سرمایه گذاری در آمریکا اگر به درستی و با مشورت افراد خبره صورت گیرد، یکی از برترین مسیرهای مهاجرتی این کشور می باشد. افراد در هنگام انتقال سرمایه آمریکا و سرمایه گذاری در این کشور، اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. برخی به دنبال مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری هستند و برخی دیگر تنها به فکر کسب سود می باشند پس اگر هدف شما اخذ اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری است، باید سرمایه گذاری در املاک و صندوق های سرمایه گذاری در امریکا را فراموش نمایید چراکه این روش ها هیچگونه آثار اقامتی برای سرمایه گذار خارجی به همراه ندارد.

از مهمترین ویزا سرمایه گذاری امریکا می توان به ویزای EB5 اشاره نمود. میزان هزینه لازم در این روش برای سرمایه گذاری در مناطق کم جمعیت حدود 900 هزار دلار و در مناطق پرجمعیت حدود 1.8 میلیون دلار می باشد. از مهمترین مزیت این روش سرمایه گذاری آمریکا اخذ گرین کارت، به همراه داشتن خانواده و فرزندان تا سن 21 سال، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان و مدرک تحصیلی، اشاره کرد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با انواع روش های سرمایه گذاری و کسب سود سرمایه گذاری در آمریکا آشنا شوید.

خرید بیزینس

ویزای EB5

ویزای E2

کمتر از 900 هزار دلار

ثبت شعبه شرکت

خرید ملک

جدول محتوا

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری

روش های سرمایه گذاری مختلفی در آمریکا وجود دارد که هر کدام متناسب با شرایط، مدت اقامت خاصی را به فرد سرمایه گذار و خانواده وی اهدا می کنند. در برخی از این سرمایه گذاری ها متقاضی می تواند اقامت دائم کشور آمریکا را کسب نماید و برخی دیگر از انواع سرمایه گذاری ها منجر به اخذ گرین کارت آمریکا نمی شوند و شخص برای اخذ آن می بایست از مسیرهای دیگری اقدام نماید. سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا یکی از برترین مسیرهای مهاجرت می باشد که می توان از طریق آن اقامت دائم آمریکا را اخذ نمود. متقاضی می تواند از مسیرهای متفاوتی ویزای سرمایه گذاری آمریکا را اخذ کند. این مسیرها شامل ویزای E2 که برای سرمایه گذاری در بیزینس و داشتن حداقل 50 درصد سهام آن می باشد، ویزای EB5 که به منظور راه اندازی بیزینس یا کارآفرینی و ایجاد شغل می باشد، ویزای L1 به منظور انتقال نیروهای متخصص یک شرکت به شعبه آمریکا می باشد و دیگر ویزاهای سرمایه گذاری که در ادامه در مورد هر کدام به طور کامل توضیح خواهیم داد.

خرید بیزینس در آمریکا

یکی از روش های مهاجرت به آمریکا برای کسانی که قصد تحصیل در آمریکا و یا اینکه شرایط کار در این کشور را ندارند یا به طور کلی نمی خواهند کار کنند، خرید بیزینس در این کشور است. بدین منظور افراد می توانند یک بیزینس آماده و در حال فعالیت مانند یک هتل یا رستوران را بعد از تحقیق در رابطه با میزان سود دهی و میزان درآمد صندوق بیزینس مورد نظر و موقعیت مکانی بیزینس (به طور مثال غالبا بیزینس های موجود در مرکز شهر از سود بالایی برخوردار می باشند.) و بررسی اسناد مالیاتی کسب و کار مربوطه خریداری کنند البته بهتر است این امر با کمک یک مشاور مهاجرت صورت پذیرد. از مزیت های خرید بیزنس آماده این است که زمانی که فردی به کشوری مهاجرت می کند از قوانین مدیریتی و مالیاتی آن کشور اطلاع نداشته و یک بزینس آماده و در حال کار یک سری مراحل کاری و مالیاتی را طی نموده و کار فرد خریدار ساده تر می باشد. با خرید این بیزینس فرد از سود کسب و کار بهره می برد و هم زمان در زمینه ملک نیز سرمایه گذاری کرده است و از مزایای این روش که دریافت اقامت برای خود و خانواده و همچنین تحصیل رایگان فرزندان بهره ببرید. البته برای فرزندان تا 18 سال تحصیل رایگان می باشد و در سنین بالاتر باید شهریه پرداخت گردد.

سرمایه گذاری از طریق ویزای EB5 آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا تحت مسیرهای مختلفی انجام می گیرد که یکی از بهترین سرمایه گذاری در آمریکا EB5  است و در این قسمت به توضیح ویزای EB5 آمریکا می پردازیم. در حالت کلی سرعت دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ویزای EB5 که یکی از روش های سرمایه گذاری در آمریکا می باشد حدود 3 الی 4 سال طول می کشد و به دو صورت قابل اجرا می باشد.

  • سرمایه گذاری 900 هزار دلاری

    شرایط این سرمایه گذاری به این صورت است که فرد متقاضی با سرمایه گذاری 900 هزار دلاری در مناطق خاص تعیین شده (مناطق محروم و پر ریسک) در کشور آمریکا، در یک کسب و کار و تجارتی که ۱۰ شغل فول تایم (تمام وقت) برای ۱۰ کارمند واجد شرایط ایجاد ایجاد کند می تواند ویزای EB5 را دریافت کند.

  • سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلار

    شرایط این نوع سرمایه گذاری بدین گونه است که فرد متقاضی با سرمایه گذاری 1،800،000 دلاری در مناطقی که ریسک کمتری دارند مثل شهرها با جمعیت بالا و نرخ بیکاری کم، در یک کسب و کار و تجارتی که ۱۰ شغل فول تایم (تمام وقت) برای ۱۰ کارمند واجد شرایط ایجاد ایجاد کند می تواند ویزای EB5 را دریافت کند.

  • ایجاد ۱۰ شغل تمام وقت؛ در برنامه مرکز منطقه ای سرمایه گذار ملزم نیست که شخصا” ۱۰ نفر کارمند استخدام کند فقط کافیست از طریق سرمایه گذاری وی به طور غیر مستقیم ۱۰ فرصت شغلی ایجاد شود.

    انواع مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری EB5
    ایجاد موقعیت شغلی در خارج از محدوده مناطق هدفC5
    ایجاد موقعیت شغلی در محدوده مناطق هدفT5
    سرمایه گذاری در بیرون از محدوده هدفR5
    سرمایه گذاری در مناطق هدفI5
    • ضوابط دولت آمریکا برای دریافت ویزای سرمایه گذاری EB5

      فرد متقاضی باید در یک کسب و کار فعال سرمایه گذاری کند، که سرمایه گذاری بورس اوراق بهادار یا خرید ملک به علت داشتن حاشیه امن بدون فعالیت مورد نظر نمی باشد

      مبلغ سرمایه گذاری شده باید توسط شخص متقاضی تامین شود، اما اگر این مبلغ هدیه شده از طرف شریک متقاضی و یا افراد دیگر باشد مشمول مالیات می شود

      از نظر زمانی، کسب و کار مورد نظر باید بعد از ۲۹نوامبر۱۹۹۰ تاسیس شده باشد یا سرمایه گذاری به صورتی باشد که کسب و کار قدیمی را تغییر دهد

      مبلغ سرمایه در صورتی می تواند 900 هزار دلاری باشد که کسب و کار واقع در یک منطقه روستایی محروم که نرخ بیکاری بالایی دارد، باشد و جزء مناطق مورد قبول اداره مهاجرت آمریکا نیز باشد

    • شرایط لازم برای دریافت ویزای EB5

      برای اخذ اقامت دائم کشور آمریکا از طریق ویزای EB5 متقاضی لازم است مبلغ ۱ میلیون و 800 هزار دلار سرمایه را نشان دهد و باید این سرمایه را از طریق قانونی به دست آورده باشد. همین طور تعهد به سرمایه گذاری به مبلغ 900 هزار دلاری در یک پروژه عمرانی یا تجاری در یکی از شهرهای آمریکا داده باشد. این مبلغ 900 هزار دلاری پس از ۵ سال با سود به سرمایه گذار خارجی برگردانده می شود.

    • مزیت های روش سرمایه گذاری از طریق ویزای سرمایه گذاری EB5

      بازگشت سرمایه پس از ۵ سال

      عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی

      عدم نیاز به تحصیلات عالیه

      عدم نیاز به سابقه مدیریتی

    مراحل اقدام برای اخذ گرین کارت آمریکا (اقامت دائم) از طریق ویزای سرمایه گذاری برای مهاجرت به آمریکا EB5 ابتدا بررسی پروژه های موجود برای سرمایه گذاری و انتخاب سرمایه گذاری کم ریسک تر و پربازده تر از نظر مالی و سرمایه گذاری 900 هزاردلاری در پروژه ای که انتخاب شده سپس تشکیل پرونده مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری EB5 آمریکا و انجام آزمایشات پزشکی، مصاحبه، ورود به آمریکا، اخذ گرین کارت آمریکا پس از ۲سال، می توانید گرین کارت دائم آمریکا را اخذ نمایید.

اقامت آمریکا با سرمایه گذاری کم

اخذ اقامت آمریکا با سرمایه گذاری کم نیز امکان پذیر می باشد که به این نوع سرمایه گذاری E2 گفته می شود. این نوع سرمایه گذاری، اصلی ترین ویزا و یکی از بهترین سرمایه گذاری در آمریکا است. ویزای سرمایه گذاری E2 به تعداد نامحدود در دسترس هستند. ویزای E2 به طور معمول برای دو تا پنج سال صادر می شود. از طریق ویزای سرمایه گذاری E2 فرد متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را نیز همراه خود به کشور آمریکا وارد کند. مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری E2 ارزان ترین و آسان ترین راه برای ورود به آمریکا می باشد. در این روش با خرید یک بیزینس موفق و ارائه یک بیزینس پلن قوی می توان برای مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای E2 در خواست داد. این ویزا بزای خانواده هایی مناسب است که سرمایه کافی برای سرمایه گذاری از طریق ویزای EB5 را ندارند و یا اینکه ترجیح می دهند ابتدا با سرمایه کمتری وارد کشور آمریکا شوند و بعد از کسب تجربه بیشتر برای سرمایه گذاری EB5 اقدام کنند.

  • شرایط کلی ویزای سرمایه گذاری E2

    حداقل سرمایه برای در خواست ویزای سرمایه گذاری E2، صد هزار دلار می باشد، در صورت خرید بیزینس باید حداقل ۵۰ درصد سهام برای شخص متقاضی باشد. اثبات توانایی برای مدیریت بیزینس و همین طور داشتن سابقه کار مدیریتی بسیار تاثیر گذار می باشد.

  • ویژگی های ویزای سرمایه گذاری E2

    مبلغ سرمایه گذاری در این ویزا در مقایسه با سایر روش ها بسیار پایین تر است. برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال در این ویزا و در این نوع اقامت، نیازی به ارائه مدرک زبان و تحصیلات نمی باشد. تبدیل ویزای سرمایه گذاری E2 به گرین کارت آمریکا و همچنین امکان تحصیل فرزندان و اشتغال به کار همسر در کشور آمریکا را نیز فراهم می کند.

اگر در زمان اقامت خود در کشور آمریکا 900 هزار دلار سرمایه داشته باشند می توانند از طریق ویزای Eb5 برای خود و خانواده شان اقدام کنند. ویزای E2 به سرمایه گذارانی داده می شود که با ایالت متحده آمریکا معاهده دوستی و تجاری داشته باشند. مزیت های ویزای E2 برای سرمایه گذار خارجی این است که اجازه زندگی، کار و تحصیل در کشور آمریکا به شخص اصلی و همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال وی اعطا می شود. در این نوع ویزا سرمایه گذار فقط می تواند در بیزینس خود به اشتغال بپردازد. همسر او می تواند در خواست اجازه کار کند و در صورت موافقت برای هرکارفرمایی کار کند. این ویزا معمولا برای یک بازه ۲ ساله اعطا می شود و تا زمانی که تضادی در بیزینس مطرح شده با قانون درحال کار آمریکا نباشد قاعدتا مشکلی در تمدید یا اخذ مجدد این ویزا نخواهد بود.

نکات مهم اقامت سرمایه گذاری آمریکا با ویزای E2
میزان هزینه لازم50 هزار دلار الی 200 هزار دلار
تعیین مکان سرمایه گذاریبه انتخاب متقاضی
لزوم ایجاد شغلمتناسب با بیزینس پلن و طرح توجیهی
نقش و وظیفه متقاضیبه طور اختیاری: مدیریت و/یا وظایف کاری روزانه 
تابعیت خاص متقاضیبله، متقاضی باید تابعیت یکی از کشورهای عضو معاهده را داشته باشد
متوسط زمان پردازشبه طور متوسط 3 الی 5 ماه
اعتبار اولین ویزا صادر شدهحداقل 1 سال یا بیشتر
حداکثر زمان اجازه اقامتتا زمانی که بیزینس و کسب و کار متقاضی فعالیت داشته باشد
اجازه بردن همراهبله، همسر و فرزندان مجرد و وابسته زیر 21 سال
اجازه کار همراهبله
اجازه تحصیل همراهبله
اجازه کاربله، کسب اجازه کار به محض ورود به آمریکا

نکته قابل توجه در خصوص ویزای E2 این است که مستقیم موجب دریافت گرین کارت ایالت متحده آمریکا نمی شود. اما اگر سرمایه گذار بیزینس خود را گسترش دهد و توانایی خود را برای کسب درآمد و منفعت رساندن به اقتصاد آمریکا ( ایجاد شغل) اثبات کند می تواند از طریق ویزای EB5 برای گرین کارت آمریکا اقدام کند. در این ویزا سرمایه گذار باید ۵۰ در صد از سهام بنگاه را داشته باشد. سهام کمتر از ۵۰ درصد به این معنی می باشد که متقاضی میزان کنترل مورد نظر را در اختیار ندارد. در این ویزای سرمایه گذاری آمریکا باید اثبات کرد که منبع مبلغ سرمایه گذاری مطابق قانون کشور آمریکا قاونی باشد مثلا از طریق حساب پس انداز، ارث و… به دست آمده باشد.

مهاجرت به آمریکا با کمتر از 900 هزار دلار

 یکی از روش های اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا، مهاجرت به آمریکا با کمتر از 900 هزار دلار می باشد. این روش سرمایه گذاری شرایط بهتری نسبت به بقیه روش های سرمایه گذاری در آمریکا دارد. در این روش نیازی به سرمایه گذاری نمی باشد و در صورتی که تولیدی یا مثلا کارخانه داشته باشید، می توانید برای ویزا اقدام کنید. فقط  می بایست نشان بدهید که با سازمان یا کمپانی در امریکا تبادل کالا به ارزش 100 هزار دلار دارید یا حتی برای 6 ماه یا 1 سال بعد سفارش دارید.

این نوع ویزا به مدت 5 سال تمدید می شود و تا هنگامی که تبادلات در حال انجام می باشد قابلیت تمدید دارد. تغییر این نوع ویزا به گرین کارت سخت می باشد و یک گزینه راحت این هست که هنگامی که وارد آمریکا می شوید، بیزینسی را راه بیندازید تا از این طریق بتوانید گرین کارت آمریکا را اخذ کنید.

نکات مهم اقامت سرمایه گذاری آمریکا با 900 هزار دلار
میزان سرمایه لازم جهت سرمایه گذاریهیچ مقدار (شخص نیاز به سرمایه گذاری در آمریکا ندارد و تنها می بایست بیزینس وی با این کشور تبادل مالی بالای ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد)
میزان اعتبار ویزا۲ الی ۵ سال
امکان تبدیل ویزابله (می تواند به ویزای EB5 تبدیل شود)
ویزای همراههمسر و فرزندان زیر 21 سال
شرایط لازمانجام تجارت قابل توجه با آمریکا
اهمیت تابعیتبله، شخص می بایست دارندنه تابعیت کشوری باشد که با ایالت متحده با آن قرارداد تجاری یا توافقنامه بین المللی دارد

اقامت آمریکا با ثبت شعبه شرکت

ثبت شرکت در آمریکا یکی از روش های سرمایه گذاری آمریکا برای متقاضیانی می باشد که بیزنسی دارند یا می خواهند بیزنس جدیدی را راه اندازی نمایند. می بایست حداقل 1 سال از افتتاح بیزینس متقاضی گذشته باشد. برای اقدام از طریق این نوع سرمایه گذاری، حداقل مبلغی وجود ندارد ولی بر اساس ماهیت کار و بیزینس باید مبلغ منطقی باشد. در این روش متقاضی می بایست به استخدام نیرو بپردازد. طول پردازش اخذ ویزا در این روش 3 تا 4 ماه می باشد و مدت اقامت متقاضی ابتدا به صورت 1 ساله می باشد پس از آن دولت آمریکا بررسی میکند که کار انجام شده توسط متقاضی، قابل قبول باشد و در صورت تایید اقامت 3 ساله و پس از آن تمدید تا نهایت 7 سال می باشد. متقاضی می تواند پس از این مدت از طرق دیگری همچون EB1 اقدام نماید تا به عنوان مدیر سطح بالا بین المللی گرین کارت بگیرد.

شرایط اقامت آمریکا با ثبت شعبه شرکت
زمان پردازش ویزا 3 الی 4 ماه
مدت اعتبار ویزا1 سال (امکان تمدید تا 7 سال)
متوسط هزینه ثبت شرکت1,600 دلار
میزان مالیات 800 دلار
ویزای همراههمسر و فرزندان تا 21 سال

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از راه های سرمایه گذاری در آمریکا می تواند باشد اما این روش منجر به اقامت برای افراد نمی شود. یکی از مهم ترین شرایط این پروسه ها این است که ابتدا افراد باید از یک راهی وارد این کشور شوند و پس از آن می توانند برای خرید ملک در ایالت ها و مناطق مختلف این کشور اقدام نمایند. متقاضیان باید در ابتدای امر یک اقامت اولیه داشته باشند تا با آن اقامت اجازه خرید ملک نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که افرادی که با ویزای توریستی آمریکا وارد این کشور شده اند اجازه خرید ملک در آمریکا را دارند. در زیر لیست قیمت های املاک را در نقاط مختلف آمریکا در قالب یک جدول بررسی می کنیم.

شهرقیمت اجارهقیمت خرید
دالاسآپارتمان 1 خوابه = 1,378 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مربع = 2,400 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 2,575 دلار
بوستونآپارتمان 1 خوابه = 2,420 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مربع = 10,000 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 4,116 دلار
کلمبیاآپارتمان 1 خوابه = 783 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مربع = 1,371 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 1,400 دلار
همیلتونآپارتمان 1 خوابه = 815 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مربع = 1,400 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 1,675 دلار
نیویورکآپارتمان 1 خوابه = 3.120 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مربع = 14,000 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 6.500 دلار
اونتاریوآپارتمان 1 خوابه = 1,300 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مربع = 3,800 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 2,650 دلار
پترسونآپارتمان 1 خوابه = 1,200 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مکعب = 1,500 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 2,300 دلار
اورلاندوآپارتمان 1 خوابه = 1,279 دلارقیمت خرید ملک برای هر متر مکعب =2,500 دلار هر متر مربع
آپارتمان 3 خوابه = 2,050 دلار

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز امکان پذیر می باشد. ثبات سرمایه در خرید اوراق قرضه دولتی بسیار زیاد است و کار با دولت معمولا شفافیت و آرامش بیشتری را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. اوراق قرضه دولتی دارای مزایای فراوانی هستند که از مهمترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سرمایه گذاری در یک مکانیسم دولتی بسیار تنظیم شده امنیت بالاتری را فراهم می کند، خطر کلاهبرداری را به حداقل می رساند و در نهایت یکی از امن ترین مکان ها برای نگهداری پول شما است.

انحلال سرمایه گذاری ها هنگام در نظر گرفتن هر گونه سرمایه گذاری یک عامل مهم است. اوراق قرضه دولتی را می توان مستقیماً بدون هیچ زحمتی از جستجوی خریدار یا استفاده از کارگزار نقد کرد.

بسته به نوع اوراق قرضه دولتی، واحد پولی کشور و رشد اقتصادی کشور؛ اوراق قرضه دولتی ممکن است نتایج مالی بهتری به همراه داشته باشد.

با توجه به مزیت های بالا و ثبات اقتصادی آمریکا می توان به این نتیجه رسید که سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی، یکی از کم ریسک ترین انواع سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سرمایه گذاران خارجی که به دنبال اخذ اقامت آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی آمریکا هستند می توانند با خرید اوراق قرضه دولتی به مبلغ حدود 1 میلیون دلار به این امر دست پیدا کنند.

حداقل مبلغ سرمایه گذاری در امریکا

با توجه به اینکه متقاضیان هدف های مختلفی از سرمایه گذاری در آمریکا دنبال می کنند پس حداقل مبلغ سرمایه گذاری در امریکا نیز می توانند متفاوت باشد. اگر متقاضی به دنبال اخذ سود است، یکی از بهترین سرمایه گذاری در آمریکا، خرید اوراق قرضه دولتی است که در این روش حداقل مبلغ سرمایه گذاری در امریکا مشخص نشده است و شخص متقاضی می تواند با حتی 5 الی 10 دلار سرمایه گذاری نماید. اگرچه صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل بدون حداقل وجود دارند، اکثر صندوق‌های مشترک خرده‌فروشی به حداقل سرمایه‌گذاری اولیه بین 500 تا 5,000 دلار نیاز دارند، با صندوق‌های طبقه نهادی و صندوق‌های تامینی که حداقل به 1 میلیون دلار یا بیشتر نیاز دارند.

در صورتی که متقاضی از سرمایه گذاری به دنبال اخذ اقامت آمریکا است، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در امریکا متناسب با شرایط وی می باشد. در صورتی که متقاضی دارای تولیدی باشد، حداقل مبلغ سرمایه گذاری در امریکا 100 هزار دلار خواهد بود و در غیر این صورت متقاضی می تواند برای ویزای E2 اقدام نماید که حداقل مبلغ سرمایه گذاری در امریکا در این روش 200 هزار دلار آمریکا خواهد بود.

هزینه لازم جهت اخذ ویزا سرمایه گذاری امریکا

برای مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای این کشور می بایست در کنار هزینه های لازم جهت سرمایه گذاری، هزینه هایی را نیز برای اخذ ویزا صرف نمایید. از مهمترین هزینه های لازم برای کسب ویزا سرمایه گذاری امریکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

نوع هزینهمیزان هزینه (دلار)
اداره مهاجرت3,675 
بررسی پرونده1,140 
دریافت اقامت دائم 2 ساله آمریکا به صورت مشروط3,750 

ویزای همراه در سرمایه گذاری در آمریکا

از مهمترین مسائلی که در مهاجرت به آمریکا با سرمایه گذاری می بایست به آن توجه نمود، ویزای همراه می باشد زیرا بسیاری از متقاضیان دارای خانواده می باشند و دوست دارند که خانواده آن ها نیز همراهشان باشند. همراه به همسر و فرزندان متقاضی گفته می شود.

در اکثر مواردی که متقاضی ویزای سرمایه گذاری آمریکا را اخذ می کند، می تواند برای همسر و فرزندان زیر 21 سال خود، درخواست ویزای آمریکا از نوع ویزای همراه نماید و این افراد اجازه خواهند داشت که همراه با متقاضی وارد آمریکا شوند. هنگامی که متقاضی اقدام به مهاجرت سرمایه گذاری آمریکا می کند، فرزندانی که به عنوان همراه دارد، اجازه تحصیل خواهند داشت همچنین به همسر متقاضی اجازه کار داده می شود.

مزایای سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا یک سری مزایای خاصی را در بر دارد که در این قسمت از مقاله به توضیح آن می پردازیم:

  • ایالات متحده به دلیل رقابت پذیری کلی و سهولت در انجام کار، به طور مداوم در بین بهترین کشورهای بین المللی قرار گرفته است
  • ایالات متحده بزرگترین بازار مصرف کننده روی زمین با تولید ناخالص داخلی 20 تریلیون دلار و 325 میلیون دلار را در اختیار شما قرار می دهد. میزان مخارج خانوار بالاترین در جهان است و تقریباً یک سوم از مصرف جهانی خانواده را تشکیل می دهد
  • آمریکا موافقت نامه های تجارت آزاد با20 کشور دیگردارد که این موضوع امکان دسترسی صدها میلیون مصرف کننده مضاعف را فراهم می کند
  • ایالات متحده همچنین با بسیاری از شرکت ها همکاری می کند تا فرصت های تجاری بیشتری برای صادرکنندگان آمریکایی به وجود بیاورد.

معایب سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا برای افراد غیر آمریکایی معایبی را نیز در بر دارد. سیستم ایالات متحده برای تخصیص سرمایه گذاری از نقاط قوت زیادی برخوردار است: بهره وری ، انعطاف پذیری ، پاسخگویی و نرخ بالای سودآوری شرکت ها. با این وجود ، سرمایه به طور مؤثر در اقتصاد به سمت شرکتهایی که بتوانند آن را با بیشترین تولید و در داخل شرکتها به کارآمدترین پروژه های سرمایه گذاری مستقر کنند ، هدایت نمی شود.

اخذ گرین کارت و تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

مسیرهای متفاوتی برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد که برخی از این مسیرهای نظیر خرید ملک آثار اقامتی برای سرمایه گذار در پی ندارد و البته بسیاری از مسیرها نیز منجر به اخذ اقامت آمریکا می شوند. اغلب مسیرهای سرمایه گذاری در آمریکا که آثار اقامتی برای شخص سرمایه گذار دارند، منجر به اخذ اقامت دائم و گرین کارت نمی شوند ولی به طور کلی اخذ گرین کارت و تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری برای شخص سرمایه گذار و همراهانش وجود دارد. متقاضی می تواند برای اخذ گرین کارت و تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری EB5 اقدام نماید. اخذ گرین کارت و تابعیت آمریکا از طریق سرمایه گذاری EB5 تنها 2 سال طول می کشد و متقاضی پس از حفظ شرایط سرمایه گذاری به مدت دو سال در امریکا، می تواند درخواست گرین کارت دهد.

بهترین روش سرمایه گذاری در امریکا

بهترین روش سرمایه گذاری در امریکا برای هر شخصی متفاوت و متناسب با اهداف و شرایط وی می باشد. اما به طور کلی مسیری را می توان جزو بهترین روش سرمایه گذاری در امریکا دانست که سود مناسب و ریسک پایینی داشته باشد. سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی را می توان به عنوان بهترین روش سرمایه گذاری در امریکا دانست. ثبت شرکت و کارآفرینی نیز، از دیگر مسیرهایی هستند که می توان آن ها را جزو بهترین سرمایه گذاری در آمریکا شمرد.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آمریکا

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آمریکا متناسب با مسیر انتخابی متقاضی جهت سرمایه گذاری در این کشور می باشد. مسیرهای متنوعی برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد که قطعا این مسیرهای متنوع، مدارک متفاوتی را طلب می کند. در زیر به کلیات مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آمریکا اشاره شده است:

ارائه مدارک هویتی و گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه

دو قطعه عکس 2*2

اصل مدارک مدنی (یا کپی های تایید شده) مانند گواهی تولد و ازدواج همچنین فتوکپی خوانا از اصل اسناد مدنی و هر گونه ترجمه مورد نیاز

فرم های تکمیل شده معاینه پزشکی

گواهی های حمایت مالی

ارائه فرم کامل شده I-526

ارائه گواهی های انتقال سرمایه

گواهی مشخص بودن منبع سرمایه

استانداردهای سرمایه گذاری در آمریکا

در بحث سرمایه گذاری در آمریکا مسئله خیلی مهمی که مورد توجه متقاضیان قرار می گیرد بحث ریسک و شرایط صادره اموال اتباع بیگانه توسط این دولت می باشد. نکته ایی که وجود دارد این است که آمریکا هیچ گونه اقدامی جهت مصادره اموال خارجیان انجام نمی دهد مگر اینکه موارد بعید و خاصی ایجاد شود که برای این موضوع اقدام کند.در این جا در قالب نمودارهای مختلف میزان فساد دستگاه قضایی، دادگاه های این کشور، میزان ریسک سرمایه گذاری، میزان فساد اداری، میزان رشد اقتصادی و میزان ثبات سیاسی در کشور آمریکا برای متقاضیان سرمایه گذاری مشخص شده است. نمودار اول روی عدد یک قرار گرفته است و این موضوع را نشان می دهد که میزان ریسک در پایین ترین عدد قرار گرفته است. نمودار دیگر نیز کنترل فساد را از سال 2010 تا سال 2018 نشان می دهد که تا حدود بیش از 20 درصد رشد داشته است.

  • نمودار مصادره اموال در آمریکا

  • نمودار کنترل فساد در آمریکا

شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در سرمایه گذاری

در سرمایه گذاری در آمریکا باید به شاخص های اقتصادی تاثیرگذار نیز توجه داشته باشیم. شاخص هایی مانند نرخ بیکاری، روند رشد اقتصادی و شرایط ثبات سیاسی آن کشور به صورت مستقیم بر چگونگی سرمایه گذاری در هر کشوری تاثیر گذار می باشد. کشور آمریکا از نظر اقتصادی به عنوان اولین و بزرگترین اقتصاد دنیا معرفی شده است که حدود 13 هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی را به تنهایی به خود تعلق داده است. یعنی در حدود 20 درصد کل تولید ناخالص جهان را داراست. این به این معنی است که یک اقتصاد قوی و با ثبات را دارد و شرایط را از همه نظر برای افراد فراهم آورده است. نرخ بیکاری نیز در ردیف این عوامل تاثیر گذار قرار می گیرد. در سال های اخیر نرخ بیکاری در این کشور روند نزولی داشته است و به یک عدد پایین رسیده است. در ادامه در قالب چند نمودار وضعیت این کشور را بررسی می نماییم. نمودار نرخ بیکاری در کشور آمریکا در سال 2021 در زیر نشان داده می شود.

  • نمودار نرخ بیکاری

نمودار زیر نشان دهنده میزان رشد اقتصادی در ایالات متحده از سال 2009 تا سال 2019 می باشد که در تابستان 2018 به بیشترین رشد اقتصادی رسیده است.

  • نمودار رشد اقتصادی

نمودار زیر نیز میزان ثبات سیاسی کشور آمریکا را از سال 2014 تا سال 2018 بازگو می کند که در سال 2015 به بالاترین سطح خود رسیده است.

  • نمودار ثبات سیاسی