مهاجرت به آمریکا در سال های اخیر برای ایرانیان آسان تر شده است. با توجه به تنوع راه های مهاجرت به آمریکا می توان گفت که لازم است شرایط خود را متناسب با انواع مسیر های کاری، تحصیلی، لاتاری، ازدواج و … انتخاب کنید. جهت اخذ اقامت آمریکا به صورت دائم شخص باید 5 الی 7 سال در این کشور اقامت داشته و پس از گذشت 10 سال برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کند.

سرمایه گذاری در آمریکا

قبولی در لاتاری آمریکا

پناهندگی در آمریکا

ازدواج در آمریکا

ایالات متحده آمریکا (The United States of America) یا به اختصار USA، یک جمهوری فدرال است که از50 ایالت، یک منطقه فدرال، 5 سرزمین خود مختار و اجتماعی از جزایر پراکنده تشکیل شده است. هر ساله هزاران نفر جهت مهاجرت به امریکا اقدام کرده و از راه های مختلف موفق به اخذ ویزا و گرین کارت آمریکا می شوند. در ادامه به معرفی اصلی ترین راه های مهاجرت به آمریکا خواهیم پرداخت:

مهاجرت به آمریکا از طریق کار
مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل
مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری
مهاجرت به آمریکا از طریق تولد
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج
مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی
مهاجرت به آمریکا برای هنرمندان و افراد فوق موفق

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

کار در آمریکا از روش های مهم مهاجرت به آمریکا می باشد. یقینا مقصود افرادی که تصمیم نهایی برای مهاجرت به آمریکا از روش کاری را گرفته اند، اخذ گرین کارت این کشور می باشد. همچنین افراد باید در نظر داشته باشند انواع مختلفی ویزای کار آمریکا وجود دارد که طبیعتا همه این ویزا ها منجر به دریافت گرین کارت آمریکا نمی شوند. برای اخذ اقامت دائم شخص متقاضی باید حداقل 5 الی 7 سال در کشور آمریکا اقامت داشته باشد و پس از گذشت 10 سال نیز قادر به درخواست گرین کارت این کشور می باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به امریکا، مهاجرت تحصیلی است. از مهم ترین شرایط رفتن به آمریکا این است که شما باید بتوانید به افسر پرونده ثابت کنید که بعد از اتمام دوره تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت. اثبات این موضوع و قبولی در مصاحبه با آفیسر سفارت نیازمند تجربه و علم تخصصی مهاجرت می باشد. یکی از مهم ترین نکات برای اقدام در این روش و اخذ ویزای تحصیلی آمریکا قبولی در یکی از آزمون های SAT یا ACT می باشد که بسته به دانشگاه و ایالت یکی از این دو آزمون را باید انتخاب کنید. همچنین لازم به ذکر است که افراد پس از پایان تحصیل در امریکا تنها 2 ماه فرصت کاریابی خواهند داشت. در ادامه برنامه ها و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی آمریکا جهت مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • بورسیه تحصیلی HUBERT HUMPHERY

    این بورسیه به علت مدت کوتاهی که دارد (کمتر از یک سال) کمتر مورد توجه قرار می گیرد و به متخصصین و محققین فعال در سطح بین المللی اعطا می گردد.

  • بورسیه تحصیلی FULL BRIGHT

    این نوع بورسیه به دلیل اعطا به مقطع کارشناسی برای رشته های مهندسی، هنر، رشته های تخصصی همچون هوا فضا (این رشته از دانشگاه تخصصی ناسا هم قابل پذیرش می باشد) و به طور کلی بیشتر رشته ها بجز رشته های پزشکی بیشترین توجه را به سمت خود جلب نموده است.

  • بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی

    مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی در کشور آمریکا حدود ۴ سال است و به علت پنهاور بودن این کشور و تعداد دانشگاه های بین المللی و کالج ها، میزان مبلغ مشخصی برای کمک هزینه تحصیلی مشخص نشده است اما می توان به طور متوسط به مبلغی در حدود 2 هزار دلار اشاره نمود.

  • بورسیه تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد

    مدت تحصیل در این دوره هم به طور متوسط دو ساله است که ممکن است در برخی رشته ها همچون هنر به یک سال و نیم تقلیل یابد و مبلغی در حدود ۳ هزار دلار به عنوان کمک هزینه بورسیه تحصیلی برای متقاضیان این دوره در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از رشته ها و مبالغ دقیق تر توصیه می کنیم با مشاورین ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند گردید.

  • بورسیه تحصیلی در دوره دکترا

    بورسیه تحصیلی در دوره دکترا، اخذ بورسیه تحصیلی در این مقطع شرایط سخت تری نسبت به کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد. شخص متقاضی برای اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکترا باید از سطح علمی و رتبه ی بسیار بالایی در دوره های قبلی برخوردار بوده و برای اثبات این موضوع ارائه ریزنمرات مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه مقالات ISI الزامی می باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های مهاجرت به امریکا، سرمایه گذاری در آمریکا می باشد. که راه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد.

برای واجد شرایط بودن در برنامه سرمایه گذاری EB-5 ، یک سرمایه گذار خارجی باید حداقل سرمایه ای را در شرکت تجاری جدید سرمایه گذاری کند که حداقل 10 کارگر واجد شرایط ایالات متحده را به صورت تمام وقت استخدام کند. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری نیز وابسته به مکان سرمایه گذاری می باشد. اگر مکانی که در آن می خواهید سرمایه گذاری کنید، روستایی و کم جمعیت باشد 900 هزار دلار و برای مناطق شهری 1.8 میلیون دلار سرمایه نیاز می باشد. این ویزا قابلیت تبدیل به گرین کارت یا اقامت دائم را دارد.ویزای EB5
این نوع ویزا به اقامت آمریکا با سرمایه گذاری کم نیز شناخته می شود. در این ویزا متقاضی مجوز خرید یا راه اندازی کسب و کار را دارد و می بایست بیزینسی که می خواهد خریداری نماید، اکتیو باشد به این معنی که حتما بر روی آن نظارت مستقیم  و کارمند داشته باشد. از مزایای این روش می توان به این نکته اشاره نمود که با حداقل مبلغ 100 تا 150 هزار دلار می توان این نوع اقامت را اخذ کرد.ویزای E2
در این نوع ویزا نیاز نیست که شما در آمریکا مشغول به سرمایه گذاری شوید، فقط کافی است اثبات نمایید که با شرکتی در آمریکا مشغول مبادله کالا هستید. میزان ارزش این کالاهای در حال مبادله می بایست حداقل 100 هزار دلار باشد. در این نوع اقامت تا زمانی که کالا مبادله می کنید می توانید اقامت دریافت نمایید.ویزای E1
این ویزا مخصوص افرادی است که می خواهند یک شعبه از شرکت خود را در آمریکا داشته باشند. برای این منظور می بایست در کشورشان حتما شرکت داشته و حداقل 1 سال از تاسیس آن شرکت گذشته باشد. ویزای  L1

دسته بندی شده در: