مهاجرت و اقامت نیوزلند از طریق 5 مسیر اصلی تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی، امکان پذیر می باشد. در تمامی مسیرهای مهاجرت به نیوزلند لازم است که متقاضی مدرک زبان انگلیسی داشته باشد و در صورت داشتن سن کمتر از 55 سال و تمکن مالی لازم، شانس اخذ ویزای متقاضی بیشتر خواهد بود. اقامت در نیوزلند در مسیرهای تخصص و کارآفرینی نیازمند اخذ امتیاز لازم با استفاده از شرایطی نظیر سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان، سابقه تحصیل در نیوزلند و داشتن پیشنهاد کاری، می باشد.

کشور نیوزلند کشوری است در بخش جنوبی اقیانوس آرام و نزدیک به کشور استرالیا که با فاصله ی زیادی از دیگر کشورها واقع شده است. این کشور شامل دو جزیره بزرگ جنوبی و شمالی و چند جزیره کوچک است. دلایل بسیاری برای انتخاب کشور نیوزلند برای مهاجرت  و اقامت وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به شرایط مناسب اقتصادی، نرخ بیکاری کم و سطح رفاه بالا، وجود ویزاهای متنوع برای جذب نیروی متخصص و سرمایه و نخبگان، مهاجرپذیری، آب و هوای مطلوب همچنین دموکراسی قوی و دانشگاه های معتبر آن، اشاره کرد.

شرایط مهاجرت به نیوزلند

شرایط مهاجرت به نیوزیلند شامل مدرک زبان، مدرک تحصیلی و تمکن مالی لازم می باشد. البته در برخی از مسیرها تخصص یا سابقه مدیریتی به همراه اخذ نمره مورد نظر در سیستم امتیاز بندی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. در جدول زیر می توانید برخی از شرایط مهاجرت به نیوزیلند را در مسیرهای مختلف مشاهده کنید.

شرایط مهاجرت به نیوزیلندتوضیحات
مدرک زباننتایج آزمون زبان انگلیسی نباید بیشتر از 2 سال باشد.در صورتی که حداقل 2 سال در کشوری به زبان انگلیسی تحصیل کرده اید، با اثبات این امر، می توانید مدرک زبان ارائه ندهید
سنهنگام درخواست اقامت باید 55 سال یا کمتر داشته باشید
تمکن مالیهزار دلار برای هر ماه

شرایط مهاجرت کاری نیوزلند برای ایرانیان

کشور نیوزلند نیازمند نیروی کاری متخصص می باشد و به دو طریق اجازه می دهد تا در این کشور مشغول به کار شوید:

  • اولین راه داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای نیوزلندی می باشد: که این کارفرما برای اینکه بتواند یک شخص خارجی را استخدام نماید بایستی مطمئن شود که هیچ شهروند نیوزلندی حائز شرایط کاری وی نمی باشد.
  • دومین راه برای کار در نیوزلند، قرار گیری در سیستم امتیاز بندی می باشد: که در این سیستم مهارت و تخصص فرد در کنار دیگر شرایطش سنجیده می شود و در صورتی که متقاضی امتیاز لازم را کسب نمود، واجد شرایط حضور در نیوزلند خواهد شد و در این صورت می تواند به جست و جوی کار مورد نظرش بپردازد.

در جدول زیر می توانید عوامل تاثیرگذار در کسب امتیاز لازم را مشاهده کنید:

شرط اصلی در سیستم امتیاز بندیامتیاز هز شرط
سن مناسب30
مهارت و تخصص لازم50
داشتن جاب آفر و پیشنهاد کاری50
سابقه تحصیل در نیوزلند15
دارا بودن سابقه کاری10
مهارت های همسر متقاضی40

لازم به ذکر است اشاره کنیم فردی که می خواهد از این طریق اقدام نماید باید سنی کمتر از 55 سال را داشته باشد. در این حالت فرد باید موفق به اخذ امتیاز 140 شود. اگرچه در صورتی که فرد امتیازی برابر با 110 الی 135 را کسب نماید شانس قبولی را نیز خواهد داشت.

از مهمترین عواملی که در کار در یک کشور خارجی می بایست به آن توجه داشت، نرخ بیکاری آن کشور می باشد. نرخ بیکاری کشور نیوزلند هم اکنون 3.2 درصد می باشد و این بدین معنی است که از هر صد نفر حدود 3 نفر از آنها به دنبال کار می باشند و این یک عدد بسیار خوب است و نشان دهنده شانس بالای شما در یافتن کار می باشد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایج و محبوب در میان افراد در اخذ اقامت نیوزلند می باشد. کشور نیوزلند با برخورداری از دانشگاه هایی با رنک بالا مقصد بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند قرار گرفته است. فردی که قصد تحصیل در نیوزلند را دارد باید شرایط زیر را داشته باشد:

شرایط اقامت نیوزیلند از طریق تحصیل
سن18 الی 35 سال
مدرک زبان5.5 الی 7 سال
تمکن مالی10،000 دلار نیوزلند برای هر سال
دارا بودن رزومه علمی قوی به همراه توصیه نامه 

در صورت داشتن شرایط بالا می توانید برای دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر این کشور درخواست دهید و با اخذ پذیرش از آن ها برای اخذ ویزا برای اقامت نیوزیلند آماده شوید. در جدول زیر دانشگاه های معتبر این کشور را مشاهده می کنید.

اسم دانشگاهرتبه در کشور نیوزلندرتبه در جهان
دانشگاه آکلند187
دانشگاه اتاگو2217
دانشگاه ویکتوریا ولینگتن3275
دانشگاه کانتربری4284
دانشگاه مسی5292

مهاجرت به نیوزلند از طریق سرمایه گذاری

با توجه به شرایط مساعد اقتصادی کشور نیوزلند، امروزه بسیاری از افراد خواهان سرمایه گذاری در نیوزلند می باشند. کشور نیوزلند شرایطی را فراهم آورده است که فرد با ارائه یک بیزینس پلن مناسب و سرمایه گذاری 100 هزار دلار بتواند یک اقامت 3 ساله دریافت نمیاد. فرد باید پس از 12 ماه از ورود خود به کشور نیوزلند سرمایه گذاری خود را انجام داده باشد و در دو سال باقی مانده اثبات نماید که بیزینسش در اقتصاد کشور تاثیر مثبت داشته است و در این حالت دولت نیوزلند یک اقامت 3 ساله دیگر به او اعطا می کند. سیستم سرمایه گذاری نیوزلند نیز یک سیستم امتیاز بندی است که فرد باید موفق به اخذ 120 امتیاز گردد تا بتواند اقامت سرمایه گذاری را اقدام نماید. نحوه سیستم این امتیاز بندی در جدول زیر نشان داده شده است.

  • اخذ اقامت نیوزلند با خرید ملک

    یکی از مسیرهای سرمایه گذاری در نیوزلند، خرید ملک می باشد. ویزای Active Investor Plus که برای جذب سرمایه گذاران ارزشمند و تشویق سرمایه گذاری که منافعی را برای اقتصاد محلی به ارمغان می آورد، به متقاضیان این امکان را می دهد تا زمانی که متقاضیان شرایط مورد نظر نیوزلند را برآورده کرده باشند، به طور نامحدود در این کشور زندگی، کار و تحصیل کنند.

    خرید ملک مسکونی برای اهداف اجاره ای یا سکونت، یک سرمایه گذاری قابل قبول نیست. پس همانطور که مشخص است شما می بایست در بخش توسعه ای املاک سرمایه گذاری نمایید که هدف از توسعه، ایجاد بازده تجاری در بازار آزاد است که برای این امر می بایست بیزینس پلن ارائه نمایید همچنین می بایست قراردادی از سازندگان و سایر پیمانکاران فرعی داشته باشید. در جدول زیر شرایط مهاجرت به نیوزلند و اخذ اقامت این کشور از طریق خرید ملک را مشاهده می کنید:

    میزان سرمایه گذاری (در طول چهار سال )5 تا 15 میلیون دلار نیوزلند
    مدت زمات اقامت (در طول چهار سال)117 روز
    املاک قابل سرمایه گذاریسرمایه گذاری در بخش توسعه ای املاک
  • اقامت نیوزلند از طریق کارآفرینی

    آن دسته از متقاضیانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار و بیزینس خود هستند، می توانند از طریق ویزای کارآفرینی نیوزلند به این کشور مهاجرت کنند. ویزای کارآفرینی نیوزلند را می توان در دو دسته قرار داد:

    •  افراد با تجربه ای که می توانند یا بیزینس خریداری نمایند یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. اقامت ابتدایی که به این دسته از متقاضیان تعلق می گیرد، 12 ماهه است که متقاضی می بایست در این مدت بیزینس خود را خریداری یا راه اندازی نماید، در این صورت می تواند اقامت 3 ساله نیوزلند را به دست آورد و در صورت سودآوری بودن بیزینس می تواند درخواست اقامت دائم نیوزلند را بدهد.
    •  ویزای دسته دوم که به ویزای اقامت کارآفرین نیز معروف است، برای کسانی است که حداقل به مدت شش ماه در کسب و کار خود در نیوزلند خوداشتغالی بوده اند یا به مدت دو سال با ویزای دیگری که اجازه خوداشتغالی را می دهد کسب و کار خود را اداره کرده اند. در صورت اعطای این ویزا، ساکنان کارآفرین می توانند به زندگی و فعالیت تجاری خود در نیوزلند به صورت دائمی ادامه دهند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد

اگر به دنبال اقامت نیوزلند و مهاجرت به این کشور از طریق تولد هستید، باید بگوییم این امر امکان پذیر نمی باشد. اخذ اقامت از طریق تولد در کشورهای مختلف از دو قانون حون و خاک تبعیت می کند که کشور نیوزلند کشوری است که از قانون خون تبعیت می کند و قانون خون بیان می دارد که تابعیت فرد به دنیا آمده وابسته به تایعیت پدر یا مادر فرد متولد شده می باشد از این رو تولد در کشور نیوزلند هیچ آثار تابعیتی به دنبال ندارد.

اقامت نیوزیلند از طریق ازدواج

یکی از راه های ساده برای مهاجرت و اخذ اقامت نیوزیلند ازدواج است. در ازدواج در نیوزلند بسیار مهم است که فرد نشان دهد که ازدواج او واقعی است و جعلی نمی باشد. در این راستا فرد باید به ارائه مدارکی مربوط به اینکه زندگی مشترک دارند و در یک خانه ی مشترک زندگی می کنند و دیگر مواردی که حاکی از حقیقی بودن ازدواجشان باشد مانند عکس، گواهی ازدواج، حساب مشترک، قرارداد اجاره نامه را ارائه دهد. در این حالت یک ویزای نیوزلند یک ساله داده می شود که به مدت دو سال دیگر در صورت تداوم ازدواج تمدید می گردد و فرد پس از 3 سال موفق به اخذ اقامت دائم می گردد. همچنین 3 سال بعد از اقامت دانم موفق به اخذ پاسپورت می گردد. از این رو فرد به ظور کلی پس از 6 سال پاسپورت نیوزلند را دریافت می کند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های مهاجرت به نیوزلند است. هر چند که موسسه ملک پور هیچ خدماتی در این راستا ارائه نمی دهد و به هیچ عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی به نیوزلند را پیشنهاد نمی کند، چرا که این روش خطرهای بسیار زیادی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است.

پناهندگی شرایط مبهمی دارد و تکلیف فرد مشخص نیست

اکثراً افرادی برای پناهندگی اقدام می نمایند که از رفاه احتماعی و سطح مالی یا تحصیلات بالایی برخوردار نیستند

فرد امکان بازگشت به کشور خود را ندارد

شرایط بسیار سختی را فرد باید متحمل شود

مهاجرت به نیوزلند برای هنرمندان و افراد فوق موفق

افرادی که شامل این نوع اقامت می شوند افرادی هستند که از هنر خاصی برخوردار باشند. نام این ویزا TALENT VISA است. در شرایطی که فرد موفق به دریافت این ویزا گردد باید اقدام به فعالیت های فرهنگی ورزشی هنری نماید و در این موارد می تواند مشغول به کار گردد. همچنین باید به این نکته توجه کرد که هر فرد هنرمندی نمی تواند موفق به اخذ این ویزا گردد و حتما فرد باید دارای مقامات بین المللی و رتبه های جهانی باشد، چرا که هدف کشور نیوزلند از ارائه این راه مهاجرتی جذب افراد نخبه در این زمینه ها می باشد. شایان ذکر است افرادی می توانند برای اخذ این نوع ویزای هنرمندان اقدام نمایند که سنی زیر 55 سال را داشته باشند. شرایط اقامت نیوزلند برای این مسیر را در جدول زیر آورده ایم:

شرایط اقامت نیوزلند برای هنرمندانتوضیحات
پیشنهاد شغلی معتبرداشتن پیشنهاد شغلی از کارفرما با طول قرارداد حداقل 24 ماه
شرایط سنیحداکثر 55 سال
پایه حقوق55 هزار دلار نیوزلند

چگونگی اخذ اقامت نیوزلند از طریق خانواده

قوانین کشور نیوزلند به آن دسته از والدینی که فرزند آن ها شهروند یا مقیم نیوزلند باشند، اجازه می دهد تا برای مهاجرت نیوزلند و اقامت در این کشور درخواست دهند. متقاضیان برای مهاجرت به نیوزلند از این طریق می بایست درآمد سالانه 60,000 دلار نیوزلند به اضافه 1 میلیون دلار نیوزلند برای سرمایه گذاری به مدت 4 سال و 500,000 دلار نیوزیلند دیگر برای زندگی نیاز خواهند داشت.

در صورتی که تنها قصد اقامت در نیوزلند به صورت موقت را دارید می توانید برای ویزای دیدار خانواده درخواست دهید. والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها می توانند با یک ویزا چندین بار در نیوزلند به مدت حداکثر 18 ماه در یک دوره 3 ساله فرزندان و نوه های خود را ملاقات کنند.

  • مهاجرت به نیوزلند از طریق ویزای همراه

    طبق قوانین کشور نیوزلند همراه به همسر و فرزندان 18 سال متقاضی گفته می شود که البته در برخی مسیرها و ایالت های نیوزلند فرزندان وابسته تا سن 22 سال نیز می توانند در پرونده متقاضی قرار بگیرند. همسر متقاضی با اخذ ویزا می توانند به صورت تمام وقت در این کشور کار نماید و فرزندان متقاضی نیز اجازه ادامه تحصیل در این کشور را خواهند داشت. از مهمترین معیارهای اخذ اقامت نیوزلند از طریق ویزای همراه دانستن زبان انگلیسی و داشتن تمکن مالی لازم می باشد.

هزینه مهاجرت به نیوزلند

هزینه مهاجرت به نیوزلند شامل هزینه های اخذ ویزا، تمکن مالی، هزینه های زندگی و هزینه های مختص هر مسیر مهاجرتی می باشد. در مسیر تحصیلی متقاضی می بایست شهریه دانشگاه و در مسیر سرمایه گذاری نیز می بایست مبلغ مشخص شده برای سرمایه گذاری را در نظر داشته باشد. در جدول زیر می توانید هزینه ویزای هر کدام از مسیرهای مهاجرت به نیوزلند را مشاهده نمایید.

ویزامبلغ (دلار)
تحصیلی۲۷۵ الی۳۳۰
کاری و تخصص۴۹۵ الی ۶۳۵
مشارکتی و سرمایه گذاری۴۹۵ الی ۶۳۵
درخواست اقامت۱۴۸۰ الی ۳۳۱۰

هزینه های زندگی در نیوزلند

یکی از مهمترین مسائلی که فرد در مهاجرت به هر کشور و از هر روش مهاجرتی ای مد نظر قرار می دهد هزینه های زندگی در آن کشور است و کشور نیوزلند از این قانون نیز مستثنی نیست. نیوزیلند یکی از کشورهای زیبا و جذاب برای مهاجرت است اما هزینه زندگی در این کشور نیز تقریبا گران است. یک خانواده 4 نفره برای زندگی در نیوزلند باید در ماه بین 3،600 تا 4،800 دلار هزینه کند. این کشور در واقع یک جزیره است که فاصله زیادی از کشورهای دیگر دارد؛ بسیاری از مایحتاج مردم باید از خارج از نیوزیلند وارد شود؛ به همین دلیل هزینه های زندگی در این کشور بالا می رود. مالیات بالای واردات و نبود رقابت در بسیاری از حوزه ها، هزینه اجناس وارداتی را بالا برده است.

دلیل دیگر بالا رفتن قیمت ها در نیوزیلند، صنعت توریسم است. بر اساس آمار اقتصاد جهانی، نیوزیلند 104 امین کشور ارزان برای توریست هاست. با این حال توریست ها حاضرند برای سفر به این کشور هزینه ها را بپردازند و همین امر باعث بالا رفتن بیشتر قیمت ها می شود.

البته همه چیز در نیوزلند، گران نیست. به عنوان مثال مدارس و بیمه سلامت در این کشور از طرف دولت پشتیبانی می شود. مدارس دولتی رایگان هستند و بیمه ها بسیاری از موارد اولیه و اورژانسی را پوشش می دهند. برای اطلاعات بیشتر، هزینه برخی از اقلام زندگی در جدول زیر ارائه شده است.

 

قیمت هامایحتاج  زندگی 
18.00 دلارغذا در رستوران ارزان قیمت
دلار 85,00غذا برای 2 نفر در رستوران متوسطه
2.69 دلار1 لیتر شیر
2.23 دلار500 گرم کباب نان سفید تازه
2.68 دلار1 کیلو گرم برنج سفید
4.68 دلارتخم مرغ
9.71 دلار1 کیلو گرم پنیر محلی
12.43 دلار1 کیلو گرم سینه مرغ
16.86 دلار1 کیلو گرم گوشت گاو
3.50دلار بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی )
3.50دلار تاکسی با تعرفه عادی
دلار 2,95تاکسی تا یک 1 کیلو متر با تعرفه عادی
1،487.04 دلارآپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر
1،221.40 دلارآپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز
2،462.71  دلارآپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر
1،985.52 دلارآپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز شهر
6،666.56 دلارقیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
5،238.31 دلارقیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز شهر

مزایا و معایب مهاجرت و اقامت نیوزلند

از مهمترین مواردی که می بایست در هنگام مهاجرت نیوزلند بررسی نمایید، مزایا و معایب مهاجرت و اقامت نیوزلند می باشد. شما می بایست مزایا و معایب مهاجرت به این کشور را به دقت بررسی نمایید و آن ها را مزایا و معایب دیگر کشور ها مقایسه کنید و در نهایت برترین کشور مناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. در زیر به مزایا و معایب مهاجرت و اقامت نیوزلند اشاره کرده ایم.

  • مزایا مهاجرت و اقامت نیوزلند

    • دولت مترقی
    • نرخ فساد بسیار پایین
    • دارای مناظر شگفت انگیز
    • دارای آب و هوای عالی
    • یکی از امن ترین مکان های جهان
    • کشوری آرام
    • کشوری کم جمعیت
    • چند فرهنگی

  • معایب مهاجرت و اقامت نیوزلند

    • سرطان پوست نگران کننده است
    • تعداد زیاد پشه
    • نسبتا از بقیه جهان جدا است
    • زندگی در نیوزلند نسبتاً آرام است
    • هزینه های بالای دندان پزشکی

مهاجرت به نیوزلند بدون مدرک زبان

اگر شما از آن دسته از متقاضیانی هستید که به دنبال مهاجرت به نیوزلند بدون مدرک زبان می باشید، باید بدانید که مهاجرت به نیوزلند بدون مدرک زبان از مسیرهای مختلفی امکان پذیر می باشد. در مسیرهای کاری و سرمایه گذاری تقریبا بدون مشکل می توانید با اثبات اینکه زبان انگلیسی می دانید به راحتی ویزای نیوزلند را دریافت نمایید. در مسیر تحصیلی نیز امکان مهاجرت به نیوزلند بدون مدرک زبان وجود دارد. برای این امر می بایست به دانشگاه ها ثابت نمایید که سطح زبان شما خوب است که می توانید با شرکت در آزمون زبان NZQA که توسط دانشگاه های این کشور برگزار می شود، این امر را اثبات نمایید. در صورتی که در مقطع قبلی خود به زبان انگلیسی تحصیل نموده اید نیز می توانید بدون ارائه مدرک زبان در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید. یکی دیگر از مسیرهای مهاجرت به نیوزلند بدون مدرک زبان، شرکت در دوره های زبان و دوره های آمادگی برای شرکت در دانشگاه ها می باشد.

وکیل مهاجرت به نیوزیلند

متقاضیان مهاجرت و اقامت در نیوزلند لازم است در مسیر مهاجرتی خود از یک وکیل خبره یا مشاور رسمی این امر استفاده نمایند. بدون شک یک وکیل مهاجرت به نیوزیلند یا مشاور رسمی از تمامی مسیرهای مهاجرتی قانونی به این کشور اطلاع دارد پس می تواند بهترین مسیر را برای شما انتخاب نماید.

  • در مسیر تحصیلی با توجه به شناختی که به این کشور و بازار کار آن دارد، می تواند بهترین رشته جهت تحصیل و بهترین دانشگاه را پیشنهاد نماید.
  • در مسیر کاری با توجه به تخصص خود با بسیاری از شرکت ها در تعامل است و می تواند در پیدا نمودن کار با درامد بالا بسیار کمک نماید.
  • قطعا با توجه به تخصص و تبحر خود در مسیر سرمایه گذاری بهترین مسیر سرمایه گذاری که ریسک پایین و سود بالا دارد را به شما معرفی خواهد کرد.

پس از انتخاب بهترین مسیر و گزینه اقامت در نیوزلند، وکیل مهاجرت به نیوزیلند و مشاور رسمی آن با تسلط به قوانین مهاجرتی در نیوزلند، چگونگی بررسی پرونده شما را کامل اطلاع دارد و می تواند شانس اخذ ویزای شما را افزایش دهد.

مهاجرت به نیوزلند و اخذ تابعیت

بدون شک هدف بسیاری از افراد از انتخاب هر یک از روش های مهاجرت به نیوزلند ارائه شده در بخش های بالا اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور نیوزلند است. تا سال 2005 فرد پس از 5 سال کار کردن در کشور نیوزلند موفق به اخذ اقامت تابعیت و پاسپورت می شدند. از آن سال به بعد و تا قبل از سال 2010 فرد پس از 3 سال اقامت دائم و حضور در کشور نیوزلند می توانست به جهت اخذ پاسپورت نیوزلند خود اقدام نماید. قانونی که در حال حاضر مورد اجرا قرار می گیرد این است که فرد پس از 5 سال می تواند موفق به اخذ اقامت دائم و پاسپورت خود شود.

دسته بندی شده در: