تحصیل در قبرس از مقطع تحصیلی دبیرستان تا دکترا برای متقاضیان تحصیل در این کشور قابل دسترسی است. برای تحصیل در دانشگاه های کشور قبرس لازم است سطح زبان آیلتس 5.5 یا 6 باشد اما افرادی که مدرک زبان ندارند نیز می توانند در دوره های این کشور شرکت کرده و با توجه به سطح خود چند دوره آموزش زبان ببینند و به تحصیل در این کشور بپردازند. هزینه های تحصیل در کشور قبرس متغیر با مقاطع تحصیلی از سه هزار یورو تا سیزده هزار یورو می تواند متفاوت باشد. متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور بهره مند شوند و حتی اجازه ده ساعت کار در هفته در مقطع کارشناسی و 20 الی 30 ساعت کار در مقطع کارشناسی ارشد را دارند که این امر به هزینه های تحصیل آن ها کمک شایانی می کند. هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس نسبتا پایین بوده و شخص با حدود 700 یورو تا 750 یورو در ماه (بدون اجاره منزل) هزینه های زندگی خود را تامین خواهد کرد.

تحصیل در قبرس ممکن است مورد نظر بسیاری از افراد باشد، از این لحاظ که علاوه بر اینکه دانشگاه های این کشور از رنکینگ خوبی برخوردار هستند، هزینه های تحصیل در این کشور نیز بسیار معقول است. برای تحصیل در دانشگاه های قبرس تنها نیاز است که شخص بتواند هزینه های تحصیل را در این کشور پرداخت نماید. یکی از نکات مهم در این زمینه این است که تعدادی از دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران نیز می باشند. البته لازم به ذکر است نه تنها  دانشگاه های قبرس مورد تایید ایران هستند اغلب دانشگاههای قبرس مورد تایید کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا نیز می باشند.

شرایط عمومی تحصیل در قبرس
زبان تحصیلانگلیسی و یونانی
سطح زبانالزامی نیست می توان در دوره های خود قبرس نیز شرکت کرد.
پیش نیاز ریز نمرات مقطع قبلی
محدودیت سنیمحدودیت سنی ندارد

تحصیل در مدارس قبرس

تحصیل در قبرس در مقطع دبستان و دبیرستان نیز امکان دارد. در قبرس دبستان های با کیفیت و بین المللی خوبی وجود دارد که هزینه های آنها در مقایسه با برخی کشورها بسیار مناسب می باشد. در زیر نام برخی مدارس بین المللی برای تحصیل در مدارس قبرس ذکر شده است.

مدرسه خصوصی هریتج
مدرسه آمریکایی لارکانا
آکادمی آمریکایی نیکوزیه
آکادمی انگلیسی نیکوزیه
مدرسه فالکون قبرس
دبیرستان زنیون

برای ورود به این مدارس اکثرا آزمون های ورودی دارند و زبان آزمون های ورودی ترکی، یونانی و انگلیسی می باشد. البته در آزمون ورودی به زبان انگلیسی، از دانشجو سطح زبان یونانی و ترکی نیز امتحان گرفته میشود. زیرا در این مدارس به دانش آموزان زبان های ترکی و یونانی نیز تدریس می شود. هزینه های تحصیل در این مدارس حدودا بین 5 الی 8 هزار یورو در سال می باشد، که این هزینه شهریه به تنهایی می باشد. هزینه های جانبی تحصیل نظیر کتب و لوازم تحصیل و هزینه های زندگی جدا از این مبلغ می باشند.

دانش آموزان خارج اتحادیه اروپا برای تحصیل در قبرس نیاز به دریافت ویزای تحصیلی قبرس برای دانش آموز دارند. البته باید توجه شود تحصیل کودکان در دبستان و دبیرستان شامل ویزا همراه نمی شود و پدر و مادر اقامت قبرس را حتی با تحصیل فرزندان در کشور قبرس اخذ نمی کنند. ولی می توانند با دریافت ویزای توریستی تا مدت 90 روز به این کشور وارد شده و در کنار فرزند خود بمانند.

شرایط تحصیل در مدارس قبرس
رده سنی3 سالگی الی 18 سالگی 
هزینه تحصیل5 الی 8 هزار یورو در سال
زبان تحصیلترکی، یونانی و انگلیسی
نوع ویزاویزای دانش آموزی (دانش اموزان خارج از اتحادیه اروپا)

تحصیل دبیرستان در قبرس

قبرس از کشورهایی است که زبان انگلیسی در آن بسیار رواج دارد و شهروندان آن در اغلب موارد به انگلیسی مکالمه می کنند. امکان تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی قبرس در دبیرستان از مقطع هفتم الی دوازدهم امکان پذیر می باشد. تحصیل در قبرس برای بسیاری از متقاضیان به دلیل شرایط عالی که برای متقاضیان فراهم آورده است، پلی برای ورود به دانشگاه های مطرح جهان می باشد. در اغلب کالج ها و دبیرستان های قبرس، محیط اسکان، خوابگاه ها و کمپ ها در کنار محیط آموزشی واقع شده است. متقاضیان پس از اتمام تحصیل خود در دبیرستان های قبرس از یک جلسه مشاوره خصوصی و عالی از طرف دبیرستان برخوردار می شوند. هدف از این جلسه مشاوره کمک به انتخاب دانشگاه مورد نظر متقاضی و اپلای برای آن دانشگاه و کشور مورد نظر می باشد.

  • مقطع تحصیلی

    تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی قبرس در دبیرستان از مقطع هفتم الی دوازدهم امکان پذیر می باشد.

  • محل اسکان

    در اغلب کالج ها و دبیرستان های قبرس، محیط اسکان، خوابگاه ها و کمپ ها در کنار محیط آموزشی واقع شده است.

  • دوره summer camp

    وجود دوره summer camp برای آشنایی در رابطه با رشته پزشکی است. اساتید این دوره به طور مستقیم از دانشگاه کمبریج در دوره summer camp حضور دارند. این دوره که به صورت کوتاه مدت و تنها در 2 هفته به طور فشرده برای متقاضیان برگزار می شود و تنها 735 یورو هزینه خواهد داشت.

  • دوره های آموزش زبان

    از دیگر مزایای تحصیل در دبیرستان های قبرس می توان به وجود دوره های آمادگی GCSE ، a-level و دوره های تخصصی آیلتس نام برد که امکان اخذ دوره آیلتس به صورت خصوصی نیز برای متقاضیان فراهم است.

  • دوره های خصوصی

    در صورتی که دانش آموزان بخواهند به صورت خصوصی درسی را مطالعه نمایند این امکان برای آن ها فراهم شده است و دانش آموزان برای هر درسی که بخواهند می توانند این دوره خصوصی که به صورت یک ماهه برگزار می شود را تنها با صرف هزینه حدود 320 یورو اخذ کنند.

  • امکانات

    امکانات آموزشی دبیرستان های قبرس می توان به وجود ویدئو پروژکتور، وجود محیط عالی جهت تحصیل و استراحت، وجود آمفی تئاتر بسیار بزرگ و مجهز، استخر اختصاصی و لابراتوار کامپیوتر که هر دانش آموزان بتواند از یک سیستم استفاده نماید.

  • هزینه تحصیل

    به طور متوسط هزینه یک سال تحصیل در دبیرستان های قبرس 23 هزار یورو می باشد.

تحصیل کارشناسی در قبرس

شرایط تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی نیز برای دانشجویان مهیا است. همانطور که ذکر کردیم رشته های مختلف  با تنوع بسیار زیادی در کشور قبرس ارائه می شوند. که شخص امکان تحصیل در هر یک از این رشته ها را خواهد داشت. جهت تحصیل در قبرس در مقطع لیسانس شخص باید آیلتس 5.5 یا 6 را ارائه دهد. البته مهاجرت تحصیلی به قبرس بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. تنها نیاز است که از طریق مصاحبه با دانشگاه تعیین سطح شده و بسته به سطح زبان شخص، برای او در کشور قبرس دوره زبان برگزار خواهد شد. هزینه های تحصیل در مقطع لیسانس بسته به رشته ها و دانشگاه متغیر است. می توان گفت که حدوداً برای تحصیل در این مقطع بایستی شخص بین 3 هزار یورو تا 9 هزار یورو را برای تحصیل در این کشور در نظر داشته باشد.

مقطع تحصیلی کارشناسیشرایط
زمان دوره آموزش۴ سال
تعداد واحد تحصیلی حداقل 250 واحد
سطح زبانآیلتس 5.5 یا 6
هزینه تحصیل3 هزار یورو تا 9 هزار یورو 

تحصیل کارشناسی ارشد در قبرس

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی با توجه به گستردگی رشته های ارائه داده شده، می تواند انتخاب مناسبی باشد. بر اساس آمار ثبت شده، دانشجویان بین المللی حدود 30 درصد از جمعیت دانشگاه های قبرس را تشکیل می دهند.برای مقطع کارشناسی ارشد نیاز است که شخص آیلتس 6 را ارائه دهد. البته همانطور که ذکر شد، بدون مدرک زبان نیز می توان برای این دوره ها اقدام نمود.

مقطع تحصیلی کارشناسی ارشدشرایط
مدت زمان دوره۲ سال
سطح زبانآیلتس 6
هزینه تحصیل 3 هزار تا ۱۳ هزار یورو
زبان آموزشانگلیسی (بعضی دوره ها ترکی و یونانی)
بورسیهامکان پذیر است.

تحصیل دکترا در قبرس

تحصیل در قبرس در مقطع دکترا به دو طریق انجام می شود. شخص میتواند جهت تحصیل دکترا در قبرس هزینه پرداخت نماید و یا در صورتی که بتواند یک درخواست از یک استاد راهنما از دانشگاه های قبرس دریافت نماید، می تواند به عنوان یک دانشجوی بین المللی، از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شود. یکی از نکات مثبت تحصیل در قبرس در مقطع دکترا را می توان امکان تحصیل در رشته های مختلف همچون کامپیوتر تا رشته هایی همچون نفت و گاز در نظر گرفت. جهت تحصیل در مقطع دکترا به طور قطع نیاز است که شخص مدارک لازم اعم از مدرک کارشناسی ارشد خود را ارائه دهد.

مقطع تحصیلی دکتری شرایط
مدت زمان دوره3 الی 5 سال
هزینه 4 هزار یورو سالانه
مدرک مورد نیازمدرک کارشناسی ارشد با حداقل نمره ۳/۵ GPA
نوع تحصیلتحقیق و پژوهش

تحصیل در قبرس در رشته های پزشکی

تحصیل در رشته پزشکی در یکی از برترین دانشگاه های دنیا در قبرس جنوبی فرصتی بوده که سالانه بسیاری از دانشجویان را از سراسر دنیا جذب آن می کنند. حدود هزینه های تحصیل در دانشگاه نیکوزیا قبرس جنوبی سالانه بین 7 تا 10 هزار یورو است. پر متقاضی ترین رشته این دانشگاه داروسازی بوده که هزینه تحصیل در این رشته تنها 7000 یورو در سال است. جالب است بدانید این دانشگاه در برنامه اراسموس با بسیاری از دانشگاه های دنیا همکاری دارد. به طور مثال دانشگاه سنت جورج لندن از دانشگاه هایی بوده که دانشگاه نیکوزیا با آن در برنامه اراسموس همکاری می کند. .

تحصیل رشته پزشکیشرایط
رده سنیحداقل 17 سال
سطح مهارت زبانیآیلتس 6.5 
پیش نیازقبولی در آزمون MCAT و یا GAMSAT
هزینه7 الی 10 هزار یورو
مدت زمان دوره4 الی 6 سال

برترین دانشگاه‌ های قبرس

در سال های اخیر بسیاری از دانشجویان ایرانی به سمت تحصیل در دانشگاه های قبرس متمایل شده اند. چرا که بسیاری از دانشگاه های کشور قبرس مورد تایید نظام آموزشی ایران بوده و هزینه های تحصیل در دانشگاه های قبرس بسیار پایین است. در کنار مزایای گفته شده باید به شرایط ویژه تحصیل در رشته‌ های دوگانه Double Degree programme در قبرس اشاره کرد که در بسیاری از دانشگاه های این کشور برقرار است. تحصیل در قبرس با توجه به تعداد بالای دانشگاه های این کشور از تنوع بالایی برخوردار است. این مراکز شامل دانشگاه ها، کالج ها و موسسات بین المللی مختلفی می شود که دوره های متفاوت با رشته های گوناگونی را ارائه می دهند. تعدادی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ جهانی در سطح قابل قبولی قرار دارند که نه تنها در ایران، بلکه مدارک حاصل از مهاجرت تحصیلی به قبرس در این مراکز، در کشورهای اروپایی، آمریکای و کانادا نیز مورد قبول است. در جدول زیر به معرفی 10 دانشگاه برتر قبرس پرداخته ایم:

رتبه دانشگاه نام دانشگاهشهر محل تحصیل
1University of CyprusNicosia
2Dogu Akdeniz ÜniversitesiFamagusta
3University of NicosiaNicosia
4Yakin Dogu ÜniversitesiLefkosía
5European University CyprusNicosia
6Cyprus University of TechnologyLimassol
7Uluslararasi Kibris ÜniversitesiLefkosía
8Girne ÜniversitesiKyrenia
9The Cyprus InstituteNicosia
10Girne Amerikan ÜniversitesiKyrenia
  • دانشگاه نیکوزیا قبرس

    دانشگاه نیکوزیا قبرس یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه ها در این کشور است. این دانشگاه در قبرس جنوبی و پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه در سال 1980 تاسیس شده است و دارای 6 دانشکده می باشد که شامل دانشکده کسب و کار، دانشکده علوم، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشکده حقوق، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم و مهندسی است. تحصیل در دانشگاه نیکوزیا قبرس به زبان انگلیسی است و در صورتی که به زبان انگلیسی تسلط دارید، بدون مدرک زبان نیز می توان به تحصیل در این دانشگاه پرداخت.

بورسیه های تحصیل در قبرس

یکی از مزایایی که کشور قبرس در اختیار دانشجویان قرار می دهند بورسیه های تحصیلی است. بورسیه تحصیلی در قبرس برای دانشجویان بین المللی از سوی دانشگاه ها و دولت این کشور پیش بینی شده است. البته اخذ این بورسیه ها منوط به داشتن رزومه علمی قوی و معدل بالا به همراه سوابق شغلی و تحصیلی خیلی خوب می باشد. ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تحت نظارت “کمیته ارزیابی” دانشگاه ها می باشد و شرایط ذیل در ارائه بورسیه جز شروط این بورسیه ها می باشد:

ارائه معدل دیپلم و پیش دانشگاهی خیلی خوب در سطح A
ارائه نمرات دانشگاهی عالی در کنار مقالات داخلی و بین المللی

زمانی که افراد بورسیه برای افراد با توجه به تصمیم کمیته ارزیابی صادر شد این بورسیه تا سقف 25 درصد یا 50 درصد هزینه های شهریه دانشگاه را پوشش خواهد داد . کشور قبرس برای افرادی که رزومه چشمگیری دارند نیز بورسیه هایی را درنظر گرفته که 100 درصد هزینه های تحصیل را پوشش می دهد.

طول دوره لیسانس 4 سال
طول دوره لیسانس به همراه یک سال دوره زبان 5 سال
دوره کارشناسی ارشد 2 سال

در صورتی که طول دوره تحصیل افراد بیشتر از استاندارد دانشگاه شد، متقاضی باید هزینه های اضافی تحصیل خود را پرداخت کند. دانشگاه های قبرس علاوه بر بورس تحصیلی که توسط دولت ارائه می شود، ممکن است یک دانشجو را در مقطع دکترا یا ارشد به عنوان دستیار در بخش های اداری یا سایر ادارات پذیرش کنند. کمک هزینه تحصیلی ممکن است شامل شهریه تحصیلی، دروس کمک آموزشی و  هزینه های دوره های عملی و آزمایشگاه باشد. اما علاوه بر آن بورسیه های زیادی جهت تحصیل در قبرس برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. که بر اساس این بورسیه ها هزینه های تحصیل در قبرس تا حدی و یا گاها به طور کامل برطرف خواهد شد. در زیر به تعدادی از آنها می پردازیم.

بورسیه تحصیلی بنیاد امید
بورسیه تحصیلی Bolc
بورسیه تحصیلی Edoofa
بورسیه تحصیلی Novus biologicals

هزینه تحصیل در قبرس

شرایط و هزینه تحصیل در قبرس اروپایی از مهمترین مسائلی است که متقاضیان بین المللی می بایست به آن توجه ویژه داشته باشند. هزینه تحصیل در قبرس نسبت به بقیه کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه می باشد و متقاضیان بین المللی می توانند تحصیلی با کیفیت ولی با هزینه مناسب را در این کشور تجربه نمایند. تمامی متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به قبرس می باید هزینه پرداخت کنند و تحصیل رایگان در قبرس تنها هنگامی که متقاضی بتواند بورسیه دریافت کند، امکان پذیر می باشد. هزینه های تحصیل قبرس شامل شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه و هزینه کتاب می شود. اغلب خوابگاه های قبرس هزینه اندکی برای متقاضیان به همراه دارند به گونه ای که متقاضی ماهیانه برای خوابگاه به همراه 3 وعده غذایی می بایست 350 دلار هزینه نماید. در جدول زیر بیشترین هزینه ای که متقاضی می بایست برای تحصیل در قبرس بپردازد، آورده شده است.

مقطع تحصیلیدانشگاه EMU (دلار)دانشگاه NEU (یورو)دانشگاه CIU (یورو)
کارشناسی2,200 الی 2,700 1400 750 
کارشناسی ارشد1,700 1000 800 
دکترا2,800 1600 800 

هزینه های زندگی در قبرس

همانطور که در بالا نیز ذکر تحصیل در قبرس نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارای هزینه کمتری می باشد و متقاضی برای صرفه جویی در هزینه های خود می تواند دانشگاه های ارزان قبرس را برای تحصیل انتخاب نماید. علاوه بر هزینه های تحصیل، متقاضی می بایست به هزینه های زندگی در قبرس نیز توجه داشته باشد. به طور کلی می توان گفت هزینه های تحصیل و زندگی در قبرس نسبتا پایین بوده و شخص با حدود 700 یورو تا 750 یورو در ماه (بدون اجاره منزل) هزینه های زندگی خود را تامین خواهد کرد.

 

هزینه ها در ماهقیمت به یورو
یک وعده غذایی در مک دونالد6 یورو
برنج2.3 یورو
نان1.9 یورو
بلیط رفت و آمد40 یورو
کرایه آپارتمان 1 خوابه600 یورو

شرایط تحصیل رایگان در قبرس

شرایط تحصیل رایگان در قبرس تنها در صورتی که متقاضی موفق به اخذ بورس تحصیلی شود یا با توجه به اجازه کار در حین تحصیل، کار نماید، فراهم می باشد. متقاضی با توجه به اینکه در چه رشته و مقطعی در قبرس مشغول به تحصیل است، می تواند شرایط تحصیل رایگان در قبرس را برای خود فراهم آورد. در مقطع کارشناسی تعداد بورسیه های محدود تری برای متقاضیان فراهم است اما دانشجویان این مقطع مجاز هستند که در هفته به مدت 10 ساعت کار کنند و از این طریق می توانند، امکان و شرایط تحصیل رایگان در قبرس را برای خود فراهم کنند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی از فرصت های بسیار کسب بورسیه های تحصیلی متنوع برخوردار می باشند  با توجه به 20 الی 30 ساعت اجازه کاری که در هفته دارند، می توانند به راحتی شرایط تحصیل رایگان در قبرس را برای خود فراهم کنند.

شرایط تحصیل رایگان
بورس تحصیلیاز 30 تا 60 درصد هزینه های تحصیل را تامین می کند.
اجازه کار در حین تحصیلدر مقطع کارشناسی ده ساعت اجازه کار در هفتهدر مقطع کارشناسی ارشد 20 الی 30 ساعت اجازه کار در هفته

ویزای همراه دانشجویی قبرس

شاید بتوان گفت یکی از نقاط ضعف تحصیل در قبرس در کنار بسیاری از شرایط خوبی که برای دانش جویان بین المللی برقرار می کند، عدم امکان داشتن همراه است. در کشور قبرس اغلب به دانشجویان ویزایی تحت عنوان ویزای همراه داده نمی شود و در صورتی که فرد متاهل باشد و بخواهد جهت تحصیل در قبرس اقدام نموده و همسر خود را در کنارش داشته باشد، نیاز است که برای همراه خود به صورت توریستی اقدام نموده و این ویزای توریستی را برای همسر، در طول مدت اقامت و تحصیل خود در قبرس تمدید نماید. این مقاله توسط موسسه ملک پور تهیه و گردآوری گردیده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانونا غیر قانونی بوده و مجاز نمی باشد.

شهریه دانشگاه های قبرس

شهریه دانشگاه های قبرس نسبت با اغلب دانشگاه های آمریکا، کانادا و اروپا، ارزان تر می باشد. شهریه دانشگاه های قبرس متناسب با رشته و مقطع تحصیلی متقاضی می باشد. اما به طور کلی شهریه دانشگاه های قبرس برای مقطع کارشناسی 3 هزار یورو الی 13 هزار یورو می باشد. اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، شهریه دانشگاه های قبرس برای این مقطع 5 هزار یورو الی 10 هزار یورو می باشد و این شهریه برای متقاضیان مقطع دکتری 7 هزار یورو الی 12 هزار یورو می باشد. شهریه دانشگاه های قبرس برای متقاضیان رشته های پزشکی و دندانپزشکی 15 هزار یورو الی 22 هزار یورو می باشد.

مقطع تحصیلیرشته تحصیلیهزینه تحصیل (یورو)
کارشناسی
داروخانه7.844,00
دندانپزشکی10.645,00
دارو12.955,00
سایر برنامه های کارشناسی5.843,00
کارشناسی ارشد (با پایان نامه)هزینه هر دوره350,00
هزینه پایان نامه1.050,00
هزینه سمینار120,00
بنیاد علمی در هر دوره150,00
ثبت نام و سایر هزینه ها245,00
هزینه اتحادیه دانشجویی50,00
کارشناسی ارشد (بدون پایان نامه)هزینه هر دوره350,00
هزینه پروژه120,00
بنیاد علمی در هر دوره150,00
ثبت نام و سایر هزینه ها245,00
هزینه اتحادیه دانشجویی50,00
دکتریهزینه هر دوره650,00
هزینه پایان نامه (4 ترم)2.600,00
هزینه سمینار200,00
بنیاد علمی در هر دوره150,00
هزینه های ثبت نام و سایر هزینه ها245,00
هزینه اتحادیه دانشجویی50,00

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی قبرس

جهت دریافت ویزای تحصیلی قبرس به طور قطع شما در ابتدا نیاز خواهید داشت تا یک پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور دریافت نمایید تا امکان حضور و تحصیل در قبرس برای شما فراهم شود. در ادامه نیاز است مدارکی را در جهت دریافت ویزای تحصیلی قبرس تهیه و ارائه دهید تا به بهترین نحو امکان مهاجرت تحصیلی به قبرس و دریافت ویزای تحصیلی برای شما فراهم شود. ویزای تحصیلی قبرس اغلب در حدود 1 ماه داده می شود. مدارک مورد نیاز جهت اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی قبرس به شرح زیر است.

گذرنامه معتبر (حداقل 1 سال اعتبار داشته باشد)
چهار قطعه عکس
ارائه فرم درخواست تکمیل شده
مدارک تحصیلی تایید شده دانشجو
مدارک زبان
نشان دادن تمکن مالی مورد نیاز که نشان دهد از عهده هزینه های تحصیل و زندگی خود بر خواهید آمد.
پرداخت هزینه درخواست
عدم سوء پیشینه

ویزای تحصیلی قبرس بدون مدرک زبان

سفارت قبرس در مواردی همچون گپ تحصیلی،سن و مدرک زبان، برای اخذ ویزای تحصیلی قبرس، زیاد سخت گیر نمی باشد و متقاضیان بدون داشتن مدرک زبان نیز می توانند به تحصیل در قبرس مشغول شوند. البته بسته به مقطع و رشته تحصیلی ممکن است با متقاضی مصاحبه صورت بگیرد تا میزان تسلط متقاضی مشخص شود و در صورتی که میزان تسلط متقاضی مناسب نباشد، متقاضی می بایست یک دوره پیش نیاز زبان را بگذراند تا مجاز به تحصیل در قبرس شود.

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

ویزای تحصیلی قبرس و تحصیل در این کشور دارای مزایا و همچنین چالش هایی می باشد. از مهمترین مزایای آن می توان به ریسک پایین ویزا اشاره نمود. سفارت این کشور برای آن دسته از متقاضیان بین المللی که برای ویزای تحصیلی قبرس درخواست داده اند ولی مدرک زبان ندارند یا گپ تحصیلی دارند، سختگیری زیادی نمی کند. در زیر به تعدادی از مزایا و معایب تحصیل در قبرس اشاره شده است:

هزینه های تحصیل مقرون به صرفه
وجود بورسیه های متنوع
اخذ پذیرش آسان از دانشگاه های معتبر
اجازه کار در حین تحصیل
تحصیل و زندگی در محیطی آرام و امن
قابلیت انتقال از دانشگاه های این کشور به دانشگاه های معتبر آمریکایی، کانادایی و اروپایی
عدم ارائه ویزای همراه به خانواده دانشجویان
کوچک بودن کشور قبرس
تنها مشاغل مربوط به صنعت توریست از درآمد خوبی برخوردار است و مشاغل صنعتی درآمد مناسبی نخواهند داشت.

کار ضمن تحصیل در کشور قبرس

تحصیل در خارج از کشور تنها برای کسب دانش نیست، بلکه به دنبال پذیرش تجربیات و فرصت های جدید است. قبرس، با فضایی دلپذیر و سیستم آموزشی قوی، به دانشجویان بین المللی فرصتی برای ایجاد تعادل بین دانشگاهی و استقلال مالی با کار در حین تحصیل می دهد. قبرس به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا در طول تحصیل به صورت پاره وقت کار کنند. این فرصت ارزشمندی برای دانش آموزان برای کسب تجربه کاری، کسب درآمد اضافی و پوشش هزینه های زندگی فراهم می کند.

برای کار ضمن تحصیل در قبرس دانشجویان باید مقررات خاصی را در مورد تعداد ساعات کار در هفته رعایت کنند که معمولاً 20 ساعت در طول سال تحصیلی محدود می شود. آنها ممکن است در طول تعطیلات ترم تمام وقت کار کنند. معمولاً مجوز کار مورد نیاز است، اما این فرآیند اغلب ساده است.

درآمد حاصل از کار پاره وقت می تواند به کاهش بار مالی تحصیل در خارج از کشور از جمله شهریه، خوابگاه و هزینه های روزانه کمک کند.

در حالی که کار در حین تحصیل در قبرس می تواند یک تجربه ارزشمند باشد، برای دانش آموزان بسیار مهم است که زمان خود را به طور موثر مدیریت کنند تا در تحصیلات خود برتر باشند و مزایای تحصیل بین المللی خود را به حداکثر برسانند. با استقبال از فرصت کار پاره وقت، دانش آموزان نه تنها می توانند از نظر مالی از خود حمایت کنند، بلکه مهارت ها و تجربیات ارزشمندی را نیز توسعه می دهند که آینده شغلی آنها را شکل می دهد.

اعزام دانشجو به قبرس

فرستادن دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور یک سرمایه گذاری هیجان انگیز است که درها را به روی فرهنگ ها، تجربیات و فرصت های تحصیلی جدید باز می کند. قبرس، واقع در شرق مدیترانه، به عنوان یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. اعزام دانشجو به قبرس می تواند به واسطه بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی نیز صورت گیرد اما بورسیه ها عموما نیاز به سوپروایزر و رزومه علمی بسیار قوی دارند که هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد که اولین مرحله برای اعزام دانشجو اپلای در یک دانشگاه معتبر است. بنابراین بهتر است بدانید مهلت درخواست برای پذیرش در قبرس معمولا در تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است.

تبدیل ویزای تحصیلی قبرس به اقامت کاری

دانشجویانی که به تحصیل در قبرس مشغول هستند و از دانشگاه های قبرس فارغ التحصیل می شوند، اجازه کار داشته و می توانند در بسیاری از شرکت های بزرگ مانند بانک ها، فروشگاه ها، هتل ها و غیره مشغول به کار شوند. این در صورتی است که این افراد بتوانند از یک کارفرما در کشور قبرس درخواست کار داشته باشند. اکثر دانشگاه ها نیز در قبرس واحد هایی را ارائه می دهد تا دانشجویان را جهت ورود به بازار کار آماده کنند. این موضوع یکی از دلایلی است که اکثر دانشجویان فارغ التحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی بلافاصله در 3 ماه پس از تحصیل در قبرس و فارغ التحصیلی، در قبرس استخدام شده و مشغول به کار می شوند.

  • اجازه کار

    دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه قبرس در صورت داشتن اجازه کار می توانند در بسیاری از شرکت های بزرگ مانند بانک ها، فروشگاه ها، هتل ها و غیره مشغول به کار شوند. متقاضی تا زمانی که در قبرس درخواست کاری داشته باشد می تواند در این کشور اقامت داشته و به صورت فول تایم اجازه کار خواهد داشت.

  • یفتن کارفرما

    دانشجویان باید یک کارفرما داشته باشند. اغلب کارفرمایان در کشور قبرس برای جذب فارغ التحصیلان پس از تحصیل در قبرس، به طور مستقل، خود برای دریافت اقامت دانشجویان اقدام کرده و از طرف دانشجو درخواست داده تا مجوزهای لازم را از دولت قبرس دریافت کنند. در این صورت شخص می تواند در این شرکت ها شروع به کار داشته باشد.

  • اخذ اقامت پس از تحصیل

    اکثر دانشجویان فارغ التحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی بلافاصله در 3 ماه پس از تحصیل در قبرس و فارغ التحصیلی، در قبرس استخدام شده و مشغول به کار می شوند. در قبرس فرد پس از تحصیل امکان اخذ اقامت پس از تحصیل به مدت 3 الی 6 ماه را دارد و در طول این دوره باید بتواند جذب بازار کار قبرس شود تا بتواند اقامت خود را تمدید نماید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس برای اشخاصی که قصد اخذ اقامت در کشور قبرس را دارند شرایط مختلفی دارد. در کشور قبرس امکان پیدا کردن کار پس از تحصیل در قبرس، در رشته هایی مانند خدمات مالی و بانکداری، گردشگری و هتلداری و صنعت فناوری اطلاعات نسبت به سایر رشته ها بالاتر است. شخصی که بتواند در حین تحصیل کار پیدا کند پس از تحصیل می تواند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و از این طریق در قبرس بماند. شخص پس از تحصیل در کشور قبرس از زیرشاخه های E  و D شانس دریافت اقامت این کشور را دارد.

  • زیرشاخه E

    شامل شخصی می شود که در مشاغل تخصصی و یا حرفه ای که در کشور قبرس مورد نیاز است، تخصص و تحصیلات دارد و پشتوانه مالی کافی جهت خود اشتغالی در کشور قبرس نیز دارد.

  • زیرشاخه D

    برای افرادی است که پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور قبرس دارند که در این پیشنهاد شغلی، مدت قرارداد محدود نیست.

تنها با تحصیل در قبرس شخص به اقامت بلند مدت و دائم نمی رسد. این امکان با یافتن کار یا خوداشتغالی یا سرمایه گذاری پس از تحصیل امکانپذیر می باشد و شخص می تواند از این طریق اقامت کشور قبرس را بدست آورد. با زندگی و کار در کشور قبرس شخص می تواند پس از 5 سال درخواست اقامت دائم این کشور را بدهد. که این اقامت 5 ساله بوده و قابل تمدید می باشد. برای دریافت پاسپورت و تابعیت قبرس شخص باید 1 سال آخر را در قبرس زندگی کرده باشد و اثبات کند از 7 سال گذشته حداقل 4 سال در قبرس زندگی کرده است.