تحصیل در فنلاند تا سال 2017 برای تمامی دانشجویان چه بومی و چه دانشجویان بین المللی رایگان بود. اما در حال حاضر امکان تحصیل با پرداخت شهریه و حتی بدون ارائه مدرک زبان نیز امکانپذیر است. برای تحصیل در فنلاند هرچقدر دانش زبانی شما در حیطه زبان فنلاندی بیشتر شود، به مرور شهریه کمتری نیز برای تحصیل در فنلاند پرداخت خواهید کرد. بدین منظور حتی امکان یادگیری زبان فنلاندی در حین تحصیل به‌طور رایگان برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. 

جدول محتوا

شرایط عمومی کشور فنلاند برای تحصیل

فنلاند یکی از زیباترین کشورهای اروپایی منطقه اسکاندیناوی و معروف به کشور هزار دریاچه، واقع در شمال اروپا می باشد. هلسینکی پر جمعیت ترین شهر فنلاند و پایتخت این کشور می باشد. فنلاند با جمعیتی بالغ بر 5.4 میلیون نفر و با توجه به اینکه هشتمین کشور پهناور قاره اروپا است، به عنوان کم تراکم ترین کشور از لحاظ جمعیت در اروپا شناخته می شود. زبان رسمی این کشور فنلاندی و سوئدی می باشد. البته حدود 90 درصد جمعیت فنلاند به زبان فنلاندی صحبت می کنند. آیین اکثر مردم فنلاند مسیحیت می باشد. فنلاند در رتبه بندی جهانی رفاه اجتماعی، همواره جز کشورهای برتر بوده است. این شرایط سبب می شود که فنلاند به مقصدی بسیار مناسب جهت ادامه تحصیل تبدیل شود. اشخاصی که قصد مهاجرت تحصیلی به فنلاند را دارند، پس از مطالعه شرایط عمومی این کشور و آشنایی با فنلاند، با به قوانین و راه های تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند نیز آگاه شوند.

لازم به ذکر است که تحصیل تا سال 2017 در فنلاند رایگان بود ولی در حال حاضر تحصیل در این کشور نیازمند پرداخت هزینه است ولی هزینه تحصیل و زندگی در فنلاند به نسبت سایر کشورها بسیار اندک  است همچنین شرایط پذیرش بدون مدرک زبان نیز در صورت داشتن دانش ریاضی در سطح دبیرستان از طریق آزمون آنلاین برای فرد فراهم خواهد بود. همچنین با تحصیل در کشور فنلاند امکان یادگیری رایگان زبان فنلاندی به صورت همزمان وجود دارد و هر چقدر سطح زبان فنلاندی شما بالاتر رود در سال های تحصیلی بعدی شهریه کمتری پرداخت خواهید کرد.

شروع سال تحصیلی در فنلاند

در کشور فنلاند سال تحصیلی به دو ترم پاییز و ترم بهار تقسیم می شود. سال تحصیلی شامل چهار دوره آموزشی است و در پایان هر دوره آموزشی یک هفته را برای امتحانات در نظر گرفته اند. توجه کنید که برای اطلاع از تاریخ های دقیق شروع سال تحصیلی، باید تقویم دانشگاهی دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید. زیرا برای برخی از رشته های تحصیلی سال تحصیلی جدید از پاییز و برای برخی دیگر از بهار شروع می شود. اما به طور کلی ماه سپتامبر را برای شروع سال تحصیلی در نظر گرفته اند همچنین لازم است بدانید که برای اعزام شدن به فنلاند باید قبل از شروع سال تحصیلی و در زمانی که خود دانشگاه اعلام می کند باید برای برنامه تحصیلی دلخواه خود درخواست دهید تا با شروع ترم تحصیلی جدید بتوانید در کلاس ها حضور یابید. دوره درخواست مشترک برای برنامه های تحصیلی که از پاییز (سپتامبر) شروع می شود، هر ساله در ژانویه ترتیب داده می شود. با این حال، برخی از دانشگاه های دیگر ممکن است برنامه ای متفاوت داشته باشند همچنین، تعداد کمی از برنامه های تحصیلی فردی نیز ممکن است گزینه شروع تحصیل در ژانویه را ارائه دهند. که برای این دوره معمولاً در سپتامبر باید درخواست دهند.

شرایط سنی تحصیل در فنلاند

شرایط سنی تحصیل در فنلاند یکی از ملزوماتی است که هنگام مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل مورد نظر قرار می گیرد و متقاضیان با توجه به شرایط سنی تحصیل در فنلاند همچنین شرایط سنی خود می توانند به تحصیل بپردازند. به طور کلی با توجه به شرایط دیگر و محدودیت و شرایط سنی تحصیل در فنلاند، متقاضیان مجاز به تحصیل هستند. با مهاجرت تحصیلی به فنلاند شرایط متفاوتی برای تحصیل در دانشگاه ها وجود دارد. اما محدودیت خاصی برای تحصیل در فنلاند وجود ندارد و متقاضی در هر سنی می توانند در هر مقطع تحصیلی پذیرش شوند.

گپ تحصیلی فنلاند

کشورهایی مثل انگلیس، آمریکا، کانادا و… به گپ تحصیلی اهمیت زیادی می دهند، به گونه ای که برای ادامه تحصیل در هر مقطع تحصیلی باید نهایتا فاصله کوتاهی از آخرین مدرک تحصیلی متقاضی گذشته باشد تا بتواند برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا درخواست دهد. اما خوشبختانه برای مهاجرت تحصیلی به فنلاند فاصله تحصیلی یا همان گپ تحصیلی اهمیت زیادی ندارد و در این مورد سخت گیری کمتری می شود و متقاضیان می توانند حتی با دارا بودن مقدار بسیار زیادی گپ تحصیلی برای اخذ اپلای فنلاند اقدام نمایند.

آزمون ورودی دانشگاه های فنلاند

اگر از ایران یا یک کشور خارجی دیگر قصد اخذ اپلای فنلاند و گذراندن تحصیلات خود را در این کشور دارید، ممکن است متوجه شوید که ارزیابی در دانشگاه های فنلاند با تجربه یادگیری قبلی شما بسیار متفاوت است. در حالی که برخی از دانش آموزان می توانند به خوبی با موقعیت های جدید سازگار شوند، برخی دیگر در طول تحصیل به راهنمایی بیشتری نیاز دارند. دوره های تحصیلی کمتری در دانشگاه های فنلاند وجود دارند که از آزمون ها به عنوان ارزیابی اولیه دانشجو استفاده می کنند. که بسته به رشته تحصیلی مورد علاقه و انتخابی متقاضی دارد. دانشگاه ها ممکن است نیاز به شرکت در آزمون ورودی یا نوع دیگری از آزمون تشخیص استعداد داشته باشند.

تحصیل در مدارس فنلاند

تحصیل در مقطع مدارس در کشور فنلاند همانند اکثر کشورهای اروپایی اجباری می باشد. این تحصیل اجباری برای کودکان 7 ساله شروع می شود. البته کودکان شش ساله را با ثبت نام در آموزشگاه های پیش دبستانی، جهت تحصیل در مدرسه آماده می کنند. تحصیلات اجباری که در مدارس به اصطلاح جامع انجام می پذیرد، 9 ساله می باشد. در این مدارس فنلاند که علوم اساسی و پایه آموزش داده می شوند، دانش آموزان جهت ورود به مقطع بعدی آماده می شوند. پس از موفقیت در این دوره، دانش آموزان در دوره های 3 ساله مدارس عمومی و یا آموزشگاه های فنی تحصیل می کنند. هدف از این دوره های سه ساله آماده سازی دانش آموزان جهت ورود به دانشگاه می باشد. افراد در سن 19 سالگی موفق به اتمام تحصیلات ابتدایی و کسب مدرک دیپلم می شوند. جهت اعزام دانش آموز به مدارس فنلاند برای دانش آموزان بین المللی، معمولا مدرسه و یا دولت فنلاند سرپرستی افراد را بر عهده می گیرند.

تحصیل در فنلاند در مقطع کارشناسی

در این بخش تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع کارشناسی بررسی می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های فنلاند به زبان فنلاندی، سوئدی و همچنین در بعضی از دانشگاه به زبان انگلیسی می باشد. تحصیل به زبان فنلاندی رایگان و به زبان انگلیسی غیر رایگان می باشد. دو نوع دانشگاه در فنلاند وجود دارند. دانشگاه هایی که تمرکزشان بر آموزش های علمی و تئوری می باشد و تعداد آنها در فنلاند 13 دانشگاه می باشد. هدف این مراکز آموزشی پرورش پژوهشگران و توسعه تحقیق های علمی می باشد. همچنین دانشگاه هایی که بر آموزش های عملی و دانش فنی افراد تمرکز می کنند و تعداد آنها 23 دانشگاه می باشد.

طول دوره تحصیلهزینه تحصیل به زبان فنلاندیهزینه تحصیل به زبان انگلیسینمره زباناجازه کار
3 تا 4 سالرایگان8,000 تا 10,000 یوروآیلتس 610 ساعت در هفته

تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند

تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در این مقطع نیز همانند دوره لیسانس، به زبان های رسمی کشور فنلاند، یعنی فنلاندی و سوئدی ارائه می شود. تحصیل به این زبان ها در فنلاند رایگان می باشد. البته دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی در اکثر دانشگاه های فنلاند تحصیل داشته باشند. جهت دریافت پذیرش در این مراکز آموزشی ارائه مدرک زبان انگلیسی الزامی نمی باشد گرچه داشتن آیلتس 6.5 می تواند تاثیر مثبت داشته باشد. شخصی که قصد تحصیل کارشناسی ارشد در فنلاند را دارد، باید بتواند مدرک تحصیلی کارشناسی به مدت حداقل 3 سال را نشان دهد. جهت دریافت پذیرش در این مقطع شخص باید رزومه علمی قوی، مدرک زبان معتبر و همچنین سابقه کاری مرتبط با تحصیلات را ارائه دهد. همین مسئله باعث می شود اشخاص بیشتر جهت تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در دوره کارشناسی اقدام بکنند.

طول دوره تحصیلهزینه تحصیل به زبان فنلاندیهزینه تحصیل به زبان انگلیسینمره زباناجازه کار
1.5 تا 2 سالرایگان4,000 تا 18,000 یوروآیلتس 6.520 ساعت در هفته

تحصیل دکتری در فنلاند

تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در این مقطع نیازمند احراز شرایط اولیه دریافت پذیرش تحصیلی می باشد. همانند اکثر دانشگاه ها و کشورهای پیشرفته، دریافت پذیرش جهت تحصیل در دوره دکتری در فنلاند نیاز مند داشتند شرایط اولیه زیر می باشد:

مدرک تحصیلی معتبر در مقطع کارشناسی ارشد
مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 7 (اختیاری)
ارائه رزومه علمی و مقالات علمی بین المللی
ارائه انگیزه نامه قوی جهت تحصیل در این مقطع

بعد از ارائه این شرایط باید با یک استاد راهنما مکاتبه کرده و از او تایید دریافت کنید. تحصیل دکتری در فنلاند معمولا بین 3 الی 5 سال خواهد بود. تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در این مقطع در دو نوع دوره، دوره های دکتری عمومی و دوره های پژوهشی قابل ارائه می باشد. این مطلب توسط کارشناسان موسسه ملک پور گردآوری شده است و بنابراین استفاده از این اطلاعات بدون ذکر منبع، شرعی و قانونی جایز نیست. در صفحه زیر می توانید اطلاعات دقیق تر در خصوص این موضوع به دست آورید. افراد در این مقطع در کنار تحصیل می توانند تا 25 ساعت در هفته اشتغال داشته باشند.

پست داک در فنلاند

هنگامی که دوره دکترای شما به پایان می رسد ممکن است قصد داشته باشید باز هم ادامه تحصیل دهید. ادامه تحصیل پس از دوره دکترا را پسا دکترا یا پست داک می گویند. در این مقطع تحصیلی دانشجویان به صورت پیشرفته و حرفه ای به کارهای تحقیقاتی می پردازند. فنلاند یکی از کشورهای اروپایی مناسب برای گذراندن پست داک می باشد. دانشگاه هلسینکی یکی از دانشگاه های برجسته جهانی از نظر تحقیقاتی است و رشته های متنوعی برای ارائه دارد که اینطور می توان گفت که فلاند یک مقصد مناسب و خوب برای دوره پست داک می باشد.

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی از فنلاند

یکی از مهم ترین مراحل تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند دریافت پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های فنلاند می باشد. مسأله ای که تاثیر زیادی در اخذ پذیرش تحصیلی در فنلاند دارد، ارائه یک انگیزه نامه مناسب جهت ادامه تحصیل در این کشور می باشد. جهت دریافت این پذیرش مدارک زیر مورد نیاز می باشند:

  • مدرک تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس در صورت نیاز
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • عکس مطابق پاسپورت
  • گواهی عدم سو سابقه

تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی

فنلاند از کشورهایی است که به متقاضی اجازه می دهد که با خانواده اش به طور همزمان مهاجرت نماید، این دلیل در کنار دیگر مزیت های کشور فنلاند، تحصیل در فنلاند را بسیار ایده آل نموده است. دغدغه متقاضیانی که قصد تحصیل در یک کشور غیر انگلیسی زبان مثل فنلاند را دارند، زبان تحصیل در دانشگاه می باشد. خبر خوب این هست که در اکثر دانشگاه های کشور فنلاند، می توانید به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید و حتی در صورت داشتن شرایط زیر لازم نیست که مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید.

زبان رسمی که به آن صحبت می کنید، انگلیسی باشد.
اگر در مقطع های گذشته تحصیلی شما، در دانشگاه های انگلیسی زبان بوده است.
اگر در دوره های زبان، قبل از شروع برنامه تحصیل در فنلاند، شرکت کرده اید.

اگر نتوانستید اثبات نمایید که تسلط کافی برای تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند را دارید می بایست قبل از درخواستتان، برای اثبات این امر در یکی از آزمون های زبان انگلیسی که معتبرترین آنها تافل با حداقل نمره 79 الی 92 و آیلتس با حداقل نمره 6 الی 6.5 هستند، شرکت کنید. در جدول زیر به نمره زبان مورد نیاز در بهترین دانشگاه های فنلاند اشاره نموده ایم.

نام دانشگاهنمره آیلتسنمره تافل
فنلاند شرقی6.590 الی 92
هلسینکیحداقل 6.592
تامپره6.592
آرکادا6.079

امروزه بیش از 600 برنامه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند به زبان انگلیسی در مقطع های گوناگون از مقطع کارشناسی تا دکتری تدریس می شوند. این رشته های تحصیلی هر روزه در حال افزایش هستند و تقریبا همه رشته ها را در بر می گیرند. در زیر به برخی از رشته هایی که در کشور فنلاند به زبان انگلیسی ارائه می شوند، اشاره شده است.

  • بیزنس
  • مهندسی
  • علوم کامپیوتر
  • پزشکی
  • علوم طبیعی
  • حقوق
  • علوم اجتماعی

تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان

فنلاند نه تنها در حفظ پیشرفت در توسعه آموزشی، بلکه در ایجاد یک استاندارد جهانی نیز موفق بوده است. مردم صمیمی و مهمان نواز هستند، بنابراین، مطمئنا، یکی از مقاصد برتر برای دانشجویان بین المللی در سراسر جهان برای تجربه تحصیلی جهانی است. در حال حاضر امکان تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان برای دانشجویان بین المللی نیز وجود دارد. برای تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان، دانشجویان باید نشان دهند که به اندازه کافی به انگلیسی مسلط هستند و می توانند به راحتی به این زبان صحبت کنند. در زیر چند راه معرفی شده است که دانشجویان می توانند از طریق آن به تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان دست یابند:

  • زبان مادری دانش آموز انگلیسی است
  • مدرک تحصیلی قبلی دانشجو به زبان انگلیسی در هر یک از دانشگاه های اتحادیه اروپا / EEA، کانادا، استرالیا، نیوزیلند یا ایالات متحده آمریکا اخذ شده باشد: برخی از دانشگاه های فنلاند نیز می‌پذیرند که فقط بخشی از مدرک تحصیلی قبلی دانشجو به زبان انگلیسی تدریس شده باشد.
  • شرکت در مصاحبه های ویدئویی و اسکایپ : معمولا مصاحبه های ویدئویی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی شما برای درک مکالمه انگلیسی است. تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان و آیلتس، باید این مصاحبه را به بهترین شکل طی نمایید.

بورسیه تحصیلی فنلاند

در کشور عزیزمان هر خانواده ای که به دنبال تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند باشد، طبیعتا نیم نگاهی به شرایط اخذ بورسیه های تحصیلی نیز دارد. دستیابی به بورسیه تحصیلی فنلاند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار دشوار و محدود می باشد. بنابراین پیشنهاد می شود ابتدا جهت تحصیل در فنلاند اقدام کرده، پس از گذراندن مدتی از تحصیل و اثبات خود به عنوان یک دانشجوی ممتاز، درخواست استفاده از این کمک هزینه ها را بدهید. از این بورسیه ها می توان به بورسیه (Cimo)، بورسیه (EDUFI) به ارزش ماهیانه 1.500 یورو و بورسیه دولتی فنلاند اشاره کرد. اخذ بورسیه تحصیلی در فنلاند بیشتر در مقطع دکتری ارائه می شود. شرایط دریافت پذیرش دکتری در بخش مربوط به تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در مقطع دکتری بیان شده است. در جدول زیر تعدادی از بورسیه های تحصیلی معمول در کشور فنلاند آمده اند:

ردیفنام بورسیهنوع بورسیهمقطع مورد نظردانشجویان مجاز جهت استفاده از بورسیه
1بورسیه دانشگاه تمپرفاند کاملکارشناسی- کارشناسی ارشددانشجویان خارج از اتحادیه اروپا
2بورسیه دانشگاه هلسینکیفاند کاملکارشناسی ارشددانشجویان خارج از اتحادیه اروپا
3بورسیه نوکیانیمه فانددکتریتمامی ملیت ها
4بورسیه دانشگاه لاپلاندفقط شهریهکارشناسی ارشددانشجویان خارج از اتحادیه اروپا
5بورسیه دانشگاه هاگا هلیاتا 30 درصد شهریهکارشناسی- کارشناسی ارشددانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و سوئیس

هزینه تحصیل در فنلاند

افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق تحصیل و تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند هستند، باید به هزینه های کلی تحصیل در دانشگاه های مختلف آگاه باشند. در جدول زیر بخشی از هزینه شهریه دانشگاه های مختلف در فنلاند بیان شده است:

هزینه سالیانه دانشگاه به یورودانشگاه
12 هزار تا15 هزاردانشگاه آلتو
6 هزار تا9 هزاردانشگاه آرکادا
8 هزار تا15 هزاردانشگاه شرق فنلاند
13 هزار تا 18 هزاردانشگاه هلسینکی
10 هزار تا13 هزاردانشگاه اوولو
8 هزار تا12 هزاردانشگاه تامپیر
8 هزار تا16 هزاردانشگاه تورو

هزینه تحصیل در دانشگاه هلسینکی فنلاند:

دانشگاه هلسینکی یکی از دانشگاه های معتبر و قدیمی فنلاند است که در سال 1640 در شهر زیبای تورکو تاسیس شد. زبان تدریس در این دانشگاه در اکثر رشته ها فنلاندی است اما متقاضیان می توانند با اخذ مدرک زبان انگلیسی نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. دانشگاه هلسینکی دارای رتبه 104 جهانی در رتبه بندی QS می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه متناسب با رشته و مقطع تحصیلی می باشد اما به طور متوسط می توان گفت هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 13 هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد 13 هزار الی 18 هزار یورو می باشد و متقاضیان تحصیل دکتری در این دانشگاه می توانند به طور رایگان در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه آلتو فنلاند:

دانشگاه آلتو دومین دانشگاه برتر فنلاند است که در سال 1904 در شهر هلسینکی تاسیس شده است. این دانشگاه معتبر هم اکنون 140 امین دانشگاه برتر جهان از نظر رتبه بندی QS می باشد. دانشگاه آلتو توانسته با هدف کارآفرینی، کارشناسان مطرحی در راستای کسب و کار پرورش دهد. شهریه دانشگاه آلتو برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به طور متوسط 12 هزار الی 15 هزار یورو می باشد. دانشجویان دانشگاه آلتو مجاز هستند که در کنار تحصیل هفته ای 20 ساعت کار نمایند.

هزینه زندگی دانشجویی در فنلاند

مهاجرت یکی از تصمیم های بسیار مهم و اساسی در زندگی هر شخص می باشد. بنابراین آگاهی از شرایط اقتصادی و هزینه ها در کشور مقصد بسیار در تصمیم گیری مهم است. به ویژه در مهاجرت های تحصیلی مانند تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند، به دلیل اینکه شخص هزینه تحصیل را نیز بر عهده دارد، باید به هزینه های زندگی آشنا باشد. در جدول زیر بخشی از هزینه های زندگی در فنلاند بیان شده است:

خدمات مورد نظرهزینه به یورو
رستوران11
بطری آب1.5
برنج (یک کیلو گرم)1.7
شیر (یک لیتر)0.7
گوشت (یک کیلو گرم)13.2
یک کورس تاکسی6
بنزین (یک لیتر)1.5
شهریه یک ماه باشگاه36.5

کار دانشجویی در فنلاند

مانند اکثر کشورها، فنلاند نیز امکان کار دانشجویی برای دانشجویان خود در همه مقاطع تحصیلی را فراهم کرده است. در بسیاری از موارد دانشجویان برای اینکه بتوانند کمک هزینه ای برای زندگی و تحصیل در فنلاند فراهم کنند، مشغول به کار دانشجویی می شوند. در همه مقاطع تحصیلی دانشجویان می توانند به مدت 25 ساعت در هفته به کار مشغول شوند. برای اینکه به راحتی بتوانید کار دانشجویی پیدا کنید لازم است به زبان محلی فنلاند که سوئدی یا فنلاندی است مسلط باشید.

شرایط تحصیل رایگان در فنلاند

در فنلاند شرایط تحصیل رایگان برای دانشجویان به روش های مختلفی وجود دارد. یکی از این موارد مسلط بودن به زبان فنلاندی و تحصیل به این زبان است که در این صورت هزینه تحصیل برای دانشجویان رایگان خواهد بود. همچنین تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند برای تمام دانشجویان از سراسر دنیا، کاملا رایگان است. تحصیل در مقاطع مختلف شرایط خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی شرایط تحصیل رایگان در فنلاند در مقاطع مختلف پرداخته شده است.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی در فنلاند به صورت رایگان:

    حتی اگر از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستید، بدون شک تحصیل در مقطع کارشناسی رایگان در فنلاند از طریق بورسیه تحصیلی امکان پذیر است. دانشگاه تامپره بورسیه های کاملی را به دانشجویان ارائه می دهد. پس از درخواست پذیرش، متقاضیان می توانند برای بورسیه نیز اقدام کنند و از آنجایی که این بورسیه مبتنی بر شایستگی است، دانشگاه موفق ترین متقاضیان را انتخاب می کند. بورسیه تحصیلی به مدت سه سال طول می کشد اگر دریافت کننده به طور مداوم حداقل 55 واحد در هر سال تحصیلی تا پایان مدرک کسب کند.

    به طور مشابه، دانشگاه Oulu بورسیه های تحصیلی کامل را از طریق معافیت شهریه به دانشجویان مقطع کارشناسی ارائه می دهد و متقاضیان می توانند برای بورسیه تحصیلی به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش اقدام کنند. دانشگاه تورکو همچنین فرصت هایی را برای دانشجویان فراهم می کند تا برای بورسیه تحصیلی کامل که تمامی هزینه های تحصیل آنها را پوشش می دهد، درخواست دهند. پس از پذیرش، متقاضیان موفق باید حداقل 45 واحد برای این بورسیه کسب کنند تا بتوانند در سال های تحصیلی بعدی خود تا سه سال ادامه دهند.

  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند به صورت رایگان:

    دانشگاه هلسینکی بورسیه های تحصیلی بسیاری را برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند فراهم آورده است که تحصیل به صورت رایگان در این مقطع را امکان پذیر نموده است. به غیر از هزینه های تحصیل، کمک مالی کامل این بورسیه نیز شامل 10,000 یورو می شود. مدت این برنامه دو سال است، که در آن عملکرد دانشجویان باید بررسی شود و سالانه حداقل 55 واحد کسب کنند. دانشگاه تامپره علاوه بر بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی، بورسیه هایی را نیز به متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. مدت برنامه دو سال است، که در آن دریافت کنندگان باید حداقل 55 واحد در هر سال کسب کنند تا در برنامه برای سال تحصیلی بعدی بمانند.

    دانشگاه اولو و دانشگاه تورکو نیز بورسیه هایی را برای دانشجویان در برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می دهند. این بورسیه ها شامل پوشش کامل شهریه به مدت دو سال است، اگرچه دریافت کنندگان باید حداقل 60 واحد در سال اول خود کسب کنند تا بتوانند در برنامه ادامه دهند. با این بورسیه ها در دانشگاه های برتر فنلاند، دانشجویان بین المللی می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را به صورت رایگان در فنلاند تکمیل کنند.

  • تحصیل در مقطع دکتری در فنلاند به صورت رایگان

    برخلاف دوره های لیسانس و کارشناسی ارشد، دانشجویان بین المللی پذیرفته شده در دوره های دکتری اکثر دانشگاه های فنلاند صرف نظر از کشورشان از شهریه معاف هستند. این سیاست به معنای کمک مالی بزرگ برای محققان آینده است. با این حال، دانشجویان ممکن است هنوز نیاز به دریافت بودجه اضافی برای هزینه های زندگی و هزینه های تحقیقاتی خود داشته باشند که ممکن است توسط دانشگاه میزبان آنها ارائه نشود. بورسیه EDUFI با دانشگاه هایی همکاری می کند که به دنبال کمک هزینه تحصیلی برای جذب دانشجویان بین المللی هستند تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در فنلاند تحصیل کنند.

دوره زبان فنلاندی در فنلاند

اگرچه اکثر مردم فنلاند انگلیسی صحبت می کنند، اما دانستن کمی زبان فنلاندی به شما کمک می کند تا راحت تر در جامعه ادغام شوید. یادگیری این زبان، اقامت شما در فنلاند را غنی می کند زیرا می توانید راحت تر با دانشجویان و مردم فنلاند ارتباط برقرار کنید. مهارت زبان فنلاندی برای اکثر مشاغل در فنلاند مورد نیاز است. راه های زیادی برای یادگیری فنلاندی وجود دارد. شما می توانید در دوره های زبان فنلاندی که توسط مراکز آموزش بزرگسالان و مراکز چند فرهنگی ارائه می شود شرکت کنید. علاوه بر این، دوره های آنلاین مختلف زبان فنلاندی نیز وجود دارد که می توانید در آن ها شرکت کنید. شما می توانید دوره های زبان فنلاندی را در آموزشگاه ها و موسسات زیر دنبال کنید.

دانشگاه آزاد

مرکز آموزش بزرگسالان

مدرسه متوسطه عالی Jyväskylä برای بزرگسالان

دانشگاه های تابستانی (دوره فشرده تابستانی زبان و فرهنگ فنلاندی)

موسسه مسیحی Jyväskylän

علاوه بر این، مراکز چندفرهنگی نیز وجود دارند. این مراکز مکان هایی هستند که به راحتی قابل دسترسی هستند و اطلاعات، پشتیبانی و فرصت هایی را برای شرکت در فعالیت های مختلف ارائه می دهند. این مراکز انواع مختلفی از دوره های زبان فنلاندی را ارائه می کنند.

ویزای همراه دانشجویی فنلاند

در بررسی موضوع تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند، یکی از مهم ترین نکات وضعیت همراهان دانشجو و ویزای فنلاند آن ها می باشد. در فنلاند همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا به همسر و فرزندان زیر 18 سال، همراه گفته می شود. فنلاند جز کشورهای پیشرو در موضوع اهمیت به بنیان خانواده و احترام به حقوق خانواده می باشد. دانشجویان در فنلاند در ابتدا با یک اجازه اقامت 90 روزه وارد می شوند.

پس از اتمام این دوره، اقامت بلند مدت تحصیلی به آنها اعطا می شود. همراهان دانشجو می توانند همزمان ویزا دریافت کند و با هم وارد فنلاند شوند. اثبات تمکن مالی دانشجو به منظور پوشش هزینه های خانواده اش، جهت دریافت ویزای همراه فنلاند بسیار مهم و تاثیر گذار می باشد.

دانشگاه های فنلاند

قدم مهم و اساسی در موضوع تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند، معرفی دانشگاه های این کشور است. دانشگاه های فنلاند جز مراکز معتبر آموزشی در رتبه بندی جهانی می باشند. در جدول زیر تعدادی از دانشگاه های برتر فنلاند آمده اند:

نام دانشگاهرتبه داخلیرتبه جهانی
دانشگاه هلسینکی1151
دانشگاه آلتو2223
دانشگاه یواشکیله3459
دانشگاه صنعتی تامپر4519
دانشگاه فنلاند شرقی5590
آکادمی آبو6834
دانشگاه تورکو7925
دانشگاه اقتصاد هانکن82,041
دانشگاه صنعتی لاپلند92,382
دانشگاه واسا102,545

رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند

برای بررسی رشته های تحصیلی در دانشگاه های فنلاند ابتدا باید به این سوال پاسخ دهید که تحصیل در چه مقطع تحصیلی را مد نظر دارید؟ کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا؟ در هر مقطعی که بخواهید تحصیل کنید فنلاند دوره های تحصیلی متنوعی را ارائه می کند. با این وجود باید بدانید که به چه رشته ای علاقه دارید و با توجه به سوابق تحصیلی که دارید شانس اخذ پذیرش برای چه رشته ای را دارید، سپس برای آن درخواست خود را ثبت کنید. در اینجا چندین برنامه تحصیلی پر تقاضا در فنلاند را تشریح می کنیم.

  • تحصیل در رشته روانشناسی در فنلاند

    تحصیل روانشناسی در فنلاند یک دوره مطالعاتی 5 ساله است که از یک دوره 3 ساله کارشناسی به علاوه یک دوره 2 ساله کارشناسی ارشد تشکیل می شود. مطالعات روانشناسی بیشتر به زبان فنلاندی انجام می شود. اما در یک تلاش مشترک بین دانشگاه تورکو و دانشگاه Åbo Akademi، تعدادی از دوره های روانشناسی به زبان انگلیسی ارائه می شود. مدارک تحصیلی موجود در رشته روانشناسی شامل مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در روانشناسی همچنین Ph.D تحصیلات تکمیلی است. مدرک کارشناسی روانشناسی در فنلاند را می توان به عنوان یک برنامه آموزشی تخصصی چهار ساله در یکی از رشته های روانشناسی رشد و تربیت، روانشناسی سلامت، عصب روانشناسی، روان درمانی و روانشناسی کار و سازمانی تکمیل کرد.

  • تحصیل در رشته تغذیه در فنلاند

    رشته تغذیه در فنلاند به مطالعه مراحل ایجاد مواد غذایی، مدت زمان استفاده از آن ها، آزمایش مواد و غیره می پردازد. متقاضیان می توانند در مقاطع تحصیلی مختلف به تحصیل در این رشته بپردازند. دوره های کارشناسی 3 تا 4 سال به طول می انجامند همچنین دوره های کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکتری بین 3 تا 4 سال طول می کشد. دوره ها به زبان انگلیسی، سوئدی و فنلاندی ارائه می شوند.

  • مهندسی نفت در فنلاند

    مدرک مهندسی نفت که در کشف و نگهداری عرضه نفت و گاز جهان نقش دارد، مسیرهای شغلی مختلفی را در صنعت انرژی باز خواهد کرد. خواه این به معنای کار در یک دفتر، آزمایشگاه یا خارج از آن در نقش هایی باشد که شامل زمین شناسی نفت، مهندس مخزن، مهندس تولید یا مهندس حفاری می شود، فرصت های هیجان انگیزی برای شما کم نخواهد بود. فنلاند محل استقرار شرکت های مهندسی پیشگام است و تحصیلات در سطح جهانی در زمینه های فناوری و مهندسی ارائه می دهد. موسسات آموزش عالی که به دلیل یک سیستم آموزشی لیبرال و درجه یک شناخته می شوند، دارای محققان و اساتید برجسته در یک محیط بین المللی هستند. در دانشگاه های معتبر فنلاند مهندسی نفت ارائه می شود و دانشجویان با دارا بودن شرایط لازم می توانند به تحصیل در این رشته بپردازند.

  • رشته شیمی در فنلاند

    گروه شیمی و علوم مواد بر مهندسی ترکیبات و مواد در مقیاس میکرو، نانو و اتمی تمرکز دارد. کار آن ها در این زمینه ها شامل سنتز، توصیف و تحقیقات محاسباتی است. دپارتمان شیمی مرکز اصلی آموزش و تحقیق شیمی در فنلاند می باشد. تحقیقات این دپارتمان در سطح بین المللی شناخته شده است و در سه برنامه تحقیقاتی، یعنی شیمی مواد، علوم مولکولی و سنتز تجزیه و تحلیل انجام می شود. در هر سه مقطع تحصیلی این رشته در فنلاند ارائه می شود. تدریس شیمی در فنلاند به زبان های فنلاندی، انگلیسی و سوئدی می باشد. بورسیه های تحصیلی برای این رشته ارائه می شود، دانشجویان ممتاز می توانند از این بورسیه ها استفاده کنند. تحصیل در رشته شیمی برای ادامه تحصیل در گرایش های پزشکی، بیوتکنولوژی، داروسازی و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  • رشته تربیت بدنی در فنلاند

    در وزارت آموزش و فرهنگ فنلاند، بخش مسئول ورزش و فعالیت بدنی تلاش می کند تا شرایطی را برای سبک زندگی فعال بدنی برای کل جمعیت ایجاد کند. هدف این است که جمعیت فنلاند را قادر سازد تا از نظر جسمی فعال باشند تا از سلامت و رفاه آنها محافظت کند. با توجه به جامعه به بالا بردن سطح سلامت و احساس نیاز به فعالیت های جسمی، تحصیل رشته تربیت بدنی به یک رشته محبوب و پرطرفدار تبدیل شده است. بیش از 42 مرکز آموزشی برای آموزش در رشته تربیت بدنی در فنلاند وجود دارد. تحصیل در مقطع دکتری در رشته تربیت بدنی سطح بالای آموزشی در دانشگاه ها می باشد. از گرایش های دوره تربیت بدنی می توان به زیست شناسی تربیت بدنی، مدیریت ورزش، تئوری تربیت بدنی و غیره اشاره کرد که از بازار کار خوبی در این کشور نیز برخوردار است.

  • تحصیل حسابداری در فنلاند

    تحصیل حسابداری در فنلاند به دانشجویان ارتباط مالی یک نهاد را آموزش می دهد. در فنلاند حسابداری به دو بخش حسابداری مالی و مدیریت حسابداری تقسیم می شود. در هر سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری این رشته ارائه می شود. دانشگاه های فنلاند هر سه مقطع تحصیلی را ارائه می دهد اما موسسات این کشور تنها دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را تدریس می کنند. دوره کارشناسی حسابداری 3 تا 4 سال، دوره های کارشناسی ارشد دو سال و دوره دکتری 3 سال به طول می انجامد. فرصت های شغلی متعددی برای حسابداران در فنلاند وجود دارد، همچنین به دلیل معتبر بودن مدرک تحصیلی می توان در سایر کشورهای اروپایی نیز مشغول به کار شد.

  • رشته مهندسی پزشکی در فنلاند

    صنعت مهندسی پزشکی یک بخش با تکنولوژی پیشرفته جهانی است که به طور فزاینده ای مهم است. در فنلاند، به ویژه صنعت HealthTech قوی می باشد. با ظهور شرکت های کوچک متعدد، رشته های مهندسی پزشکی و علوم پزشکی به سرعت در حال گسترش هستند و گزینه های شغلی متنوعی را ارائه می دهند. این برنامه درک کاملی از چالش های مربوط به علوم زیستی و بهداشتی را در اختیار شما قرار می دهد. شما با فن آوری های پیشرفته در رابط بین مهندسی و علوم بهداشتی آشنا خواهید شد و توانایی توسعه راه حل های نوآورانه برای حل این چالش ها را خواهید داشت. شما قادر خواهید بود تفکر انتقادی و حرفه ای را نشان دهید و شغلی را در صنعت، بیمارستان دنبال کنید یا تحصیلات خود را در مقطع دکترا ادامه دهید. دانشگاه های فنلاند همکاری نزدیک بین متخصصان مهندسی، دانشمندان علوم زیستی و پزشکان را تقویت می کنند.

    برنامه کارشناسی ارشد در علوم و مهندسی پزشکی در فنلاند به شما یک محیط بین المللی و چند رشته ای را ارائه می دهد تا از تخصص گسترده دانشمندان شناخته شده در سراسر جهان در دانشکده یاد بگیرید. این امر به شما اطمینان می دهد که دانش به روز را از اساسی به کاربردی و از مهندسی پزشکی اصلی به زیست شناسی مدرن در مورد طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به کاربردهای مهندسی در سلامت و رفاه منتقل کنید.

  • تحصیل حقوق در فنلاند

    کسب مدرک حقوق در فنلاند به هر کسی اجازه می دهد که وکالت کند، اما فقط افرادی که از کانون وکلای فنلاند مجوز دریافت می کنند، می توانند به طور قانونی از عنوان asianajaja به معنای وکیل استفاده کنند. وکلایی که asianajaja در نظر گرفته می شوند یک برنامه سه ساله لیسانس حقوق و یک دوره کارشناسی ارشد دو ساله رشته حقوق در فنلاند را گذرانده اند. علاوه بر این، وکلا باید یک دوره چهار ساله کارآموزی را در یک موسسه یا وکیل خصوصی تجربه کرده و در آزمون وکالت قبول شوند. بالاترین مدرک حقوقی که دانشجویان می توانند در فنلاند کسب کنند، Oikeustieteen tohtori یا دکترای حقوق است. دانشجویان باید 60 واحد را کسب کنند و یک پایان نامه دکتری به نام مونوگرافی را تکمیل کنند که معمولاً حدود 250 صفحه است. این مونوگراف نیز باید به صورت شفاهی در مقابل هیئتی متشکل از اساتید حقوقی تعیین شده دفاع شود. مدرک حقوق در فنلاند را فقط می توان از یکی از سه دانشگاه دانشگاه لاپلند، دانشگاه تورکو و دانشگاه هلسینکی دریافت کرد.

    وکلای فنلاندی اجازه دارند به طور مستقل، در شرکت های محدود یا مشارکتی فعالیت کنند. علاوه بر این، وکلای شاغل باید هر سال 18 ساعت یا بیشتر را در یک دوره آموزش مداوم بگذرانند تا مجوز خود را حفظ کنند. شهریه و هزینه های زندگی دانشجویانی که مایل به تحصیل در یک برنامه حقوقی فنلاند هستند، رایگان است و تامین مالی هزینه های زندگی تا حد زیادی توسط مزایای دانشجویی مبتنی بر دولت تهیه می شود که از طریق وزارت آموزش و پرورش ارائه می گردد. مجمع جهانی اقتصاد اخیراً سیستم آموزش عالی فنلاند را به دلیل تأکید بر مدارک علمی، تحقیقاتی و دوره های عملی به عنوان بهترین سیستم در جهان رتبه بندی کرده است.

ددلاین پذیرش دانشجویی برای تحصیل در فنلاند

توجه کردن به ددلاین پذیرش دانشجویی برای تحصیل در فنلاند از موارد بسیار مهمی است که دانشجویان بین‌المللی باید به آن توجه داشته باشند. دد لاین پذیرش دانشجویی برای تحصیل در فنلاند با توجه به نوع دانشگاه و مرکز آموزشی متفاوت می‌باشد بدین منظور باید داوطلبان محترم از طریق وب سایت‌ها و سامانه‌های مربوط به دانشگاه اطلاع پیدا کرده و بر طبق آن برنامه تحصیلی و پذیرش را ترتیب دهند. اما به طور معمول ددلاین‌های پذیرش دانشجویی برای تحصیل در فنلاند معمولا در ماه‌های ژانویه و آوریل هر سال می‌باشد. معمولا ددلاین مربوط به مقطع کارشناسی ارشد از اول دسامبر تا پانزدهم ژانویه تعیین شده است همچنین در مقطع دکترا با توجه به شرایط و برنامه‌های دانشگاه ددلاین‌ها در طول سال متفاوت تعیین می‌شوند.

کار حین تحصیل در فنلاند

کار کردن حین تحصیل در فنلاند یکی از فاکتورهای مورد علاقه دانشجویان بین‌المللی است. همانند؛ بسیاری از کشورهای دیگر دانشجویان بین‌المللی مجاز به کار پاره وقت و در حدود ۲۵ ساعت در هفته در دوران تحصیل هستند و در زمان تعطیلات می‌توانند به صورت نامحدود به کار کردن بپردازند و هزینه‌های تحصیل و زندگی در آن کشور را تامین نمایند. اما یک استثنا نیز در این بین وجود دارد و آن هم برای دانشجویان مقطع دکتراست که دانشجویان در این مقطع به صورت نامحدود می‌توانند به کار کردن بپردازند. ناگفته نماند برای اینکه در فنلاند بتوانید به راحتی کار پیدا کنید اینکه زبان انگلیسی یا فنلاندی شما قابل قبول باشد بسیار مهم است.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی فنلاند

در ادامه روند تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند، جهت تحصیل در برنامه های تحصیلی بلند مدت، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیاز به دریافت ویزای دانشجویی هستند. خوشبختانه اگر شرایط لازم را داشته باشید شانس ویزا شدن شما بالا است. بنابراین شخص باید با در دست داشتن مدارک زیر به صورت حضوری به سفارت فنلاند در کشور مبدا مراجعه کرده و پس از انگشت نگاری روال اداری دریافت ویزا صورت می پذیرد.

  • تکمیل فرم مربوط جهت درخواست ویزا
  • ارائه نامه پذیرش
  • شخص باید شهروند کشوری به جز کشورهای منطقه اقتصادی اروپا یا سویس باشد
  • ارائه نامه گواهی بانکی جهت اثبات تمکن مالی
  • پاسپورت با مدت اعتبار لازم
  • عکس مطابق گذرنامه
  • مدارک مربوط به پوشش بیمه خدمات درمانی
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات و کلیه مدارک به زبان انگلیسی یا فنلاندی

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند

دانشگاه های فنلاند دارای اعتبار بسیار زیادی هستند و همواره دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا مشتاق ادامه تحصیل در این کشور هستند. دانشجویانی که قصد مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل را دارند، در هر کدام از مقاطع و هر رشته تحصیلی باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. دریافت ویزای تحصیلی فنلاند به این معنی است که متقاضیان می توانند به این کشور وارد شوند. از مهمترین شرایط اخذ ویزای دانشجویی فنلاند، داشتن تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند می باشد. دانشجو باید ثابت کند که تمکن مالی ویزای تحصیلی فنلاند یعنی هزینه تحصیل و هزینه زندگی در طول دوره تحصیل خود در این کشور را دارد و در این کشور سربار دولت نخواهد بود. میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی فنلاند برای دانشجویان مبلغ 560 یورو در هر ماه می باشد.

زمان اعزام دانشجو به فنلاند

همانطور در بخش های بالا دانشگاه های فنلاند را به دانشگاه های علوم پایه و دانشگاه های بر پایه دانش عملی تقسیم بندی کردیم، این موضوع بر زمان ارائه پذیرش های تحصیلی و ثبت نام نیز تاثیر گذار است. به منظور ثبت نام و تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند در دانشگاه های عمومی می توان در ماه ژانویه هر سال اقدام کرد. زمان ثبت نام در دانشگاه های حرفه ای معمولا از ماه مارس آغاز می شود. البته به طور کلی زمان های ثبت نام در دانشگاه های مختلف با توجه به شرایط تحصیلی مختلف کاملا متفاوت است. تحصیل به زبان فنلاندی و یا زبان انگلیسی، تحصیل در مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد و تحصیل در انواع مختلف دانشگاه در این زمان بندی ها تاثیرگذار خواهد بود.

مزایای تحصیل در فنلاند

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شما باید در خارج از کشور در فنلاند تحصیل کنید، در اینجا بر روی برخی از مرتبط ترین آنها تمرکز می کنیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

  • برای اکثر دانش آموزان رایگان است

    فنلاندی ها برای تحصیل در دانشگاه های دولتی خود نیازی به هیچ هزینه ای ندارند. این امر در تمام سطوح تحصیلی، از ابتدایی تا متوسطه و آموزش عالی نیز صدق می کند. تحصیل در فنلاند به عنوان یک حق اساسی تلقی می شود و آنها معتقدند که همه باید فرصت های برابر داشته باشند.

  • بهترین آموزشی که می توانید دریافت کنید

    سیستم آموزشی در فنلاند در سراسر جهان مورد تحسین قرار می گیرد. ویژگی آشکاری که سیستم آموزش فنلاند را متمایز می کند، مجموعه متمایز ارزش هایی است که از آن استفاده می کند. برخی از مهم ترین ارزش های اصلی مورد حمایت دانشگاه های فنلاند عبارتند از برابری، مسئولیت، همکاری و سازگاری.

  • فنلاند کشوری عالی برای زندگی است

    فنلاند نمونه کاملی است که نشان می دهد چگونه یک کشور با جمعیت نسبتا کم می تواند به یک نمونه الهام بخش تبدیل شود. این کشور یکی از امن ترین کشورهای جهان است که میزان جرم و جنایت بسیار پایین است. کیفیت زندگی در این کشور عالی است و برای دوستداران طبیعت، مناظر زیبای زیادی برای کشف در سرزمین هزار دریاچه وجود دارد.

  • یکی از بهترین کشورهای انگلیسی زبان است

    با وجود اینکه انگلیسی حتی یک زبان رسمی در فنلاند نیست (زبان های رسمی فنلاندی و سوئدی هستند)، آنها همچنان در صحبت کردن با زبان انگلیسی عالی هستند و در 5 کشور برتر انگلیسی زبان در سراسر جهان قرار دارند.

  • فرصت های کاری

    در فنلاند، ترکیب تحصیل با شغل پاره وقت بسیار رایج است. حدود 50 درصد از دانشجویان این گزینه را برای کسب درآمد و تجربه بیشتر انتخاب می کنند. دانش آموزان اغلب در خرده فروشی ها، خواربار فروشی ها یا رستوران ها کار می کنند و حداقل دستمزد معمولا بین 7 تا 10 یورو در ساعت است. به خاطر داشته باشید که دانشجویان می توانند 25 ساعت در هفته در طول دانشگاه کار کنند.

  • دانشگاه های عالی رتبه

    سیستم آموزش عالی فنلاند به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین های جهان مورد احترام است. هشت دانشگاه این کشور در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ظاهر شده اند و اکثر آنها نسبت به سال قبل پیشرفت کرده اند. بالاترین موقعیت ها به: دانشگاه هلسینکی (78)، دانشگاه تورکو (211)، دانشگاه آلتو (222) و دانشگاه اولو (262) تعلق می گیرد.

  • فرهنگ مردم

    مردم فنلاند به صمیمی بودن و گشاده رویی شهرت دارند. فرهنگ مردم بسیار بالا است و رفتار بسیار مناسب و گرمی با مهاجران دارند. با این دانشجویانی که برای تحصیل فنلاند را انتخاب می کنند، احساس غربت نخواهند کرد.

  • بورسیه تحصیلی

    دانشجویان علاوه بر اینکه می توانند به صورت رایگان در این کشور به تحصیل بپردازند، امکان استفاده از بورسیه های تحصیلی که دانشگاه ها و دولت فنلاند ارائه می دهند را دارند.

اقامت پس از تحصیل در فنلاند

به یقین می توان گفت هدف بسیاری افراد از تحصیل و اعزام دانشجو به فنلاند کسب اقامت و تابعیت فنلاند می باشد. دانشجویان بین المللی پس از پایان دوره تحصیلی مورد نظر در صورتی که به منظور کار پس از تحصیل در فنلاند، قصد تمدید مدت اقامت در فنلاند را داشته باشند باید موفق به یافتن شغلی در خاک فنلاند شوند. به هر دانشجوی بین المللی اجازه داده می شود تا نهایتاً یک سال بعد از تحصیل در فنلاند کاریابی کند. برای این کار، اخذ “مجوز اقامتی به منظور جستجوی شغل یا ایجاد آن” لازم خواهد بود. موسسه MIE در این زمینه خبر خوشی برای شما دارد و آن هم این است که شما می توانید با تحصیل در یک سری رشته های خاص مانند مهندسی مکانیک یا مهندسی ساخت و تولید از گارانتی کار برخوردار شوید. فنلاند به عنوان یکی از کشورهایی اروپایی و اسکاندیناوی دارای تراکم جمعیت و پایین و همچنین نرخ بیکاری نسبتا پایینی می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری فنلاند مشخص شده است:

 

پس از توافق با کارفرمای مورد نظر و یافتن شغل مناسب، شخص اقامت موقت کاری دریافت می کند. پس از گذشت پنج سال از آن تاریخ و در صورت اشتغال مداوم و پرداخت بیمه و مالیات، شخص می تواند اقامت دائم فنلاند را به دست آورد. شخصی که اقامت دائم فنلاند را دارا باشد، می تواند بعد از گذشتن 2 الی 3 سال جهت دریافت تابعیت فنلاند اقدام کند.