سرمایه گذاری در دانمارک می تواند از طریق خرید ملک،راه اندازی استارتاپ، ثبت شرکت و همچنین بورس و اوراق بهادار صورت بگیرد. همچنین کارآفرینی و تمکن مالی نیز از جمله روش های مهاجرت سرمایه گذاری به دانمارک هستند. برای سرمایه گذاری در دانمارک لازم است متقاضیان یک طرح تجاری قوی و سودآور داشته باشند، دارا بودن سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در بازارهای فعال دانمارک و همچنین تامین نیازهای خود و خانواده نیز از الویت بالایی برخوردار است. در روش سرمایه گذاری در دانمارک متقاضی می تواند با سرمایه گذاری در هریک از موارد بعد از پنج سال برای اقامت دائم و پس از هشت سال برای پاسپورت این کشور نیز درخواست دهد.

جدول محتوا

شرایط کلی سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک درها را به روی دنیایی از فرصت های سودآور در شمال اروپا باز می کند.اگر قصد مهاجرت به دانمارک را دارید باید بدانید دانمارک که به اقتصاد پایدار، محیط مبتنی بر نوآوری و کیفیت زندگی استثنایی مشهور است، می تواند اولین مقصد سرمایه گذاران مهاجر باشد. از جمله شرایط لازم برای سرمایه گذاری در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره کرد.

داشتن سرمایه ای حدود 100 هزار یورو

سابقه کار مرتبط

بیزنس پلن قوی

مدارک لازم جهت سرمایه گذاری در دانمارک

از جمله مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دانمارک برای مهاجرت و سرمایه گذاری در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

پاسپورت معتبر متقاضی

کپی از شناسنامه متقاضی و ترجمه رسمی از تمامی صفحات آن

گواهی از سوابق کاری متقاضی و ترجمه رسمی آن

مدارک مربوط به تایید تمکن مالی متقاضی

تهیه اساسنامه شرکت

ایجاد حساب بانکی برای شرکت ثبت شده در دانمارک

متقاضیان می بایست مدارک مذکور را به سفارت دانمارک ارائه دهند و در صورت تایید مدارک از سوی سفارت ویزای کوتاه مدت برای متقاضی صادر می گردد. در ابتدا شخص متقاضی اجازه اقامت 3 ساله را از دولت دانمارک دریافت می نماید. شخص باید در این مدت زمان جهت ایجاد تجارتی مناسب اقدام نموده که از این طریق اقامت دائم دانمارک را دریافت نماید.

اخذ اقامت دانمارک از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دانمارک بسته به روش انتخابی می تواند موجب اخذ اقامت این کشور گردد. به عنوان مثال برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک باید به دولت این کشور ثابت گردد که شما اخذ اقامت در ملک خریداری شده را دارید. لذا اتباع خارجی درصورتی که اقامت کشور دانمارک را از سایر روش های تحصیلی، کاری و ثبت شرکت و کارآفرینی اخذ نموده اند می توانند برای سکونت خود اقدام به خرید ملک در دانمارک نمایند. فرد متقاضی سرمایه گذاری در دانمارک به روش هایی که در ادامه خواهیم گفت بعد از ۵ سال می تواند اقامت دائم خود را در این کشور دریافت نماید. اصولا مطابق قوانین بین الملل در صورتی که فرد مقیم دارای شرایط مورد نیاز از قبیل تسلط به فرهنگ، زبان و تاریخ کشور دانمارک باشد و در طی مدت اقامت در دانمارک جرم و جنایتی مرتکب نشده باشد می تواند پس از ۸ سال برای دریافت پاسپورت دانمارک اقدام نماید.

روش های سرمایه گذاری در دانمارک

روش ها و مسیر های گوناگونی جهت مهاجرت به دانمارک وجود دارد که سرمایه گذاری در دانمارک یکی از برترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. در پاسخ به این سوال که چه روش هایی برای سرمایه گذاری در دانمارک وجود دارد؟ می توان گفت مسیرهای متعددی برای سرمایه گذاری در دانمارک وجود دارد که از برترین این مسیرها می توان به تمکن مالی دانمارک، خرید ملک، خرید اوراق قرضه و ثبت شرکت، اشاره کرد که در زیر در مورد هر کدام از این روش ها اطلاعاتی آورده شده است.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در دانمارک

فرد متقاضی سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک می بایست دارای یک سری شرایط باشد، وزارت دادگستری این کشور شرایط فرد را بررسی نموده و در صورت صلاحیت وی مجوزی جهت خرید ملک در این کشور برای شخص صادر می گردد. علاوه بر این فرد متقاضی ملزوم به رعایت یک سری  قوانین جهت خرید ملک در این کشور نیز می باشد. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک منجر به اخذ اقامت دانمارک نمی شود و فرد برای خرید ملک نیز می بایست حداقل اقامت موقت این کشور را داشته باشد.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق دولتی

فرد متقاضی سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید اوراق دولتی می تواند به دو روش خرید اوراق دولتی به صورت سرمایه قابل برگشت و خرید اوراق دولتی به صورت سرمایه غیر قابل برگشت اقدام به خرید اوراق دولتی نماید. در صورتی که متقاضی خرید اوراق دولتی به صورت سرمایه قابل برگشت را انتخاب نماید، می بایست مبلغ تعیین شده از سوی دولت دانمارک را به مدت محدود و مشخصی سپرده نماید تا سریعا اقامت دانمارک را دریافت نماید. پس از گذشت مدت زمان سپرده گذاری، اصل پول به حساب فرد بازگردانده می شود. در صورتی که فرد متقاضی روش خرید اوراق دولتی به صورت سرمایه غیر قابل برگشت را انتخاب نماید، فرد کل مبلغ تعیین گردیده از سوی دولت را پرداخت نموده و سریعا اقامت دانمارک را اخذ می نماید اما در این روش مبلغ سپرده گذاری شده دیگر به حساب شخص بازگردانده نمی شود.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت خود در دانمارک

فرد متقاضی به سه شیوه قادر به ثبت شرکت در دانمارک می باشد. متقاضیان می توانند با ثبت شرکت خود در اداره تجارت کشور دانمارک اقدام به اخذ اقامت این کشور نمایند. از جمله روش های ثبت شرکت در دانمارک می توان به روش های زیر اشاره نمود:

ثبت نام آنلاین: در این روش متقاضی از طریق سیستم های ثبت ‏‌نام آنلاین آژانس ‏‌های بازرگانی در زمانی کوتاه اقدام به ثبت شرکت خود در دانمارک نمایید.

ثبت نام کتبی: این روش امکان دارد فرایند طولانی تری داشته باشد و تقریبا 3 هفته زمان ببرد.

خرید شرکتی غیر فعال: در این روش فرد متقاضی با خرید شرکت غیرفعالی که از قبل ثبت گردیده است، اقدام به ثبت شرکت خود نموده.

تمکن مالی دانمارک

تمکن مالی دانمارک یا خودحمایتی از دیگر روش های سرمایه گذاری در دانمارک می باشد. متقاضیان در این روش می بایست اثبات نمایند که بدون کمک و کار در دانمارک خودشان سرمایه لازم برای زندگی در این کشور را دارند. از مزایای این روش می توان به عدم سرمایه گذاری، عدم ارائه مدرک زبان و تحصیلی همچنین برخورداری از امکانات رفاهی بسیار در این کشور اشاره نمود. در روش تمکن مالی دانمارک متقاضیان اجازه کار اکتیو را در دانمارک نخواهند داشت اما مجاز به راه اندازی کسب و کار و خرید ملک هستند.

اقامت دانمارک از طریق خرید ملک

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، به منظور سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید ملک شخص متقاضی باید به اداره دادگستری این کشور اثبات کند که قصد سکونت در ملک مورد نظر را دارد. بر همین اساس اتباع سایر کشورها در وهله اول باید اقامت این کشور را داشته باشند. شایان ذکر است اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این قاعده مستثنی هستند و نیاز به مجوز دادگستری ندارند. سایر متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا باید به واسطه ارائه مدارک شغلی خود در دانمارک، مدارک تحصیلی خود یا فرزندان ایشان که در دانمارک مشغول به تحصیل هستند قصد سکونت خود را اثبات نمایند. هزینه خرید ملک در دانمارک با توجه به شهر و منطقه مورد انتخاب متفاوت است. اما به صورت میانگین هزینه خرید ملک در داخل مناطق شهری از متری ۱۶۵۰۰ کرون شروع می شود و تا ۵۰۰۰۰ کرون هم می رسد. البته با مبالغ پایین تر هم امکان خرید ملک در این کشور وجود دارد، برای مثال در خارج از مرکز شهر در ارزان ترین مناطق با متری ۱۳۰۰۰ کرون هم می توان ملک مناسب پیدا کرد که در گرانترین حالت به متری ۳۶۰۰۰ کرون می رسد.

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری در دانمارک به اقامت این کشور نیز منجر می گردد ثبت شرکت است. افراد متقاضی ثبت شرکت در دانمارک چنانچه دارای فرصت زمانی محدودی باشند می توانند به صورت آنلاین اقدام کنند در غیر اینصورت شرایط ثبت غیر آنلاین نیز وجود دارد که به مدت ۲ الی ۳ هفته به طول می انجامد. در روش اعطای اقامت از طریق ثبت شرکت در دانمارک ابتدا فرد متقاضی و همراهانش اقامت ۳ ساله دانمارک را دریافت می دارند و در طی این مدت اگر تجارت وی سود دهی داشته باشد، ‌اقامت وی تمدید می گردد و بعد از ۵ سال اقامت دائم دانمارک را اخذ می کند. سرمایه موردنیاز برای ثبت شرکت بر اساس نوع شرکتی که قصد تاسیس آن را دارید متفاوت است.

انواع شرکت‌‏های قابل ثبت در دانمارک

متقاضیانی که اقدام به ثبت شرکت خود را در دانمارک نموده، قادر به دریافت اقامت 3 ساله دانمارک برای خود و همراهنشان می باشند. سپس در صورتی که این شرکت ها موجب سوددهی برای دولت شده، دولت دانمارک اقامت این افراد را تمدید نموده و این افراد پس از گذشت 5 سال قادر به دریافت اقامت دائم دانمارک نیز می باشند. به طور کلی از جمله شرکت های قابل ثبت در دانمارک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

مشاغل کوچک شخصی

این شکل از شرکت برای افرادی طراحی شده است که می خواهند یک تجارت نیمه وقت داشته باشند و یا اوقات فراغت خود را با هدف کسب سود پر کنند. به عنوان مثال مشاورین و یا فریلنسرها در این دسته قرار می گیرند. این شرکت نباید کارمند داشته باشد و گردش مالی آن نباید بیش از ۵۰,۰۰۰ کرون در سال باشد.

مالکیت اختصاصی

در این حالت صاحبان سهام نسبت به شرکت مسئولیت کامل دارند و در صورت داشتن کارمند یا مشارکت تجاری،‌ در مراجع مالیاتی ثبت خواهند شد.

مشارکت عمومی

در این نوع ثبت شرکت حداقل به دو عضو موسس نیاز است. همه اعضا در قبال تعهدات شرکت کاملا مسئول هستند.

شرکت محدود خصوصی

فقط به یک سهامدار واحد نیاز دارد که الزامی ندارد شهروند دانمارکی باشد. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۴۰,۰۰۰ کرون دانمارک است.

شرکت محدود عمومی

حداقل سرمایه در این نوع ثبت شرکت ۴۰۰,۰۰۰ کرون دانمارک است. سهامداران شرکت مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند و سهام را می توان به صورت عمومی داد و ستد کرد و یا با اعضای شرکت به اشتراک گذاشت.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی در دانمارک

یکی از طرق سرمایه گذاری در دانمارک، ارائه طرح تجاری نوین و ایجاد کارآفرینی در این کشور است. بنابراین اولین قدم در این روش تهیه و تدوین یک طرح تجاری است که ویژگی های کسب و کار شما را روشن می سازد. با توجه به این مطلب که برای ورود به دانمارک باید ازقبل مجوز ورود خود را دریافت نمایید که لذا می توانید طرح تجاری خود را به صورت آنلاین برای اداره بین المللی کار و اشتغال دانمارک ارسال نمایید. شخص متقاضی می تواند به صورت فردی و یا به صورت گروهی متشکل از ۳ نفر طرح را ارائه نمایند. البته برای ارائه طرح خود می توانید به کنسولگری دانمارک در کشور خود نیز مراجعه نمایید. در سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی، دولت دانمارک بر اساس تطبیق طرح تجاری ارائه شده با تقاضای مردم، وضعیت بازار این کشور و نوآوری طرح مذکور اعلام نظر بر پذیرش یا عدم پذیرش طرح تجاری می نماید.
در صورت پذیرش طرح نوآورانه، فرد متقاضی بدون سرمایه اولیه می تواند برای سایر مراحل اخذ اقامت اقدام کند. در روش کارآفرینی در دانمارک فرد و اعضای خانواده او در ابتدا اقامت ۲ ساله دریافت می کنند. اما شایان ذکر است حتی در این روش ارائه گواهی تمکن مالی برای فرد متقاضی و همراهانش الزامی می باشد.

سرمایه گذاری در دانمارک از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

خرید اوراق قرضه دولتی به عنوان یکی دیگر از روشهای اخذ اقامت و سرمایه گذاری در دانمارک در این قسمت مورد بررسی قرار می گیرد. در این روش سرمایه گذاری به دو شیوه عمل می شود. یک راه به این صورت است که شما مبلغی را به مدت ۵ سال در اختیار دولت دانمارک قرار می دهید و پس از گذشت مدت مقرر مبلغ اصلی را بدون سود دریافت می کنید. روش دیگر بدین صورت است که مبلغ ارائه شده غیرقابل بازگشت است. در هر دو روش شما اقامت دائم دانمارک را دریافت می کنید.

سرمایه گذاری از طریق استارتاپ در دانمارک

راه اندازی یک استارتاپ در دانمارک یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است، اما برای اطمینان از راه اندازی روان و موفق، درک الزامات و مراحل مربوط به آن ضروری است. برای راه اندازی یک استارتاپ در دانمارک شما نیاز به یک بیزنس پلن قوی خواهید داشت. یک طرح تجاری که بتواند برای دانمارک سوآوری داشته باشد و اهداف، بازار هدف، مدل درآمد و استراتژی رشد خود را مشخص می کند. با ارائه این بیزنس پلن به دانمارک چندین شرکت مسئول بررسی طرح شما شده و در صورتی که این طرح مورد تایید واقع شود می توانید همراه خانواده خود به دانمارک مهاجرت کرده و فرصتی برای راه اندازی استارتاپ خود خواهید داشت. گرچه باید به این نکته توجه کرد که داشتن تمکن مالی لازم برای راه اندازی استارتاپ و همچنین تامین هزینه های زندگی خود و خانواده شما از جمله شرایط ضروری این روش است.

اقامت دانمارک از طریق تمکن مالی

خودحمایتی به عنوان یکی از شاخه های سرمایه گذاری شناخته می شود که در آن فرد متقاضی بدون انتقال مبلغ سپرده خود به کشور مقصد می تواند اقامت دائم کشور موردنظر را دریافت نماید. در واقع با تمکن مالی که از سوی فرد متقاضی ارائه می گردد،‌ به دولت کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارد ثابت می کند توانایی اداره زندگی خود و همراهانش را دارد. کشورهایی که در حال حاضر به شیوه خودحمایتی اقدام به اعطای اقامت می نمایند عبارتند از اتریش و فرانسه. بنابراین برای اخذ اقامت دانمارک باید از سایر روش های سرمایه گذاری وارد شد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری دانمارک

سرمایه گذاری در دانمارک دارای مزایای فراوانی است، اما ضروری است که قبل از هرگونه بستن قرارداد یا اقدامی، مزایا و معایب آن را در نظر بگیرید و چالش های راه خود را بشناسید. در اینجا یک تفکیک جامع از مزایا و معایب سرمایه گذاری در دانمارک آورده شده است:

مزایای سرمایه گذاری در دانمارک

  • ثبات سیاسی: دانمارک دارای یک محیط سیاسی باثبات است که فضای سرمایه گذاری ایمن و قابل پیش بینی را تضمین می کند.
  • اقتصاد قوی: دانمارک دارای یک اقتصاد قوی و متنوع با تولید ناخالص داخلی سرانه بالا است که آن را به بازاری جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.
  • مرکز نوآوری: این کشور همواره در میان نوآورترین کشورهای جهان قرار می گیرد و پیشرفت های فناوری و تحقیقات را تقویت می کند.
  • نیروی کار ماهر: دانمارک دارای نیروی کار تحصیل کرده و ماهر است که استعدادهای مورد نیاز برای صنایع مختلف را ارائه می دهد.
  • سیاست های تجاری دوستانه: دولت دانمارک مشوق ها، مزایای مالیاتی و برنامه های حمایتی را برای تسهیل سرمایه گذاری های خارجی ارائه می دهد.
  • تمرکز انرژی سبز: دانمارک یک رهبر جهانی در زمینه انرژی پایدار، به ویژه نیروی بادی است و فرصت هایی را در بخش انرژی های تجدیدپذیر ارائه می دهد.
  • موقعیت استراتژیک: موقعیت استراتژیک آن در شمال اروپا دسترسی آسان به بازارهای اروپایی را فراهم می کند.
  • کیفیت زندگی بالا: دانمارک به طور مداوم از نظر کیفیت زندگی، جذب استعدادها و اطمینان از رضایت کارکنان در رتبه های بالایی قرار دارد.
  • ارتباط جهانی: دانمارک با جمعیتی چند زبانه و چشم انداز بین المللی دروازه ای عالی برای ورود به بازارهای جهانی است.
  • زیرساخت: دانمارک دارای حمل و نقل و زیرساخت دیجیتال عالی است که عملیات تجاری را تسهیل می کند.

معایب سرمایه گذاری در دانمارک

  • هزینه های عملیاتی بالا: هزینه های زندگی و نیروی کار دانمارک نسبتاً بالا است، که ممکن است بر هزینه های عملیاتی شما تأثیر بگذارد.
  • مقررات سختگیرانه: مقررات دانمارکی می تواند سختگیرانه باشد، که مستلزم رعایت کامل و به طور بالقوه کند کردن فرآیندهای تجاری است.
  • مالیات بالا: دانمارک دارای مالیات بر درآمد و شرکت های بزرگ است که می تواند بر سودآوری شما تأثیر بگذارد.
  • موانع زبان: در حالی که بسیاری از دانمارکی ها انگلیسی صحبت می کنند، زبان رسمی آن دانمارکی است که ممکن است در موقعیت های خاص موانع زبانی ایجاد کند.
  • رقابت: محیط تجاری رقابتی دانمارک به این معنی است که شما با رقابت شرکت های داخلی و بین المللی روبرو خواهید شد.
  • تفاوت های فرهنگی: درک و انطباق با فرهنگ و آداب تجارت دانمارکی ممکن است نیاز به زمان و تلاش داشته باشد.
  • ریسک ارز: اگر تجارت شما شامل تجارت بین المللی است، ممکن است در معرض نوسانات نرخ تبدیل ارز قرار بگیرید.

بهترین شهرهای دانمارک برای سرمایه گذاری

هنگام بررسی فرصت های سرمایه گذاری در دانمارک، کشف بهترین شهرهایی که محیط مساعدی برای رشد و سودآوری کسب و کار ارائه می دهند بسیار مهم است. این نکته را باید در نظر داشته باشید که شهرهای بزرگ تر فرصت های سرمایه گذاری بیشتر دارند اما رقابت در ان ها بیشتر و هزینه های زندگی بالاتر است برعکس در شهرهای کوچک فرصت های سرمایه گذاری کمتر، اما رقابت کم و هزینه ها پایین تر می باشد. در اینجا نگاهی عمیق به برخی از شهرهای برتر دانمارک برای سرمایه گذاری داریم:

  • کپنهاگ

    پایتخت و بزرگترین شهر دانمارک، کپنهاگ، یک قطب بزرگ اقتصادی و فرهنگی است.
    این شهر یک محیط کسب و کار متنوع و پویا با تمرکز قوی بر نوآوری ارائه می دهد و آن را به مکانی عالی برای استارتاپ های متمرکز بر فناوری خلاقانه تبدیل می کند. موقعیت استراتژیک کپنهاگ اتصال عالی به بازارهای بین المللی را فراهم می کند و آن را به گزینه ای ارجح برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل می کند.
    نیروی کار ماهر، زیرساخت هایی در کلاس جهانی و سیاست های حمایتی دولت به شهرت این شهر به عنوان یک کانون سرمایه گذاری کمک می کنند.

  • آرهوس

    آرهوس، دومین شهر بزرگ دانمارک، به خاطر بخش آموزشی و تحقیقاتی پر رونق خود شناخته شده است و آن را به مرکزی برای نوآوری و فناوری تبدیل کرده است. این شهر یک اکوسیستم قوی برای استارت آپ ها و کارآفرینان با دسترسی به استعدادهای درجه یک از دانشگاه آرهوس ارائه می دهد.
    موقعیت استراتژیک آرهوس در ساحل شرقی یوتلند دسترسی به بازارهای اسکاندیناوی و شمال اروپا را تضمین می کند و همچنین تعهد شهر به پایداری و ابتکارات سبز فرصت هایی را در بخش های انرژی های تجدیدپذیر و فناوری زیست محیطی ایجاد می کند.

  • اودنسه

    Odense، واقع در جزیره Funen، به عنوان یک بازیگر کلیدی در صحنه استارتاپ دانمارک، به ویژه در رباتیک و اتوماسیون، به شمار می آید.  سیاست‌های سرمایه‌دوستانه اودنسه، از جمله مشوق‌ها و کمک‌های بلاعوض، مشاغل را تشویق می‌کند تا برای سرمایه گذاری در این شهر ترغیب شوند.
    اودنسه زادگاه هانس کریستین اندرسن است و دارای میراث فرهنگی قوی است که آن را برای صنایع خلاق جذاب کرده است.

شاخصه‌‏های اقتصادی موثر بر سرمایه گذاری در دانمارک

شاخص های اقتصادی هر کشوری نشانگر وضعیت اقتصادی آن کشور است. شاخص هایی مانند میزان مالیات، نرخ بیکاری، میزان بهره بانکی که از عوامل بسیار تاثیر گذار بر جذب سرمایه گذاران خارجی می باشند. دانمارک در بین ۴۴ کشور اروپا از نظر اقتصادی در رده ششم قرار دارد و امتیاز کلی آن بالاتر از میانگین منطقه ای و جهانی است. با وجود تغییرات سیاست های دولت دانمارک در مورد مسائل مهاجرتی،‌ اقتصاد دانمارک در زمینه نظارتی همچنان عملکرد خوبی دارد. سیستم اقتصادی آزاد این کشور موجب شده است انعطاف پذیری، رقابت پذیری و جریان های تجاری و سرمایه گذاری در آن حفظ شود و نظام حقوقی شفاف و کارآمدش باعث تقویت فعالیت های کارآفرینی شده است. از طرفی مقررات بانکی معقول و روش های محتاطانه اعطای وام موجب شده است ثبات پولی و مالی در این کشور برقرار گردد. بالاترین میزان مالیات بر درآمد شخصی ۵۶ درصد و بالاترین نرخ مالیاتی که شرکتها می پردازند ۲۳.۵ درصد است. مالیات های دیگر شامل مالیات بر ارزش افزوده و وراثت است ولی به صورت کلی بار مالیاتی کلی برابر ۴۵.۹ درصد از کل درآمد داخلی می باشد.

دانمارک یکی از جذاب ترین محیط های تجاری جهان است که نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است و کمبود کارگران ماهر در برخی بخش ها از جمله ساخت و ساز موجب شده است با کمبود نیروی کاری مواجه گردد.

استانداردهای سرمایه گذاری در دانمارک

قطعاً یکی از عوامل مهم موثر در تصمیم سرمایه گذاری در دانمارک، بررسی استانداردهای سرمایه گذاری این کشور است. استانداردهایی همچون نرخ مصادره اموال و نرخ کنترل فساد در دانمارک، میزان ثبات و نظارت دولت یک کشور بر سرمایه گذاری های انجام شده را نشان می دهد. به عنوان مثال در نرخ مصادره اموال باید بررسی شود در صورتی که دولت دانمارک از هر لحاظ دچار عدم ثبات گردد تا چه میزان ریسک مصادره اموال خریداری شده توسط سرمایه گذاران خارجی وجود دارد. در نمودار زیر نرخ مصادره اموال در دانمارک قابل مشاهده است.

اختلاف طبقاتی در دانمارک بسیار اندک است و عموم مردم دارای سطح درآمدی یکسانی هستند. همچنین این کشور طی سالهای اخیر از حیث شاخص شفافیت بین المللی در شمار کشور های برتر قرار دارد. این موارد موجب شده است کشور دانمارک به کشوری امن از جهت کنترل فساد مالی تبدیل گردد. در ادامه نمودار نرخ کنترل فساد در دانمارک را مشاهده خواهید کرد.

  • مالیات اقامت و شرایط سرمایه گذاری در دانمارک

    در کشور دانمارک مالیات به افرادی که دارای شرایط زیر می باشند تعلق می گیرد:

    افرادی که مقیم دانمارک می باشند.

    افرادی که حداقل 6 ماه متوالی در دانمارک ساکن می باشند.

    از جمله هزینه های کار در دانمارک شامل هزینه حق بیمه تامین اجتماعی می باشد، کارگران جهت دارا بودن بیمه تامین اجتماعی ملزم به پرداخت این هزینه ها می باشند:

    پرداخت حق بیمه بازنشستگی

    مشارکت در بازار کار: این مبلغ توسط کارفرما از حقوق کارگران برای پوشش بیمه بیکاری، هزینه های آموزشی و درمانی کسر می گردد.

    از جمله شرایط مهم کار در دانمارک، پرداخت مالیات بر درآمد می باشد. این مالیات به صورت زیر تعریف شده است:

    میزان حقوق به کرون دانمارکمیزان مالیات بر درآمد
    ۰ تا ۴۶,۷۰۰۸ درصد
    ۴۶,۷۰۱ تا ۵۴۴,۸۰۰۴۰ درصد
    بالاتر از ۵۴۴,۸۰۰۵۶٫۵ درصد