مهاجرت به فنلاند از طریق 6 مسیر اصلی سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است. شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری شامل سن، داشتن حداقل مدرک لیسانس، ارائه حداقل 3 سال تجربه کاری مرتبط و سرمایه گذاری به میزان 350 هزار یورو می باشد.

کشور فنلاند برای مهاجرت کاری دو مسیر برای متقاضیان فراهم نموده است در مسیر اول متقاضیان می بایست از کارفرمای فنلاندی پیشنهاد کاری داشته باشند و مسیر دوم مختص فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور است. دانشجویان بین المللی مجاز هستند که پس از اتمام تحصیل خود در این کشور بمانند و دنبال کار بگردند. شرایط زندگی در فنلاند با توجه به امنیت بالا، کیفیت و رضایت بسیار بالا از زندگی، برای ایرانیان بسیار ایده آل می باشد.

فنلاند یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی و واقع در شمال اروپا می باشد. این کشور با مساحتی بالغ بر 33,8145 کیلومتر مربع به عنوان هشتمین کشور وسیع در اروپا شناخته می شود. جمعیت این کشور در سال 2018 حدود 5.5 میلیون نفر بوده است. کشور زیبای فنلاند به دلیل تعداد دریاچه های زیادی که دارد، به کشور هزار دریاچه معروف است. زبان رسمی در فنلاند، زبان فنلاندی و سوئدی می باشد که البته فنلاند یکی از کشورهایی است که زبان انگلیسی میان مردم بسیار رواج دارد. فنلاند با کشورهای سوئد، نروژ و روسیه مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور شهر پر جمعیت هلسینکی می باشد. فنلاند در سال های گذشته در رتبه بندی جهانی شاخص های کیفیت زندگی، جزو کشورهای پیشرو بوده است. خدمات درمانی و پوشش بیمه عالی، امنیت بسیار بالای شهرهای فنلاند، نرخ بیکاری پایین و سطح بالای رفاه اجتماعی در این مورد تاثیر گذار بوده اند. تمامی این شاخص ها، دلیل بر محبوبیت فنلاند بین مهاجرین هستند. همواره فنلاند یکی از مقصدهای محبوب جهت مهاجرت بوده است. در این مقاله روش های مختلف مهاجرت به فنلاند و کسب اقامت فنلاند بیان می شوند.

اقامت فنلاند از طریق کار

یکی از روش های مهاجرت به فنلاند مهاجرت کاری می باشد. همان گونه که گفته شد فنلاند تراکم جمعیت پایینی دارد و همواره به دنبال جذب نیروی کار متخصص بوده است. ولی این کشور همانند آلمان و یا اتریش، به متقاضیان ویزای جستجوی کار نمی دهد. ویزاهای کاری در فنلاند به دو شکل می باشند: نوع اول مربوط به اشخاصی است که در فنلاند تحصیل کرده اند. در این روش، اقامت شخص فارغ التحصیل بین 6 الی 12 ماه تمدید می شود تا بتواند در خاک فنلاند کاریابی انجام دهد. نوع دوم ویزاهای کاری در فنلاند مربوط به اشخاصی می شود که دارای یک دعوت نامه کاری از کشور فنلاند باشند که از طریق این پیشنهاد کاری شخص می تواند جهت دریافت ویزای کار در فنلاند اقدام کند. در نمودار زیر نرخ بیکاری کشور فنلاند بیان شده است:

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

یکی از معمول ترین و پر کاربرد ترین روش های مهاجرت به فنلاند، تحصیل در فنلاند می باشد. افرادی که قصد تحصیل در فنلاند را دارند، اگر تحصیل آنها بیش از ۹۰ روز به طول انجامد نیاز به یک اقامت بلند مدت دارند که این اجازه اقامت به اندازه ادامه تحصیل به متقاضیان داده می شود. فنلاند همانند سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی، از نظام آموزشی فوق العاده پیشرفته ای برخوردار است. در جدول زیر اطلاعاتی مربوط به مقاطع مختلف تحصیلی و شرایط آن ها بیان شده است:

مقطع تحصیلیطول دورهمدرک زبان مورد نیازجهت تحصیل به زبان انگلیسیهزینه تحصیل سالیانه به زبان انگلیسی
کارشناسی3 الی 4 سالآیلتس 6حدود 10,000 یورو
کارسناسی ارشد1 الی 2 سالآیلتس 6.510,000 الی 12,000
دکتری3 الی 5 سالآیلتس 7 و بالاترـــ

در دوره کارشناسی در دانشگاه های فنلاند، امکان تحصیل بدون داشتن مدرک آیلتس نیز وجود دارد و تنها کافیست دانش زبان انگلیسی در حد آیلتس 5.5 تا 6 داشت و در آزمون های اولیه این دانشگاه ها شرکت کرد. این آزمون ها توسط موسسه ملک پور، نماینده رسمی برگزاری آزمون های ورودی دانشگاه های فنلاند در ایران برگزار می شوند. لازم به ذکر است که تحصیل در فنلاند برای اشخاص آثار اقامتی نیز دارد و نیمی از مدت تحصیل از مدت زمان کلی اخذ اقامت کاسته خواهد شد. لذا اشخاصی که به دنبال مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل هستند باید بعد از فارغ التحصیلی موفق به یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود شوند. این اشتغال در خاک فنلاند می تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود. علاوه بر دانشگاه ها، مدارس فنلاند نیز آمادگی پذیرش دانش آموزان بین المللی را دارا هستند. در این مدارس دانش آموزان جهت وارد شدن به بازار کار و یا محیط علمی و دانشگاهی آموزش می بینند.

دانشجویان بین المللی می توانند در زمان تحصیل در فنلاند، در کلاس های آموزشی زبان فنلاندی که به صورت رایگان برگزار می شوند، شرکت نمایند که در صورتی که بتواند این زبان را تا حد A2 یاد بگیرند از تخفیف 30 درصد شهریه برخوردار خواهند شد و  در صورتی که به زبان فنلاندی کاملا آشنا شوند، می توانند از تحصیل رایگان در فنلاند برخودار شوند. دقت نمایید که همانطور که در بالا نیز ذکر شد، متقاضیان می توانند به راحتی در رشته هایی که بازار کار خوبی دارند، پذیرش بگیرند همچنین متقاضیان در بسیاری از رشته ها گارانتی کار خواهند داشت. دانشگاه های مختلف در مقاطع مختلف، بسته به شرایط دانشجویان امکان استفاده آن ها از بورسیه های تحصیلی فنلاند را نیز فراهم کرده اند. هر دانشگاه به صورت جداگانه سالیانه بورسیه های خاصی را به دانشجویان بین المللی ارائه می کند. علاوه بر آن بورسیه های دولتی مانند بورسیه (cimo) و بورسیه (Edufi) در فنلاند از دانشجویان حمایت می کنند. از دیگر مزایای تحصیل در فنلاند علاوه بر اینکه هزینه های تحصیل در فنلاند مقرون به صرفه است، آموزش رایگان زبان فنلاندی، گارانتی کار در برخی رشته ها و وجود بورسیه های تحصیلی متنوع، می توان به اخذ اقامت همزمان با خانواده و تحصیل رایگان فرزندان نیز اشاره نمود.

  • شرایط سنی تحصیل در فنلاند

    آن چه که تاکنون دانسته ایم این است که شرایط سنی می تواند تاثیر مستقیم بر پذیرش یا عدم پذیرش و همینطور امکان اخذ ویزا و عدم امکان آن بگذارد در مورد فنلاند باید بیان نماییم سختگیری ها نسبت به بسیاری از کشورها کمتر می باشد اما با این حال متقاضی تحصیل در این کشور باید شرایط سنی متناسب با مقطع تحصیلی خود داشته باشد که این شرایط سنی متناسب در فنلاند قابل انعطاف است عموماً برای تحصیل در مقطع لیسانس تا 30 سال به راحتی پذیرفته می شوند. به طور کلی در مورد شرایط سنی در این کشور باید بیان نمود که محدودیت زیادی بر شرایط سنی متقاضی تحصیل اعمال نمیگردد.

شما می توانید به مدت یک سال پس از پایان تحصیلات خود در فنلاند مشغول به کاریابی شوید این فرصت در کشور های مختلف متفاوت است به طور مثال پس از پایان تحصیل در آلمان تا 18 ماه می توانید به کاریابی مشغول شوید. در کشوری مانند انگلیس این مدت 2 تا 3 سال می باشد.

مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مهاجرت به فنلاند، سرمایه گذاری در فنلاند می باشد. فنلاند به دلیل ریسک بسیار پایین مصادره اموال از بهترین مقاصد جهت جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده است. در نمودار زیر نرخ ریسک مصادره اموال در فنلاند نشان داده شده است. همان گونه که مشاهده می کنید، در سالهای گذشته این نرخ روی عدد یک که پایین ترین نرخ ریسک مصادره اموال می باشد ثابت مانده است.

فرصت ها و روشهای سرمایه گذاری در فنلاند بسیار متنوع می باشند، اما باید به این نکته توجه داشت که همه انواع سرمایه گذاری ها در فنلاند موجب کسب اقامت این کشور نمی شود. در صورتی که هدف شما از سرمایه گذاری در این کشور، کسب اقامت نیست می توانید در بخش املاک یا بورس فنلاند سرمایه گذاری کنید. چرا که خرید ملک و خرید سهام در فنلاند موجب کسب اقامت نمی شود.

  • شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت

    ثبت شرکت یکی از برترین مسیرهای سرمایه گذاری و مهاجرت به فنلاند می باشد. از مهمترین شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت می توان به ارائه بیزینس پلن یا طرح تجاری اشاره نمود. بیزینس پلن شما توسط دولت این کشور بررسی می شود و در صورتی که طرح تجاری شما برای فنلاند سود آور شناخته شود، می توانید اقامت این کشور را کسب کنید. در ابتدای امر ثبت شرکت می بایست به اداره بازرگانی و ثبت شرکت های تجاری در فنلاند اطلاع دهید. شرکت شما می بایست برای پرداخت مالیات در فنلاند نیز ثبت شود. با توجه به شرکت های متعددی که برای تاسیس در فنلاند وجود دارد، هزینه های ثبت شرکت در فنلاند نیز متفاوت می باشد به عنوان مثال شرکت سهامی خاص نیاز به سرمایه مشخص شده ای ندارد در صورتی که برای شرکت سهامی عام می بایست حداقل 80 هزار یورو سرمایه داشته باشید. از مهمترین مراحل و شرایط مهاجرت به فنلاند از طریق ثبت شرکت می توان به انتخاب نوع شرکت، ارائه بیزینس پلن و مدارک لازم، تصویب اساس نامه شرکت مورد نظر شما توسط اداره ثبت تجارت در کشور فنلاند، انتخاب یک نام برای شرکت و در نهایت ثبت شرکت در اداره ثبت تجارت در کشور فنلاند، اشاره نمود. رسیدن به اقامت فنلاند از طریق ثبت شرکت برای اتباع ایرانی یک مسیر مشکل و پر ریسک است لذا توصیه می شود حتما از وکلای خبره راهنمایی دریافت نمایید.

  • اقامت فنلاند از طریق نوآفرینی و استارت آپ

    نوآفرینی و استارت آپ از راه های سرمایه گذاری در کشور فنلاند می باشند که سرمایه گذاران می تواند با اقدام از طریق این دو روش علاوه بر سودآوری به اخذ اقامت فنلاند نیز دست یابند. برای استارت آپ و کار آفرینی در فنلاند، سرمایه گذار باید در ابتدا بیزینس پلن ارائه نماید. طرح اقتصادی باید قابل رشد و پیشرفت باشد. در استارت آپ فنلاند طرح اقتصادی باید در ابتدا مورد تایید سازمان تجارت فنلاند قرار گیرد اگر همه عوامل لازم محیا باشد در ابتدا اقامت دو ساله برای متقاضی صادر می گردد. این اقامت قابل تمدید است و پس از 5 سال می تواند به اقامت دائم منجر شود. در کار آفرینی نیز اخذ اقامت در صورت تایید اظهارنامه مثبت امکان پذیر خواهد بود.

    دریافت اقامت فنلاند از طریق استارت آپ برای دارندگان پاسپورت ایران سخت و پر ریسک است. اگر تمایل دارید که از طریق استارت اپ به اقامت یک کشور اروپایی برسید کشورهای هلند و پرتغال دارای شرایط مناسب تری هستند که پیشنهاد می شود حتما آن ها را بررسی و آنالیز کنید. همچنین در حال حاضر کشور کانادا یکی از بهترین گزینه ها برای رسیدن به اقامت از طریق طرح های استارت آپی می باشد.

  • اقامت فنلاند از طریق خرید ملک

    خرید ملک برای خارجی ها در کشور فنلاند از سال 2000 در مجمع الجزایر الند این کشور امکان پذیر شده است. متقاضی خرید ملک در این کشور در ابتدا باید مجوزی از وزارت دفاع دریافت نماید و نقل و انتقال آن باید توسط دفتر اسناد رسمی صورت پذیرد. همانطور که گفتیم خرید ملک در فنلاند برای همه با توجه به رعایت شرایط ممکن است اما اگر بخواهید با خرید ملک به مهاجرت و اخذ اقامت در این کشور بیندیشید، خرید ملک نمی تواند راه گشای این امر باشد و این کشور با خرید ملک به خریدار اقامتی نمی دهد.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

یکی از راه های دست یابی به تابعیت فنلاند، مهاجرت به فنلاند از طریق تولد می باشد. کشورهای مختلف جهت اعطای تابعیت به متولدین در خاک خود از قانون خاک و قانون خون استفاده می کنند. در کشور فنلاند در این مورد از قانون خون استفاده می شود. به این معنی که اشخاص در صورت داشتن شرایط زیر می توانند از کسب اقامت فنلاند از طریق تولد استفاده بکنند:

مادر کودک شهروند فنلاندی باشد
پدر کودک شهروند فنلاندی باشند

البته در این مورد پدر و مادر کودک باید به صورت رسمی ازدواج کرده باشند

پدر فنلاندی کودک از دنیا رفته باشد

با این شرط که قبل از تولد فرزند با مادر وی ازدواج کرده باشد

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

اخذ اقامت فنلاند از طریق ازدواج یکی از روش های موجود به منظور مهاجرت به فنلاند می باشد. شخصی که با یک تبعه فنلاندی ازدواج می کند، در صورت داشتن شرایط مورد نیاز می تواند به اقامت فنلاند برسد. در قانون فنلاند زوجین به اشخاصی گفته می شود که به مدت دو سال با هم در یک خانه زندگی کرده اند. این زوجین می توانند از یک جنس نیز باشند. دولت فنلاند ازدواج همجنس گرایان را قبول می کند. در قدم اول جهت مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج باید ثابت شود که این ازدواج صوری نمی باشد. سپس تبعه فنلاندی باید نشان دهد که در فنلاند شاغل می باشد و تمکن مالی خوبی جهت گذران زندگی یک زوج را دارد. این مقاله توسط کارشناسان موسسه MIE تکمیل و نگارش شده است و هر گونه برداشت و استفاده از اطلاعات آن بدون ذکر منبع از نظر شرعی و قانونی جایز نمی باشد.

جهت مهاجرت به فنلاند از این طریق باید شرایط زیر احراز شوند:

یکی از زوجین شهروند فنلاند باشد
ازدواج به صورت رسمی ثبت شده باشد
شهروند فنلاندی در فنلاند زندگی بکند و یا قصد زندگی کردن در فنلاند را داشته باشد
باید هر دو شخص مجرد باشند
ارائه مدارک هویتی مانند پاسپورت و کارت ملی
تکمیل فرم های مربوطه

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی

مهاجرت به فنلاند از طریق پناهندگی یکی از راه های مهاجرت به فنلاند می باشد. فنلاند یکی از کشورهای عضو در کنوانسیون ژنو می باشد. بر اساس این کنوانسیون، کشورهای عضو موظف هستند به اشخاصی که دارای شرایط هستند پناهندگی بدهند و از آنها به دلیل وجود خطرات احتمالی حمایت کنند. پناهنده به شخصی گفته می شود که به دلیل نژاد، قومیت، دین، مذهب و عضویت در گروه های سیاسی و اجتماعی، بیم آن می رود از طرف کشور و دولت مبدا مورد آزار و اذیت قرار بگیرد. البته در سال های گذشته خیلی از افراد با دلایل ساختگی به دنبال مهاجرت به فنلاند از راه پناهندگی بوده اند. این امر بیشتر به دلیل عدم آگاهی و آشنایی افراد به راه های دیگر مهاجرتی صورت می پذیرد. پناهندگی همواره با خطرهای زیادی همراه بوده است. همچنین شرایط زندگی پناهندگان در کمپ ها و اردوگاه های پناهندگان چندان مناسب نمی باشد.

در کشور فنلاند اشخاص در سفارت های خارج از خاک فنلاند نمی توانند درخواست ، پناهندگی در فنلاند بدهند. همچنین در زمان بررسی درخواست شخص، او نباید از فنلاند خارج شود که در این صورت مقامات فنلاند می توانند درخواست او را لغو کنند. در بدو ورود، افراد باید به اداره پلیس رفته و درخواست پناهندگی خود را توسط فرم های مربوطه ارائه دهند. بنابراین موسسه ملک پور این روش را روش درستی برای مهاجرت نمی داند.

مهاجرت به فنلاند برای هنرمندان و افراد فوق موفق

یکی از روش های فرعی مهاجرت به فنلاند علاوه به شش روش اصلی مهاجرت، مهاجرت افراد هنرمند و موفق است. در این روش شخص باید ثابت کند که در یک مرکز‌ آموزش عالی که در زمینه های هنری فعالیت می کند تحصیل کرده است. همچنین باید نشان دهد که در کشور مبدا فعالیت هنری و حرفه ای در زمینه تحصیلی خود داشته داست. داشتن جوایز و نشان های بین المللی و حضور در فستیوال های هنری و یا ورزشی بین المللی بسیار تاثیرگذار می باشد. پس از ارائه این شرایط و کسب اقامت، اشخاص باید از طریق رشته هنری و یا حرفه ای خود کسب درآمد داشته باشند. بنابراین این درآمد زایی از سمت دولت فنلاند مورد بررسی قرار می گیرد. در حال حاضر این نوع اقامت در فنلاند ارائه نمی شوند ولی متقاضیان اخذ اقامت از این طریق می توانند مقاله ویزای هنرمندان اتریش را مطالعه و شرایط خود را ارزیابی نمایند.

آسانترین راه مهاجرت به فنلاند

 دانستن اینکه کدام یک از روش های عنوان شده برای مهاجرت به فنلاند جزء آسان ترین راه مهاجرت می باشد، وابسته به شرایط شخص متقاضی است. متقاضی باید از پس از بررسی شرایط خود، روش مورد نظر را ارزیابی نماید. در هر یک از روش های فوق می توان با ارائه مدارک و کسب شرایط لازم به این کشور مهاجرت نمود. با این تفاسیر برای مهاجرت به فنلاند روش تحصیلی در صورتی که دارای شرایط لازم باشید یکی از بهترین، کم هزینه ترین و کم ریسک ترین مسیر ها خواهد بود. در خصوص مسیرهای کاری و سرمایه گذاری پرونده های مهاجرت به فنلاند دارای پیچیدگی بیشتری هستند که لازمه پیشبرد آن کمک گرفتن از یک وکیل متبحر می باشد.

مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت فنلاند

نوع اقامت در فنلاند با توجه به نوع مهاجرت و هدف مهاجرتی متفاوت خواهد بود بر این اساس مدارک لازم نیز می تواند متناسب با نوع اقامت متفاوت باشد اما عموماً شخص متقاضی به یک دعوت نامه کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و… نیاز خواهد داشت. در زیر مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت فنلاند را مشاهده می کنید:

فرم درخواست متناسب با نوع مهاجرت

پاسپورت معتبر با حداقل دارا بودن دو صفحه خالی

2 عدد عکس

گواهی ازدواج در صورت درخواست اقامت برای همسر

گواهی تولد برای فرزندان در صورت داشتن فرزند

پوشش بیمه

مدارک تحصیلی کپی و اصل آن

رزومه کاری در صورت درخواست مهاجرت کاری

مدارک هویتی

تمکن مالی لازم

وکیل مهاجرت به فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند راه ها و روش های متفاوتی وجود دارد که متقاضی مهاجرت به این کشور با بررسی هر یک از این شرایط و شرایط خود می تواند بهترین راه را برگزیند. برای اینکه این تصمیم گیری مهم درست به سرانجام برسد می توان از مشاور مدد جست. علاوه بر این برای اینکه طی مسیر به صورت صحیح انجام شود و متقاضی بتواند در کمترین زمان ویزا خود را دریافت نماید و اقامت فنلاند را اخذ نماید باید اطلاعات کافی همراه با تجربه داشت که این امر نیز می تواند با تکیه بر یک وکیل مهاجرتی مطمئن انجام شود.

هزینه مهاجرت به فنلاند

برای مهاجرت به فنلاند می بایست هزینه های مهاجرتی به این کشور در نظر گرفته شود. هزینه مهاجرت به فنلاند با توجه به نوع هدف مهاجرتی فرد می تواند متفاوت باشد. هر یک از روش های گفته شده دارای هزینه های خاص خود می باشند. مهاجرت های کاری کم هزینه ترین و مهاجرت های سرمایه گذاری پرهزینه ترین نوع مهاجرت خواهد بود. روش هایی مانند مهاجرت از طریق ازدواج هزینه خاصی در پی نخواهد داشت. در هر صورت و هر نوع از راه های مهاجرت به فنلاند، متقاضی باید توانایی لازم برای صرف هزینه های روش درخواستی را ارائه نماید.

  • هزینه مهاجرت تحصیلی به فنلاند

    در مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند، متقاضی باید هزینه های تحصیل در این کشور که اعم از شهریه و هزینه زندگی در فنلاند است را در نظر داشته باشد. شهریه ها در این کشور تقریباً مقرون به صرفه است و از 7 هزار یورو، با توجه به رشته و دانشگاه آغاز می گردد. دانشجویان باید علاوه بر شهریه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند، هزینه زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه زندگی دانشجویی در کشور فنلاند می تواند برای هر فرد متفاوت باشد اما عموماً هزینه ها حدود 700 الی 1,100 یورو در ماه خواهد بود که با توجه به فاکتورهایی نظیر محل سکونت، کیفیت زندگی، هزینه های فرد و… متغیر خواهد بود.

  • حداقل سرمایه برای مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

    سرمایه گذاری در فنلاند انواع مختلفی دارد که شخص متقاضی می بایست متناسب با نوع سرمایه گذاری مربوطه، سرمایه لازم را وارد نماید. روش هایی مانند خرید ملک و کارآفرینی می توانند از پر هزینه ترین نوع اقامت فنلاند باشند اما در مقابل روش هایی مانند استارت آپ و ثبت شرکت از کم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری و اخذ اقامت فنلاند می باشند. برای این روش ها سرمایه گذار باید حدود 70 الی 80 هزار یورو سرمایه گذاری نماید تا بتواند کسب و کار مورد نظر را راه اندازی کند که این مبلغ حداقل مبلغ برای سرمایه گذاری در فنلاند و اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری است.

هزینه های زندگی در فنلاند

در طول روند بررسی مهاجرت به فنلاند یکی از شاخص های مهم و تاثیر گذار در تصمیم گیری هزینه های زندگی در فنلاند می باشد. مسلماً آگاهی به هزینه های زندگی از جمله هزینه مسکن، حمل و نقل، مواد غذایی و کالاهای اولیه مورد نیاز سبب می شود که قدم های صحیحی در جهت مهاجرت به فنلاند برداشته شوند. در جدول زیر هزینه های خدمات و کالاهای ضروری در کشور فنلاند بیان شده است:

خدمات و کالای مورد نظرهزینه به یورو
آب معدنی1.6
یک لیتر شیر0.9
یک قرص نان1.8
یک کیلو برنج1.7
12 عدد تخم مرغ1.8
یک کیلو پنیر6
یک کیلو گوشت سفید9.4
یک کیلو گوشت قرمز13.3
سیب2
موز1.5
سیب زمینی1.24
بلیط مترو یک طرفه3
یک لیتر بنزین1.5
اجاره آپارتمان در مرکز شهر800
اجاره آپارتمان در بیرون شهر550

مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند

برای اینکه بخواهید یک مهاجرت درست و هدفمند داشته باشید باید تمامی زوایای مهاجرت خود را بررسی نمایید. بررسی مزایا و معایب می تواند زوایای مهاجرت را نشان دهد. در بررسی مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مزایا مهاجرت به فنلاند

    پایین بودن نرخ جرم و جنایت و فساد در فنلاند

    دارا بودن بهترین سیستم آموزشی در دنیا

    دستمزد بالا

    کسب عنوان شاد ترین مردم دنیا

    امکانات بالا

    دارا بودن بهترین روش های درمانی

    کشوری صنعتی

    تسلط اکثر مردم این کشور بر زبان انگلیسی و امکان برقراری ارتباط با این زبان

    دارای اقتصاد پویا

  • معایب مهاجرت به فنلاند

    زمستان های سخت و طاقت فرسا

    آب و هوای سرد

    هزینه های زندگی در این کشور بالا می باشد.

    مالیات بالا

    دشواری یادگیری زبان فنلاندی

اخذ اقامت دائم و تابعیت فنلاند

مهاجرت به فنلاند و دست یابی به اقامت در فنلاند و همچنین تابعیت فنلاند همواره طرفداران زیادی بین هموطنان ما داشته است. روش های شش گانه جهت رسیدن به این هدف در بخش های مختلف این مقاله بررسی شد. افراد می توانند از راه های تولد، ازدواج، پناهندگی، کار، تحصیل و سرمایه گذاری به اقامت و تابعیت در فنلاند برسند. مهاجرت تحصیلی به فنلاند یکی از کم ریسک ترین و بهترین این روش هاست. در روش تحصیلی در مقاطع مختلف امکان اخذ پذیرش تحصیلی و همچنین ویزای تحصیلی وجود دارد. پس از پایان تحصیلات، اقامت دانشجویان جهت کاریابی تا 12 ماه قابل تمدید خواهد بود. در صورتی که شخص موفق شود شغلی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا کند، می تواند به اقامت موقت در فنلاند برسد. لطفا توجه داشته باشید که موسسه MIE برای برخی رشته ها تضمین ورود به بازار کار را دارد. پس از گذشت 4 الی 5 سال از این مدت امکان تبدیل آن به اقامت دائم وجود دارد. در روش های کاری و سرمایه گذاری نیز افراد پس از گذراندن حدود 5 سال می توانند به اقامت دائم فنلاند برسند. در فنلاند همانند سایر کشورهای اروپایی شخصی که اقامت دائم داشته باشد پس از گذشت 2 الی 4 سال می تواند درخواست پاسپورت و تابعیت کند و پاسپورت فنلاند را اخذ نماید.

دسته بندی شده در: