مهاجرت به سوئد از طریق 6 مسیر اصلی کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر می باشد که بهترین روش مهاجرت به سوئد متناسب با شرایط متقاضی خواهد بود. در صورتی که شرایط سنی و رزومه علمی مناسب دارید مسیر تحصیلی، در صورت دارا بودن تخصص و شرایط سنی مناسب مسیر کاری و در صورت داشتن سرمایه لازم، مسیر سرمایه گذاری برای شما بهترین مسیر مهاجرت به کشور سوئد خواهد بود.

جدول محتوا

چگونه به سوئد مهاجرت کنیم

برای پاسخ به سوال چگونه به سوئد مهاجرت کنیم؟ می توان گفت که در ابتدا می بایست شرایط خود را برای مهاجرت بسنجید و از بین راههای مهاجرت به سوئد بهترین گزینه متناسب با شرایط خود را انتخاب نمایید. بدون شک از مهمترین شرایط رفتن به سوئد می توان به شرایط سنی، مدرک زیان، تخصص و تمکن مالی و سرمایه لازم اشاره کرد.

  • در صورتی که سرمایه کافی را دارید، بهترین مسیر مهاجرت به کشور سوئد برای شما سرمایه گذاری خواهد بود.
  • در صورتی که مدرک زبان + سن مناسب + رزومه علمی کافی را دارید، شرایط رفتن به سوئد از طریق مسیر تحصیلی را خواهید داشت.
  • در حالتی که مدرک زبان + تخصص و مهارت لازم + سن مناسب را دارید، شرایط مهاجرت سوئد از مسیر کاری را خواهید داشت.

پس شرایط مهاجرت به سوئد برای هر مسیر متفاوت خواهد بود که شما می بایست بهترین مسیر را که برای شما مناسب است، انتخاب نمایید. در ادامه به بررسی سوئد برای مهاجرت پرداخته ایم تا شما بدون هیچ پشیمانی از مهاجرت به سوئد، مسیر مناسب خود را انتخاب نمایید.

شرایط مهاجرت به سوئد

کشور سوئد برای مهاجرت یکی از برترین کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی برای مهاجرت می باشد. مردم سوئد از کیفیت زندگی و سطح رفاه و امنیت بسیار خوبی برخوردارند. اما هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی دیگر بالاتر است. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، شرایط مهاجرت به سوئد متناسب با مسیر مهاجرتی می باشد. در زیر به شرایط رفتن به سوئد برای هر کدام از این مسیرها اشاره شده است.

  • شرایط مهاجرت سوئد در مسیر تحصیلی

    • نیازمند اخذ ویزای تحصیلی
    • بهترین سن 18 الی 28 سال
    • نیازمند آیلتس حداقل 6
    • میزان تمکن مالی ماهیانه 860 دلار
  • شرایط مهاجرت سوئد در مسیر کاری

    • نیازمند اخذ ویزای کاری
    • بهترین سن 20 الی 38 سال
    • نیازمند تسلط به زبان انگلیسی یا سوئدی
    • میزان تمکن مالی ماهیانه 1,247.93 دلار
  • شرایط مهاجرت سرمایه گذاری سوئد

    • نیازمند اخذ ویزای سرمایه گذاری
    • حداقل 18 سال
    • میزان تمکن مالی ماهیانه 100 هزار دلار

شرایط سنی مهاجرت به سوئد

با توجه به اینکه مسیرهای مهاجرتی متفاوتی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد، پس شرایط سنی مهاجرت به سوئد متناسب با مسیر مهاجرتی می باشد. اگر قصد تحصیل در سوئد را دارید، شرایط سنی مهاجرت به سوئد از این طریق متناسب با مقطع تحصیلی شما می باشد. تحصیل در سوئد محدودیت سنی ندارد ولی اخذ ویزای تحصیلی در سوئد دارای محدودیت سنی است برای همین می بایست شرایط سنی مهاجرت تحصیلی را رعایت نمایید. شرایط مهاجرت تحصیلی در مقطع دکتری نهایت 35 سال می باشد. شرایط سنی مهاجرت به سوئد از طریق کار 18 الی 41 سال می باشد. شرایط سنی مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری و ازدواج تعیین نشده است.

شرایط سنی مهاجرت به سوئد
مسیر تحصیلی ( برای اخذ ویزا محدودیت دارد)18 الی 35 سال
مسیر کاری18 الی 41 سال
سرمایه گذاریمحدودیت ندارد
ازدواجمحدودیت ندارد

مدرک زبان لازم جهت مهاجرت به سوئد

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد نیز متناسب با مسیر مهاجرتی می باشد. در صورتی که قصد تحصیل در سوئد را دارید، در ابتدا باید مشخص کنید که قصد تحصیل در دانشگاه دولتی یا خصوصی سوئد را دارید. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی را دارید می بایست مدرک زبان سوئدی و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی مدرک زبان انگلیسی ارائه نمایید. مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد جهت تحصیل در مقطع کارشناسی آیلتس 5.5 الی 6، کارشناسی ارشد 6.5 و برای دکتری آیلتس 7 به بالا الزامی است. به طور معمول برای دیگر مسیرهای مهاجرتی در صورتی که به زبان آشنایی داشته باشید و بتوانید مکالمه کنید، کافی است و احتیاجی به ارائه مدرک زبان نخواهد بود.

مدرک زبان لازم جهت مهاجرت به سوئد
مسیر تحصیلی آیلتس 5.5 الی 7
مسیر کاریمتناسب با درخواست کارفرما
سرمایه گذاریآشنایی در حد مکالمه
ویزای هنرینیاز ندارد

وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد

اگر قصد مهاجرت و اقامت دارید می بایست یکسری وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد تهیه کنید و همراه با خود ببرید. در صورتی که قصد تحصیل دارید، از مهمترین وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد فیش واریزی شهریه دانشگاه می باشد. قبل از هر نوع مهاجرتی به سوئد می بایست محل اقامت خود در این کشور را تعیین نمایید. از مهمترین وسایل مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد می توان به پاسپورت، مدارک شناسایی معتبر، بلیط هواپیما، بیمه نامه، پول، لوازم بهداشتی، لباس و داروهایتان در صورتی که دارو مصرف می کنید، اشاره کرد.

روش های مهاجرت به سوئد

تنوع راه های مهاجرت به سوئد به گونه ای است که برای هر قشری از متقاضیان یک مسیر مهاجرتی وجود دارد. در زیر مهمترین روش های مهاجرت به سوئد آورده شده است که با کلیک بر روی هر مسیر می توانید اطلاعات لازم آن مسیر را به دست آورید.

مهاجرت کاری

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت سرمایه گذاری

مهاجرت خویشاوندی

ویزای هنرمندان

مهاجرت افراد زیر 18 سال

مهاجرت به سوئد از طریق کار

مهاجرت به سوئد از طریق کار یکی از برترین روش های اخذ اقامت این کشور می باشد. نرخ بیکاری در سوئد 6.5 درصد می باشد. برای مهاجرت به سوئد از طریق کار و کسب درآمد و امرار معاش در این کشور باید اجازه قانونی برای کار داشته باشید. قبل از آن که بتوانید در این کشور مجوز کار دریافت کنید باید در ابتدا پیشنهاد یک  شغلی در سوئد را به دست آورده باشید. در شکل زیر می توانید نمودار نرخ بیکاری سوئد را مشاهده کنید.

پس شرایط مهاجرت به سوئد از طریق کاری داشتن پیشنهاد کاری از یک کارفرمای سوئدی است که می بایست حتما قبل از ورود به سوئد این پیشنهاد شغلی در دست شما باشد. شما همچنین می توانید بعد از به دست آوردن پیشنهاد شغلی خود از طریق اینترنت درخواست خود را به اداره اقامت و مهاجرت کشور سوئد تسلیم نمایید.

لبته در نهایت برای دریافت ویزای کار سوئد و ورود به کشور سوئد می باید به سفارت کشور سوئد در محل زندگی خود مراجعه نمایید. در صورت در خواست آنلاین، یک سری دستورالعمل به صورت مشخص در مورد چگونگی پر کردن فرم درخواست و مدارک مورد نیاز برای آپلود روی سایت اداره مهاجرت سوئد وجود دارد که می بابد شخص مورد نظر طبق آن عمل نماید. روند اجرای پروسه مهاجرت کاری در کشور سوئد به شرح زیر می باشد:

مرحله 1ارتباط با کارفرمای مورد نظر توسط اینترنت و یا آژانس های کاریابی در کشور سوئد
مرحله 2تکمیل اطلاعات مورد نیاز کار فرما و یا آژانس کاریابی
مرحله 3دریافت پیشنهاد شغلی
مرحله 4ارائه مدارک مورد نیاز به همراه پیشنهاد شغلی به اداره مهاجرت
مرحله 5بررسی درخواست توسط اداره مهاجرت
مرحله 6دریافت پاسخ نهایی یا درخواست مصاحبه در سفارت کشور سوئد در ایران

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل

شرایط رفتن به سوئد از طریق تحصیل بدین صورت می باشد که شما می بایست از یک موسسه یا دانشگاه در کشور سوئد پذیرش داشته باشید سپس می توانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایید. برای مهاجرت به کشور سوئد از طریق تحصیل شما می بایست چند نکته را در نظر داشته باشید.

نکات مهم در مسیر مهاجرت تحصیلی به سوئد
هزینه تحصیلسالانه  ۹ تا 27 هزار دلار
اقامت پس از تحصیل6 ماه
مدرک زبان لازمآیلتس 5.5 الی 7
بهترین دانشگاه هادانشگاه لوند، موسسه سلطنتی فناوری، دانشگاه فنی چالمرز، دانشگاه استکهلم، دانشگاه گوتنبرگ

بسیاری از دانشگاه های کشور سوئد برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی دوره های آمادگی زبان ارائه می کنند که البته این دوره ها نیز نیازمند ارائه نمره حداقل آیلتس است. (البته اگر متقاضی ثابت نماید که در دوره تحصیل قبلی خود دوره زبان انگلیسی را در میان دروس خود گذرانده است برخی از دانشگاه ها دیگر از متقاضی مدرک آیلتس طلب نمی کنند.)

برای ارائه درخواست اقامت دانشجویی دو روش آنلاین و غیر آنلاین وجود دارد:

روش غیرآنلاینباید فرم درخواست اولیه برای اجازه اقامت دانشجویی را تکمیل و به همراه مابقی مدارک به سفارت سوئد در کشور محل اقامتتان ارائه دهید. در صورت به همراه بردن خانواده ، مدارک هویتی آنها نیز برای ارائه به سفارت مورد نیاز است.
روش آنلاینموارد لازم در سایت رسمی مهاجرت به سوئد آپلود می شود و شما تنها برای مصاحبه و انگشت نگاری به سفارت مراجعه می نمایید.
  • مهاجرت به سوئد از طریق دوره زبان

    مهاجرت به سوئد از طریق دوره زبان هم برای زبان انگلیسی و هم زبان سوئدی امکان پذیر می باشد. دوره های زبان سوئدی به چندین صورت یعنی دوره های همزمان با تحصیل، دوره های موسسات خصوصی و دوره های ادغام فرهنگی همچنین دوره های حرفه ای برگزار می شوند. البته دوره های خاصی نیز برای کادر درمان برگزار می شود که طول آن ها 9 هفته است و 24.275 کرون هزینه به دنبال دارد. برای مهاجرت به سوئد از طریق دوره زبان نیاز است که شما در ابتدا از یک موسسه برگزار کننده دوره های زبان پذیرش بگیرید پس از آن باید اثبات نمایید که تمکن مالی لازم برای شهریه این دوره ها همچنین هزینه لازم برای زندگی در این کشور را خواهید داشت.

مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از راههای مهاجرت به سوئد سرمایه گذاری و خود اشتغالی در این کشور می باشد. کشور سوئد دارای اقتصادی قوی و رو به رشد است به همین دلیل سرمایه گذاری در سوئد روشی مطمئن برای کسب سود می باشد. نحوه سرمایه گذاری در سوئد به صورت ثبت شرکت، خرید ملک و کارآفرینی می باشد که در ادامه در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه شده است.

  • مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت

    از روش های مهاجرت سوئد، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که نیازمند حداقل سرمایه اولیه 100,000 کرون می باشد که می بایست در حساب شرکت باشد و هزینه های دو سال اقامت شخص به همراه خانواده نیز باید برآورد شود. اقامتی  که در این روش به متقاضی تعلق می گیرد اقامت تجاری با اجازه اقامت طولانی مدت می باشد که پس از 4 سال زندگی بدون وقفه در این کشور تبدیل به اقامت دائم خواهد شد. در این روش متقاضی می بایست یک شرکت را با ارزش حداقل صد هزار یورو در کشور سوئد خریداری یا ثبت نموده و از طریق این شرکت درخواست اقامت کاری و یا تجاری نماید. البته متقاضی می تواند 50 درصد از یک شرکت را نیز خریداری کند.

  • مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

    کشور سوئد دارای نرخ‌های بهره پایینی است که می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در پول تازه‌واردان عرصع سرمایه گذاری در املاک شود، به‌ویژه در مقایسه با هزینه‌های جابجایی و اجاره که باید برای اجاره دست دوم بپردازند. سوئد دارای گزینه هایی از کاندومینیوم ها، خانه های مستقل، خانه های پیوند دهنده و حتی مناطق روستایی است. میانگین قیمت خرید در سراسر سوئد تقریباً 53,500 کرون در هر متر 5 (5,200 دلار آمریکا) است. میانگین قیمت خرید خانه در گران ترین شهر سوئد، استکهلم، حدود 74,900 کرون در هر متر مربع (8,600,000) است. اگر برای خرید خانه در سوئد به وام مسکن نیاز دارید می بایست مدارک اشتغال و درآمد ثابت، سابقه اعتباری، اجازه اقامت و کارت شناسایی سوئدی، لازم می باشد. بانک ها در سوئد می توانند تا 75 درصد از ارزش ملک را به شما وام دهند.

    خوشبختانه، 30 درصد از آنچه که قرض می‌گیرید، مشمول کسر مالیات است. هیچ محدودیت قانونی برای خرید ملک در سوئد توسط خارجی ها وجود ندارد. هنگامی که هر دو طرف با فروش موافقت کردند، انتقال نسبتاً سریع و بدون دردسر انجام می شود. با این حال، مانند اجاره، فرآیند پیدا کردن خانه برای خرید می تواند بزرگترین چالش باشد. در صورت خرید ملک باید ودیعه پرداخت کنید. این سپرده معمولا بین 2 تا 10 درصد است. کل مراحل خرید ملک در سوئد حدود 14 روز طول می کشد.

    در صورتی که به دنبال مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک هستید باید بگوییم که این مسیر سرمایه گذاری هیچ گونه آثار اقامتی برای متقاضی به همراه نخواهد داشت.

  • مهاجرت به سوئد از طریق کارآفرینی

    مهاجرت به سوئد از طریق کارآفرینی یکی از مسیرهایی است که متقاضی می تواند علاوه بر مهاجرت به این کشور، بیزینس خود را راه اندازی نماید. هزینه لازم برای کارآفرینی در سوئد برای مهاجرت در حدود 200 هزار کرون می باشد و در صورتی که خواهان آوردن همراه هستید می بایست به ازای هر کدام از همراهان، مبلغی را ارائه نمایید. متقاضی می بایست حدود 100 هزار کرون برای همسرش و حدود 50 هزار کرون برای هر یک از فرزندانش سرمایه اولیه خود را افرایش دهد. دقت داشته باشید که مهمترین نکته در این روش مهاجرت به سوئد ارائه بیزینس پلن قوی می باشد.

مهاجرت به سوئد و اخذ تابعیت از طریق تولد

مهاجرت به سوئد از طریق تولد یکی دیگر از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. کشورهای جهان برای اخذ تابعیت خود طبق قانون خون و خاک عمل می کنند که کشور سوئد از گروه اعطای تابعیت از طریق خون می باشد و این بدین منظور است که متقاضیانی که حداقل یکی از والدین آن ها تابعیت سوئد را دارند، می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند پس آن دسته از افرادی که به دنبال مهاجرت به سوئد از طریق تولد هستند باید بدانند با تولد نوزاد در خاک سئد نه تنها برای آن ها بلکه برای خود نوزاد نیز آثار اقامتی به دنبال نخواهد داشت.

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

یکی دیگر از راه های مهاجرت به سوئد ازدواج است. شخص اصلی می بایست حتما اقامت موقت و یا دایم و یا پاسپورت کشور سوئد را داشته باشد تا بتواند برای الحاق خانواده خود در کشور سوئد اقدام نماید. در صورتی که شخص دارای هر نوع از اقامت در کشور سوئد باشد این نوع از اقامت به همسر وی نیز منتقل خواهد شد.
از جمله شرایط قانونی الحاق در مسیر مهاجرت از طریق ازدواج در سوئد می توان به سن قانونی طرفین، سلامت روانی، عدم جرم و سابقه کیفری منجر به حبس و در صورت داشتن ازدواج قبلی، ارائه طلاق نامه اشاره نمود. تمکن مالی شخص اصلی جهت تامین مخارج زندگی و امرار معاش و نیز ارائه خانه ایی برای سرپناه و تامین محل زندگی نیز جزو الزامات می باشد.

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئد از طریق پناهندگی یکی دیگر از مسیرهای مهاجرت و اقامت این کشور است که بسیار پرریسک و خطرناک است. برای پناهندگی در سوئد می بایست شخصا درخواست پناهندگی خود را به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایید. در صورتی که در کشور خودتان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اید و جانتان برای دلایلی همچون سیاسی، مذهبی و دینی، جنسیت و گرایش های جنسی، نژاد و ملیت همچنین گرایش و شرکت در گروه های خاص، در خطر است می توانید درخواست پناهندگی دهید. پس از ثبت درخواست، از متقاضی بیومتریک و اثر انگشت گرفته خواهد شد و در صورتی که متقاضی در بقیه کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی نداده باشد، درخواستش بررسی می شود.

مهاجرت به سوئد از طریق خویشاوندی

مهاجرت به سوئد از طریق خویشاوندی نیز امکان پذیر می باشد. خویشاوندان فردی که شهروند سوئدی، دارای اجازه اقامت دائم سوئد یا دارای مجوز اقامت موقت به عنوان پناهنده یا دارای وضعیت حمایت فرعی و در عین حال دارای چشم‌انداز موجهی برای دریافت اجازه اقامت برای مدت طولانی‌تر می باشد، می توانند برای ورود و  اخذ اقامت سوئد اقدام نمایند. شخص اصلی به عنوان اسپانسر می بایست بتواند از خود، سایر افراد ساکن در خانه و آن دسته از اعضای خانواده که برای اجازه اقامت درخواست می کنند، حمایت کند. از دیگر ویژگی های اسپانسر داشتن درآمد منظم و مرتبط با کار است که به وی امکان می دهد از خود، سایر افراد خانواده و اعضای خانواده که برای اجازه اقامت درخواست می کنند، حمایت کند.

میزان درآمد لازم برای برآورده کردن نیازهای نگهداری (در نظر گرفته می‌شود که قادر به حمایت از خود باشید) بستگی به تعداد اعضای خانواده و میزان هزینه‌های مسکن شما دارد. درآمد پس از کسر مالیات شما باید برای پوشش هزینه های واقعی مسکن و مقدار عادی مورد نیاز برای حمایت از افرادی که بخشی از خانواده شما خواهند بود، کافی باشد. این بدان معناست که پس از پرداخت هزینه های مسکن هر ماه، باید پول کافی برای پوشش هزینه های غذا، پوشاک، محصولات بهداشت شخصی، هزینه های تلفن، برق خانگی، بیمه و سایر هزینه های جزئی باقی بماند.

هنگامی که یکی از اعضای خانواده شما درخواست خود را ارسال کرد، یک شماره مرجع (شماره پرونده) به او داده می شود. می توانید از این شماره برای بررسی اینکه آیا درخواست توسط اداره مهاجرت سوئد ثبت شده است یا خیر و آیا تصمیمی اتخاذ شده است استفاده کنید.

شرایط مهاجرت سوئد از مسیر خویشاوندی
دارای تمکن مالی مناسب باشدمتقاضی مجرد: 5,158 کرونهمسر متقاضی: 8,520 کرون

کودکان 0 تا 6 سال: 2,756 کرون

کودکان 7 تا 10 سال: 3,308 کرون

کودکان 11 تا 14 سال: 3,860 کرون

کودکان بیش از 15 سال: 4,411 کرون

شرایط سنی مناسبباید حداقل 18 سال داشته باشد
داشتن مکانی مناسب برای زندگی داشتن  خانه ای با اندازه و استاندارد کافی برای زندگی
افرادی که می توانند از این مسیر استفاده کنندهمسر، شریک زندگی مشترک، شریک زندگی ثبت شده و فرزندان زیر 18 سال

مهاجرت به سوئد از طریق ویزای هنرمندان

یکی از راههای مهاجرت به سوئد، مهاجرت هنرمندان به این کشور می باشد. هنرمند به کسی اطلاق می شود که مولف آثار هنری باشد و آثار هنری به دست آن خلق شده باشد. از مهمترین شرایط مهاجرت به سوئد از طریق مسیر هنرمندان این است که متقاضی می بایست اثبات نماید که هنرمند است و هزینه های زندگی خود را از این مسیر تامین می کند همچنین می بایست اثبات کند که تمکن و سرمایه کافی برای راه اندازی شغل هنری خود را در سوئد دارد و می تواند با توانایی های هنری خود در این کشور به درآمد دست یابد. متقاضی در این روش مهاجرت به سوئد یعنی اخذ ویزای هنری سوئد نیازی به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی ندارد که این عامل باعث شده است این مسیر پرطرفدار ترین مسیر مهاجرت به کشور سوئد شود.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به سوئد

مسیرهای متفاوتی برای مهاجرت افراد زیر 18 سال به سوئد وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل در مدارس سوئد
  • مهاجرت به عنوان همراه

در صورتی که آشنایی به زبان سوئدی یا انگلیسی دارید و تمکن کافی برای تامین هزینه های مدرسه و زندگی در این کشور را داشته باشید، می توانید با اخذ پذیرش از یکی از مدارس این کشور برای کسب ویزای سوئد اقدام نمایید.

در صورتی که یکی از والدین شما توانسته اند اقامت قانونی این کشور را به دست آورند، می توانند شما را به عنوان همراه در پرونده خود قرار دهند پس شما به همراه آن ها می توانید وارد کشور سوئد شوید.

مهاجرت به سوئد از طریق تمکن مالی

مهاجرت به سوئد از طریق تمکن مالی که با نام خودحمایتی سوئد نیز شناخته می شود، امکان پذیر نمی باشد. تمکن مالی به مسیری گفته می شود که شخص نیازی به سرمایه گذاری در کشور سوئد نخواهد داشت و تنها با ارائه مدارکی دال بر ثروتمند بودن می تواند اقامت به دست آورد. اما باید بدانید که کشور سوئد اینگونه روش مهاجرتی ندارد و افرادی که خواهان مهاجرت از این طریق هستند می توانند برای مهاجرت به دیگر کشورهای اروپایی نظیر اتریش، ایتالیا، پرتغال، یونان، فرانسه، اسپانیا و سوئیس اقدام کنند.

بهترین روش مهاجرت به سوئد

بهترین روش مهاجرت به سوئد متناسب با شرایط شما دارد. در صورتی که سرمایه کافی را دارید، بهترین روش مهاجرت به سوئد برای شما قطعا سرمایه گذاری خواهد بود. در صورتی که سنی بین 18 تا 28 سال و آشنایی با زبان انگلیسی یا سوئدی به همراه رزومه تحصیلی مناسب دارید، بهترین روش مهاجرت به سوئد برای شما تحصیلی خواهد بود و در حالتی که دارای تخصص و سن شما بین 22 الی 40 سال است، مسیر کاری برای شما بهترین روش مهاجرت به سوئد خواهد بود. البته در صورتی که تخصص شما در زمینه هنری است و در ایران از این مسیر هزینه های زندگی شما تامین می شود، ویزای هنری برترین مسیر مهاجرتی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد

ارائه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد از مهمترین گام های مهاجرت به این کشور می باشد. هر کدام از راههای مهاجرت به سوئد مدارک و شرایط خاص خود را دارند که در زیر مدارک هز کدام از این مسیرها آورده شده است.

  • مدارک مورد نیاز مسیر کاری

    • گذر نامه معتبر
    • پیشنهاد شغلی معتبر که شرایط استخدامی ارائه شده در آن بر طبق چهار چوب مقررات اداره کار سوئد باشد
    • حقوق و دست مزد مطابق قرارداد های اداره کار
    • توانایی پرداخت حداقل 13,000 کرون در ماه توسط متقاضی بابت هزینه های زندگی
    • پوشش بیمه متقاضی توسط کارفرما
    • مدارکی که نشان دهد متقاضی در شغل مورد نظر دارای تجربه کاری و همچنین تحصیلات آکادمیک است
  • مدارک مورد نیاز مسیر تحصیلی

    • داشتن گذر نامه معتبر
    • پذیرفته شدن در یک رشته و مقطع در یک مدرسه یا کالج یا دانشگاه معتبر در سوئد
    • ارائه اسناد مالی برای اثبات توانایی در پرداخت شهریه و هزینه های زندگی در کشور سوئد
    • اگر تحصیل شما در مقطع قبلی به زبان انگلیسی نبوده باشد می باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های سوئد مدرک زبان ارائه نمایید
    • داشتن بیمه نامه معتبر
  • مدارک مورد نیاز مسیر سرمایه گذاری

    • پاسپورت معتبر
    • پرینت حساب بانکی برای تایید موجودی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده در دو سال اول
    • اسناد رسمی شرکت مورد نظر در کشور سوئد که نشان دهنده ارزش سهام شما در آن شرکت باشد(تنها مسیر ثبت شرکت)
    • مدارکی دال بر تجربه کافی و رزومه قوی در زمینه مرتبط با شرح فعالیت
    • ارائه بیزینس پلن(تنها برای مسیر نوآفرینی)
    • ارائه مدرک زبان

مزایا و معایب مهاجرت به سوئد

در هنگام تصمیم به مهاجرت می بایست به تمامی مزایا و معایب مهاجرت به سوئد توجه داشته باشید تا بدون هیچگونه پشیمانی از مهاجرت به سوئد در این کشور زندگی نمایید. در ادامه به برخی از مزایا و معایب مهاجرت به سوئد اشاره شده است.

  • مزایای مهاجرت به سوئد

    • خدمات درمانی و بهداشتی با کیفیت
    • دارا بودن دانشگاه های معتبر
    • تعطیلات بسیار
    • داشتن اینترنت پرسرعت
    • داشتن امنیت بالا
  • معایب مهاجرت به سوئد

    • آب و هوای سرد
    • سخت بودن زبان سوئدی
    • مالیات بالا
    • رفتار سرد شهروندان سوئدی
    • کمبود منزل در دسترس برای اجاره

هزینه روش های مهاجرت به سوئد

از اساسی ترین سوالاتی که در هنگام  مهاجرت به سوئد با آن مواجه می شویم، برای مهاجرت به سوئد چقدر پول لازم است، می باشد. در پاسخ به این سوال باید گفت که، کشور سوئد برای مهاجرت مسیرهای متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار داده است و به طبع هزینه هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد.

برای مهاجرت تحصیلی می بایست هزینه های شهریه دانشگاه، تمکن مالی و هزینه های اخذ ویزای تحصیلی را در نظر داشته باشید. هزینه رفتن به سوئد از طریق کاری شامل هزینه های اخذ ویزای کاری و میزان تمکن مالی می باشد. در روش مهاجرت به سوئد از طریق سرمایه گذاری نیز می بایست به هزینه های لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری و هزینه لازم جهت سرمایه گذاری توجه داشته باشید.

در تمامی روش های مهاجرت به سوئد در صورتی که متقاضی همراه داشته باشد، هزینه هایی نیز می بایست جهت داشتن همراه پرداخت نماید. در جدول زیر به متوسط هزینه مهاجرت به سوئد اشاره شده است.

مسیر مهاجرتجزئیاتمبلغ
تحصیلهزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد12 هزار الی 18 هزار یورو
میزان تمکن مالیحدود 12 هزار یورو
هزینه ویزای تحصیلی1,000 کرون
کارمیزان تمکن مالی13 هزار کرون
هزینه ویزای کاری2 هزار کرون
سرمایه گذاریهزینه ویزای سرمایه گذاری2 هزار کرون
حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری100 هزار کرون
استارت آپمیزان تمکن مالی200 هزار کرون
ثبت شرکتحداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت50 هزار کرون
میزان تمکن مالی200 هزار کرون
اقدام از طریق خرید بخشی از یک شرکت فعال50 هزار کرون
ازدواج هزینه ویزای ازدواج 2 هزار کرون
ویزای همراههمسر و فرزندان بالای 18 سال60 کرون
فرزندان زیر 1835 کرون

دلایل مهاجرت به سوئد

دلایل مهاجرت به سوئد بسیار زیاد می باشند. جدا از مناظر منظره افسانه ای مناظر برفی سوئد، بنادر خیره کننده، شهرهای درجه یک جهانی و شفق شمالی، یکی از لذت های زندگی در سوئد، تمایز آن برای استاندارد بالای زندگی است. از دیگر دلایل مهاجرت به سوئد، شهرت شایسته سوئد به دلیل نظم اسکاندیناوی، شهرهای تمیز، حمل و نقل انبوه عالی، مراقبت های اجتماعی در سطح جهانی، اقتصاد پر رونق، و استانداردهای زندگی مداوم بالاست. در سوئد آموزش تقریبا رایگان است. کار در سوئد به شما این امکان را می دهد که از تعطیلات آنها در طول سال استفاده کنید. در سال اول استخدام، معمولاً افراد حداقل پنج مرخصی با حقوق می گیرند. نه تنها این، بلکه با پیشرفت در رتبه ها و تبدیل شدن به یک کارمند ارشد، فرصت هایی برای به دست آوردن زمان بیشتری برای تعطیلات وجود دارد. سوئد یکی از سریع ترین اتصالات اینترنتی در جهان را دارد. فرصت های گسترده مراقبت های بهداشتی در سوئد وجود دارد. یکی دیگر از مزایای عمده و دلایل مهاجرت به سوئد برای شروع یک زندگی و حرفه جدید، فرصت کسب سود از یکی از عادلانه ترین جوامع جهان است. علاوه بر این، سوئد دارای قوانین قوی ضد تبعیض است که هرگونه جانبداری بر اساس مذهب، قومیت، جنسیت، گرایش جنسی، سن یا ظرفیت عملکردی را ممنوع می کند.

مشاور و وکیل مهاجرت به سوئد

بدون شک استفاده از اطلاعات یک مشاور و وکیل مهاجرت به سوئد بسیار حائز اهمیت می باشد. یک یک وکیل یا مشاور مهاجرتی با تجربه ای که دارد می تواند تشخیص دهد که در ابتدای امر مهاجرت برای شما مناسب است یا خیر و پس از آن می تواند متوجه شود که شما شرایط مهاجرت سوئد را دارید و آیا سوئد بهترین مقصد مهاجرتی برای شما است یا خیر و در یک کلام در نهایت می تواند بهترین مسیر مهاجرت به کشور سوئد برای شما را مشخص نماید.

پس از تعیین بهترین مسیر می تواند در آن مسیر بسیار به شما کمک کند. یک مشاور و وکیل مهاجرت به سوئد می داند که کدام دانشگاه، رشته و شهر این کشور برای مهاجرت تحصیلی بهتر است. یک مشاور و وکیل مهاجرت به سوئد می داند که کدام رشته و تخصص برای بازار کار سوئد مناسب تر است و در نهایت یک مشاور و وکیل مهاجرت به سوئد می داند که کدام پروژه ها برای سرمایه گذاری در سوئد سود مناسب به همراه ضرر کم به دنبال دارد.

پس از مشخص شدن تمامی این اطلاعات شما می بایست برای ویزا اقدام نمایید که باز هم یک مشاور و وکیل مهاجرت به سوئد می داند متناسب با تخصص خود چگونه مدارک را گردآوری و ارائه نماید تا شانس شما برای اخذ ویزی سوئد در بیشترین حالت ممکن باشد.

دسته بندی شده در: