این روزها کشور قبرس با ارائه زندگی با کیفیت بالا به شهروندان خود و مهاجرانی که به این کشور مهاجرت می کنند توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند که به همین دلیل بسیاری از افراد کشور قبرس را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند. همان طور که می دانید، راه های زیادی برای اخذ ویزا و مهاجرت به کشور قبرس وجود دارد از جمله مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره که هر کدام از این راه ها نیازمند تحلیل و بررسی هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با تهیه این مقاله در رابطه با مهاجرت از طریق کار در قبرس به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم.

شرایط کار در قبرس برای ایرانیان

جمهوری قبرس کشوری است واقع در سمت شرق دریای مدیترانه که پرجمعیت ترین جزیره این دریا به شمار می رود. از لحاظ بزرگی و وسعت، قبرس سومین جزیره در بین جزیره های دریای مدیترانه است و به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است. جمعیت قبرس یک میلیون و صد و پنجاه هزار نفر است و زبان رسمی این کشور یونانی و ترکی استانبولی می باشد. یونانی هایی که در جزیره قبرس زندگی می کنند دین مسیحی دارند اما دین ترک های قبرس اسلام است. واحد پول رسمی کشور قبرس یورو است و حکومت آن به شکل جمهوری اداره می گردد. همچنین آب و هوای کشور قبرس در تابستان بسیار خشک و گرم است اما در زمستان آب و هوای این کشور معتدل و اصطلاحا مدیترانه ای است. کشور قبرس شامل 6 استان می باشد که از مهم ترین استان های آن می توان به فاماگوستا، لارناکا و نیکوزیا که پایتخت این کشور نیز می باشد اشاره کرد. در ادامه به بررسی کار در قبرس و نحوه اقدام برای اخذ ویزای کاری این کشور می پردازیم.

بررسی نرخ بیکاری در مهاجرت کاری به قبرس

یکی از مهم ترین شاخص هایی که متقاضیان مهاجرت به هر کشوری باید از آن اطلاع داشته باشند نرخ بیکاری کشور مورد نظر است، به خصوص اگر افراد قصد مهاجرت از طریق کار را داشته باشند. برای مهاجرت از طریق کار در قبرس باید به نرخ بیکاری قبرس توجه داشته باشیم. نرخ بیکاری یک کشور نشان دهنده آن است که متقاضی درآن کشور چه مقدار شانس برای یافتن کار مورد نظر خود دارد. طبیعی است که هر چه این نرخ پایین تر باشد شانس فرد برای پیدا کردن کار بیشتر است و در واقع یعنی کشوری که نرخ بیکاری پایینی دارد توانسته برای افراد زیادی کار مناسب تهیه نماید در نتیجه شانس متقاضی نیز برای پیدا کردن کار مناسب بیشتر است.
در ادامه نرخ بیکاری کشور قبرس در سال های اخیر را مشاهده می کنید. همان طور که می بینید، نرخ بیکاری کشور قبرس در سال 2002 کمترین میزان خود یعنی 3 درصد را داشته و در سال 2013 بیشترین نرخ بیکاری در کشور قبرس یعنی 16درصد بوده است اما این نرخ کم کم کاهش یافته و در حال حاضر به حدود 7.4 درصد رسیده است هرچند نرخ بیکاری قبرس همچنان نسبت به کشورهایی چون آلمان یا اتریش زیاد است. به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم تا با مقایسه نرخ بیکاری کشورها بهترین تصمیم را برای مهاجرت خود بگیرید. همچنین با تحصیل در آلمان و یا اتریش می توانید به راحتی پس از تحصیل به جستجوی کار بپردازید.

انواع ویزای کاری قبرس

همان طور که قبلا اشاره کردیم، افراد زیادی قصد مهاجرت به کشور قبرس را به دلیل کیفیت برای زندگی در این کشور دارند و به همین دلیل اخذ ویزای کاری برای کار در قبرس نیازمند تلاش است. امکان کار و اشتغال برای افرادی که عضو کشور های اتحادیه اروپا هستند بدون نیاز به اخذ ویزای کاری وجود دارد. البته برای کار در قبرس به مدت بیش از 3 ماه متقاضی باید با مراجعه به اداره مهاجرت این کشور و ارائه مدارک خود ثبت نام لازم را انجام دهد اما متقاضیانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند باید برای کار در این کشور حتما ویزای کاری خود را اخذ کنند. بعد از اخذ ویزای کاری اگر تخصص آن ها در رشته های پرطرفداری مثل برق یا آی تی نباشد متقاضی باید بعد از 4 سال اقامت قبرس به کشور خود برگردد. متقاضیان اخذ ویزای کاری کشور قبرس می توانند با مراجعه به سفارت این کشور و ارائه مدارک هویتی خود و همچنین داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی معتبر در کشور قبرس با توجه به شرایط خود اقدام به اخذ یکی از ویزاهای کاری زیر نمایند:

  • ویزای کاری برای کارآفرینی و استارتاپ
  • ویزای کاری مناسب کارآموزی
  • ویزای کاری برای کار در شرکت های بین المللی
  • ویزای کاری برای کار در شرکت های بین المللی
  • ویزای کاری برای کار در خانه
  • ویزای کاری برای انجام کارهای داوطلبانه
  • ویزای کاری برای استخدام در شرکت های عمومی
  • هزینه ویزای کار قبرس:
    قبرس دارای اقتصادی است که به سرعت در حال رشد است این امر در کنار محیط کاری بین المللی و نرخ بسیار پایین مالیات، شرایط کار در قبرس را برای متقاضیان بین المللی بسیار مطلوب نموده است. تمام نیروی خارجی خارج از اتحادیه اروپا که به فکر استخدام در قبرس هستند، می بایست مجوز کار در قبرس را اخذ کنند. متقاضیان اعزام نیروی کار به قبرس می بایست برای ورود به قبرس و کار در این کشور 3 مجوز دریافت نمایند. مجوز کار که اجازه کار به متقاضیان می دهد، ویزای کاری که اجازه ورود به قبرس و کار در این کشور را می دهد و ویزای اقامت که اجازه سکونت در قبرس بیش از 3 ماه را می دهد. هزینه ویزای کار قبرس 60 یورو می باشد. متقاضی به جز هزینه ویزای کار قبرس می بایست به ضمانت نامه بانکی نیز توجه داشته باشد. ضمانت نامه بانکی در اغلب موارد توسط کارفرمای قبرسی پرداخت می شود و مبلغ آن 350 الی 850 یورو می باشد. دقت نمایید که ضمانت نامه می بایست حداقل 12 ماه از شروع استخدام شما معتبر باشد.
  • مدت زمان دریافت مجوز کار قبرس چقدر است؟
    اگر به دنبال کار در قبرس شمالی یا قبرس جنوبی هستید می بایست مجوز کار دریافت نمایید. از مهمترین سوالاتی که در این مسیر مطرح می شود، مدت زمان دریافت مجوز کار قبرس چقدر است؟ می باشد. مدت زمان پردازش مجوز کار قبرس از زمانی محاسبه می شود که مدارک خود را ارائه می کنید و به طور معمول 4 الی 6 هفته می باشد البته در برخی از موارد مدت زمان دریافت مجوز کار قبرس ممکن است 6 ماه نیز طول بکشد.

کار در قبرس و بررسی ویزای همراه

یکی از دغدغه های مهم افرادی که قصد مهاجرت به کشور قبرس از طریق کار را دارند این است که آیا امکان اخذ ویزای همراه برای خانواده متقاضی وجود دارد یا خیر. جواب این سوال بسیار برای افراد متاهلی که قصد همراه داشتن خانواده خود یعنی همسر و فرزند زیر 18 سال خود را در قبرس دارند بسیار مهم است به همین علت بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت برای کار در قبرس ابتدا شرایط اخذ ویزای همراه برای کشور قبرس را با دقت بررسی کنیم. برای مهاجرت از طریق کار در قبرس در صورتی به متقاضی اجازه اخذ ویزای همراه برای خانواده او یعنی همسر بالای 21 سال و فرزندان مجرد زیر 18 سال وی داده می شود که فرد دارای اقامت و زندگی در کشور قبرس به مدت دو سال باشد. البته مدت زمان این ویزای همراه یک سال است و پس از گذشت این یک سال باید تمدید شود.

شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای کار قبرس

متقاضیانی که قصد دارند برای اشتغال و کار در قبرس اقدام به اخذ ویزای کاری این کشور نمایند باید مدارک زیر را به سفارت کشور قبرس تحویل دهد. هر فرد با توجه به نوع ویزای کاری، که انواع آن را قبلا برای شما مطرح کردیم، باید مدارک خاصی را به سفارت کشور قبرس ارائه نماید اما مدارک عمومی برای اخذ ویزای کاری کشور قبرس عبارتند از:

  • مدارک هویتی فرد
  • رزومه کاری
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • بیمه نامه متقاضی با اعتبار زمانی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی فرد که نشان دهد متقاضی می تواند هزینه ها و مخارج زندگی در قبرس را بپردازد
  • مدرک معتبری که نشان دهد فرد سوء پیشینه قضایی ندارد
  • انجام تست های پزشکی لازم و ارائه تائیدیه آن ها
  • تکمیل فرم های لازم برای اخذ ویزای کاری مورد نظر
  • تائیدیه قرارداد کاری که بین متقاضی و کارفرما عقد شده است

کار در قبرس و میزان حقوق در قبرس

یکی دیگر از مهم ترین مسائل برای مهاجرانی که از طریق کار در قبرس قصد مهاجرت به این کشور را دارند میزان درآمد و حقوق در این کشور است. میزان درآمد در یک کشورر بسیار مهم است و حتماً باید با دقت فراوان بررسی شود زیرا فرد باید بتواند با درآمد خود از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود در کشور قبرس بر بیاید. حداقل حقوقی که برای کارگران ساده در کشور قبرس در نظر گرفته شده حدود 870 یورو است و متوسط حقوق برای کار در شهر نیکوزیا که پایتخت قبرس است حدود 1.300 یورو است. طبق قوانین کشور قبرس میزان حقوقی که در قرارداد کاری بین کارفرما و کارمند تعیین می شود نباید از حداقل حقوق در کشور قبرس کمتر باشد. در ادامه میانگین حقوق برخی از مشاغل در کشور قبرس را برای شما در جدولی قرار داده ایم.

نوع شغل و حرفهمیزان حقوق به یورو در سال
مدیر پروژه IT54,500
مدیر مارکتینگ45,700
مدیر بازاریابی45,000
مدیر هتل45,000
مدیر منابع انسانی41,000
وکیل39,000
مدیر اقتصاد21,000

شغل های پردرآمد در قبرس

اگر شما هم به دنبال مهاجرت کاری به قبرس هستید پس بدون شک می خواهید در مورد شغل های پردرآمد در قبرس اطلاعاتی کسب نمایید تا با انتخاب یکی از شغل های پردرآمد در قبرس به مهاجرت کاری به این کشور دست بزنید. در زیر در مورد شغل های پردرآمد در قبرس اطلاعاتی ارائه کرده ایم.

  • جراحان / پزشکان:
    محدوده حقوق ماهیانه: از 4,270 یورو تا 12,200 یورو
    همیشه کمبود پرستار، دندانپزشک و داروساز در قبرس وجود داشته است، اما در سال گذشته و احتمالا در سال آینده نیز تقاضا برای دستیاران آزمایشگاه، پزشکان، درمانگران و پزشکان عمومی افزایش خواهد یافت. این مشاغل به واسطه ماهیت حیاتی و ارتباط مستقیمی که با جان انسان ها دارند، همواره جزو شغل های پردرآمد در قبرس بوده اند.
  • قاضی:
    محدوده حقوق ماهیانه: از 3,580 یورو تا 10,300 یورو
    قضاوت به دلایل مسئولیت های سنگین و تصمیم گیری در سرنوشت افراد یکی از سخت ترین مشاغل و در عین حال پردآمدترین مشاغل در قبرس می باشد.
  • وکیل:
    محدوده حقوق ماهیانه: از 2,900 یورو تا 8,320 یورو
    یک وکیل موفق می تواند سرمایه شما را پس انداز کند یا پول زیادی به دست بیاورد یا احتمالاً می تواند شما را از مجازات معاف کند.
  • مدیران بانک:
    محدوده حقوق ماهیانه: از 2,730 یورو تا 7,830 یورو
    در اختیار داشتن صدها میلیون سرمایه و سرمایه‌گذاری با تمام ریسک‌های مرتبط، مدیریت یک بانک را به یک وظیفه بسیار مهم تبدیل می‌کند که ارزش دستمزد زیادی را دارد.

مشاغل مورد نیاز در قبرس 2022

یکی از مهم ترین موارد برای افرادی که قصد مهاجرت از طریق کار در قبرس را دارند و حتماً باید آن ها را مد نظر قرار دهند این است که آیا تخصص و حرفه متقاضی جزو مشاغل مورد نیاز در آن کشور هست یا خیر. همه کشور ها در برخی از رشته ها و تخصص ها کمبود نیرو دارند و به همین دلیل سالانه لیست مشاغل مورد نیاز خود را به صورت رسمی منتشر می کنند و از مهاجرینی که رشته و تخصص آن ها جزو لیست منتشر شده است استقبال ویژه ای به عمل می آورند و از آن ها حمایت می کنند. همان طورکه قبلا گفتیم، به مهاجرینی که برای کار در قبرس اقدام می کنند اقامتی چهارساله اعطا می شود که قابلیت تمدید ندارد اما اگر شغل و تخصص متقاضی جزو مشاغل موردنیاز باشد این امکان وجود دارد که اقامت فرد تمدید گردد. همچنین فرد می تواند به راحتی با هر چند سال سابقه کاری که در رشته های پر تقاضا دارد برای اخذ اقامت دائم کشور قبرس اقدام نماید. این مشاغل و رشته های پر تقاضا و مورد نیاز در کشور قبرس عبارتند از رشته های اقتصاد و رشته های مهندسی همچون برق و IT. در ادامه چند رشته از این مشاغل مورد نیاز را برای شما قرار داده ایم.

  • پزشکی:
    حتی قبل از وقوع همه‌گیری COVID-19، مشاغل در زمینه پزشکی تقاضای زیادی داشتند. همیشه کمبود پرستار، دندانپزشک و داروساز وجود داشت، اما در سال گذشته و احتمالاً در سال آینده نیز تقاضا برای دستیاران آزمایشگاه، پزشکان، درمانگران و پزشکان عمومی افزایش خواهد یافت. یک واقعیت جالب همچنین این است که دانشگاه‌های رشته‌های علوم پزشکی و اعصاب فرصت‌های بیشتری برای دکترا به فارغ‌التحصیلان ارائه می‌دهند.
  • فناوری اطلاعات / مخابرات:
    جای تعجب نیست که پرتقاضاترین مشاغل در قبرس و همچنین در میان پردرآمدترین مشاغل مربوط به حوزه ICT است. تقاضای روزافزونی برای متخصصانی وجود دارد که در نرم افزار و توسعه وب، فناوری های ابری، مهندسی کامپیوتر و یادگیری ماشین تخصص دارند.
  • حسابداری و حسابرسی:
    حسابداران و حسابرسان در سراسر جزیره از لیماسول تا نیکوزیا، لارناکا و پافوس بسیار مورد توجه هستند. این احتمالاً صنعتی با بیشترین رقابت است، زیرا حسابداران و حسابرسان بسیار ماهری دارند که هم در اینجا زندگی می کنند و هم به قبرس نقل مکان می کنند. حقوق بسیار به تجربه بستگی دارد، اما این شغل به دلیل مهارت های ارزشمند این متخصصان بسیار رقابتی است. حرفه حسابرسی می تواند مسیری پردرآمد برای افراد با استعداد و ماهر باشد. این حسابداری و حسابرسی را در میان مشاغل پرتقاضا در قبرس قرار می دهد و اگر در این زمینه تخصص شما باشد، مشاغل خالی مختلفی برای انتخاب خواهید داشت.
  • بازار یابی:
    موقعیت های فروش نیز با شرکت هایی که به دنبال افراد بسیار بااستعداد با استعداد توسعه تجارت هستند، بسیار مورد تقاضا هستند. شرکت ها به طور مداوم به دنبال نامزدهایی با مهارت های زبانی خوب و تجربه مرتبط در صنعت هستند و در ازای آن حقوق و پاداش های رقابتی ارائه می دهند. مدیران فروش از جمله مشاغلی هستند که بیشترین درآمد و تقاضا را در قبرس دارند.

نحوه کاریابی و مهاجرت به قبرس از طریق کار

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت از طریق کار در قبرس را دارید باید ابتدا از نحوه کار یابی در کشور قبرس آگاه شوید. برای یافتن کار در قبرس متقاضی ابتدا باید سعی کند کار یا تخصصی متناسب با زمینه کاری مورد نیاز در کشور قبرس انجام داده و در انجام آن مهارت پیدا کند. همچنین متقاضی باید به یکی از سه زبان انگلیسی، ترکی یا یونانی تسلط کافی پیدا کرده و آن را به خوبی یاد بگیرد. برای اخذ پذیرش کاری در قبرس و پس اخذ ویزای کاری کشور قبرس ابتدا متقاضی باید به دنبال کار بگردد و با صاحب کار خود قرار دادی عقد نماید.
پیدا کردن صاحب کار می تواند از طریق موسسات کاریابی در قبرس صورت گیرد و یا متقاضی می تواند با سفر به قبرس از طریق ویزای توریستی و ارائه رزومه کاری خود به کارفرمایان شغل مناسب و مورد نظر خود را بیابد و در صورت تائید وعقد قرارداد کاری بین طرفین برای اشتغال و کار در قبرس اقدام نماید همچنین این امکان نیز وجود دارد که فرد ابتدا با ویزای تحصیلی قبرس به این کشور سفر کند و بعد از فارغ التحصیلی برای یافتن کار در این کشور اقدام نماید، زیرا قبرس نیروهای کاری که در این کشور تحصیل کرده اند را برای استخدام در اولویت قرار می دهد.

کار در قبرس و مؤسسات کاریابی در قبرس

همان طور که قبلا به آن اشاره کردیم، فرد برای اخذ ویزای کاری قبرس ابتدا باید کار مورد نظر خود را پیدا کرده و بین متقاضی و کارفرما عقد قرارداد صورت پذیرد. یکی از راه های یافتن کار در کشور قبرس از طریق موسسات کاریابی قبرس است. متقاضیان می توانند از قبل برای یافتن کار موردنظر خود در سایت های موسسه های کاریابی قبرس جست و جو کنند و سپس با برگه تائیدیه قرارداد کاری به سفارت مراجعه نمایند. چند نمونه از سایت های کاریابی معتبر در قبرس را برای شما عزیزان در ادامه قرار داده ایم.

سایت های کاریابی معتبر در قبرس
www.cyprusjobs.com
www.ergodotisi.com/en
kariera.com.cy
www.cyprusjobcentre.com
www.cyprusemployment.com

مزایای مهاجرت کاری به قبرس

بدون شک استخدام در قبرس برای متقاضیان مزایای بسیاری را به همراه دارد. یکی از مهمترین مزایای مهاجرت کاری به قبرس می توان به عضو اتحادیه اروپا بودن قبرس باشد. این جزیره کوچک مدت ها است که عضو اتحادیه اروپا است و شما با کار در این کشور و اخذ اقامت کاری قبرس مجاز خواهید بود که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا رفت و آمد داشته باشید. در زیر به دیگر مزایای مهاجرت کاری به قبرس اشاره شده است.

  • آب و هوای فوق العاده و محیطی سالم
    320 روز آفتابی در سال در قبرس وجود دارد. در همان زمان کوه هایی در قبرس وجود دارد که در زمستان پوشش برفی دارند و 4 تله اسکی برای اسکی بازان تعبیه شده است.
  • شرایط محیطی عالی
    قبرس از کشورهای کوچک اروپا است که حدود 1 میلیون نفر را در خود جای داده است. در این کشور هیچ شرکت صنعتی بزرگی وجود ندارد که بتواند محیط زیست را آلوده کند. پارکینگ مدرن است و فقط از بنزین/دیزل با کیفیت اروپایی استفاده می کند. 49 سواحل قبرس، یعنی صدها کیلومتر خط ساحلی، گواهینامه بین المللی دوستی محیط زیست “پرچم آبی” را دریافت کرده اند.
  • زندگی امن و راحت
    در قبرس یکی از کمترین میزان جرم و جنایت در اتحادیه اروپا وجود دارد. هیچ مکانی وجود ندارد که به دلیل نزدیکی به این یا آن منطقه مشکل ساز، خرید ملک توصیه نشود. قبرس از یک سو یک کشور اروپایی است. آنجا دموکراسی و نظم حاکم است. از سوی دیگر کل زندگی قبرس با روح گشاده رویی و زندگی طبق قوانین پیچیده شده است. یکی از دلایل مطمئنا کوچک بودن این کشور است که در آن مردم یکدیگر را می شناسند.
  • مهمان نواز بودن قبرسی ها
    قبرسی ها بیگانه هراس نیستند. برخلاف ساکنان بسیاری از کشورهای دیگر، قبرسی ها از نظر تاریخی با خارجی ها بسیار خوب رفتار می کنند. تقریباً همه قبرسی ها انگلیسی و در سطح بالایی صحبت می کنند.
  • استاندارد بالای زندگی
    قبرس از سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است. از سال 2008 قبرس در منطقه یورو قرار دارد. قبرس دارای سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن و موثر است. استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالا و مطلوب می باشد.
  • آموزش کیفی
    شاید اینگونه بتوان گفت که در قبرس یکی از بهترین سیستم های آموزش متوسطه در کل دریای مدیترانه وجود دارد. می توان مدارس انگلیسی و یونانی و حتی روسی را در قبرس برای تحصیل فرزندان انتخاب نمود. در این کشور همچنین مدارس خصوصی انگلیسی وجود دارند که دوره کامل آموزش ابتدایی و متوسطه را در تمام شهرهای بزرگ قبرس ارائه می دهند.
  • کسب و کار
    بسیاری از شرکت های اروپایی، روسی، هندی و سایر شرکت ها دفاتر مرکزی خود را به قبرس منتقل کرده اند یا نمایندگی های خود را در این کشور افتتاح می کنند. این کشور یک فضای منحصر به فرد برای تجارت ایجاد نموده است که در آن پایین ترین سطح مالیات در اتحادیه اروپا و حداقل بوروکراسی را صاحبان تجارت فراهم نموده است.

کار در قبرس و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قبرس

این روز ها با توجه به شرایط مناسبی که دولت قبرس به خانواده ها ارائه می دهد، بسیاری از افراد قصد مهاجرت به کشور قبرس از طریق کار در قبرس و اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور را دارند. باید توجه داشت که قبرس برای اعطای اقامت و تابعیت بیار سخت گیرانه برخورد می کند و متقاضیان باید شرایط اخذ اقامت و تابعیت را با دقت دنبال کرده و به آن ها عمل نمایند. متقاضی اخذ اقامت دائم کشور قبرس باید به مدت 5 سال به صورت مداوم به کار در قبرس بپردازد و در این کشور زندگی کند. همچنین متقاضی بعد از گذشت هفت سال می تواند برای تابعیت و اخذ پاسپورت قبرس درخواست خود را به مقامات مربوطه اعلام نماید.

همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم طبق قوانین قبرس به جز در رشته های پر تقاضا و مورد نیاز، به متقاضیان کار در قبرس اقامت های 4 ساله اعطا می گردد که قابلیت تمدید برای آن ها وجود ندارد و به همین علت مهاجرانی که قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارند به مشکل بر می خورند. بهتر است مهاجرانی که با هدف اقامت دائم و اخذ تابعیت کشور قبرس قصد دارند به کار در کشور قبرس مشغول شوند این نکات را مورد توجه قرار داده و دیگر کشور ها را برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم مد نظر قرار دهند.