هزینه مهاجرت به انگلستان شامل هزینه لازم برای مسیر انتخابی، هزینه بیمه، تمکن مالی لازم و هزینه پردازش ویزا، می باشد. دقت داشته باشید که هر یک از مسیرهای مهاجرتی انگلیس هزینه های مختلفی را لازم دارند که در زیر در مورد هر هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق هر یک از این مسیرها اطلاعاتی را آورده ایم.

مسیر مهاجرتیهزینه مهاجرت به انگلستان
تحصیلی
  • Child Tier 4 : سالیانه 17 هزار پوند الی 29 هزار پوند
  • General Tier 4 : هزینه درخواست (20 تا 90 پوند) + شهریه تحصیلی (سالیانه 10 هزار پوند الی 40 هزار پوند) + هزینه زندگی دانشجویی (سالیانه 10 هزار الی 11,200 پوند) + تمکن مالی (ماهیانه 800 پوند + 600 پوند هر همراه)
ازدواجاثبات درآمد سالیانه (18,600 پوند) یا ارائه موجودی حساب 
به ازای هر فرزند می بایست 2,400 پوند ارائه دهند
سرمایه گذاری
  • مختص فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان: اثبات دارایی (50 هزار پوند) + توانایی مالی برای زندگی (3,310 پوند + برای هر همراه 1,890 پوند)
  • داشتن سرمایه لازم ( 200 هزار پوند در بانک) + توانایی مالی برای زندگی (3,310 پوند + برای هر همراه 1,890 پوند)
  • خرید اوراق قرضه: داشتن سرمایه لازم (2 میلیون پوند) + خرید اوراق قرضه به میزان 1,750,000 پوند
  • خرید ملک: داشتن سرمایه لازم (حداقل 750 هزار پوند) + خرید ملک (750 هزار پوند تا 2 میلیون پوند)
کارداشتن اسپانسر + هزینه درخواست ویزا + پرداخت 5,300 پوند برای هر یک از همراهان

هزینه ویزای انگلیس برای ایرانیان

از هزینه‌های مهم در هنگام محاسبه هزینه مهاجرت به انگلستان، هزینه های پردازش ویزا می باشد که باید متناسب با نوع ویزایی که درخواست می دهید مبلغی را نیز به عنوان تمکن مالی نشان دهید. علاوه بر این موارد متقاضی می بایست مبلغی را برای تهیه بیمه صرف نماید که این هزینه برای یک شخص بزرگسال 624 یوند و برای دانشجویان یا افراد زیر 18 سال 470 پوند می باشد. در جدول زیر میزان هزینه ویزای انگلیس برای ایرانیان را مشاهده می کنید.

نوع ویزای اخذ شده جهت مهاجرت انگلیسمیزان هزینه
کار (اسکیل ورکر انگلیس)625 پوند
ویزای Tier 1 (سرمایه گذاری)1,638 پوند
کارآفرینی1,292 پوند
نوآوری 1,036 پوند
 استارت آپ378 پوند
تحصیلی Tier4 General (دانشجویی)363 پوند
تحصیلی Tier4 Child (دانش آموزی)363 پوند
دوره زبان200 پوند
توریستی 100 پوند
ازدواج + فامیلی 1,538 پوند
گلوبال تلنت623 پوند

هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران

هزینه زندگی در انگلستان مقوله مهم دیگری است که باید پیش از مهاجرت به این کشور بررسی شود. واحد پول انگلستان پوند می باشد و در این بخش نیز هزینه ها به پوند بررسی خواهد شد. هزینه زندگی در انگلستان با توجه به سبک زندگی شما، شهری که زندگی می کنید و نوع اقامت شما می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال شهر لندن، پایتخت این کشور، از تمامی شهرهای دیگر گران تر می باشد. هزینه ماهانه  یک خانواده چهار نفره بدون اجاره 3,067.93 پوند است در حالی که همی خانواده بخواهند در لیورپول زندگی کنند می بایست 2,282.07 پوند هزینه نمایند. لیورپول 20.29 درصد ارزان تر از لندن است همچنین اجاره بها در لیورپول به طور متوسط ​​65.06 درصد کمتر از لندن است. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام مهم ذکر شده است.

شرحهزینه (پوند)
غذا در رستوران معمولی12
کاپوچینو2.59
آب معدنی (0.33 لیتر)0.88
شیر (یک لیتری)0.89
برنج (یک کیلو)1.3
تخم مرغ (12 عدد)1.86
سیب (یک کیلو)1.79
موز (یک کیلو)1.02
پرتقال (یک کیلو)1.64
گوجه فرنگی ( یک کیلو)1.72
سیب زمینی (یک کیلو)1.15
بلیط یکطرفه (حمل و نقل عمومی)2.4
تاکسی (یک کیلومتر)1.71
گازوئیل (یک لیتر)1.24
هزینه باشگاه (ماهیانه)29.49
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر70
اجاره آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر568
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر1191
اجاره آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر923
خرید آپارتمان در مرکز شهر (متر)3815
خرید آپارتمان در اطراف شهر (متر)2826
حقوق ماهیانه خالص1789

راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان

پس از بررسی شرایط کشور انگلیس برای مهاجرت حال ممکن است این سوال پیش بیاید که راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان کدام است؟ در پاسخ به این سوال لازم است بدانید که خود شما تعیین کننده راحت ترین روش هستید. چراکه ممکن است شرایط تحصیل در انگلستان را نداشته باشید ولی بتوانید یک سرمایه گذاری چندین هزار دلاری را در انگلستان به ثمر برسانید یا بالعکس. در نتیجه بهتر است ابتدا شرایط خود را بسنجید که با روشن شدن شرایط شما خود به خود راحت ترین راه مشخص می شود. اما به طور کلی می توان از روش های کار شرکت، تحصیل و نوآفرینی و استارتاپ در انگلستان به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان نام برد.

ارزان ترین راه مهاجرت به انگلستان

شاید اولین مسیر مهاجرتی که به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت به انگلستان به ذهن شما برسد، مسیر تحصیلی باشد ولی باید عنوان کنیم درست است که طول دوره تحصیلی در انگلیس کوتاه تر از بقیه کشورها است ولی هزینه های تحصیلی در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی و انگلیسی زبان بیشتر می باشد. البته اگر دارای رزومه خوبی باشید شاید بتوانید از بورسیه های این کشور استفاده نمایید.

از مسیر استارتاپ می توان به عنوان ارزان ترین راه مهاجرت به انگلستان نام برد چراکه میزان هزینه لازم برای این مسیر تنها 1,270 پوند می باشد که به نسبت هزینه های دیگر مسیرهای مهاجرتی به انگلیس بسیار کمتر می باشد.

مهاجرت افراد زیر 18 سال به انگلستان

در گذشته افراد مشخصات متقاضیان زیر 18 سال برای مهاجرت در پاسپورت والدین درج می شدند اما اکنون و طبق قوانین جدید مهاجرتی، هر متقاضی و با هر سنی دارای پاسپورت جداگانه می باشد و مهاجرت افراد زیر 18 سال به انگلستان امکان پذیر می باشد و تنها برای این امر می بایست رضایت والدین خود را داشته باشد. افراد زیر 18 سال می توانند برای تحصیل در دبستان و دبیرستان های انگلیس اقدام کنند و در صورتی که از آن ها پذیرش دریافت کنند می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. دقت نمایید که این گروه از متقاضیان متناسب با سن خود می توانند برای دو نوع ویزا اقدام نمایند.

افراد 4 الی 16 سال : ویزای دانش آموزی انگلستان (کودک)

افراد بالای 16 سال : ویزای دانشجویی انگلستان (عمومی)

از جمله مدارکی که متقاضیان زیر 18 سال می بایست ارائه دهند فرم پذیرش مدرسه، گواهی تمکن مالی، فرم رضایت والدین و فرم مربوط به قیم می باشد. در نهایت پس از اخذ ویزا می توانند به انگلیس مهاجرت نمایند.

بهترین شهر های انگلیس برای مهاجرت

اگر کشور انگلیس برای مهاجرت انتخاب کرده اید و به دنبال زندگی در بهترین شهر انگلیس هستید، گزینه های زیادی برای شما وجود دارد که برخی از آن ها در برترین شهرهای جهان رتبه بندی شده اند. در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین شهر های انگلیس برای مهاجرت و زندگی می پردازیم.

  • مهاجرت به لندن

    اگر به مهاجرت به لندن فکر می کنید، این امر می تواند شروع بزرگترین و بهترین ماجراجویی زندگی شما باشد، اما به شرطی که برای مهاجرت با دقت برنامه ریزی کنید. لندن می تواند مکان مناسبی برای شروع یک زندگی جدید، پیشرفت در حرفه و تجربه یک فرهنگ خاص باشد. فرصتهای زیادی برای امتحان کردن چیزهای مختلف به علاوه مدارس و بیمارستانهای عالی و یک صحنه اجتماعی پر جنب و جوش وجود دارد.

    مهاجرت به بیرمنگام

    از بین تمام شهرهایی که می‌توانید در انگلستان به آن ها نقل مکان کنید، بیرمنگام یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین، شلوغ‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین شهرهاست. بیرمنگام طیف وسیعی از مدارس خوب، مسکن مقرون به صرفه، اجاره مناسب، بازار کار رو به رشد و سهولت سفر را ارائه می دهد. بسیاری از مهاجران بیرمنگام را به دلیل تنوع قومی و فرهنگی آن دوست دارند. برای مهاجرت به بیرمنگام به پاسپورت معتبر نیاز دارید. هیچ محدودیتی برای اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا (از جمله سوئیس) وجود ندارد. اتباع سایر کشور ها بسته به مدت و هدف اقامت خود به ویزا و مجوز کار نیاز دارند.

    مهاجرت به منچستر

    منچستر که به عنوان دروازه شمال غرب شناخته می شود، شهری با جذابیت، تجارت و شهرت در حال رشد است. منچستر همچنین یک مقصد مهاجرتی جالب است که خدمات با کیفیت بالا را با قیمت مناسب ارائه می دهد. این شهر مرکز اقتصادی منطقه است. منچستر علی رغم محبوبیت، صنعت و شهرت روزافزون خود، مکانی بصرفه برای زندگی است. از هزینه های مسکن گرفته تا اوقات فراغت و سرگرمی، دارای هزینه های مناسب هستند و این مورد میتواند دلیلی دیگر برای زندگی در منچستر است. این منطقه هنوز از طریق راه آهن به خوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد و گزینه مناسبی برای کسانی است که به این منطقه مهاجرت می کنند و به دنبال کار در مرکز این شهر جذاب هستند.

مهم ترین مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان

پس از مهاجرت به انگلستان در صورت گرفتن اقامت دائم، شما به مراقبت های بهداشتی، حقوق بازنشستگی و سایر مزایای اجتماعی دسترسی دارید و مشمول محدودیت های مهاجرتی نیستید. شما می توانید به راحتی به خارج از انگلستان سفر کنید ولی مدت سفر شما نباید از دو سال بیشتر شود. اگر مدت سفر شما از 2 سال بیشتر شود ممکن است اقامت دائم انگلستان را از دست بدهید. انگلستان کشوری پیشرفته است و پیش از اخذ اقامت دائم نیز برای مهاجران مزایای بی شماری به همراه دارد البته مهاجرت به این کشور در کنار تمامی مزایای بی شمار، دارای یسکری معایب نیز می باشد که در زیر به مهم ترین مزایا و معایب مهاجرت به انگلستان اشاره کرده ایم.

مزایای مهاجرت به انگلستان

  • مهاجرپذیری و تنوع فرهنگی
  • موقعیت شغلی مناسب و قوانین بسیار حمایتگر از نیروی کار
  • ارائه محصولات با کیفیت و البته با قیمت مناسب
  • سیستم بهداشت و درمان قوی و دسترسی تقریبا رایگان به آن
  • سیستم آموزش رایگان و با کیفیت
  • مهد ورزش، هنر و فرهنگ

معایب مهاجرت به انگلستان

  • هزینه بالای زندگی
  • ترافیک سنگین در شهرهای بزرگ
  • رقابت بالا در کسب موقعیت شغلی
  • قوانین سختگیرانه اخذ ویزا برای ایرانیان
  • تفاوت آب و هوایی با ایران

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلیس

گردآوری دقیق مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به انگلیس از مهمترین گام های مهاجرت می باشد چراکه هر گونه نقصی در مدارک، شما را از مهاجرت و اخذ ویزای این کشور باز می دارد. هر کدام از راه های مهاجرت به انگلیس مدارک خاص خود را لازم دارند اما یکسری مدارک در تمامی این مسیرهای مهاجرتی یکسان می باشد که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم.

  • ارائه پاسپورت که به مدت حداقل 6 ماه معتبر باشد
  • نامه تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان
  • گواهی های پزشکی
  • مدارک ازدواج یا طلاق
  • سوابق تحصیلی یا کاری
  • ارائه بیمه معتبر

قوانین اخذ اقامت دائم و تابعیت انگلیس

روش های مختلف مهاجرت به انگلستان و شرایط مهاجرت به انگلیس شرح داده شد. همانطور که در بالا نیز مطالعه نمودید هر کدام از این مسیرها، تحت شرایط خاصی منجر به اقامت در انگلستان و اخذ تابعیت و سیتیزن انگلیس می شوند. البته در هیچ یک از راه های ذکر شده افراد نمی توانند مانند برخی از کشورهای حوزه کارائیب، بلافاصله پاسپورت انگلستان را دریافت کنند. در صورتی که شما از طریق تحصیل وارد انگلستان شده اید باید اقامت خود را به نوع دیگری مانند سرمایه گذاری، ازدواج یا کار تغییر دهید تا بتوانید تابعیت این کشور را کسب کنید. معمولا پس از گذشت 3 تا 8 سال زندگی در انگلستان می توانند درخواست اقامت دائم این کشور را دهند و 1 – 2 سال پس از دریافت اقامت دائم درخواست پاسپورت انگلستان را دهند. برای دریافت سیتیزن انگلیس فرد نباید مرتکب جرم و محکوم شده باشد. باید بتواند هزینه های زندگی خود را تامین کند و نیازمند کمک های دولتی نباشد. تسلط به زبان انگلیسی و فرهنگ انگلیس نیز دارای اهمیت می باشد.

وکیل مهاجرت به انگلستان

بدون شک استفاده از کمک و اطلاعات یک وکیل مهاجرت به انگلستان بسیار کمک کننده است. یک وکیل مهاجرت به انگلستان با شناختی که به قوانین این کشور دارد در مسیر اخذ ویزا و چیدمان مدارک شما می تواند شانس اخذ ویزای شما را به حداکثر برساند. استفاده از اطلاعات وکیل مهاجرت به انگلستان نه تنها در هنگام اخذ ویزا بلکه در زمینه انتخاب مسیر مهاجرتی نیز بسیار مفید می باشد.

وکیل مهاجرت به انگلستان با شناختی که بر بازار کار این کشور دارد می داند که بهترین شغل برای مهاجرت به این کشور کدام است، وکیل همچنین می تواند در انتخاب بهترین رشته، دانشگاه و رشته دانشگاهی یاری رسان متقاضیان تحصیلی باشد. یک وکیل مهاجرت به انگلستان همچنین می داند که کدام پروژه جهت سرمایه گذاری بیشترین سود و کمترین ریسک را دارد.

وضعیت اقتصادی انگلستان

کشور انگلستان با تولید ناخالصی داخلی متوسط سالانه 28,100 پوند، در لیست بزرگترین اقتصاد های دنیا قرار دارد. تاکید وزارت اقتصاد کشور انگلیس بر هر دو بخش دولتی و آزاد به یک اندازه بوده و تولید ناخالص داخلی این کشور بر دو بخش صنعت و خدمات بنا نهاده شده است. نرخ مالیات این کشور از سال 2014 بر پایه مالیات شخصی 20% بر درآمد است.

اقتصاد انگلستان که در جهان هجدهمین PPP تولید ناخالص داخلی را دارد، بزرگ ترین بخش اقتصاد بریتانیا می باشد. به طور کلی می توان کشور انگلیس را پیشرو در حوزه های شیمیایی، صنعت تولید نرم افزار، انواع اسلحه، داروسازی و هوافضا معرفی کرد.

با توجه به آخرین آمار ارائه شده از نرخ تورم کشور انگلستان می توان مهاجرت به انگلیس را در کنار اتریش به عنوان بهترین گزینه در بین کشور های اروپایی انتخاب و معرفی کرد:

خدمات رفاهی و درمانی در کشور انگلیس

مراقبت های ارائه شده در سراسر انگلستان تحت نظر ارگانی به نام خدمات بهداشت ملی (NHS)ارائه می شوند. NHS مراقبت های پزشکی را از طریق ساختار سه جانبه مراقبت های اولیه، بیمارستان ها و مراقبت های بهداشتی جامعه ارائه می دهد. طبق طبقه بندی اصلی این ساختار، پزشکان عمومی ( پزشک خانواده ) در راس هرم قرار دارند. اقدامات مناسب برای پیشگیری و درمانی تحت نظر این بخش انجام شده و تنها در صورت نیاز، بیماران به بیمارستان و خدمات تخصصی ارجاع داده می شوند. تمام مشاوره با پزشک عمومی تحت NHS رایگان است.

انواع عمده مراقبت های پزشکی اولیه دندانپزشکی و خدمات دارویی و بینایی هستند. اینها تنها خدمات NHS هستند که برای آنها هزینه دریافت می شود، اگرچه افراد زیر 16 سال، بازنشسته یا با درآمد پایین معمولاً معاف هستند. هر کس دیگری باید هزینه هایی را بپردازد که کمتر از هزینه کامل خدمات مربوطه است.

تمام درمان‌های بیمارستانی تحت NHS رایگان است، از جمله مشاوره با پزشکان، پرستاری، داروها و مراقبت‌های ویژه، صرف نظر از نوع مشکل پزشکی و هر چقدر که مدت اقامت در بیمارستان باشد. پزشکان بیمارستان به جای هزینه خدمات، حقوق دریافت می کنند، اما می توانند کار حقوقی را برای NHS با یک مطب خصوصی ترکیب کنند.

جدا از هزینه های ذکر شده در بالا، درمان تحت NHS برای بیمار رایگان است. این سرویس تقریباً به طور کامل از درآمدهای دولت تأمین می شود و کمتر از 5 درصد از درآمد NHS از هزینه ها تأمین می شود. این ترتیب در بین کشورهای صنعتی بی نظیر است. هیچ اتکای قابل توجهی به بیمه پزشکی خصوصی (مثلاً در ایالات متحده) وجود ندارد.

بودجه NHS، مانند سایر خدمات دولتی، با مذاکرات بین خزانه‌داری و بخش‌های مخارج تعیین می‌شود که با بحث‌های بعدی در کابینه اصلاح می‌شود. رقم حاصل بودجه ای برای کل NHS است. تقسیم پول در سراسر بریتانیا تا حدی توسط فرمولی که برای بهبود توزیع جغرافیایی منابع پزشکی طراحی شده است، محدود شده است.

ساختار سیاسی و اجتماعی در انگلستان

سلسله مراتب سیاسی کشور انگلستان پیش از وقوع انقلاب صنعتی نیز مانند بسیاری از کشور های اروپایی دیگر شامل انتقال رتبه یک سیاسی از طریق وراثت، موقعیت های اجتماعی و دسترسی های سیاسی بود. با این حال شرایط پس از انقلاب صنعتی به کل تغییر کرد و در یک گردانه تغییرات دائمی قرار گرفت. چرا که به طور قطع می توان گفت در حال حاضر جایگاه های سیاسی در انگلیس عمدتا بر اساس سطح آموزش به فرد اعطا می شوند.

پس از جنگ جهانی دوم، انگلستان از چندین جهت دستخوش تغییرات بزرگ شد. از جمله تاکید بر آموزش همگانی، اقتصادی مبتنی بر توانایی و اقتصاد داخلی، پذیرفتن مهاجران خارجی، ارج نهاندن بر جایگاه زن و برابری حقوق فارغ از جنسیت. از طرفی بسیاری از تحلیل گران معتقد اند آنچه انگلستان را از انگلستان پیش از جنگ جهانی متمایز کرده، عدم وجود تفاوت طبقاتی در این کشور است.

بخش سیاسی کشور انگلستان تحت نظر دموکراسی پارلمانی و سلطنت مشروطه موروثی اداره می شود. ملکه الیزابت دوم رئیس کشور بوده و نخست وزیر انگلستان رئیس دولت است. تمامی تصمیمات در دولت بریتانیا زیر نظر بخش پادشاهی و دولت های وابسته به انگلستان یعنی اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی صورت می گیرد. قانون گذاری طبق اختیارات دو مجلس پارلمان بریتانیا، مجلس منتخب شده توسط رای مردم و پارلمان های اسکاتلند و ولز صورت می گیرد.

دسته بندی شده در: