اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا از 6 روش اصلی خرید ملک، خرید بیزینس، سرمایه گذاری در صندوق های مخصوص سرمایه گذاری استرالیا، راه اندازی کسب و کار، ثبت شرکت و استارت آپ استرالیا صورت می گیرد. سرمایه و هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری در روش اوراق قرضه دولتی و صندوق های سرمایه گذاری استرالیا به ترتیب نیاز مند 1.5 میلیون دلار و 5 میلیون دلار سرمایه بوده که هر دو منجر به اعطای اقامت موقت استرالیا به شخص سرمایه گذار می شوند. با این حال اگر به دنبال اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری به صورت دائم در همان روز اول هستید، در صورتیکه بتوانید اثبات کنید تراکنش مالی سالیانه حداقل 3 میلیون دلار استرالیا دارید می توانید از طریق روش راه اندازی کسب و کار در استرالیا موفق به اخذ اقامت دائم شوید. در ادامه درباره تمامی راه های مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری خواهید خواند.

جدول محتوا

انواع ویزای سرمایه گذاری استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری می بایست ویزای استرالیا را اخذ نمایید. ویزای سرمایه گذاری استرالیا دارای چندین نوع می باشد که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (زیر کلاس 188)

    این نوع ویزای سرمایه گذاری استرالیا دارای پنج جریان است که از طریق برنامه نوآوری و سرمایه گذاری تجاری وزارت امور داخلی در دسترس است. که شامل جریان نوآوری تجاری، جریان سرمایه گذار، جریان کارآفرین، جریان سرمایه گذار قابل توجه و جریان گسترش می باشند.

  • ویزای کسب و کار (زیر کلاس 892)

    برای کسانی که حداقل به مدت دو سال در استرالیا صاحب کسب و کار بوده اند و توسط دولت ایالتی یا منطقه ای حمایت مالی می شوند، ویزای سرمایه گذاری استرالیا ساب کلاس 892 قابل دسترس می باشد.

  • ویزای سرمایه گذاری (زیر کلاس 893)

    مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری برای افرادی که توسط دولت ایالتی یا منطقه ای حمایت می شوند و به مدت چهار سال سرمایه گذاری مشخصی در استرالیا داشته اند، ویزای سرمایه گذاری ساب کلاس 893 ایجاد شده است.

  • ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (دائمی) (زیر کلاس 888)

    ویزای دائم 888 استرالیا به شما این امکان را می دهد که اگر در حال حاضر ویزای موقت دارید، به زندگی در استرالیا ادامه دهید و فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری انجام دهید.

راه های اقامت در استرالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت و ویزای سرمایه گذاری استرالیا از طریق روش ها ثبت شرکت در استرالیا، راه اندازی کسب و کار، صندوق های سرمایه گذاری، خرید ملک، راه اندازی بیزینس و استارتاپ یا نوآفرینی امکان پذیر است. در هر روش شرایط ویژه ای از جمله مدرک زبان، حداقل سرمایه و داشتن تجربه کاری مرتبط اهمیت دارد.

در ادامه به معرفی تمامی روش های اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری خواهید خواند.

ویزا سرمایه گذاری با راه اندازی کسب و کار در استرالیا

افرادی که قصد اخذ اقامت دائم استرالیا و سرمایه گذاری در این کشور را دارند اما امکان یا تمایل حضور در استرالیا را ندارند از طریق سرمایه گذاری در این کشور شرایط ویژه ای برای ان ها فراهم شده است. در صورتی که در حال حاضر در کشور خود کسب و کاری دارید و گردش حساب شما بالاست، می توانید در کشور استرالیا کسب و کاری راه اندازی کنید. با توجه به اینکه تراکنش مالی سالیانه شرکت شما در کشور مبدا، چه میزان است، از دو طریق می توان اقدام کرد:

  • ویزا سرمایه گذاری با تراکنش مالی سالیانه حداقل 3 میلیون دلار استرالیا

    در این روش نیازی به پرداخت پول از ابتدا نمی باشد و شما تنها می بایست نشان دهید گردش حساب شما 3 میلیون دلار بوده است. نکته خوبی که درباره این روش وجود دارد این است که، در روش تمکن مالی استرالیا هیچ شرط حضوری وجود ندارد.

    جزئیات شرایط سرمایه گذاری با تراکنش مالی سالیانه حداقل 3 میلیون دلار استرالیا
    این مبلغ می تواند مجموع تراکنش مالی حداکثر 2 بیزینس در کشور مبدا باشد.
    2 سال از 4 سال مالی این تراکنش را داشته باشند.
    باید حداقل 400 هزار دلار در بیزینسی در استرالیا سرمایه گذاری کرد. (می توانید پس از ورود به استرالیا این مبلغ را طی 2 سال سرمایه گذاری کنید)
    در این روش از ابتدا اقامت دائم استرالیا را کسب می کنید.
  • ویزای سرمایه گذاری با تراکنش مالی سالیانه حداقل 500 هزار دلار استرالیا

    ویزای تراکنش مالی 500 هزار دلار استرالیا نیز از دیگر روش های کارآفرینی در استرالیا و راه اندازی کسب و کار در این کشور می باشد. اولین شرط اقدام از طریق این روش این است که شخص باید زیر 55 سال سن داشته باشد و حداقل 30 درصد از سهام بیزینسی را مالک باشد. تفاوت این روش با روش تمکن مالی 3 میلیون دلاری استرالیا در این است که در این روش فرد اقامت دائم دریافت نمی کند و در ابتدا یک اقامت موقت 4 ساله دریافت می کند که پس از 4 سال امکان تبدیل به اقامت دائم استرالیا را خواهد داشت. همچنین میزان تراکنش مالی لازم نیز به میزان 500 هزار دلار می باشد و در این روش شرط حضور نیز وجود دارد.

    جزئیات شرایط سرمایه گذاری با تراکنش مالی سالیانه حداقل 500 هزار دلار استرالیا
    مبلغ تراکنش می تواند مجموع تراکنش مالی حداکثر 2 بیزینس در کشور مبدا باشد.
    در 4 سال مالی باید 2 سال این تراکنش را داشته باشند.
    باید 200 تا 500 هزار دلار در یک بیزینس در استرالیا سرمایه گذاری کرد.
    ابتدا اقامت موقت اعطا می شود.

    باید در ازای هر 2 سال، 1 سال در استرالیا حضور داشته باشند.

اقامت استرالیا از طریق صندوق های سرمایه گذاری

در صورتی که در کشور مبدا کسب و کاری ندارید، یا کمتر از 30 درصد از سهام یک کسب و کار را دارید، می توانید از طریق سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری در استرالیا اقامت این کشور را کسب کنید. به دو طریق می توان در این روش سرمایه گذاری کرد:

  • سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی استرالیا

    1.5 میلیون دلار در اوراق قرضه دولتی استرالیا سرمایه گذاری کنید.

    در هر 4 سال باید به مدت 2 سال در استرالیا حضور داشته باشید.

    سرمایه مورد نیاز باید از بیزینس یا اوراق قرضه ای که در کشور مبدا دارید تامین شود.

    اقامت موقت اعطا می شود.

  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری

    5 میلیون دلار در یک صندوق سرمایه گذاری، سرمایه گذاری کنید.

    باید در هر سال 40 روز را در استرالیا حضور داشته باشید.

    سورس یا منشا سرمایه مشخص باشد.

    هیچ محدودیت سنی ندارد.

    نیازی به مالکیت بیزینس در کشور مبدا نیست.

    اقامت موقت اعطا می شود.

اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری با خرید ملک

در حالی که خرید ملک در استرالیا برای خارجی ها امکان پذیر است، فرآیند خرید برای آن ها با ساکنان استرالیا متفاوت است و باید توسط FIRB مجوز دریافت کنند. به این معنا که قوانینی برای خرید ملک خارجیان در استرالیا وجود دارد. سرمایه گذاری در املاک در استرالیا از نظر رشد سرمایه، ممکن است سرعت کریپتو یا سهام را نداشته باشد، اما از نظر ارائه نتایج ثابت در طول زمان می تواند گزینه خوبی باشد. علاوه بر قیمت خود ملک، هزینه های اضافی از جمله حق تمبر، هزینه های قانونی، بازرسی ساختمان و آفات و هزینه های تنظیم وام را هنگام سرمایه گذاری در ملک در نظر بگیرید همچنین توجه داشته باشید که اخذ اقامت و مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری در املاک میسر نمی باشد.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای بیزینس

دلایل زیادی وجود دارد که مردم به جای شروع یک کسب و کار جدید از صفر، کسب و کارهای کوچک موجود را خریداری می کنند. خرید بیزینس در استرالیا می تواند شامل خرید یک فروشگاه لباس، یک ایستگاه خدمات، یک رستوران یا حتی یک سوپرمارکت برای فروش باشد. یک دلیل کلیدی برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و خرید بیزینس آماده، جریان نقدی مداوم است. در استرالیا بیزینس هایی وجود دارد که در صورت داشتن شرایط لازم می توانید آن ها را خریداری کنید و مراحل و فرآیندهای آن را نیز بایستی طی نمایید. در استرالیا کسب و کارهایی که سابقه تجاری خوبی دارند، موفق تر هستند. همچنین دریافت حمایت مالی از بانک ها برای این مشاغل آسان تر است. قبل از خرید کسب و کار در استرالیا باید بتوانید سرمایه لازم برای شروع بیزینس و مهارت و تخصص لازم برای راه اندازی آن را داشته باشید.

سرمایه گذاری از در استرالیا از طریق استارتاپ

اصلی ترین شرط سرمایه گذاری از طریق ویزای استارتاپ استرالیا، ارائه یک بیزینس پلن قوی و ایده ی جدید و کابردی است. شما باید بتوانید در ایده ای که ارائه می کنید بسیاری از فعالیت های استارت آپ خود را در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان استرالیایی نمایش دهید. از شرایط عمومی ویزای ستارتاپ استرالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداکثر سن ۵۵ سال
  • داشتن مدرک آیلتس با نمره ۶ برای متقاضی و مدرک آیلتس با حداقل نمره ۴.۵ برای همراهان متقاضی که بالای هجده سال سن دارند.
  • دریافت نامه حمایتی از جانب یک سازمان برای طرح ارائه شده توسط متقاضی
  • پیاده سازی ایده توسط متقاضی پس از ورود به استرالیا جهت دریافت اقامت دائم
  • جدید و خلاقانه بودن طرح کسب و کار ارائه شده

اقامت سرمایه گذاری استرالیا با ثبت شرکت

در پروسه سرمایه گذاری در استرالیا از طریق ثبت شرکت نکات مهمی وجود دارد. اگر فرد غیر تبعه قصد ثبت شرکت در استرالیا را داشته باشد تنها به شرطی که 2 شهروند مقیم استرالیایی به عنوان اعضا هیئت مدیره در این شرکت حضور داشته باشند می تواند برای سرمایه گذاری از این طریق اقدام نماید. فرد متقاضی تنها می تواند به عنوان سهام دار در شرکت محسوب شود، چرا که فرد غیر تبعه امکان راه اندازی بیزینس و ثبت شرکت در استرالیا را نخواهد داشت.

در صورتی که فرد غیر تبعه به همراه اشخاص تبعه در استرالیا شرکت مورد نظر را به ثبت رسانند فرد می تواند از طریق ویزای کار درخواست اقامت استرالیا را نماید. شخص متاضی برای اینکه بتواند پروسه اقامت را در این کشور پیش ببرد باید قرارداد کاری منعقد نماید که در فرم قرارداد باید میزان حقوق و مزایای فرد نیز مشخص شده باشد. ویزایی که برای شخص متقاضی صادر خواهد شد به مدت 2 تا 4 سال خواهد بود که در این مدت فرد متقاضی تنها می تواند در شرکت مذکور فعالیت داشته باشد و امکان کار در شغل دیگری را نخواهد داشت.

ویزای سرمایه گذاری استرالیا بدون مدرک زبان

آن دسته از متقاضیانی که در کشور خود دارای کسب و کار و بیزینس هستند و قصد راه اندازی بیزینس خود در استرالیا را دارند، می توانند از مسیر اقامت سرمایه گذاری استرالیا بدون مدرک زبان اقدام نمایند. متقاضی این مسیر می بایست نشان دهد که در 4 سال گذشته حداقل به مدت 2 سال بیش از 750 هزار دلار استرالیا درآمد داشته است که با توجه به این مورد که کشور استرالیا این هزینه ها را بر اساس دلار دولتی محاسبه می کند پس این مبلغ بسیار مناسب و در حد 2 میلیارد تومان می باشد. در این صورت به متقاضیان، اقامت استرالیا جهت راه اندازی بیزینس داده می شود. در گذشته این نوع اقامت نیازمند مدرک زبان در حد آیلتس 4 الی 4.5 داشته است که در شرایط جدید متقاضیان می توانند با پرداخت هزینه اندکی بدون ارائه مدرک زبان نیز این اقامت را اخذ نمایند.

از مزایای اقامت سرمایه گذاری استرالیا بدون مدرک زبان می توان به وجود ویزای همراه و اجازه بردن همسر و فرزندان اشاره نمود. مدت اقامت این مسیر 5 سال می باشد که همراه اجازه کار به مدت 2 سال را خواهد داشت همچنین فرزندان از اجازه تحصیل رایگان برخوردار می شوند. مسیر اقامت سرمایه گذاری استرالیا بدون مدرک زبان اجازه تغییر ویزا را به متقاضیان می دهد بدین صورت که اگر متقاضی کاری پیدا نماید دیگر نیازی به سرمایه گذاری نخواهد داشت و می تواند از مسیر اسکیل ورکر برای اقامت استرالیا اقدام کند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که مسیر اقامت سرمایه گذاری استرالیا بدون مدرک زبان در صورتی که متقاضی بتواند کسب و کار خود را راه اندازی نماید و سودآوری داشته باشد، می تواند برای اقامت دائم استرالیا و پاسپورت این کشور اقدام نماید.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در استرالیا

در پاسخ به سوال هزینه ویزای سرمایه گذاری استرالیا چقدر است می توان گفت، هیچ مبلغ دقیقی برای شروع سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا وجود ندارد. زیرا همه چیز به وضعیت مالی شخصی و اهداف سرمایه گذاری شما بستگی دارد. سرمایه گذاری در املاک، صندوق های سرمایه گذاری، ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار هر کدام سرمایه متفاوتی را نیاز دارند. بنابراین شما ابتدا باید بسنجید که شرایط سرمایه گذاری در کدام بخش را دارید و به مقایسه حداقل مبالغ بپردازید و سپس اقدام به مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری نمایید.

استاندارد های سرمایه گذاری در استرالیا

یکی از نکات بسیار مهم برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری و سایر کشورها توجه به نرخ مصادره اموال در کشور مورد نظر می باشد؛ زیرا سرمایه گذار خارجی ترس از آن دارد که اموال و سرمایه وی توسط دولت مصادره گردد. بنابراین یکی از نکات اساسی برای متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی نرخ مصادره اموال و نحوه برخورد نظام قضایی کشور با سرمایه گذار خارجی می باشد. به طور کلی نرخ مصادره اموال بین عدد ۱ تا ۷ متغیر می باشد. میزان مصادره اموال در کشور استرالیا از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ در نمودار زیر نشان داده شده است که این مقدار برابر عدد ۱ می باشد که حاکی از شرایط مناسب سرمایه گذاری در این کشور است.

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت برای ویزای تجاری استرالیا توجه به میزان فساد در این کشور می باشد و این موضوع نشان دهنده کنترل و نظارت کشور بر نهادهای مرتبط با سرمایه گذاری و سایر موارد می باشد.

شاخص های اقتصادی تاثیر گذار در سرمایه گذاری در استرالیا

جهت اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری بررسی شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در این کشور نیز بسیار مهم می باشد. مهمترین این شاخص ها مالیات بر درآمد و تولید ناخالص داخلی است که متقاضیان اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری باید به این شاخص ها توجه نمایند.

  • نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در استرالیا

    یکی از موارد بسیار مهم در خصوص اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مطالعه میزان مالیات بر درآمد در این کشور می باشد، که به خصوص برای طرح های سرمایه گذاری متقاضیان خارجی دارای اهمیت است. بر اساس نمودار زیر نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها در کشور استرالیا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۹ به طور ثابت 30 درصد بوده است.

  • تولید ناخالص داخلی در استرالیا

     یکی دیگر از شاخص های مهم اندازه گیری در اقتصاد کلان کشورها تولید ناخالص داخلی می باشد. این شاخه شامل درصد رشد مجموعه ارزش کالاها و خدمات نهایی تولید شده در یک دوره معین (عموما یکساله) در یک کشور می باشد. در نمودار زیر تولید ناخالص داخلی استرالیا برابر با 1.7 درصد می باشد.

بهترین سرمایه گذاری در استرالیا

اگر قصد دارید ویزای سرمایه گذاری استرالیا را دریافت کنید و به دنبال بهترین سرمایه گذاری در استرالیا هستید باید بدانید که بهترین سرمایه گذاری در استرالیا وابسته به شرایط و هدف شما تعریف می شود. به عنوان مثال اگر به دنبال گرفتن اقامت هستید خرید ملک نمی تواند برای شما بهترین سرمایه گذاری در استرالیا باشد یا در صورتی می توانید به ایجاد کسب و کار در استرالیا فکر کنید که امتیازات سن، زبان، مدرک تحصیلی، سابقه کار و… را بتوانید دریافت کنید. پس بهتر است ابتدا شرایط خود را با طرح های سرمایه گذاری در استرالیا تطبیق دهید و سپس از میان آن ها بهترین سرمایه گذاری در استرالیا را انتخاب کنید.

مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا

از جمله مزایای اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا و اخذ ویزای تجاری استرالیا، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فرصت ایجاد و اجرای یک کسب و کار در استرالیا
بعد از گذشت ۴ سال فرد می تواند برای اقامت دائم استرالیا اقدام کند.
پس از یک سال اقامت دائم، یک سرمایه گذار می تواند برای شهروندی استرالیا اقدام کند.
گذرنامه استرالیا هشتمین در جهان می باشد که دسترسی به 183 کشور را امکان پذیر می کند. از جمله این کشور ها می توان به کشورهای واقع شده در آمریکای شمالی، آمریکای مرکزی و کارائیب اشاره کرد.
زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی می باشد.
امکان اخذ اقامت استرالیا علاوه بر دریافت سود.
امکانات و شرایط تحصیل و زندگی در استرالیا بسیار با کیفیت بالا می باشد.

معایب سرمایه گذاری در استرالیا

در هنگام تصمیم به اخذ ویزای تجاری استرالیا می بایست علاوه بر مزایای این امر به معایب سرمایه گذاری در استرالیا نیز توجه داشته باشید تا از ضررهای احتمالی پیشگیری نمایید و سرمایه خود را حفظ کنید. از مهمترین معایب سرمایه گذاری در استرالیا و خرید سهام می توان به نوسان غیر قابل پیشبینی بازار سهام اشاره نمود که ممکن است در این مسیر سرمایه خود را از دست بدهید. از دیگر معایب سرمایه گذاری در استرالیا که در تمام بازارهای خارج از کشور نیز صدق می کند، هزینه های مربوط به راه اندازی حساب در بازارهای خارجی است که ناآشنا، پیچیده و هزینه بر است. اگر در صندوق‌های بین‌المللی مدیریت شده با سهام سرمایه‌گذاری می‌کنید، کارمزدها می‌تواند بالاتر باشد و جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران استرالیایی کاهش دهد. شما باید از قوانین مالیاتی قابل تغییر آگاهی کامل داشته باشید تا مطمئن شوید که درآمد حاصل از سرمایه گذاری های خارج از کشور محافظت می شود.