هدف از ارائه مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه به مقامات این کشور این است که طبق قانون حمایت خارجی و بین المللی شماره 6458، متقاضی تعیین و ارزیابی شود که در طول اقامت خود در ترکیه بیمه درمانی ترکیه برای مجوز اقامت، مکانی تمیز و قابل سکونت، میزانی هزینه جهت تامین نیازهای خود این کشور را دارید چارکه خارجی ها نمی توانند در طول اقامت توریستی از دولت درخواست کمک های بهداشتی یا رفاهی کنند. با این حال، بر اساس قانون 6458 خارجی ها و حمایت بین المللی، دولت ترکیه به کودکان خارجی (با مجوز اقامت توریستی معتبر) اجازه می دهد تا در مدارس دولتی برای آموزش زبان و آموزش ترکی با مراقبت های بهداشتی رایگان تا سن 18 سالگی شرکت کنند. از مهمترین مدارک لازم برای مهاجرت به ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پاسپورت معتبر

    متقاضی ملزم به ارسال گذرنامه یا مدارک جایگزین پاسپورت (عکس از صفحات حاوی اطلاعات هویتی و صفحه حاوی عکس و صفحات پردازش شده) که برای ورود و خروج از کشور ترکیه استفاده می شود، می باشد. اگر گذرنامه تمدید شده و در درخواست های اجازه اقامت مورد نیاز باشد، صفحات پردازش شده گذرنامه های قبلی نیز در صورت وجود ارائه شود.

  • ارائه عکس معتبر

    عکس متقاضی برای استفاده در مجوز اقامت می باشد به همین دلیل باید در 6 ماه گذشته با پس زمینه سفید و بیومتریک گرفته شده باشد. عکس های خانوادگی، سلفی، غیرقابل تشخیص، غیر به روز و سیاه و سفید قابل قبول نمی باشند و در صورت استفاده از این نوع عکس ها و بارگذاری آن ها در سایت برای درخواست مجوز باعث می گردد که مدرک اقامت صادر نشوند.

  • گواهی تحصیلی

    مدرک گواهی تحصیلی برای مسیر تحصیل در ترکیه لازم است. متقاضی می بایست گواهی تحصیلی را از آموزشگاهی که در آن مشغول به تحصیل می باشد تهیه و ارائه نماید. دقت شود که دانش آموزانی که در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان ثبت نام می کنند باید با ویزای مناسب برای تحصیل وارد ترکیه شوند تا بتوانند برای اجازه اقامت دانشجویی اقدام کنند.

  • گواهی میزان درآمد

    شما می توانید منبع درآمد خود را بر حسب دارایی هایی مانند درآمد املاک، اجاره، حقوق، سود کسب و کار، میراث، پس انداز بیان کنید. اگر قرار است تعهدی برای حمایت مالی ارائه شود، باید این موضوع ذکر شود و تعهد باید به اسناد درخواست پیوست شود. از متقاضیانی که هزینه آنها در مدت اقامت در کشور ترکیه بر عهده سازمانهای دولتی است، مدارک تأییدی برای اظهار درآمد درخواست نخواهد شد.

  • ارائه بیمه سلامت معتبر

    دوره بیمه باید مدت اجازه اقامت درخواستی را پوشش دهد. بیمه های درمانی خصوصی که در خارج از کشور ترکیه انجام می شود تنها در صورتی معتبر است که توسط شعب (نمایندگان) شرکت های بیمه در داخل کشور ترکیه تهیه شود. برای متقاضیانی که زیر 18 سال یا بالای 65 سال سن دارند، شرط بیمه درمانی معتبر لازم نیست.

  • پرداخت هزینه اسناد و درخواست

    متقاضی باید رسیدهای اجازه اقامت و هزینه های اسناد را به همراه اسناد درخواست پیوست نماید. رسید پرداخت می بایست در دو نسخه درخواست شود یک نسخه نزد متقاضی باقی می ماند و دیگری به اسناد درخواست پیوست می شود. دقت شود که برای درخواست های تمدید، متقاضی می بایست فقط رسید پرداخت مجوز اقامت و هزینه سند را به پرونده درخواست خود پیوست نماید.

  • ارائه آدرس اقامت در ترکیه (اسکان)

    متقاضی موظف است که آدرس محل سکونت و اطلاعات ارتباطی خود در ترکیه را به طور صحیح و کامل اطلاع دهد. در صورتی که متقاضی آدرس خود را در مدت مجوز اقامت تغییر دهد، می بایست ظرف 20 روز کاری با ارائه مدارک لازم به ریاست مدیریت مهاجرت استانی و ریاست ثبت احوال و امور شهروندی استان اطلاع دهد. در صورتی که متقاضی در خوابگاه اقامت داشته باشد، باید سندی با امضا و مهری که نشان دهنده اقامت در خوابگاه باشد را به درخواست خود پیوست کند و در صورتی که در مکان هایی مانند هتل اقامت دارید، باید مدارکی که اقامت شما در این مکان ها را نشان می دهد را به مدارک درخواست پیوست کنید.

  • ارائه سوابق کیفری

    متقاضیان در صورت درخواست اداره، موظفند مدرکی دال بر سوابق کیفری خود که توسط مراجع ذیصلاح کشور مقصد که تابعیت و مقیم قانونی آن را دارند، ارائه نماید.

  • ارائه مدارک تحت درمان

    در صورتی که متقاضی برای برای درمان در چارچوب قراردادهای تامین اجتماعی دو جانبه به کشور ترکیه مهاجرت می کند، باید مدرکی مبنی بر وضعیت خود ارائه دهد. سندی که نشان دهنده مدت درمان است و توسط پزشک امضا و مهر شده باشد. برای متقاضیانی که هزینه آنها در طول درمان بر عهده مؤسسات و سازمانهای دولتی ذیربط باشد، شرط بیمه درمانی معتبر الزامی نیست.

بسته به اینکه پس از مهاجرت به ترکیه قصد دارید با کدام مدرک تحصیلی و در چه حوزه ای مشغول به کار شوید، شرایط متفاوت است. برای مهاجرت افراد با مدرک پزشکی، دندانپزشکی و رشته های پیراپزشکی نظیر پرستاری و مامایی شرایط کار بهتر از مدرک داروسازی است. برای کار به عنوان پزشک و دندانپزشک در ترکیه لازم است پیش از مهاجرت برای معادل سازی مدرک اقدام کرد. پس از معادل سازی، امکان اشتغال در درمانگاه های دولتی و خصوصی برای فرد فراهم می شود. با این حال برای کار به عنوان داروساز و افتتاح داروخانه لازم است شهروندی ترکیه را داشته باشید. تسلط به زبان انگلیسی و ترکی برای کار در ترکیه ضروری است. می توان گفت در صورتیکه با هر مدرکی بدون تسلط به زبان ترکی برای کار در ترکیه اقدام کنید قطعا شانس پایینی برای کار در ترکیه پس از مهاجرت خواهید داشت.

در ادامه 5 سایت برتر ترکیه برای پیدا کردن شغل را عنوان کرده ایم:

5 سایت برتر برای پیدا کردن کار در ترکیه
www.kariyer.net
www.eleman.net
www.indeed.com
www.yenibiris.com
www.isilanlarikariyer.com

هزینه مهاجرت به ترکیه

از مهمترین سوالاتی که ممکن است متقاضیان در مسیر مهاجرت ترکیه با آن مواجه شوند، برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است، می باشد. در پاسخ به این سوال اینگونه می توان گفت که راههای مهاجرت به ترکیه بسیار متنوع هستند پس قیمت مهاجرت به ترکیه و شرایط رفتن به ترکیه از هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد. با توجه به اینکه متقاضی مجرد است و تنها اقدام می کند یا متاهل است و با خانواده اقدام می کند، هزینه و نحوه مهاجرت به ترکیه نیز متفاوت خواهد بود. با مطالعه جدول زیر خواهید یافت که مهاجرت به ترکیه چقدر هزینه دارد.

راه مهاجرت به ترکیه
توضیحات
ثبت شرکتحداقل سرمایه لازم : 12 هزار الی 18 هزار یورو 
تحصیلهزینه تحصیل شامل هزینه های : گواهی تمکن مالی و شهریه دانشگاههزینه تحصیل به زبان ترکی: 240 الی 750 دلار
هزینه تحصیل به زبان انگلیسی : 600 الی 1,500 دلار
خرید ملکهزینه خرید ملک شامل: حداقل سرمایه گذاری حدودا به میزان 223 هزار یورو  و حداقل پس انداز بانکی 500 دلار برای آنتالیا و 1000 هزار دلار برای باقی مناطق ترکیه
کارهزینه درخواست 1000 دلار و هزینه زندگی و تمکن مالی
تولدهزینه های معمول دولتی
ازدواجتمکن مالی برای زندگی
پناهندگیهزینه پناهندگی در ترکیه شامل هزینه های مالی، روحی و گاها جانی می باشد.

هزینه های زندگی در ترکیه

به عنوان بخشی از هزینه مهاجرت به ترکیه، باید هزینه زندگی در ترکیه را هم در نظر بگیرید. هزینه زندگی در ترکیه بسته به سبک زندگی افراد دارد و به طبع هزینه زندگی در شهرهای بزرگ و پایتخت گران تر از هزینه زندگی در شهرهای کوچک می باشد. برای هزینه اقامت در ترکیه می بایست توجه ویژه ای به قیمت خانه در ترکیه و هزینه های اجاره یعنی به طور کلی هزینه اقامت ترکیه داشته باشید. هزینه اجاره منزل در ترکیه از ۱،۰۰۰ لیر شروع می شود و در برخی مناطق به ۳۵،۰۰۰ لیر نیز می رسد. به صورت متوسط هزینه های زندگی در ترکیه برای یک نفر از ۸۰۰ لیر تا ۲،۰۰۰ لیر در ماه متغیر است. با توجه به بالا بودن هزینه سوخت در ترکیه،‌ استفاده از وسایل نقلیه شخصی هزینه زیادی به دنبال دارد در حالیکه با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می توان هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بهترین راه مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان

بسته به پرونده شخص متقاضی به مهاجرت به ترکیه، بهترین راه می تواند متفاوت باشد. در ادامه به معرفی بهترین روش ها بر اساس زمان، هزینه و آسان ترین روش خواهیم پرداخت:

ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه

اگر به دنبال مهاجرت به ترکیه هستید ولی هزینه و سرمایه کمی دارید می توانید از طریق ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه اقدام نمایید. یکی از ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک می باشد. متقاضیان می توانند در ابتدا توسط ویزای توریستی وارد ترکیه شوند و سپس تنها از مسیر اجاره ملک در ترکیه، اقامت یک ساله این کشور را اخذ کنند. این نوع اقامت یک ساله است و قابلیت تمدید را نیز دارد. البته اگر به دنبال راه های دیگر مهاجرت ارزان می باشید می بایست دارای شرایط خاص نظیر تحصیلات، تسلط به زبان ترکی و تخصص باشید که در این صورت می توان از مسیرهای تحصیلی و کاری به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه نیز نام برد.

سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه

انتخاب سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه برای هر متقاضی متفاوت می باشد. قطعا اشخاص با رزومه و شرایط متفاوت خود برای انتخاب سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه به پاسخ های مختلفی می رسند. متقاضی که سن مناسب و دارای رزومه تحصیلی خوبی است، به عنوان سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه، مسیر تحصیلی را انتخاب می کند و متقاضی که تخصص مناسب دارد قطعا برای یافتن کار با مشکلی مواجه نخواهد شد و در اسرع وقت می تواند از کارفرمای ترکی، جاب آفر دریافت نماید و شخصی که دارای وضعیت مالی بسیار خوبی است برای سریع ترین راه مهاجرت به ترکیه، خرید ملک را انتخاب می کند. البته اجاره ملک و اقامت توریستی نیز از سریع ترین راه های مهاجرت به ترکیه محسوب می شوند.

آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه

قطعا آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه، مسیری است که مراحل قانونی پیچیده ای نداشته باشد و همچنین نباید نگران ریجکتی ویزا در آن مسیر بود. همواره می توان از بازار املاک به عنوان آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه نام برد. قطعا برای متقاضی که دارای سرمایه کافی است، خرید ملک نه تنها آسان ترین راه مهاجرت به ترکیه است بلکه مسیری سودآور نیز می باشد. برای این امر متقاضی تنها کافی است که ملکی را با قیمت مشخص شده خریداری نماید، در این صورت علاوه بر اینکه در بازار املاک سرمایه گذاری نموده است، اقامت این کشور را نیز اخذ کرده است.

مشاوره رایگان مهاجرت به ترکیه

مهاجرت مسیری پر از نکات قانونی است که می بایست با کمک یک وکیل متبحر طی شود. در اولین گام مهاجرت می بایست برترین مسیر مهاجرت متناسب با شرایط متقاضی مشخص شود و پس از آن می بایست مدارک و شرایط مسیر انتخابی را به بهترین نحو آماده و ارائه نمود تا متقاضی بتواند بهترین نتیجه ممکن را اخذ نماید. شما متقاضیان عزیز می توانید از طریق واتساپ یا تماس با موسسه ملک پور از مشاوره رایگان برخوردارید شوید و شرایط خود را بدون صرف هزینه ای بسنجید. قطعا هیچ فردی بهتر از خود متقاضی به شرایط خود واقف نیست پس در صورتی که متقاضی بتواند علم مهاجرت را کسب نماید، شخصا می تواند خودش بهترین مسیر مهاجرتی خود را مشخص نماید برای این منظور موسسه ملک پور اقدام به تهیه محصول کم نظیری تحت عنوان گام به گام تا اخذ اقامت نموده است و شما پس از مشاهده آن اطلاعات یک وکیل را خواهید داشت و می توانید همانند یک وکیل برترین و بهترین مسیر مهاجرتی را برای خود انتخاب کنید. موسسه ملک پور برای آن دسته از متقاضیانی که تصمیم دارند برای مسیرهای خاصی نظیر کار یا تحصیل نیز اقدام نمایند، محصولات معتبری را نیز ارائه نموده است.

اخذ تابعیت ترکیه

مهاجرت به ترکیه با هدف اخذ تابعیت برای افرادی که پدر یا مادر آنها تابعیت کشور ترکیه را ندارد از طریق کار و سرمایه گذاری امکان پذیر است. همان طور که در قوانین سایر کشورها نیز بررسی نموده ایم، اقامت تحصیلی هیچ گاه به اقامت دائم و تابعیت منتهی نمی گردد. افراد برای دریافت تابعیت از دولت یک کشور لازم است که در مدت مشخصی به دولت کشور مورد نظر بیمه و مالیات پرداخت نمایند، با فرهنگ کشور ادغام شوند و به زبان، تاریخ و آداب و رسوم آن به صورت کامل مسلط گردند. بدین ترتیب دیگر نیازی به تمدید ویزا، اقامت و مجوز کار نخواهید داشت و با توجه به اینکه دولت ترکیه تابعیت دوگانه را می پذیرد نیازی به لغو تابعیت قبلی خود نخواهید داشت. به طور کلی برای کسب تابعیت ترکیه شما باید به مدت 5 سال و در هر سال حداقل 6 ماه در ترکیه در این کشور زندگی کرده باشید. در صورتی که با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده باشید یا در خاک ترکیه متولد شده باشید این زمان به 3 سال کاهش می یابد. در اقدام برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه گذاری نیز سه راه پیش روی شما قرار دارد.

  • خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار که بین ۳ تا ۶ ماه منجر به اخذ پاسپورت می گردد.
  • سپرده گزاری به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار آمریکا یا سایر ارزهای موجود در بانک های ترکیه یا خزانه داری و یا صندوق سرمایه گذاری ترکیه به مدت ۳ سال
  • ثبت شرکت در ترکیه و استخدام ۵۰ نفر نیروی ترک در آن

دسته بندی شده در: