یکی از مدارک لازم ویزای کار آمریکا، پیشنهاد شغلی است. تا زمانی که کارفرمایی مایل به ارائه پیشنهاد شغلی در ایالات متحده به عنوان یک خارجی نباشد، نمی توانید برای ویزای کار اقدام کنید. در ایالات متحده آمریکا فقط 1 شرکت آمریکایی، افراد بین المللی را استخدام می کنند و برای ویزای کار از آنها حمایت می کنند. انواعی از جمله گرین کارت ها برای اقامت دائم، ویزا های کاری موقت، ویزاهای کاری فصلی و ویزاهای کارگری و … برای مهاجرت های کاری به آمریکا وجود دارد. برخی از ویزا های کاری در آمریکا مهاجرتی هستند و برخی غیر مهاجرتی می باشند. باید این نکته را بدانید که داشتن ویزای آمریکا، ورود به ایالات متحده را تضمین نمی کند.

با توجه به لغو قانون منع ورود ایرانیان، توسط رئیس جمهور جدید آمریکا، در حال حاضر امکان اقدام برای انواع ویزای آمریکا وجود دارد.

جدول محتوا

شرایط اخذ ویزای کار آمریکا برای ایرانیان

آیا شما یک تبعه خارجی علاقه مند به کار در ایالات متحده هستید؟ در این صورت، به ویزای کار احتیاج دارید تا به صورت قانونی در ایالات متحده آمریکا استخدام شوید و مشغول به کار شوید. چندین نوع ویزای کار برای اتباع خارجه وجود دارد که قصد مهاجرت از طریق کار و کار در آمریکا را دارند. انواعی از جمله گرین کارت ها برای اقامت دائم، ویزا های کاری موقت، ویزاهای کاری فصلی و ویزاهای کارگری و … برای مهاجرت های کاری به آمریکا وجود دارد. برخی از ویزا های کاری در آمریکا مهاجرتی هستند و برخی غیر مهاجرتی می باشند. نحوه استفاده این نوع از ویزا ها، بسته به نوع ارتباط شما با کارفرما، ممکن است متفاوت باشد. به همین جهت است که ویزای کار آمریکا انواع بسیار متنوعی دارد.

اما ویزای کار در ایالات متحده چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ ویزا سندی است که مجوز سفر و ورود به یک کشور خاص را فراهم می کند. قبل از بازدید از ایالات متحده، کار یا مهاجرت به این کشور، عموماً یک شهروند خارجی ابتدا باید ویزای ایالات متحده را بدست آورد. ویزای کار آمریکا تعیین می کند که شخص با چه شرایطی باید در این کشور مشغول به کار شود.

داشتن ویزای آمریکا، ورود به ایالات متحده را تضمین نمی کند. با این وجود، این امر نشان می دهد که یک افسر کنسولی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده تعیین کننده است که واجد شرایط دریافت ویزای کار در آمریکا هستید یا خیر. ویزا از سفارت ایالات متحده یا کنسولگری نزدیک به محل اقامت شما در خارج از کشور دریافت می شود. از آنجا که کشور آمریکا در ایران سفارتی ندارد، باید از کشور های اطراف استفاده کنید. از این رو، شرایط اعطای ویزای کار آمریکا به اتباع ایرانی کاملا به رفتار سفارت و کنسولگری کشور واقع شده بستگی دارد.

در ادامه این مقاله، به بررسی انواع ویزای کاری آمریکا خواهیم پرداخت. در این بین، مدارک لازم ویزای کار آمریکا از اصلی ترین مباحثی است که در این مقاله بدان پرداخته شده است.

یست مدارک لازم برای ویزای آمریکا

مدارک لازم ویزای کار آمریکا برای دریافت ویزای کاری، از جمله مواردی است که باید مورد تحلیل و تفسیر قرار گیرد. این مقوله بسیار مهم می باشد. چرا که در صورت نقص یکی از این مدارک، پروسه اقامتی شما به مشکل بر میخورد.

گذرنامه معتبر

باید برای کل مدت اقامت خود در ایالات متحده و شش ماه بعد از بازگشت معتبر باشد

عکس متقاضی

باید هنگام پر کردن فرم درخواست، آنلاین بارگذاری کند.

شماره رسید

برای یافتن این مورد می توانید به فرم I-129 (دادخواست تأیید شده خود توسط کارفرما برای کارگر غیر مهاجر) مراجعه نمایید.

کد تأیید فرم DS-160

یک کد تأیید که درخواست ویزای غیر مهاجرت خود را تکمیل کرده اید (فرم DS-160)

رسید پرداخت وجه

ثابت می کند هزینه درخواست را پرداخت کرده اید.

اثبات اینکه بعد از پایان کار در ایالات متحده به کشور خود باز خواهید گشت

این امر در مورد انواع ویزاهای کاری صدق می کند؛ به استثنای ویزای H-1B و L. نمونه هایی از نحوه اثبات بازگشت شما از ایالات متحده شامل موارد زیر است:

ارائه وضعیت اقتصادی خود

روابط خانوادگی شما

هر برنامه بلند مدت شما که ممکن است داشته باشید مثل برنامه های کاری.

اقامت گاهی که قصد بازگشت به آن را دارید

اقامتگاه شما در کشور متبوع خود

فرم I-129S در صورت نیاز

برای افرادی که متقاضی ویزای L هستند، لازم است که فرم I-129S را پر کنید. هنگام مصاحبه برای ویزا، باید این فرم را با خود بیاورید.

علاوه بر این مدارک لازم ویزای کار آمریکا، که برای کلیه کسانی که می خواهند ویزای کار در ایالات متحده دریافت کنند صدق می کند، ممکن است اسناد دیگری نیز وجود داشته باشد که شما باید آماده کنید.

قوانین کار در آمریکا

قرارداد هایی که بین کارمندان و کارفرمایان ایجاد می شود، معمولا یک رابطه مستقیم در اشتغال زایی ایجاد می کنند. اما شاید این همه ماجرا نباشد. از آنجا که افراد کارمند در مقابل شرکتهای ثروتمند و بزرگ، فاقد قدرت توافق بر سر مفاد قرارداد هستند، قانون کار آمریکا، حقوقی را ایجاد می کند که نتایج سلیقه ای کارفرمایان را تا حدی کنترل می کند. از نظر تاریخی، این قانون به طور صحیح حقوق مالکیت و آزادی قرارداد را از هر لحاظ اعمال می كرد. صرف نظر از این موضوعات که آیا این قانون ناكارآمد، استثمارگر و ناعادلانه بوده است یا نه. در اوایل قرن بیستم، با توجه به اینکه مردم بیشتری طرفدار معرفی حقوق اقتصادی و اجتماعی دموکراتیک تعیین شده بر حقوق مالکیت و قراردادها بودند، دولت های ایالتی و فدرال اصلاح قانون را آغاز کردند.

اما به طور عملی، در حال حاضر با توجه به اصلاح های به عمل آمده، در حال حاضر قوانین کاری آمریکا، در حدی استاندارد قرار دارد. حداقل دستمزد (ملی) برای کلیه کارمندان غیر معاف 7.25 دلار در ساعت تعیین شده است. در تاریخ 1 ژانویه سال 2018 حداقل دستمزد پیمانکاران فدرال که در قراردادهای تحت پوشش قانون مشغول به کار هستند یا در ارتباط با قراردادهای با سمت های اجرایی هستند، 35/10 دلار در ساعت خواهد بود. ایالت ها آزاد هستند که دستمزد کارگران را بالاتر تصویب کنند. اکثر ایالت های ایالات متحده حداقل نرخ دستمزد را بالاتر از استاندارد فدرال در نظر می گیرند. برخی از کارفرمایان برای کارمندانی که در مناطق شهری آن ها (خارج از شهر خود) کار می کنند، حداقل دستمزد را بالاتر تعیین می کنند. به عنوان مثال، در سانفرانسیسکو، حداقل دستمزد 15 دلار در هر ساعت از ژوئیه 2018 است. متقاضیان مهاجرت موارد و مدارک لازم ویزای کار آمریکا را در این زمینه های مذکور نیز می توانند تحلیل کنند.

قانون کار در آمریکا حداکثر ساعت کاری را تعیین نمی کند. با این حال، بسیاری از اساسنامه های ایالتی، دوره های استراحت روزانه و همچنین یک دوره استراحت یک روزه را در هر هفته تعیین می کنند. به طور کلی کارمندانی که بیش از چهار ساعت در طول روز کار می کنند حداقل 10 دقیقه استراحت برای هر ساعت کار در نظر گرفته شده است. همچنین، بسیاری از ایالت ها بعد از کار کارکنان تعداد مشخصی از ساعت در روز (حداقل آستانه ساعت کار به طور کلی از پنج تا هشت) نیاز به یک وعده غذایی رایگان در مدت حداقل 30 دقیقه دارند. علاوه بر این، چندین ایالت دستور داده اند که کارمندان حداقل در یک دوره هفت روزه یک روز مرخصی دریافت کنند. به طور کلی، زمان کار کارگران در طول هفته، از جمله برگهای مرخصی، استراحت، تعطیلات و زمان تعطیلات، بیش از آستانه کاری 40 ساعته در هفته محاسبه نمی شود. پس، حداکثر زمان کار در آمریکا با احتساب همه این موارد، تا 40 ساعت در هفته محاسبه می شود.

وضعیت بازار کار در آمریکا

از اصلی ترین مواردی که باید در خصوص مهاجرت و تحلیل مدارک لازم ویزای کار آمریکا در نظر گرفت، میزان نرخ بیکاری در کشور آمریکا می باشد. موسسه ملک پور در این بخش، می تواند برای شما وضعیت بازار کار در آمریکا را تحلیل کند.

نرخ بیکاری ایالات متحده آمریکا در آوریل 2020 به 14.4 درصد رسید. در حالی که بالاترین نرخ در تاریخ کشور آمریکا و در مقایسه با بازار های قبلی، 16 درصد است. زیرا بحران بیماری Covid-19 میلیون ها نفر را از کار خارج کرد. تعداد افراد بیکار در کشور آمریکا از 15.9 میلیون نفر به 23.1 میلیون نفر افزایش یافت. نرخ مشارکت نیروی کار با 2.5 درصد کاهش در طی یک ماه به 60.2 درصد رسید که پایین ترین نرخ از ژانویه 1973 است.

دعوت نامه کاری امریکا

 یکی از مدارک لازم ویزای کار آمریکا، پیشنهاد شغلی است. اما چرا شما برای شغل خود به چنین پیشنهاد شغلی خاصی احتیاج دارید؟

چون به ویزای کار احتیاج دارید! و برای گرفتن ویزای کار آمریکایی، ابتدا باید شغل خود را در شرکتی پیدا کنید که از شما حمایت کند. تا زمانی که کارفرمایی مایل به ارائه پیشنهاد شغلی در ایالات متحده به عنوان یک خارجی نباشد، نمی توانید برای ویزای کار اقدام کنید. متأسفانه، پیدا کردن شغل زمانی که هنوز هیچ حق کار در ایالات متحده را ندارید یک چالش بزرگ است. برای اطلاعات شما، از هر 16 شرکت در ایالات متحده آمریکا فقط 1 شرکت آمریکایی، افراد بین المللی را استخدام می کنند و برای ویزای کار از آنها حمایت می کنند. البته در خصوص این مسائل، کاملا موارد استثنا وجود دارد. با این توصیف که بسیاری از شرکت های کاریابی در آمریکا، با تظاهر به این امر که دریافت پیشنهاد شغلی از شرکت های آمریکایی بسیار سخت است، اینگونه تبلیغ می کنند که دریافت پیشنهاد های شغلی مذکور از طریق شرکت های کاریابی خود، آسان تر می باشد. به بیان دیگر برای کاریابی در آمریکا به بازارگرمی مشغول هستند. اما در اینجا 6 روش برتر برای پیدا کردن یک اسپانسر ویزای H1B یا پیشنهاد شغلی برای سال 2023 آورده شده است تا بتوانید پیشنهاد شغلی خود را پیدا کنید.

به دنبال شغل در بانک اطلاعات حامیان H1B Visa باشید.

شغل خود را جست و جو کنید.

یک دوره کارآموزی پیدا کنید.

به دنبال شرکت های مشاوره محلی باشید.

به دنبال شرکت های مشاوره جهانی باشید.

در دانشگاه ایالات متحده به دنبال شغل باشید و شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

موسسه ملک پور به کمک افرادی در آمریکا به جست و جوی کار برای متقاضی گشته و پس از یافتن، کار موردنظر را جهت تایید به وزارت کار این کشور ارائه نموده و جهت تایید می بایست اثبات نماید برای این کار نیاز به ورود فردی از خارج از آمریکا می باشد. پس از تایید از طرف وزات کار، درخواست به اداره مهاجرت آمریکا ارسال می گردد و در صورت تایید این سازمان، اجازه ی ورود فرد صادر می گردد. در این حالت فرد از شانس بالایی برای اخذ ویزای کار آمریکا برخوردار می باشد. در صورت اخذ این نوع ویزا، فرد در همان ابتدا گرین کارت آمریکا را نیز دریافت می نماید. طول پروسه انجام این روش 1 الی 2 سال می باشد. همچنین درآمد ماهانه افراد در آمریکا در این روش بین 1,500 تا 2,000 دلار خواهد بود.

انواع ویزای کاری آمریکا

کشور آمریکا، یکی از کشور هایی است که در تنوع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی خود، بسیار زیاد و متنوع است. از این رو، شناخت هر کدام از این نوع از ویزا ها، به متقاضی کمک بسیار مهمی را می کند. چرا که شخص اگر یک ویزای اشتباه را انتخاب کند، ممکن است آثار و پیامد های نامطلوبی را برای خود به جان بخرد. این مقاله در خصوص مدارک لازم ویزای کار آمریکا نگارش و تهیه شده است و هر گونه رو نوشت و کپی از آن غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. از این رو برای اینکه بتوانیم مدارک لازم ویزای کار آمریکا را بهتر بررسی و تحلیل کنیم، در ابتدا باید این موضوع را در نظر بگیریم که کدام نوع از ویزا را باید انتخاب کنیم. موسسه ملک پور در این راستا، انواع ویزای کاری آمریکا را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

نوع ویزاتوضیحات کلی در خصوص این نوع از ویزا
EB3متقاضیانی که تحصیلات بالایی دارند.متقاضیان اسکیل ورکر و نیروی متخصص ولی بدون تحصیلات آکادمیک

متقاضیان مشاغل غیر تخصصی و سطح پایین نظیر باغبانی بدون نیاز به داشتن مدرک زبان، تحصیلات و سرمایه که می توانند همراه با خانواده گرین کارت دریافت نمایند.

افراد برای این مسیر روی یک ویزای کاری اقدام می کنند. متقاضیان با مهاجرت از طریق این مسیر 2 تا 3 هزار دلار ماهیانه حقوق دریافت خواهند کرد. از مزایای این مسیر می توان به پروسه سریعتر (یک سال یا یک سال و نیم) و بالا بودن شانس ویزا به دلیل تایید دو اداره اقامت و کار، اشاره نمود.

H-1B: شخص در حرفه تخصصیبرای کار در یک حرفه خاص این نوع ویزا در نظر گرفته شده است. در این حالت به مدرک تحصیلات عالی یا معادل آن نیاز دارید. شامل مدل های رایج از شایستگی و توانایی برجسته و تحقیق و توسعه دولت به دولت یا پروژه های تولید مشترک که توسط وزارت دفاع اداره می شود.
H-1B1: توافق نامه تجاری حرفه ای آزاد
(مخصوص شیلی و سنگاپور)
برای کار در یک حرفه خاص این نوع ویزا در نظر گرفته شده است. به مدرک تحصیلی بعد از دبیرستان حداقل چهار سال تحصیل در رشته تخصصی نیاز دارد. (توجه: این ویزا مبتنی بر دادخواست نیست. برای مراحل درخواست، لطفاً به وب سایت سفارت آمریكا در شیلی یا سفارت آمریكا در سنگاپور مراجعه كنید.)
H-2A: کارگران موقت کشاورزیبرای کارهای کشاورزی موقت یا فصلی در آمریکا، این نوع ویزا در نظر گرفته شده است. محدود به شهروندان یا اتباع کشورهای تعیین شده می باشد، با استثنائات محدود، در صورت تعیین مقامات با توجه به منفعت ایالات متحده.
H-2B: کارگران موقت غیر کشاورزیبرای کارهای غیر کشاورزی موقت یا فصلی در آمریکا، این نوع ویزا در نظر گرفته شده است. محدود به شهروندان یا اتباع کشورهای تعیین شده می باشد، با استثنائات محدود، در صورت تعیین مقامات با توجه به منفعت ایالات متحده.
H-3: کار آموز یا متقاضی آموزش های ویژهبرای دریافت آموزش، غیر از فارغ التحصیل پزشکی یا دانشگاهی، که در کشور مبداء کارآموز وجود ندارد یا برنامه های آموزشی عملی برای آموزش کودکانی که دارای معلولیت ذهنی، جسمی یا عاطفی هستند، وجود ندارد.
L: انتقال داخل سازمانی از کشوری دیگر به آمریکاکار در شعبه، ​​شرکتهای وابسته یا شرکتهای فرعی کارفرمای فعلی با ظرفیت مدیریتی یا اجرایی یا در موقعیتی که نیاز به دانش تخصصی دارد. شخص باید در مدت سه سال گذشته توسط همان کارفرما در خارج از کشور به طور مداوم به کار گرفته شود.
O: فردی با توانایی یا دستاورد فوق العادهبرای افرادی که توانایی فوق العاده ای دارند و یا در زمینه های علمی، هنری، آموزشی، شغلی، دو و میدانی و یا دستاوردهای فوق العاده شناخته شده در زمینه های تصویربرداری و تلویزیون، که توسط تحسین های پایدار ملی یا بین المللی نشان داده شده است، می توانند در زمینه تخصصی خود فعالیت کنند. شامل افرادی است که برای پشتیبانی از فرد مورد نظر، خدمات اساسی ارائه می دهند.
P-1: ورزشکار انفرادی یا تیمی یا عضو یک گروه سرگرمیبرای حضور در یک مسابقات ورزشی خاص به عنوان یک ورزشکار یا به عنوان عضوی از یک گروه سرگرمی. نیاز به یک سطح شناخته شده بین المللی از عملکرد پایدار دارد. شامل افرادی است که برای پشتیبانی از فرد مورد نظر، خدمات اساسی ارائه می دهند.
P-2: هنرمند و یا گروه های سرگرمیبرای عملکرد تحت برنامه و تبادل متقابل بین یک سازمان در ایالات متحده و یک سازمان در کشور دیگر. شامل افرادی است که برای پشتیبانی از فرد مورد نظر، خدمات اساسی ارائه می دهند.
P-3: هنرمند و یا گروه های سرگرمیبرای اجرا، تدریس یا مربی بودن تحت برنامه ای که از نظر فرهنگی بی نظیر است یا یک اجرای سنتی یا نمایش سنتی قومی، فرهنگی، موسیقی، تئاتر یا هنری است. شامل افرادی است که برای پشتیبانی از فرد مورد نظر، خدمات اساسی ارائه می دهند.
Q-1: شرکت کننده در یک برنامه بین المللی به جهت تبادل فرهنگیبرای آموزش عملی و اشتغال و برای به اشتراک گذاشتن تاریخ، فرهنگ و سنت های کشور خود از طریق شرکت در یک برنامه تبادل فرهنگی بین المللی.

هزینه های ویزای کار آمریکا

برای درخواست و ارائه مدارک لازم ویزای کار آمریکا، عموما هزینه هایی لازم است. از این رو سفارت یا کنسولگری کشور آمریکا، هزینه هایی را برای انجام انواع ویزا ها در نظر گرفته است. به طور کلی هر شخصی که قصد مهاجرت به هر کشوری را دارد، باید یک سری از هزینه ها را در نظر گیرد. عموما این موضوع با داشتن تمکن مالی و بودجه کافی انجام شدنی است. به این صورت که حتی اگر شما پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای معتبر داشته باشید، باید هزینه های زندگی و هزینه های جاری را در طول پروسه برای خود داشته باشید. پس در هر صورت، برای مهاجرت کاری به هر کشوری از جمله آمریکا، باید هزینه های مربوط به خود را تهیه کرده باشید و بدون هزینه و بودجه کافی نمی توان مهاجرت کرد. موسسه ملک پور از این رو، به شما عزیزان توصیه و پیشنهاد می کند که در خصوص مهاجرت به هر نوعی، هزینه های خود را مدیریت کنید. در جدول زیر موسسه ملک پور، قسمتی از هزینه های پیش بینی شده را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

نوع ویزاهزینه پروسه ویزا به دلار آمریکا
مبتنی بر درخواست190
غیر مبتنی بر درخواست160
معامله گر / سرمایه گذار یا متخصص حرفه ای استرالیا205
همسر / نامزد یک شهروند آمریکایی265

مزایا و معایب ویزای کار آمریکا

ویزای کاری آمریکا مزایایی دارد که در اینجا به آن می‌پردازیم:

  • فرصت کار در ایالات متحده

    ویزای کار به افراد این امکان را می دهد که برای مدت مشخصی به طور قانونی در ایالات متحده زندگی و کار کنند. این فرصتی را برای به دست آوردن تجربه ارزشمند، یادگیری در مورد فرهنگ و زبان و به طور بالقوه دریافت حقوق بالاتر فراهم می کند.

  • امکان آوردن افراد تحت تکفل

    دارندگان ویزای کار معمولاً مجازند همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود را با خود به ایالات متحده بیاورند. این افراد تحت تکفل نیز ممکن است واجد شرایط حضور در مدرسه در ایالات متحده باشند.

  • مسیر اقامت دائم

    بسیاری از ویزاهای کاری راهی برای اقامت دائم در ایالات متحده ارائه می دهند. این می تواند ثبات طولانی مدت و توانایی ساختن زندگی در ایالات متحده را فراهم کند.

  • فرصت هایی برای توسعه حرفه ای

    کار در ایالات متحده می تواند فرصت هایی را برای توسعه حرفه ای، ایجاد شبکه و کسب مهارت های ارزشمند فراهم کند که می تواند در فرصت های شغلی آینده مورد استفاده قرار گیرد.

حالا بهتر است نگاهی بندازیم به معایب ویزای کار آمریکا:

  • مدت زمان محدود

    اکثر ویزاهای کاری برای یک دوره محدود، معمولاً یک تا شش سال معتبر هستند. این بدان معناست که افراد در صورت تمایل به ادامه کار در ایالات متحده باید مجدداً برای ویزای جدید درخواست دهند یا راه دیگری برای ماندن در ایالات متحده بیابند.

  • وابستگان نمی توانند کار کنند

    در حالی که افراد تحت تکفل ممکن است اجازه داشته باشند با دارنده ویزا در ایالات متحده زندگی کنند، معمولاً اجازه کار ندارند. این می تواند برای خانواده ها بار مالی داشته باشد.

  • مشکلات در اخذ ویزا

    اخذ ویزای کاری می تواند فرآیندی طولانی و دشوار باشد. این فرآیند شامل مدارک قابل توجهی، هزینه ها، و ممکن است نیاز به مصاحبه داشته باشد. علاوه بر این، اغلب محدودیت هایی در تعداد ویزاهای صادر شده در هر سال وجود دارد که می تواند دریافت ویزا را چالش برانگیزتر کند.

  • وابستگی کارفرما

    اکثر ویزاهای کاری نیاز به حمایت مالی از سوی کارفرما دارند. این بدان معناست که افراد برای توانایی ماندن در ایالات متحده به کارفرمای خود وابسته هستند. اگر فردی شغل خود را از دست بدهد، ممکن است مجبور شود کشور را ترک کند.

شرایط پیدا کردن کار و موسسات کاریابی در آمریکا

شرایط برای یافتن کار در آمریکا بسته به صنعت، موقعیت مکانی و سطح تجربه شما می تواند متفاوت باشد. با این حال، برخی از نکات کلی برای یافتن کار عبارتند از:

  • ایجاد یک رزومه و نامه پوششی قوی

    مطمئن شوید که رزومه و نامه پوششی شما مهارت ها و تجربیات شما را به صورت واضح و مختصر به نمایش می گذارد.

  • شبکه

    با افرادی که می‌شناسید در صنعت شما کار می‌کنند یا ممکن است از فرصت‌های شغلی اطلاع داشته باشند، تماس بگیرید. در رویدادهای صنعت شرکت کنید و به سازمان های حرفه ای بپیوندید تا شبکه خود را گسترش دهید.

  • از موتورهای جستجوی کار استفاده کنید

    از وبسایت های کاریابی محبوب در ایالات متحده مانند Indeed، LinkedIn، Monster و Glassdoor  می توانید فرصت های شغلی مناسب را بیابید.

  • درخواست مستقیم برای شرکت ها

    از وب سایت های شرکت های معتبر بازدید کنید و مستقیماً برای فرصت های شغلی درخواست دهید. بسیاری از شرکت ها نیز فرصت های شغلی را در صفحات رسانه های اجتماعی خود ارسال می کنند.

  • استفاده از آژانس های کاریابی را در نظر بگیرید

    آژانس های کاریابی می توانند به شما کمک کنند تا با فرصت های شغلی مطابق با مهارت ها و تجربه شما ارتباط برقرار کنید. برخی از آژانس های کاریابی محبوب در ایالات متحده عبارتند از  Robert Half، Adecco  و  Kelly Services

    هنگام استفاده از آژانس های کاریابی، مطمئن شوید که شهرت آنها را بررسی کرده و هزینه هایی را که ممکن است دریافت کنند بررسی کنید. برخی از آژانس ها برای خدمات خود از جویندگان کار هزینه دریافت می کنند، در حالی که برخی دیگر توسط کارفرما پرداخت می شود.

لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا

افرادی که قصد دارند از طریق کار در آمریکا اقدام کنند، یا برای ادامه تحصیل در آمریکا مهاجرت کنند بایستی از شغل هایی که پرتقاضا می باشد و آمریکا نیاز دارد آگاهی یابند. بیشتر شغل های مربوط به مراقبت های بهداشتی و فناوری اطلاعات در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا تعریف می گردد. کسانی که با فراهم آوردن شرایط اخذ ویزای کار آمریکا قصد مهاجرت به این کشور را دارند می توانند در برخی از مشاغل که در جدول ذیل آورده شده است، با توجه به مشاغل مورد نیاز آمریکا، اطلاعات کافی را در این زمینه بدست آورند. از این رو، در جهت اقدام و تهیه مدارک لازم ویزای کار آمریکا این اطلاعات، برای متقاضیان بسیار مهم می باشد. موسسه ملک پور طی تحلیل ها و تفسیر های پیامد های آینده البته به جز شرایط کنونی (بیماری Covid-19) پیش بینی رشد این مشاغل را تا 4 سال آینده در نظر گرفته است. جدول زیر حاوی اطلاعات مهمی است. بدان توجه کنید.

شغلمیزان درآمدرشد پیش بینی شده برای استخدام تا سال 2024
پرستار خانگی22,60038 درصد
فیزیوتراپی84,02035 درصد
پرستار68,45016 درصد
مهندس نرم افزار98,27019 درصد
تحلیل گر امنیت اطلاعات90,28219 درصد
کار درمان81,91027 درصد
توسعه دهنده وب66,13024 درصد
تحلیگر داده111,26716 درصد
مدیر عملیاتی97,7307 درصد
متخصص سونو گرافی64,28026 درصد

بهترین و پردرآمدترین مشاغل در آمریکا

در اینجا لیستی از برخی از مشاغل پردرآمد در آمریکا بر اساس داده های اداره آمار کار آمده است:

عنوان شغلیمتوسط ​​حقوق سالانه ( دلار)مدرک تحصیلی مورد نیاز
متخصص بیهوشی407000مدرک دکترا یا حرفه ای
جراح385000مدرک دکترا یا حرفه ای
روانپزشک220000مدرک دکترا یا حرفه ای
ارتودنتیست228000مدرک دکترا یا حرفه ای
پزشک206500مدرک دکترا یا حرفه ای
داروساز128000مدرک دکترا یا حرفه ای
پرستار بیهوشی187000مدرک کارشناسی ارشد
مهندس نفت13770مدرک لیسانس
IT Manager151000مدرک لیسانس
مدیر بازاریابی135000مدرک لیسانس

البته باید در نظر گرفت که این میزان درآمد به طور متوسط ذکر گردیده است و میزان حقوق افراد بسته میزان تجربه افراد و سال سابقه کاری کمتر یا بیشتر باشد.

متوسط حقوق کار در آمریکا

در اینجا جدولی است که میانگین حقوق برخی از مشاغل رایج در ایالات متحده را بر اساس داده های BLS نشان می دهد:

عنوان شغلیمتوسط ​​حقوق سالانه ( دلار)متوسط ​​دستمزد ساعتی( دلار)
حسابدار و حسابرس8190039.38
دستیار اداری4099019.70
کارگر ساختمانی4381021.06
نماینده خدمات مشتری3893018.72
بهداشت دندان7709037.06
معلم مدرسه ابتدایی6287030.24
تحلیلگر مالی8724041.95
متخصص منابع انسانی6729032.35
مدیر بازاریابی14920071.76
پرستار ثبت نام شده8001038.47
توسعه دهنده نرم افزار116,08055.82

لطفاً توجه داشته باشید که این ارقام فقط میانگین هستند و ممکن است منعکس کننده حقوق خاص افراد در این مشاغل نباشند. علاوه بر این، برخی از مشاغل بسته به عواملی مانند تجربه، موقعیت و عنوان شغلی ممکن است دارای طیف گسترده ای از حقوق باشند.

شرایط ویزای همراه از طریق مهاجرت کاری

شرایط ویزا برای مهاجرت کاری بسته به کشوری که قصد دارید در آن کار کنید متفاوت است. به طور کلی، شما باید مجوز کار یا ویزا دریافت کنید که به شما امکان کار قانونی در این کشور را می دهد. برای دریافت مجوز کار یا ویزا، ممکن است نیاز به ارائه اسنادی مانند نامه پیشنهاد شغلی، مدرک تحصیلی و مدارک تحصیلی و اثبات تمکن مالی داشته باشید. برخی از کشورها همچنین ممکن است نیاز به معاینات پزشکی و بررسی سوابق کیفری داشته باشند. این مهم است که در مورد شرایط خاص ویزا برای کشوری که قصد دارید در آن کار کنید تحقیق کنید و روند درخواست را در اسرع وقت شروع کنید.

ممکن است برای تکمیل فرآیند درخواست نیاز به همکاری با یک سفارت یا کنسولگری محلی داشته باشید و چندین هفته یا حتی ماه ها طول می کشد تا مجوز کار یا ویزا دریافت کنید. علاوه بر دریافت مجوز کار یا ویزا، ممکن است لازم باشد شرایط خاصی را نیز در رابطه با شغل خود داشته باشید. برای مثال، ممکن است لازم باشد سطح خاصی از مهارت زبان داشته باشید، یا کارفرمای شما ممکن است نیاز داشته باشد نشان دهد که قادر به یافتن نامزد محلی مناسب برای این موقعیت نیست. این مهم است که با کارفرمای خود و هر مقام مهاجرتی همکاری نزدیک داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط لازم برای مهاجرت به آمریکا را برآورده می کنید. رعایت نکردن قوانین و مقررات مهاجرت می تواند منجر به عواقب جدی از جمله اخراج و مشکل در دریافت ویزاهای آینده شود.

اقامت دائم از طریق ویزای کار

برای مهاجرت کاری به آمریکا و اخذ اقامت دائم (که به عنوان گرین کارت نیز شناخته می شود) از طریق ویزای کار در ایالات متحده، چند گزینه وجود دارد:

  • مهاجرت مبتنی بر استخدام

    این رایج ترین راه برای اخذ اقامت دائم از طریق کار است. پنج دسته ترجیحی وجود دارد که سه دسته اول برای افراد با توانایی های فوق العاده، اساتید و محققان برجسته و مدیران و مدیران چند ملیتی اختصاص دارد. دسته چهارم و پنجم برای کارگران ماهر، متخصصان و سایر کارگران و برای سرمایه گذاران است.

  • چشم پوشی از منافع ملی

    این زیر مجموعه ای از دسته مهاجرت مبتنی بر اشتغال است. این برای افرادی است که توانایی استثنایی در رشته خود دارند و کارشان در راستای منافع ملی ایالات متحده تلقی می شود.

  • ویزای لاتاری

    این برنامه به قرعه کشی گرین کارت نیز معروف است. این یک فرآیند انتخاب تصادفی است که هر ساله تا 55000 گرین کارت را به افرادی از کشورهایی با نرخ پایین مهاجرت به ایالات متحده اعطا می کند.

توجه به این نکته ضروری است که اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار می تواند فرآیندی طولانی و پیچیده باشد و شرایط واجد شرایط بودن می تواند بسته به دسته خاص ویزا متفاوت باشد. توصیه می شود برای تعیین بهترین مسیر برای شرایط فردی خود با یک وکیل مهاجرت با تجربه مشورت کنید.

دسته بندی شده در: