تحصیل در نیوزلند، شرایط ویزای تحصیلی نیوزلند، دانشگاه های برتر و رنک بالا در کشور نیوزلند و همچنین شرایط کار پس از تحصیل در کشور نیوزلند را در این مقاله به صورت تخصصی برای شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد. شرایط اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند چیست و متقاضیان تحصیل در نیوزلند باید چه مدارکی را به سفارت این کشور جهت اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند ارائه کنند؟ آیا تحصیل در نیوزلند بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند چیست؟ تحت چه شرایطی به افرادی که از دانشگاه های نیوزلند فارغ التحصیل می شوند اقامت دائم و تابعیت این کشور اعطا می گردد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با این مقاله که به عنوان راهنمای تحصیل در نیوزلند نگاشته شده است، همراه باشید.

نیوزیلند یا زلاندنو کشوری است واقع در جنوب غربی اقیانوس آرام که از خشکی های دیگر کره زمین فاصله زیادی دارد و استرالیا نزدیک ترین همسایه این کشور با دو هزار متر فاصله محسوب می شود. کشور نیوزلند از دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک تشکیل شده است. دریای تاسمان در بین کشور نیوزلند است. از همسایه های شمالی نیوزلند می توان از جزیره فیجی، جزیره توگا و جزیره نیوکالدونیا نام برد. زبان رسمی در کشور نیوزلند زبان مائوری و انگلیسی است ولی انگلیسی زبان رایج مردم نیوزلند می باشد. ولینگتون پایتخت کشور نیوزلند است اما آوکلند بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. جمعیت نیوزلند 4.5 میلیون نفر است و واحد پولی آن دلار زلاندنو می باشد. این کشور به شکل مشروطه حکومت می شود و به 16 منطقه تقسیم شده است.

این کشور یکی از مقاصد دانشجویان بین المللی است. شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند فقط برای شهروندان این کشور فراهم می باشد و دانشجویان بین المللی بایستی هزینه اندک شهریه تحصیلی را پرداخت نمایند. رشته های تحصیلی نیوزلند از تنوع بالایی برخوردار است و دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف تحصیل کنند. در ادامه به شرایط تحصیل در نیوزلند می پردازیم و به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ خواهیم داد.

تحصیل در نیوزلند در مدارس

تحصیل در نیوزلند در مدارس از سن 6 سالگی آغاز و در 16 سالگی کودکان به پایان می رسد. دوره تحصیلی در کشور نیوزلند 13 سال زمان می برد که دانش آموزان از سال اول تا ششم تحصیل را در مدارس ابتدایی و سال هفتم و هشتم تحصیل را در مقطع متوسطه سپری می کنند و پس از اتمام مقطع متوسطه دانش آموزان می توانند وارد مقطع دبیرستان، یعنی از سال نهم تا سیزدهم، شوند. به طور کلی مدارس در کشور نیوزلند به سه دسته تقسیم می شوند.

مدرسه های دولتی

منابع مالی این مدارس توسط دولت تامین شده و تحصیل در آن تا مقطع 19 سالگی است و برای دانش آموزانی که تبعه این کشور هستند رایگان می باشد.

مدرسه های خصوصی

شهریه این مدارس توسط دانش آموزان باید پرداخت شود که حدود 20،000 دلار در سال می باشد و مدارس شبانه روزی نیز جزو این دسته هستند.

مدرسه های یکپارچه

هزینه این مدارس توسط دولت پرداخت می گردد و در آن یک اعتقاد خاص مذهبی آموزش داده می شود. مثلا این مدارس برای تدریس دروس مذهب کاتولیک به دانش آموزان هستند.

هزینه تحصیل در مدارس بسته به اینکه دولتی یا خصوصی باشد متفاوت هست. هزینه مدارس ابتدایی 11 هزار دلار نیوزلند و مدارس متوسطه 13 هزار دلار نیوزلند است. در مدارس خصوصی نیز هزینه ها از 25 هزار دلار نیوزاند به بالا است. مدت زمان اقامت به اندازه مدت زمان تحصیل داده می شود که در ادامه می تواند فرد از نیوزلند ویزای خود را تمدید نماید. باید توجه داشت که مدارس دولتی مختص افراد بومی این کشور یا افرادی است که اقامت دائم نیوزلند را دارند و از این رو دانش آموزان بین المللی باید در مدارس خصوصی ثبت نام کنند.

تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی

بر خلاف کشور های دیگر که تحصیل در مقطع کارشناسی در آن ها 4 سال طول می کشد، تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی 3 سال زمان می برد؛ زیرا کلاس های عمومی در این کشور کم هستند و یکی از دلایلی که نیوزلند مقصد مناسبی برای تحصیل شناخته می شود همین موضوع می باشد. در این مقطع دانشجویان اجازه انجام 10 ساعت کار دانشجویی را در هفته دارند. از مدارکی که برای اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور باید به سفارت ارائه شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

مدارک هویتی متقاضی مثل پاسپورت

ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس به سفارت با حداقل نمره 6

ارائه مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن

ارائه مدرک دیپلم معتبر به همراه ریز نمرات آن

ارائه رزومه تحصیلی متقاضی

ارائه برگه انگیزه نامه یا نامه هدف از تحصیل که می تواند بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر تاثیر بسزایی داشته باشد.

تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی است و هزینه های تحصیل در این مقطع در نیوزلند بین 14 تا 18 هزار دلار می باشد. تحصیل در نیوزلند در مقطع ارشناسی ارشد شبیه به نظام آموزشی استرالیا می باشد. برای تحصیل در این مقطع در نیوزلند متقاضیان می توانند از بین گزینه های زیر یکی را انتخاب نمایند.

کارشناسی ارشد حرفه ای

این مقطع برای دانشجویانی مناسب است که قصد دارند در رشته ای غیر تخصصی و غیر مرتبط ادامه تحصیل دهند مثلا دانشجویی که در رشته زیست شناسی تحصیل می کرده اما تصمیم به تحصیل در رشته فیزیوتراپی برای ادامه تحصیل خود دارد.

کارشناسی ارشد سنتی

این مقطع مناسب دانشجویانی است که قصد گسترش دانش خود در رابطه با موضوعی خاص دارند و به تحقیق در رابطه با آن می پردازند. معمولا این مقطع به 2 سال زمان نیاز دارد.

گواهینامه تحصیلات تکمیلی

این مقطع یک سال زمان می برد و برای دانشجویانی مناسب است که قصد اخذ مدرک حرفه ای رشته ای را برای ورود به بازار با مدت زمان تحصیل کم دارند.

از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع می توان مدرک مقطع کارشناسی، مدرک آیلتس 6.5 و ارائه مدرک پیش دانشگاهی با ریز نمرات آن را نام برد.

تحصیل در نیوزلند در مقطع دکتری

تحصیل در نیوزلند در مقطع دکترا می تواند موجب اخذ اقامت این کشور برای دانشجویان گردد. همچنین مدرک تحصیل در نیوزلند در مقطع دکتری دارای اعتبار بالایی در جهان می باشد. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در کشور نیوزلند هستند باید ابتدا رزومه تحصیلی خود را برای استادان ارسال نمایند و از طریق مکاتبه موفق به یافتن استاد راهنما یا سوپروایزر شوند. تحصیل در مقطع دکتری بین 3 تا 5 سال زمان می برد و دانشجویان این مقطع می توانند مجوز کار به صورت تمام وقت را در این کشور اخذ کنند. از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این مقطع در کشور نیوزلند می توان به توصیه نامه یا نامه هدف از تحصیل، ارائه رزومه تحصیلی و ارائه مقالات تخصصی و پژوهش های بین المللی توسط دانشجو، مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 و همچنین اصل و ترجمه مقاطع تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آن اشاره کرد.

تحصیل در نیوزیلند بدون مدرک زبان

در برخی از دانشگاه های کشور نیوزیلند این امکان وجود دارد که به متقاضیان تحصیل در این کشور، اجازه می دهد بدون مدرک و نمره زبان در این کشور به تحصیل بپردازند. حتی تحصیل در مقطع دکتری و PHD بدون داشتن آیلتس در این کشور امکان پذیر می باشد. برای تحصیل در نیوزیلند بدون مدرک زبان لازم است که متقاضی یکی از شرایط زیر را دارا باشد.

  • متقاضی در یک مدرسه ​​انگلیسی زبان، از کلاس 8 تا 12 تحصیل کرده باشد و مهم نیست که این مدرسه در چه هیئت آموزشی یا حتی کشوری باشد، این شرایط برای همه متقاضیانی که می خواهند در مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد در نیوزیلند ثبت نام کنند، صادق می باشد.

  • شرط دیگر معافیت از مدرک زبان، داشتن تحصیلات 5 ساله در مدرسه انگلیسی زبان، ​​از کلاس 1 تا 5 یا سه سال تحصیل در مقطع متوسطه ​​است.

در هر صورت، اگر دانشجو مدرک زبان ارائه ندهد باز هم سطح زبان وی سنجیده می شود و دانشجو بایستی برای مصاحبه آماده باشد.

در زیر برخی از دانشگاه های نیوزیلند که بدون مدرک زبان دانشجو می پذیرند، آورده شده است:

University of Auckland

University of Otago

University of Canterbury

Lincoln University

Unitec Institute of Technology

بورسیه تحصیلی نیوزلند

همان طور که در بالا به آن اشاره شد شرایط تحصیل رایگان در نیوزلند فقط برای شهروندان این کشور فراهم شده است و یکی از راه هایی که دانشجویان خارجی می توانند از طریق آن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور نیوزلند را کاهش دهند اخذ بورسیه های تحصیلی می باشد. این بورسیه ها توسط دانشگاه ها و یا نهاد های علمی به دانشجویان ممتاز اعطا می گردد تا کمک هزینه ای برای تحصیل یا زندگی آن ها در کشور نیوزلند باشد. البته اکثر بورسیه های تحصیلی برای دانشجویانی است که به تحصیل در نیوزلند در مقطع دکتری می پردازند و بورسیه های کمی به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می گردد. از بورسیه های معروف تحصیلی در کشور نیوزلند که در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اعطا می شود، می توان به بورسیه های زیر اشاره کرد.

بورس تحصیلی دانشگاه کانتربری که برای دانشجویان مقطع کارشناسی است و کمک هزینه ای به مبلغ 10.000 تا 20.000 دلار به صورت سالانه به دانشجو پرداخت می شود.

بورس تحصیلی دانشگاه ویکتوریا، برای دانشجویانی است که در دانشگاه ویکتوریا مشغول به تحصیل هستند و مبلغ آن حدود 15.000 دلار به صورت سالانه می باشد. این بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد در کشور نیوزلند می باشد.

هزینه تحصیل و زندگی در نیوزلند

یکی از موضوعات مهمی که متقاضیان تحصیل در نیوزلند باید از آن آگاهی داشته باشند وضعیت هزینه های تحصیل و زندگی در نیوزلند می باشد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که هزینه تحصیل در نیوزلند نسبت به کشور های اروپایی گران تر است و در دوره کارشناسی بین 22،000 تا 32،000 دلار می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز هزینه های تحصیل حدودا بین 26،000 دلار تا 37،000 دلار می باشد. البته این هزینه ها میانگین است و د برخی رشته ها هزینه های تحصیل و شهریه ارزان تر یا گران تر می باشد. درباره هزینه های زندگی در نیوزلند نیز بسته به محل سکونت و نوع زندگی دانشجو این هزینه ها متقاوت است اما حدودا در یک سال این هزینه ها بین 15،000 دلار تا 27،000 دلار می باشد؛ به همین علت کشور نیوزلند را می توان کشوری نه چندان مقرون به صرفه از لحاظ هزینه های زندگی محسوب کرد. در ادامه در جدول زیر برای شما برخی از هزینه های زندگی روزمره در کشور نیوزلند را قرار داده ایم.

یک وعده غذایی در رستوران18 دلار نیوزیلندسیب (1 کیلوگرم)3.64 دلار نیوزیلند
مک دونالد11 دلار نیوزیلندموز (1 کیلوگرم)2.97 دلار نیوزیلند
شیر (1 لیتر)2.68 دلار نیوزیلندپیاز (1 کیلوگرم)2.57 دلارنیوزیلند
پنیر محلی9.72 دلار نیوزیلندسیب زمینی (1کیلوگرم)3.05 دلار نیوزیلند
برنج سفید (1کیلوگرم)2.65 دلار نیوزیلندآب معدنی (1.5 لیتر)1.87 دلارنیوزیلند
تخم مرغ (12 عدد)4.68 دلار نیوزیلندگوجه (1کیلوگرم)4.98 دلارنیوزیلند
سینه مرغ (1 کیلوگرم)12.42 دلار نیوزیلندپرتقال ( 1کیلوگرم)3.79 دلارنیوزیلند
گوشت (1 کیلوگرم)16.80 دلار نیوزیلندیک پاکت سیگار27 دلار نیوزیلند

با توجه به هزینه های تحصیل در نیوزلند چنانچه با بودجه ای که در نظر دارید هم خوانی ندارد، می توانید گزینه های دیگر مانند شرایط تحصیل در آلمان را بررسی کنید که تقریبا رایگان است.

معرفی بهترین دانشگاه های نیوزیلند

یکی دیگر از موضوعات مهم برای متقاضیان تحصیل در نیوزلند آگاهی از دانشگاه های رنک بالای این کشور می باشد به همین علت در ادامه برای شما عزیزان در جدول زیر دانشگاه های رنک بالای کشور نیوزلند به همراه رنک جهان آن ها را قرار داده ایم.

رنک جهانینام دانشگاه
156University of Auckland
338University of Otago
434University of Canterbury
504Massey University
598University of Waikato
729Auckland University of Technology
1299Lincoln University Canterbury
2472Unitec New Zealand
3530Otago Polytechnic
3886Eastern Institute of Technology Hawke’s Bay and Tairāwhiti
4631Waikato Institute of Technology
4702Ara Institute of Canterbury (formerly Christchurch Polytechnic Institute of Technology)
4838Victoria University of Wellington
4871Manukau Institute of Technology
5910Universal College of Learning
6462Nelson Marlborough Institute of Technology
7387Open Polytechnic of New Zealand
8461Southern Institute of Technology
8696Whitireia Polytechnic
8952Toi Ohomai Institute of Technology

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی نیوزیلند

برای تحصیل در نیوزلند متقاضیان باید پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند درخواست خود را به سفارت این کشور ارائه نمایند به همین دلیل در ادامه برای شما عزیزان مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند را شرح خواهیم داد.

ارائه گذرنامه یا پاسپورت متقاضی

تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی کشور نیوزلند

معرفی محل اقامت دانشجو در کشور نیوزلند

ارائه مدارک تحصیلی قبلی

ارائه مدارک بیمه متقاضی

ارائه دو قطعه عکس مناسب

ارائه دیپلم به همراه ریز نمرات آن به صورت ترجمه شده

ارائه نامه بانک که نشان دهنده تمکن مالی متقاضی باشد.

ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره لازم

توجه داشته باشید اخذ ویزای تحصیلی کشور نیوزلند برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور برای مدت بیش از 3 ماه را دارند الزامی می باشد.

تحصیل در نیوزلند و موقعیت کار پس از تحصیل

یکی از موضوعات مهمی که دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به یک کشور مد نظر قرار می دهند امکان کار پس از تحصیل در آن کشور می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در نیوزلند و انجام کار پس از تحصیل در این کشور را داشته اند باید پس از فارغ التحصیلی برای تمدید اقامت خود در کشور نیوزلند با یافتن کار مناسب در این کشور اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کشور نیوزلند نمایند. این امکان برای دانشجویان بین المللی وجود داد که به مدت یک سال پس از پایان تحصیل خود، در کشور نیوزلند بمانند و کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود بیابند و از این طریق ویزای کاری کشور نیوزلند را به دست آورند. در ادامه برای شما عزیزان به نرخ بیکاری کشور نیوزلند پرداخته ایم که نرخی بسیار مهم برای متقاضیان کار در این کشور می باشد زیرا شانس یافتن کار مناسب را برای متقاضیان جویای کار در این کشور نشان می دهد. همان طور که مشاهده می کنید این نرخ حدودا 4 درصد می باشد که نرخی مناسب است و به این معناست که نیروی کار آزاد کمی در این کشور وجود دارد پس شانس یافتن کار مناسب برای متقاضی بیشتر می باشد.

تحصیل در نیوزلند و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

یکی از عواملی که افراد اقدام به مهاجرت تحصیلی یا کاری به دیگر کشور ها می کنند اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت در آن کشور می باشد به همین دلیل در این قسمت از مقاله تحصیل در نیوزلند به شرایط خذ اقامت و تابعیت در این کشور می پردازیم. برای دریافت اقامت دائم کشور نیوزلند متقاضیان باید پس از اتمام تحصیل در این کشور اقدام به یافتن کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود کنند و پس از عقد قرارداد با کارفرما، برای تغییر ویزای تحصیلی به ویزای کاری کشور نیوزلند اقدام نمایند. متقاضیانی که بتوانند با اخذ ویزای کار این کشور به مدت 5 سال مشغول به کاری مناسب در این کشور باشند می توانند برای اخذ اقامت دائم کشور نیوزلند درخواست کنند. همچنین در صورتی که متقاضی شرایطی چون پرداخت مرتب مالیات های خود، اطاعت از قوانین کشور نیوزلند و تطابق با فرهنگ این کشور را رعایت نماید می تواند برای اخذ تابعیت این کشور نیز اقدام کند و پاسپورت کشور نیوزلند را بعد از 3 الی 5 سال کسب نماید.