگاه
مدیر متخصص
مدیر پایگاه داده و سیستم ها و متخصص امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • رشته میکروبیولوژی در استرالیا

    آموزش های رشته میکروبیولوژی در زمینه موجودات میکروسکوپی مثل باکتری ها، ویروس ها، قارچ های میکروسکوپی، مخمرها و جلبک های میکروسکوپی است. فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی می توانند در مشاغلی مانند متخصص زیست پزشکی، تکنسین آزمایشگاه و نویسنده علمی مشغول به کار شوند. دانشگاه های برتر استرالیا مثل دانشگاه ملبورن، دانشگاه کوئینزلند، دانشگاه سیدنی و دانشگاه لا تروب این رشته را ارائه می دهند که می توانید برای اخذ پذیرش در آن ها اقدام کنید. تحصیل لیسانس در دانشگاه لا تروب در رشته میکروبیولوژی سه سال به طول می انجامد و شهریه هر سال آن تقریبا 22،000 یورو است. برای پذیرش باید آیلتس 6 یا تافل 64 ارائه دهید.

  • رشته تربیت بدنی در استرالیا

    استرالیا از کشورهای صنعتی و پیشرفته ای است که سطح علمی بسیار مناسبی به خصوص در رشته تربیت بندی را دارد. متقاضیان می توانند با تحصیل در رشته تربیت بدنی در استرالیا دانش و مهارت های حرفه ای در زمینه های مختلف ورزشی و آسیب شناسی کسب نمایند. از گرایش های مهم رشته تربیت بدنی در استرالیا می توان به آسیب شناسی و نگهداری از آسیب های ورزشی، فیزیولوژی و آناتومی بدن، علم حرکت، روان شناسی ورزشی و مربیگری، اشاره نمود. فرصت های شغلی مناسبی در استرالیا برای این رشته وجود دارد از این مشاغل می توان به صنایع تفریحی و تناسب اندام، مدیریت ورزشی، مربیگری، آکادمی های خصوصی، تدریس در مدارس و دبیزستان ها اشاره نمود. متقاضیان برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در استرالیا می بایست علاوه بر داشتن رزومه تحصیلی قوی از شرایط آمادگی جسمانی خوبی نیز برخوردار باشند. دانشگاه های مطرح بسیاری در استرالیا برای رشته تربیت بندی وجود دارد به گونه ای که نام دانشگاه های کوئینزلند ، سیدنی و داکین استرالیا در لیست بهترین دانشگاه های جهان برای تحصیل تربیت بندی قرار دارد. متقاضیان برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در استرالیا امکان اخذ بورسیه های متنوع را نیز دارند.

تحصیل در استرالیا به همراه بورس تحصیلی

به طور کلی می توان گفت که در استرالیا نظام تحصیلی به صورت خصوصی می باشد و برای تحصیل باید هزینه پرداخت شود. تنها در صورتی که شخص و والدین تبعه استرالیا باشند این امکان را دارند که در برخی از مقاطع به صورت رایگان تحصیل نمایند و یا با استفاده از بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی نسبت به پرداخت قسمتی از هزینه ها اقدام نمایند. بنابراین افرادی که تمایل دارند برای تحصیل رایگان در استرالیا اقدام کنند، معمولاً باید از طریق دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایند. اغلب بورسیه در مقطع دکترا اعطا می شود که باید مدارک و شرایط خاصی برای آن فراهم آورید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا و تحصیل رایگان در استرالیا شامل موارد زیر می باشد.

نمره آیلتس ۷ یا بالاتر
ارائه 2 توصیه نامه قوی از اساتید دانشگاه محل تحصیل
ارائه SOP یا بیانیه هدف قوی که شرایط شخصی فرد در آن شرح داده می شود.
نگارش یک cv عالی

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید و نگران مدرک زبان هستید باید بدانید که در صورتی که سطح زبان شما به سطح مورد نیاز برای تحصیل در استرالیا نرسیده است، به عنوان مثال اگر مدرک زبان مورد نیاز آیلتس 7 است و شما آیلتس 6 دارید، می توانید در برخی از دانشگاه های استرالیا که دوره های زبانی برای دانشجویان برگزار می کنند، به تحصیل بپردازید. برای تحصیل در این دانشگاه ها، متقاضیان می بایست ابتدا در دوره های زبان شرکت کنند و هنگامی که سطح زبان آن ها به میزان مورد نظر رسید، به تحصیل در مقطع مورد نیاز خود بپردازند. دانشگاه های Queensland، Adelaide، New South Wales، Macquarie، Bond و South Australia این دوره های زبان را برای دانشجویان خود برگزار می کنند.

متقاضیانی که در یکی از کشورهای انگلیسی زبان مثل کانادا، انگلستان و آمریکا زندگی می کنند می توانند بدون ارائه مدرک زبان به اپلای استرالیا بپردازند. البته متقاضیانی که حدودا 4 سال در یک دوره زبان انگلیسی که آکادمیک می باشد، شرکت داشته اند می توانند بدون مدرک زبان نیز به فکر تحصیل استرالیا باشند.

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا بسته به مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت می باشد. سیستم آموزشی رایگان برای دانشجویان بین المللی در استرالیا وجود ندارد و همه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا ملزم به پرداخت شهریه می باشند. تحصیل رایگان در استرالیا تنها برای شهروندان یا افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند میسر می باشد.

با توجه به سبک زندگی افراد و شهر، دانشگاه و رشته تحصیلی هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا متغیر می باشد، اما به صورت میانگین می توان مبالغ زیر را برای هزینه های تحصیل در استرالیا بیان کرد.

مقطع تحصیلیهزینه به دلار استرالیا
دبستان7،800 تا 30،000
دبیرستان4،000 تا 22،000
کالج10،000 تا 20،000
کارشناسی10،000 تا 25،000
کارشناسی ارشد15،000 تا 30،000
دکترا14،000 تا 35،000

برای مقایسه دقیق تر هزینه های زندگی و تحصیل در کشور های مطرح دنیا، در نمودار زیر هزینه سالیانه زندگی و تحصیل در برخی از این کشور ها به تصویر کشیده شده است.

علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در استرالیا دانشجویان بین المللی جهت سکونت خود باید هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی استرالیا را نیز بررسی کنند.

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل باید ثابت کنید که تمکن مالی مناسب برای تامین هزینه های شهریه، سفر به استرالیا و زندگی در این کشور را دارید. مبلغی که برای زندگی در استرالیا به مدت یک سال باید داشته باشید، 20,290 دلار استرالیا است که باید در حساب بانکی خود داشته باشید. به این مبلغ میزان شهریه و هزینه سفر نیز اضافه می شود. اگر همراه با همسر و فرزندان خود قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا  دارید باید مبلغ کافی برای تامین هزینه های آن ها، از قبیل هزینه مدرسه، را نیز داشته باشید.

همچنین می توانید نشان دهید که از سمت والدین یا همسر خود برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا حمایت می شوید. برای این امر باید نشان دهید که حامی شما در سال مبلغ 60،000 دلار استرالیا درآمد دارد.

مزایای تحصیل در استرالیا

هنگام مهاجرت تحصیلی می بایست با دیدی باز کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا با دانستن تمامی مزایای تحصیل در کشور مورد نظر و مقایسه آن با دیگر کشورها، بهترین کشور را برای تحصیل انتخاب نمایید. استرالیا از کشورهایی است که دارای فرهنگی مهاجر پذیر می باشد. موقعیت های شغلی متنوعی برای متخصصان در این کشور فراهم شده است. پس با تحصیل در این کشور و قرارگیری در محیط و آشنایی با فرهنگ آن به راحتی می توان شغلی مناسب پیدا کرد و در نهایت برای خود امکان اخذ اقامت دائم را فراهم نمود. در زیر به برخی از مزایای تحصیل در استرالیا اشاره شده است.

سطح علمی بالا همراه با دانشگاه های معتبر
ارائه بورسیه های تحصیلی متنوع
اجازه کار در حین تحصیل
زبان رسمی آن انگلیسی است
دارای آب و هوایی معتدل
دارای امکانات تفریحی بسیار متنوع

تحصیل در استرالیا و کار دانشجویی

با توجه به اینکه سیستم آموزشی استرالیا برای دانشجویان بین المللی، تحصیلات رایگان ارائه نمی دهد، برخی تمایل دارند از طریق بورس تحصیلی یا کار دانشجویی بخشی از هزینه های خود را تأمین نمایند. خوشبختانه دانشجویان در زمان تحصیل در استرالیا امکان اشتغال به کار پاره وقت دارند و از این طریق می توانند علاوه بر تأمین بخشی از هزینه های خود، سابقه کار کسب نمایند و با جامعه استرالیایی نیز بیشتر ادغام شوند. دانشجویان می توانند در هفته تا سقف 20 ساعت به کار بپردازند و در آخر هفته ها و تعطیلات دیگر اجازه کار تمام وقت خواهند داشت. در آمده به دست آمده از کار های دانشجوی با توجه به شغل و شهر متغیر می باشد اما به طور متوسط دانشجویان می توانند حدود 60 درصد از هزینه های خود را تأمین نمایند.

تحصیل در استرالیا و بررسی ویزای همراه

بسیاری از افراد تمایل دارند، در زمان تحصیل در استرالیا، اعضای خانواده را نیز در کنار خود داشته باشند. برای اقامت اعضای خانواده در استرالیا نیاز به اخذ ویزای همراه می باشد که برای افراد زیر 18 سال و بالای 18 سال از قوانین متفاوتی برخوردار است. افراد زیر 18 سال که در مدارس یا کالج های خصوصی استرالیا تحصیل می کنند می توانند به صورت همزمان برای یکی از والدین خود نیز درخواست اخذ ویزای همراه یا ویزای گاردین داشته باشند و والد دیگر، خواهر و برادر دانش آموز نیز با تأخیری کوتاه می توانند جهت اخذ این ویزا اقدام نمایند. افراد بالای 18 سال نیز در صورت تأهل می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه نمایند. نکته قابل توجه این است که همراه در صورتی که مدرک زبان و رزومه کاری قوی داشته باشد می تواند در استرالیا به کار نیز بپردازد.

دانشگاه های استرالیا

بسیاری از دانشگاه های استرالیا جزء برترین دانشگاه ها در دنیا می باشند و یکی از دلایل محبوبیت تحصیل در این کشور، همین امر می باشد. از بین 100 دانشگاه برتر دنیا، 8 دانشگاه در کشور استرالیا واقع شده است و در سیستم رنک بندی دانشگاه ها در دنیا از جایگاه نهم برخوردار می باشد.

دانشگاه های استرالیا در زمینه های تحصیلی زیر توانسته جزء 50 دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرند.

برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا، باید ابتدا پذیرش تحصیلی دریافت کنید. در جدول زیر برخی از دانشگاه های برتر استرالیا معرفی شده اند که برای بررسی دقیق تر وضعیت آن ها می توانید به وبسایت رسمی این دانشگاه ها که در جلوی اسم آن ها درج شده است مراجعه کنید.

دانشگاه ها برتر استرالیا
http://www.anu.edu.au/study/information-for/international-studentsدانشگاه ملی استرالیا
http://www.canberra.edu.au/internationalدانشگاه کانبرا
https://www.acu.edu.au/internationalدانشگاه کاتولیک استرالیا
http://www.csu.edu.au/internationalدانشگاه چارلز استوری
https://www.mq.edu.au/international.phpدانشگاه مککری
http://scu.edu.au/international/دانشگاه جنوب شرقی
http://sydney.edu.au/future-studentsدانشگاه سیدنی
http://www.uts.edu.au/future-students/internationalدانشگاه تکنولوژی، سیدنی
https://www.uow.edu.au/future/international/index.htmlدانشگاه وولونگونگ
http://www.griffith.edu.au/internationalدانشگاه گریفیت

پذیرش تحصیلی استرالیا

برای تحصیل در کشور استرالیا در دو مرحله نیاز به ارائه مدارک می باشد. ابتدا شخص باید از یکی از مدارس یا دانشگاه های استرالیا پذیرش تحصیلی دریافت نماید و سپس برای دریافت ویزای تحصیلی و مجوز تحصیل و اقامت در استرالیا اقدام کند، که در هر مرحله مدارک خاصی مورد نیاز می باشد.

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی از استرالیا شامل موارد زیر می باشد.

ارائه و ترجمه ریز نمرات تحصیلی ۱۲ ساله
ارائه و ترجمه مدارک تحصیلی قبلی
ارائه مدرک زبان معتبر
ارائه و ترجمه مدارک شناسایی
ارائه پاسپورت
ارائه ۴ قطعه عکس
ارائه و ترجمه سوابق کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

البته برای تحصیل در مدارس استرالیا به این نکته توجه داشته باشید که مدارک تحصیلی چند سال اخیر مورد نیاز می باشد و نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی نیز نمی باشد.

پس از دریافت پذیرش تحصیلی برای ورود به استرالیا و تحصیل و اقامت در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت شود. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا شامل موارد زیر می باشد.

ارائه مدارک شناسایی ترجمه شده
ارائه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های استرالیا (offer letter)
ارائه مدارک معتبر زبان
ارائه سوابق کاری و ترجمه شده
گواهی الکترونیکی ثبت نام (ECOE)
انگیزه نامه (State Of Purpose)
ترجمه سند ازدواج
تکمیل فرم های مربوطه

موقعیت کار پس از تحصیل در استرالیا

معمولاً متقاضیان پس از پایان تحصیلات خود، تمایل دارند در کشور استرالیا بمانند و به کار در این کشور بپردازند. دولت استرالیا این امکان را برای این علاقه مندان فراهم آورده است که پس از پایان تحصیلات خود، به مدت 18 ماه در این کشور اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. با توجه به اینکه شخص از دانشگاه های استرالیا فارغ التحصیل شده است و به زبان انگلیسی تسلط کافی دارد، شانس کاریابی در این زمان بسیار بالا می باشد. توجه به این نکته ضروری می باشد که متقاضی در این مهلت 18 ماهه اجازه کار تمام وقت در استرالیا را دارد و محدودیتی در رابطه با نوع کار وجود ندارد، اما اگر شخص تمایل به کار پس از تحصیل در استرالیا دارد، باید حتما شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود و در سطح استاندارد های تعریف شده بیابد.

توجه به نرخ بیکاری در استرالیا می تواند، دید مناسبی از بازار کار استرالیا برای متقاضیان فراهم آورد. براساس آخرین آمار، نرخ بیکاری در استرالیا در سال های اخیر روندی نزولی را طی کرده است. در نمودار زیر می توانید روند تغییرات نرخ بیکاری در استرالیا را مشاهده کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل در استرالیا

برخی گمان می کنند که با تحصیل در استرالیا و بعد از پایان تحصیل بلافاصله اقامت دائم استرالیا را دریافت می کنند، اما این موضوع صحت ندارد و اگر دانشجویی مایل به اخذ اقامت پس از تحصیل در استرالیا می باشد باید بعد از تحصیل برای یکی از برنامه های مهاجرتی این کشور اقدام کند. در این بخش کارشناسان قوانین مربوط به اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا را بررسی نموده اند. یکی از معمول ترین راه ها برای اخذ اقامت استرالیا پس از پایان تحصیلات، کار در این کشور و اخذ اقامت کاری استرالیا می باشد. متقاضیان می توانند پس از پایان تحصیلات خود ویزای نوع 489 استرالیا را دریافت کنند، از این طریق این امکان برای آنان فراهم می باشد که به مدت 18 ماه در استرالیا اقامت داشته و به جستجوی کار بپردازند. این ویزا قابل تمدید نمی باشد بنابراین شخص باید پیش از پایان مهلت 18 ماهه، در شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود استخدام شود و ویزای خود را به ویزای کاری استرالیا تبدیل کند.

در صورتی که متقاضی ویزای کار دریافت کند، پس از گذشت 4 سال از کار و پرداخت مالیات در استرالیا می تواند جهت اخذ اقامت دائم استرالیا (PR) اقدام کند و پس از گذشت 2 تا 3 سال از اخذ اقامت دائم، می توان برای دریافت تابعیت و پاسپورت استرالیا درخواست داد.