تحصیل در انگلستان به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در سراسر این کشور از محبوبیت بسیاری برخوردار است. تحصیل در انگلستان هیچ شرایط سنی ندارد و متقاضیان با تمامی رده های سنی می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس 6 به بالا، نمرات بالا در دوره تحصیلی پیشین و تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل از جمله شرایط لازم برای تحصیل در انگلستان هستند. لازم به ذکر است که با توجه به قوانین جدید انگلستان متقاضیان تحصیل در این کشور نمی توانند اعضای خانواده خود را به عنوان همراه به انگلستان برده و ویزای همراه بگیرند. دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند می توانند در طول تحصیل به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند و پس از اتمام تحصیل برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری اقدام کنند.

اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید، ویزای تحصیلی انگلستان با نام tier 4 visa student شناخته شده و به دو گروه تقسیم می شوند. برای افراد ۴ تا ۱۷ ساله که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند ویزایchild tire 4، برای افراد بالای ۱۷سال   general tier4 صادر می شود. متقاضی می تواند از ۳ ماه قبل از شروع دوره تحصیلی اش در انگلستان درخواست ویزا بدهد. هزینه عمومی ویزای تحصیلی انگلستان در سال  2023، Tie 4  348 پوند است که معادل تقریباً 440 دلار آمریکا بوده و هزینه فعلی برای ویزای دانشجویی 363 پوند (418 دلار آمریکا) و در صورت درخواست خارج از انگلستان 490 پوند (564 دلار آمریکا) می باشد. هر فرد متقاضی ویزا باید مبلغی را تحت عنوان healthcare surcharge پرداخت کند که مقدار آن برای هر فرد محصل سالیانه ۱۵۰ پوند است.

رسید پرداخت این مبلغ باید به باقی مدارک برای درخواست ویزا الصاق شود. شخص متقاضی ویزا باید نشان دهد که تمکن مالی برای پوشش دادن هزینه های تحصیلی و زندگی خود را دارد. شخص باید مبلغی را در حسابی به نام خودش یا والدینش(سرپرست) واریز کند. این مبلغ با توجه به شرایط فرد متفاوت است. همچنین این مبلغ باید برای یک دوره ۲۸ روزه و به صورت متوالی در حساب باشد که این دوره نباید قبل از ۳۱ روز قبل از درخواست متقاضی پایان یافته باشد. این مبلغ شامل هزینه تحصیل و زندگی فرد است. هزینه تحصیل شامل هزینه یک سال تحصیل یا کل هزینه اگر دوره تحصیل کمتر از یک سال است. این هزینه با توجه به مقطع تحصیلی، دانشگاه یا مدرسه و رشته تحصیلی متفاوت است. اگر شخص درخواست ویزای tier 4 general را دارد و می خواهد از تمکن مالی والدینش (سرپرست) استفاده کند (یعنی حساب بانکی به نام والدینش یا سرپرست باشد) باید یکی از مدارک زیر را ارائه دهد:

  • شناسنامه و مدارک هویتی
  • گواهی فرزندخواندگی
  • یک سند دادگاهی که در آن نام سرپرستان قید شده باشد
  • نامه ای دال بر رضایت والدین (سرپرست) برای استفاده از این پول

اگر شخص نشان دهد که هزینه تحصیل یا قسمتی از آن را پرداخت کرده است مبلغ پرداخت شده از مبلغی که به عنوان هزینه تحصیل در حساب شخص باید واریز شود کم می شود. همچنین اگر محل اقامت شخص خوابگاه های دانشجویی است، متقاضی می تواند با پرداخت حداکثر 1334 پوند به خوابگاه این مبلغ را از کل هزینه ی زندگی ( ۹ ماه) که باید در حسابش نشان دهد، کم کند.
برای اشخاص زیر ۱۲ سال والدین می توانند درخواست ویزای Parent of a tier 4 (child) visa را بدهند. آنها باید:

  • از تمکن مالی کافی برخوردار باشند
  • نشان دهند که کار و زندگی اصلی شان خارج از انگلستان است
  • نشان دهند که با پایان یافتن مدت ویزا انگلستان را ترک می کنند
  • توانایی پرداخت هزینه های خروج خود را داشته باشند

هم چنین فرزند آنها باید زیر ۱۲ سال باشد، در حال تحصیل و یا در شرف شروع به تحصیل در یکی از مدارس انگلستان باشد و دارای ویزای child tier 4 باشد. ویزای Parent of a tier 4 (child) visa برای اولین بار به مدت ۶ تا ۱۲ ماه صادر می شود و هر بار امکان تمدید ۱۲ ماهه آن تا وقتی که فرزند محصل به ۱۲ سال تمام برسد وجود دارد.

معرفی دوره های مهم تحصیلی در انگلیس

تحصیل در انگلستان در هر مقطعی نیازمند گذراندن دوره های پیش نیاز خاصی است که در این بخش از مقاله به آنها پرداخته خواهد شد.

GCSE (گواهی عمومی آموزش متوسطه)

برنامه GCSE در دانشکده های بلربیز و برایتون به دانش آموزان ۱۳ ساله فرصت شروع آماده سازی زود هنگام خود برای ورود به دانشگاه را می دهد. موسسه ملک پور روشی نوین و حرفه ای محور را برای آموزش و ایجاد مهارت های زندگی برای محل کار جهانی در پیش گرفته است. مشاوران متخصص ما بیشترین حمایت تحصیلی همراه با سطح بالایی از تشویق، راهنمایی و مراقبت معنوی ارائه می دهند. ما تضمین می کنیم که شما می توانید بر مطالعات خود تمرکز کنید، و بهترین استفاده را از فرصت هایی که ما در اختیارتان می گذاریم داشته باشید و به نتایج دلخواه خود دست یابید. General Certificate Secondary Education مخفف GCSE است و این دوره شناخته ترین دوره برای دانش آموزان که قصد ادامه تحصیل در دوره متوسطه را دارند می باشد، چرا که این دوره ها در انگلستان برگزار می شود و مورد تایید و قبول سایر کشورها می باشد. برای شروع دوره GCSE، سن دانش آموزان از ۱۳ تا ۱۶سال تمام می باشد. که دانش آموز پس از اتمام این دوره می تواند یکی از دو دوره های Foundation و یا A level را انتخاب نماید. شروع دوره GCSE سپتامبر و ژانویه می باشد. در GCSE معمولا دانش آموزان از بین ده ها رشته مختلف متناسب با علاقه و گرایش خود موضوع خاصی را از قبیل دروس تجربه، علوم پایه، ریاضی انتخاب می کنند و دانش آموز معمولا ۴ درس را انتخاب می کنند و امتحانات این درس ها را می دهند. دانش آموزانی که از ایران برای ادامه تحصیل به انگلستان می روند حتما باید سال سوم راهنمایی ( کلاس نهم ) را به پایان رسانیده باشند که (کلاس نهم ) آنها مطابق سال اول دوره ۱ GCSE پذیرفته می شود. دانش آموزانی که سال اول دبیرستان (کلاس دهم) را در ایران گذرانده اند ابتدا توسط کالج تعیین سطح می شوند.
اگر سطح علمی آنها به حدی بود که بتوانند دوره A-Levels را شروع نمایند که دوره GCSE را نمی خوانند اما اگر سطح علمی آنها ضعیف تر از آن ارزیابی شد که بتوانند دوره A-Levels را شروع نمایند باید یک دوره یک ساله ۲ GCSE را بگذرانند. در پایان دوره GCSE، دانش آموزان می بایستی در امتحانات کتبی و شفاهی شرکت کنند. شایان ذکر است که فعالیت کلاسی دانش آموزان در ارزشیابی و نمرات آنها تاثیر بسزا دارد. سیستم نمره دهی در این دوره به صورت زیر می باشد. دراین سیستم A+ بالاترین نمره و G پایین ترین نمره می باشد. در دوره های GCSE از سنین خیلی پایین به دانش آموزان برنامه های تقویتی ساختار یافته ارائه می دهند که بخشی از برنامه روزانه آنها است. فعالیت هایی مانند باشگاه، سفر، سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی، که جهان واقعی را به کلاس درس آورده و دانش عمیق تری پیرامون موضوع درسی فراهم می کند. فعالیت های تقویتی مهارت فردی مانند انگیزه و خود آگاهی در شما ایجاد می کند و به این ترتیب به یک شهروند دارای اعتماد به نفس مبدل می شوید.
اگر سن شما بیش از ۱۵ سال است و تحصیلات راهنمایی را در ایران به پایان رسانده اید، می توانید در برنامه GCSE یک ساله در هر یک از دانشکده ها شرکت کنید. در سن ۱۳ سالگی، بسیاری از دانش آموزان علایق خود و توسعه آرمان های حرفه ای خود را آغاز نموده اند. خط سیر برنامه GCSE به شما فرصت کشف علایق خود را می دهد و مهارت های زندگی و مطالعاتی که در آینده برای درخواست های دانشگاهی نیاز خواهید داشت را در شما ایجاد می کند. در این فعالیت های تقویتی واقعاً موضوعات درسی را در شرایط زندگی واقعی مطرح کرده و به شما امکان یادگیری مرتبط با موضوع درسی را می دهد و تجربه آموزشی کاملی را در اختیارتان می گذارد و پتانسیل شخصی و علمی شما را واقعیت بخشیده و دستیابی به نتایج آزمون GCSE بسیار عالی را برای شما میّسر می نمایند.
شما به عنوان یک دانش آموز ۱۳ ساله با شرکت در دوره های GCSE بعد از پایان سال نهم تحصیلی، موضوعات درسی مختلفی در ترکیب با دروس اصلی، دروس مقدماتی و برنامه تقویتی ساختارمند را تجربه خواهید کرد. شما هر هفته به مدت ۱۵ ساعت زبان انگلیسی و ۱۵ ساعت دیگر کلاس دروس اصلی از جمله ریاضیات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هنر، علوم، مطالعات کسب و کار، PSHE و PE خواهید داشت. دروس اصلی عبارتند از انگلیسی، ریاضیات، علوم، تربیت بدنی، زبان خارجی نوین و فناوری اطلاعات. دروس مقدماتی پروژه های موضوع محور ۴ هفته ای فشرده است که به شما برای درک موضوع مورد نظر کمک می کند. کلاسها در تمام طول روز ادامه داشته و دانش آموزان تحت نظارت و توجه مستقیم یک معلم خصوصی هستند، که بر پیشرفت اجتماعی و علمی نظارت دارند.

برنامه تقویتی

مسئولان این برنامه ها، سخنرانی هایی از طرف سخنرانان متخصص و سفر به موزه ها، دانشگاه ها و کسب و کارها را برای دانش آموزان برنامه ریزی می کنند. آنها همچنین فعالیت های آنلاین متنوعی ارائه می دهند و شما را تشویق به پیوستن به باشگاه ها و برنامه های تعاملی بسیاری می کنند. فعالیت های تقویتی واقعاً درک عمیق تری از دروس به شما داده و در توسعه مهارت های تخصصی شما موثر است و به شما کمک خواهد کرد که در تحصیل موفق تری در مقطع دانشگاهی داشته باشید.

آماده سازی انگلیسی برای دوره ها (EPP)

اگر نیاز به بهبود زبان انگلیسی خود قبل از شروع دوره دارید، برنامهEPP هر روز صبح به مدت ۳ ساعت تدریس فشرده انگلیسی همراه با یک برنامه علمی متنوع در هر بعد از ظهر ارائه می کند. همچنین شما دسترسی کامل به برنامه تقویتی و نیز تمام فعالیتهای ورزشی خواهید داشت. پس از آنکه برنامه GCSEیک ساله را با موفقیت به اتمام رسانید، می توانید به سطح A level وارد شوید، و فراتر از آن به تحصیل در دانشگاه بپردازید.

A level

سطوح A level گذر شما به بهترین دانشگاه های انگلستان و جاهای دیگر در جهان است. موسسه ملک پور نماینده بزرگترین کالج در انگلستان یعنی کالج بلربیز آمادگی خود را برای پذیرش در رشته های پر متقاضی و دوره های رقابتی، از جمله پزشکی در بزرگترین و برترین کالج انگلستان اعلام می کند. دانش آموزان سطح A بلربیز به نتایج چشمگیری دست یافته و بیشتر آنها به دانشگاه های برتر انگلستان راه می یابند. در سال ۲۰۱۴، ۵۴ درصد از دانش آموزان سطح A ما به یکی از دانشگاه های برتر انگلستان وارد شدند. کلید موفقیت دانش آموزان ما در روش تخصصی ما نهفته است. هر یک از چهار کالج ما یک مرکز تخصصی است، که آموزش برتر در ترکیب با طیف متنوعی از فعالیت های تقویتی ارائه می دهد. این روش درک عمیق، مهارت های تخصصی و دانش موضوعی فراهم می کند که بهترین دانشگاه ها از دانشجویان دوره کارشناسی خود انتظار دارند، و شما را برای یک شغل موفق و ارزشمند یاری می کند.
A-Level، دوره اصلی عمومی برای دانش آموزان در دوره انگلستان برای ادامه تحصیل به منظور ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد.طول این دوره دوساله و حداقل سن برای ورود به این دوره ۱۶ سال تمام می باشد. در این دوره دانش آموز در سال اول معمولا ۴ تا ۵ درس را انتخاب می نماید و در سال دوم معمولا ۳ تا ۴ درس را انتخاب می کند. سپس در پایان دو سال امتحان جهت ورود به دانشگاه های ممتاز انگلستان از دانش آموزان گرفته می شود. معمولا برای ورود به رشته های خوب و دانشگاه های خوب ۸ درس انتخاب می شود که هر درس نمره اش از ۴ می باشد. دانش آموزانی که بخواهند در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی ادامه تحصیل بدهند و دوره ای بگذرانند. بسته به دانشگاه مورد نظر شرکت در امتحان نیز لازم استUKCAT یا آزمون BMAT و دانش آموزانی که بخواهند وارد یکی از دانشگاه های شوند حتما بایستی این دوره OXFORD CAMBRIDGE eو UCL را بگذرانند.
دانش آموزان ایرانی که مدرک سال دوم دبیرستان را دارا می باشند و از سطح علمی نسبتا مناسبی برخوردارند اگر ۱۶ سال تمام داشته باشند می توانند وارد دوره A-Levels شوند. دانش آموزانی که مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی ایران را دارند و خواهان ادامه تحصیل در یکی از رشته های پزشکی، دندانپزشکی،داروسازی می باشند بایستی یک دوره ۲ ساله A-Levels را بخوانند و در صورت موفقیت در آزمون سراسری این دوره جذب دانشگاه های انگلستان در این دوره ها شوند. دانش آموزانی که مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی ایران را دارند و اگر قصد تحصیل در هر رشته ای را داشته باشند چنانچه سن این افراد زیر ۱۷ سال باشد به مدرک زبان نیاز نیست و اگر بالای ۱۷ سال باشد به آیلتس ۵.۵ نیاز می باشد. دستیابی به نمرات بسیار عالی سطح A اولین گام برای دانشجویانی است که می خواهند به یکی از دانشگاه های برتر انگلستان راه یابند، و فراتر از آن به یک حرفۀ موفق برسند.
برنامه سطح A آماده سازی عمیق، پشتیبانی و دانشی را در اختیار شما می گذارد که برای رقابتی ترین رشته ها مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی نیاز خواهید داشت. تقویت یکی از ویژگی های مستقل این برنامه است که مهارت های شخصی و تخصصی را ارائه می دهد که مزیتی واقعی در طول فرایند درخواست به دانشگاه است.کلاس های سطح A به طور متوسط ۱۲ دانشجو دارد که با اطمینان نشان می دهد که به هر دانش آموز توجه کافی برای به حداکثر رساندن پتانسیل علمی خود می شود. برنامه تقویتی انتخاب سفرهای جالب، سخنرانی و تجارب گسترده ای را ارائه می دهد که مرتبط با دروس دانشگاهی شما باشد. این فعالیت ها به منظور افزایش مطالعات شما، توسعه دانش موضوعی و توسعه مهارت های شخصی مانند ارتباط، خلاقیت و تفکر مستقل طراحی شده است. اینها ویژگی هایی هستند که دانشگاه های پیشرو در متقاضیان می جویند.
در کالج تخصصی فعالیت های تقویتی در برنامه درسی گنجانده شده است تا به شما امکان دهد نه تنها به مطالعه یک موضوع، بلکه به تجربه و درک مظمون آن در محیطی در دنیای واقعی بپردازید. در کنار تمرکز روی دانشگاه های برتر ما شما را در هر مرحله از فرایند درخواست به دانشگاه راهنمایی می کنیم. از مشاوره در انتخاب دانشگاه گرفته تا نوشتن بیانیه شخصی خود و روش های مصاحبه به شما کمک می کنیم، تا مطمئن شوید که تمام ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار دارید. دانش آموزان سطح A بلربیز به طور مداوم به نتایج چشمگیر و بالاتر از متوسط بریتانیا دست می یابند. در سال ۲۰۱۴ بیش از ۵۴ درصد از دانش آموزان سطح A ما به یکی از دانشگاه های گروه برتر راه یافتند. دانش آموزان بلربیز پس از پایان دوره Alevel و قبولی در امتحان پایانی از طرف دانشگاه آکسفورد و کمبریج و دانشکده های برتر پزشکی پذیرفته می شوند.

FOUNDITION

دوره مقدماتی و آمادگی، مهارت و تجربه اساسی را فراهم می کند که شما برای راه یابی به دانشگاه های برتر انگلستان نیاز دارید. بیش از ۷۰ دانشگاه مقصد داریم که به شما وسیع ترین انتخاب از میان گزینه های دانشگاهی را می دهد. Foundation یک دوره ۱۲ماهه می باشد که شامل ۲ ترم تحصیلی می باشد که دو بار در سال شروع می شود که بار اول از September (مهرماه) و بار دوم از January (دی ماه) می باشد. حداقل سن برای ورود به دوره ۱۷,Foundation داشتن سن 17 سال تمام می باشد. دانش آموزان باید حتما دیپلم سه ساله دبیرستان را اخذ کرده باشند یعنی داشتن دیپلم ایران الزامی می باشد. برای ورود به Foundation حداقل سطح زبان IELTS  با نمره ای در حدود 5 می باشد.
با انتخاب دوره مقدماتی به جای گزینه پردیس دانشگاه، انتخاب شما به دانشگاه واحدی محدود نمی شود. همکاری ما شامل بسیاری از دانشگاه های برتر بریتانیا می باشد. دوره مقدماتی ما یک برنامه آموزشی سفارشی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. با استفاده سمینار و آموزش، معلمان متخصص، آمادگی زبان انگلیسی، کلاس های کوچک و جدیدترین فناوری، یک محیط یادگیری حمایتی ارائه می دهیم تا به شما اطمینان دهیم که بهترین شانس موفقیت را خواهید داشت. ترم اول شامل دروس زبان و IT می باشد. ترم دوم شامل ۴ دروس اختصاصی بر حسب نوع رشته دانشگاهی از دروس مختلف ارائه شده می باشد. فعالیت های تقویتی تخصصی از نکات برجسته دوره مقدماتی می باشد. بازدید از دانشگاه ها و محل کارهای صنعتی، سخنرانان مهمان، مسابقات، اجتماعات و باشگاه ها به شما کمک می کند تا دروسی مورد مطالعه را به صورت عملی تجربه کنید. نمونه های دیگر از فعالیت های تقویتی شامل آموزش در سطح تجاری HSBC، کارگاه طراحی صحنه و غیره می باشد.
دوره مقدماتی فوندیشن یک برنامه یک ساله بسیار علمی است که مسیر پیشرفت به بیش از ۷۰ دانشگاه انگلستان را فراهم می کند. برنامه دوره مقدماتی بر اساس برنامه درسی سطح A و تدریس معلمان سطح A، رویکردی نوین در یادگیری ارائه می دهد که مهارت های فراتر از کلاس درس و آماده سازی ضروری برای دانشگاه و موفقیت شغلی را فراهم می کند. پس از آنکه برنامه را با موفقیت و با توجه به استاندارد مورد نیاز به اتمام رساندید، می توانید به یکی از دوره ها در یکی از بیش از ۷۰ دانشگاه مقصد راه یابید. از مزایای اصلی دوره مقدماتی فوندیشن کمک به یافتن دوره دانشگاهی مناسب برای شما است. دانش آموزان پس از اتمام دوره FOUNDATION وارد دوره لیسانس می شوند. اگر شما تمایل به تحصیل در دوره foundation را دارید باید در ایران مدرک دیپلم خود را با میانگین نمرات خوب اخذ نموده باشد ولی نیازی نیست دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشید.
اگر سن شما کمتر از ۱۷ سال می باشد و مدرک دیپلم خود را اخذ کرده اید ما می توانیم برای شما پذیرش قطعی برای تحصیل در دوره foundation را بدون نیاز به مدرک ILTES زبان انگلیسی فراهم کنیم و این امکان را برای شما فراهم کنیم که زبان انگلیسی خود را در کشور انگلستان تقویت کنید. اگر سن شما بیشتر از ۱۷ سال است به مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۵.۵ نیاز است. دوره فاندیشن یک برنامه کارآمد و فشرده یکساله است. این برنامه در مقایسه با A level شما را قادر به اخذ مدرک خود به مدت یک سال زودتر می سازد. برنامه تقویتی در دوره فاندیشن انتخاب گسترده ای از فعالیت های جالب، گفتگوها و تجارب ارائه می دهد که به منظور افزایش مطالعات، توسعه دانش موضوعی و ترویج مهارت های ارتباطی و زندگی شما طراحی شده است. تمام آنها ویژگی هایی هستند که دانشگاه های برتر در متقاضیان خود می جویند.
شما با شرکت در فعالیت های تقویتی به طور کامل در موضوع مورد مطالعه غوطه ور شده و به بینش و دیدگاه های جدید دست می یابید. به عنوان مثال، بازدید از پارک علم کمبریج چشم اندازی کاملاً جدید از نظریه ای به شما می دهد که در کلاس درس یاد می گیرید، و یا حضور در کارگاه های هنر خلاقانه دانشگاه به شما فرصت یادگیری روش ها و مهارت های جدیدی می دهد. این ویزا امتیاز بندی شده است و امتیاز ۴۰ مورد نیاز است.
داشتن مدرک زبان آیلتس ۱۰ امتیاز
گرفتن Case Letter از دانشگاه ۲۰ امتیاز
نامه بانکی مبنی بر گواهی تمکن مالی ۱۰ امتیاز
دوره فاندیشن مهارت های یادگیری و روش های مطالعه مورد نیاز شما برای موفقیت در دانشگاه های انگلستان را ارائه می دهد، که شامل ارائه کلاسی به طور موثر، نوشتن مقاله، مهارت های پژوهشی و شرکت در سمینارها می شود. در طول تحصیل در کالج فرصت بازدید از دانشگاه های سراسر انگلستان را خواهید داشت، برای کمک به شما در تصمیم گیری در رابطه با اینکه کدام دانشگاه برای شما مناسب است. می توانید از نمایشگاه های عمده دانشگاه ها بازدید کنید که در آنجا با نمایندگانی از دانشگاه ها ملاقات کنید، پرسش های خود را مطرح کرده و بررسی کنید که چه چیزهایی به شما ارائه می دهند. برای تکمیل مطالعه خود بازدید از دانشگاه و شرکت در سخنرانی ها را فراهم می کنیم. این شامل سخنرانی های دانشکده اقتصاد لندن و دانشکده کینگ لندن می شود. شما همچنین از ارتباط ما با سازمان های برتر در شهر بهره می برید.
شما می توانید به طیف گسترده ای از مقصدهای دانشگاهی بریتانیا دسترسی داشته باشید. ما همچنین فرصت تحصیل در دانشگاه های استرالیا، آمریکا و ایتالیا را فراهم می کنیم. این یعنی اینکه شما می توانید موسسه ملک پور را که بیشترین تناسب را با نیازها و آرمان های شما دارد را انتخاب کنید. انتخاب دانشگاه و کالج تصمیم گیری های بزرگی هستند. کارشناسان متخصص ما برای کمک به شما در انتخاب درست اهداف تحصیلی خود مشاوره تخصصی می دهند. آنها همچنین شما را در درخواست های ورود به دانشگاه های برتر دنیا و طرح های پژوهشی حمایت می کنند.

آماده سازی برای آکسفورد و کمبریج

اگر توانایی علمی استثنایی دارید، احتمالاً بخواهید به دانشگاه آکسفورد یا کمبریج درخواست دهید. این مؤسسات رقابتی ترین ها در جهان هستند. برای اینکه بیشترین شانس موفقیت را داشته باشید، ما می توانیم آمادگی تخصصی ارائه دهیم که شامل موارد زیر می شود:
تبادل نظر در رابطه با مسائل کنونی، اخبار و حوادث به منظور توسعه دانش و مهارت های ارتباطی شما، ارزیابی مستمر تکالیف، آزمون ها و امتحانات شما برای اطمینان از همراهی شما با استانداردهای مورد نیاز دانشگاه ها، آمادگی برای مصاحبه رو در رو در دانشگاه، به علاوه مشاوره با دانش آموزان سابق بلربیز که در حال حاضر در آکسفورد یا کمبریج تحصیل می کنند و البته پشتیبانی بیشتر برای دانش آموزانی که نیاز به انجام یک آزمون استعداد برای یکی از رشته های آکسفورد و کمبریج دارند، در دسترس است، برای نمونه: آزمون استعداد تاریخ (HAT) و آزمون LANT برای حقوق. همچنین به دانش آموزان در آزمون های ریاضی STEP مورد نیاز در کمبریج و برخی از دانشگاه های دیگر کمک می شود.

سیستم آموزشی انگلستان

سیستم آموزشی در کشور انگلستان در 4 کشوری که بریتانیا را شکل می دهند در مقایسه با کشورهای دیگر جهان کمی متفاوت است. تحصیل در این کشور در مدارس دولتی یا خصوصی یا تحصیل در منزل صورت می پذیرد. ورود به سیستم آموزشی کشور انگلستان باید گفت که نظام آموزشی در این کشور از برترین و منسجم ترین نظام ها در دنیا می باشد بیشتر کشورهای جهان از نظام آموزشی انگلستان الگو برداشته و تابع این نظام می باشند سیستم آموزشی در این کشور پنج مرحله تقسیم می گردد که شامل مراحل زیر است:

  • پیش دبستانی: 3 تا 5 سال
  • دبستان: 5 تا 11 سال
  • دبیرستان: 11 تا 16 سال
  • آموزش پیشرفته: 16 تا 18 سال
  • آموزش عالی: بعد از 18 سالگی

در زیر به بررسی وضعیت تحصیل در کشور انگلستان می پردازیم:

  • کیفیت تحصیل در انگلستان

    در کشور انگلستان کیفیت تحصیلی بسیار بالا می باشد. در این کشور آموزش با استفاده از تکنیک های تاثیر گذار و کارآمد ارائه می گردد برای این امر دولت انگلستان تدابیر زیادی اندیشیده است از جمله وضع قوانین و استاندارد های لازم برای تحصیل می باشد. در دانشگاه ها و مدارس این کشور امکانات بالای آموزشی وجود دارد و بهترین نوع خدمات و پشیبانی را می توان در دانشگاه ها و مدارس انگلستان مشاهده نمود.

  • شروع سال تحصیلی در انگلیس

    سال تحصیلی در انگلستان از ماه سپتامبر هر سال آغاز می گردد و در ماه ژوئیه به پایان می رسد. هر سال تحصیلی متشکل از سه ترم به همراه یک یا دو هفته تعطیلات در بین هر ترم است. شروع و پایان ترم های تحصیل بدین صورت است:

    ترم پاییز:

    اوایل سپتامبر آغاز و در هفته سوم ماه دسامبر به پایان می رسد.

    تعطیلات بین ترم: به مدت 1 هفته در پایان اکتبر

    تعطیلات کریسمس به مدت 2 هفته

     

    ترم بهار:

    هفته اول الی دوم ماه ژانویه آغاز و در اوایل آوریل پایان می پذیرد.

    تعطیلات بین ترم: به مدت 1 هفته در میانه یا پایان ماه فوریه

    تعطیلات عید پاک به مدت 2 هفته

     

    ترم تابستان:

    پس از 2 هفته از عید پاک شروع می شود و هفته 3 تیرماه پایان می یابد.

    تعطیلات بین ترم: پایان ماه مه به مدت 1 هفته

    تعطیلات تابستانی: به مدت 6 هفته

  • طول دوره های تحصیلی در انگلستان

    طول دوره تحصیل از آن جهت حائز اهمیت است که طولانی بودن یک دوره حتی در کشوری ارزان سبب دو برابر شدن هزینه های متقاضی می گردد. طول دوره تحصیل در دانشگاه های انگلستان نسبت به بسیاری از کشورها کوتاه تر است. اگر بخواهیم طول دوره تحصیل در دانشگاه های انگلستان را بیان نماییم می توان این گونه بیان نمود:

    لیسانس: عموماً 3 ساله در برخی اوقات امکان دارد تا 4 سال نیز زمان ببرد

    فوق لیسانس: 1 سال تا 2 سال

    دکترا: 3 تا 4 سال

شرایط سنی تحصیل در انگلیس

محدودیت سنی تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است. متقاضیان با سن کمتر از 18 سال می توانند در هر سطحی از مدارس انگلستان تحصیل کنند، اما بهترین سن برای تحصیل در مدارس انگلستان را می توان بین 12 تا 18 سال دانست. در این سن دانش آموزان به اندازه کافی بزرگ شده اند که بتوانند دور از خانواده زندگی کنند و همچنین هنوز در سنی هستند که می توانند به سرعت با جامعه اطراف خود ادغام شوند و سرعت یادگیری بالایی دارند.

برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان از سوی دانشگاه محدودیت سنی خاصی اعمال نمی شود و شما در هر سنی می تواند از دانشگاه پذیرش بگیرید. اما مسئله مهم این است که محدودیت سنی در اخذ ویزا وجود دارد. به این معنا که در صورتی که شما برای مقطعی تحصیلی مورد نظر سن مناسبی نداشته باشید شانس پایینی برای دریافت ویزای تحصیلی خواهید داشت. بهترین فاصله زمانی برای تحصیل دوره کارشناسی در انگلستان تا 2 سال مجاز شناخته شده و فاصله 5 سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد قابل قبول می باشد. در صورتی که سن بالاتری دارید باید دلیل موجهی برای ایجاد وقفه در تحصیلات خود داشته باشید، در غیر این صورت شانس دریافت ویزای تحصیلی انگلستان پایین می باشد.

تحصیل در انگلیس در مقطع مدارس

تحصیل در انگلیس در مقطع مدارس در دو نوع مدرسه امکان پذیر است، مدارس شبانه روزی خصوصی یا Boarding Schools ، مدارس دولتی یا Grant Maintained Schools. ما در این بخش به شرایط تحصیل در هر یک از این مدارس خواهیم پرداخت.

  • مدارس شبانه روزی خصوصی یا BOARDING SCHOOLS

    تحصیل در انگلستان در سنین ۵ تا ۱۶ سالگی برای دانش آموزان اجباری است. سال تحصیلی در انگلستان هر ساله از سپتامبر شروع شده و تا جولای ادامه دارد و هر سال تحصیلی به سه ترم تقسیم میشود.
    ترم پائیزه: (از اوائل سپتامبر شروع میشود و تا اواسط دسامبر ادامه دارد)
    ترم بهاره: ( از ابتدای ژانویه شروع شده و تا اواسط یا اواخر ماه مارچ ادامه دارد)
    ترم تابستانی: (از اوائل یا اواسط ماه آوریل شروع میشود و تا اواسط ماه جولای ادامه دارد)
    در مدارس خصوصی شبانه روزی انگلستان هزینه ها توسط والدین دانش آموز پرداخت می شود. در مدارس خصوصی دانش آموزان در مدارس زندگی می کنند. چون این دانش آموزان در مدرسه زندگی می کنند و به صورت شبانه روزی آنجا هستند، امکانات فوق برنامه مختلفی مثل شطرنج ،موسیقی، ورزش از جمله فوتبال، تنیس و حتی اسب سواری و صخره نوردی و شنا نیز جز این فعالیت های فوق برنامه هستند. تمامی مدارس خصوصی دارای بخش ویژه زبان انگلیسی به نام EFL)English as a Foreign Language) هستند که اختصاصا به دانش آموزان خارجی در ترم اول با توجه به نیازهای آنها در زمینه آموزش زبان انگلیسی مساعدت های لازم را دارند.
    هزینه تحصیلی در مدارس خصوصی شبانه روزی که اصطلاحا (Boarding Fee) شامل هزینه های زندگی در خوابگاه های مدارس است که بایستی به صورت کامل قبل از شروع هر ترم پرداخته شود. این مبلغ شامل خوابگاه، سه وعده غذای روزانه و هزینه تحصیل است که می تواند از ۲۰۰۰۰ پوند تا ۳۰۰۰۰ پوند در سال و بسته به مدرسه باشد.

  • مدارس دولتی یا GRANT MAINTAINED SCHOOLS

    هزینه مدارس دولتی در انگلستان رایگان می باشد و توسط دولت پرداخت می شود و تنها دانش آموزان بریتانیایی و منطقه اقتصاد اروپایی می توانند از این مدارس استفاده کنند. این مدارس توسط مسئولین محلی اداره می شوند که در اصلاح این مدارس Grant Maintained Schools نامیده می شوند. بنابراین در مدارس دولتی تحصیل برای دانش آموزان رایگان است.
    لازم به ذکر است که در حال حاضر ویزای گاردین یا همراه، در مقطع مدارس صادر نمی شود و در تتیجه والدین کودک نمی توانند وی را در طول مدت تحصیل در انگلیس همراهی نمایند.

    دانش آموز بعد از اتمام تحصیل در این مدارس شبانه روزی می تواند در همان کشور ادامه تحصیل بدهد و وارد بهترین دانشگاه های انگلیس وارد شوند و بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی و پیدا کردن کار و پرداخت مالیات می تواند اقامت دائم آن کشورها را بدست آورد.

تحصیل کارشناسی در انگلستان

تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی با ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به دانشگاه مربوطه به همراه شرایطی دیگر امکان پذیر خواهد بود. مدت زمان تحصیل در این مقطع بین 3 تا 4 سال می باشد و شرایط پذیرش دانشگاه های انگلستان در این مقطع داشتن مدرک زبان آیلتس 6 با یک کد خاص می باشد که بهتر است با موسسه ملک پور تماس بگیرید و به طور رایگان مشاوره دریافت نمایید همچنین اطلاعات کامل را در خصوص این مورد دریافت کنید.مهمترین رشته های قابل تحصیل در این مقطع شامل موارد زیر هستند:

 

تجزیه و تحلیل کسب و کارامور مالی، تجارت بین المللی و حسابداری
علم دادهقانون
علوم کامپیوترمدیریت معماری و ساخت و ساز
MBA و MIMمهندسی ها
MBBSمد و طراحی داخل

ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد

ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند داشتن مدرک کارشناسی معتبر و مورد تایید کشور انگلستان به همراه نمره زبان آیلتس حداقل 6.5 و سایر مدارک مورد نیاز می باشد. تحصیل ارشد در انگلستان به دو گونه پیوسته و ناپیوسته امکان پذیر است. طول این دوره در بخش پیوسته 3 ساله و ناپیوسته 1 ساله بوده و مدارک قابل اعطا در این دوره کارشناسی ارشد تجارت(MBA)، کارشناسی ارشد فنی (MSc) و کارشناسی ارشد (MA) نام دارند.  برخی از دانشگاه های انگلستان این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده اند تا با مدرک آیلتس 6 برای تحصیل اقدام نمایند. این دانشگاه ها ابتدا دوره ای را برای متقاضیان ارائه می دهند و در صورتی که در این دوره ها سطح زبان متقاضیان به حد مطلوب رسید می توانند، تحصیل در مقطع فوق لیسانس را شروع کنند. برترین رشته های مورد تقاضا در این مقطع شامل موارد زیر است:

تاریخفلسفه
مردم شناسیعلوم دینی
علوم  پزشکی (همه گرایش ها)هنر (فیلم، موسیقی، هنرهای زیبا)
زبان انگلیسی (ادبیات، زبان شناسی و غیره)علوم طبیعی(زیست شناسی، نجوم، و غیره)
حقوقعلوم اجتماعی (جامعه شناسی، روانشناسی)

تحصیل در انگلستان در مقطع دکتری

تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری دارای پیش نیازهایی است که شامل پیشینه تحصیلی قوی، مدرک زبان با نمره بالا و داشتن استاد راهنما است. استاد راهنما یا سوپروایزر پس از مکاتبه شما با وی و تایید شما، برایتان پذیرش تحصیلی آن دانشگاه را صادر می نماید. تحصیل دکتری در انگلیس به دو صورت نظری-تحقیقاتی و پژوهشی امکان پذیر است که 3 سال نیز به طول خواهد انجامید. مدرک زبان مورد نیاز جهت ادامه تحصیل در انگلیس در مقطع دکتری، آیلتس 7 به بالا خواهد بود.
قابل ذکر است که فرد ضمن تحصیل در انگلستان اجازه 30 ساعت کار در هفته را دارد، دولت انگلستان پس از پایان تحصیل فرد به او مجوزی 3 ساله برای ماندن در انگلیس و یافتن کار را می دهد.

مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه های انگلستان

برای تحصیل در انگلیس، متقاضی باید با توجه به مقطع و دانشگاه مربوطه مدارک لازم را ارائه نماید که این مدارک می تواند متفاوت باشد اما عموماً شامل موارد زیر می گردد:

سوابق تحصیلی به همراه ریز نمرات
مدرک زبان آیلتس یا تافل
شرکت در آزمون های مربوطه و قبولی در آن ها
رزومه تحصیلی
توصیه نامه
انگیزه نامه
مدارک شناسایی
تمکن لازم

کار تحصیل انگلستان

کار تحصیل انگلستان دوره ای است که در آن دانشجو علاوه بر تحصیل به کار نیز مشغول است و به نوعی برخی از هزینه های تحصیل در انگلستان را تامین می کند. این دوره ها که برای بعضی از رشته ها در برخی از دانشگاه های انگلستان برگذار می گردد بدین صورت است که یک سال به تحصیل متقاضی اضافه می شود که این 1 سال حکم کارآموزی دارد و متقاضی در این یک سال به کار می پردازد و حقوق نسبتا معقولی دریافت می کند. در این صورت طول دوره تحصیل کارشناسی در انگلستان 4 سال می باشد و در دو سال اول متقاضی مشغول تحصیل است و در سال سوم در دوره کارآموزی مشغول می شود و ماهیانه 1,300 الی 1,400 پوند حقوق دریافت می کند و در سال چهارم دوباره مشغول تحصیل در دانشگاه می شود. مقطع ارشد نیز به همین منوال است یعنی طول این مقطع 2 ساله خواهد بود و متقاضی در سال ابتدایی به یادگیری آکادمیک دروس خود می پردازد و در سال دوم می تواند در دوره کارآموزی مشغول گردد. در هر دو مقطع متقاضی با توجه به یک سال تجربه کاری که دارد همچنین تحصیلات خوبی که در دانشگاه داشته و تجربه کسب نموده است می تواند به راحتی پیشنهاد کاری دریافت نماید و از طریق کار تحصیل انگلیس اقامت خود را به کاری تغییر دهد. طبق قانون جدید انگلستان که در جولای 2021 تصویب شد، متقاضیان اجازه دارند 2 الی 3 سال پس از اتمام تحصیل خود در انگلستان بمانند و به دنبال کار بگردند پس در این مدت حتما متقاضیان می توانند پیشنهاد کاری مناسبی دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی انگلستان

اخذ بورسیه تحصیلی در همه جا یکی از اهداف دانشجویانی است که همواره به فکر پیشرفت هستند. انتخاب نوع بورسیه و اقدام به موقع و شناخت نیازهای هر یک از مواردی است که شانس پیروزی در اخذ بورسیه مورد نظر را افزایش می دهد. از جمله پیش شرط های اخذ بورسیه تحصیلی می توان به سن مناسب، وضعیت تحصیلی مطلوب، مدرک زبان بالا به همراه مقالات بین المللی چاپ شده و یا کتاب منتشر شده است. بورسیه های تحصیلی در انگلیس مبالغی را تا 50 هزار پوند و حتی کمی بیشتر به دانشجویان برگزیده جهت تحصیل در انگلیس به صورت بورسیه تحصیلی اعطا می نمایند.  این مقاله توسط موسسه ملک پور نگاشته شده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، شرعاً و قانوناً حرام است.

بورسیه های تحصیلی در انگلستان به دو نوع دولتی و غیر دولتی تقسیم بندی می شوند که در ادامه این بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

بورسیه های دولتی

نام بورسیهتوضیحات بورسیه
بورسیه چونینگ انگلستانویژه همه دانشجویان بین المللی داریا استعداد درخشان تحصیلی دارای پذیرش از دانشگاه های انگلستان
بورس تحصیلی برای کشور های مشترک المنافعویژه دنشجویان کشورهای مشترک المنافع برای رشته ای فنی، انسانی و علمی و کاربردی

بورسیه های خصوصی

نام بورسیهتوضیحات بورسیه
بورسیه تحصیلی از گیتز کمبریجبورسیه تحصیلی از  رودز
بورسیه تحصیلی از دانشگاه بین المللی ادینبورگکمک هزینه برای تحصیل از شورای بریتانیا
بورسیه تحصیلی از دنیس هلندبورسیه تحصیلی از دانشگاه بریتسول

هزینه تحصیل در انگلستان

بخش عمده هزینه تحصیل در انگلستان مربوط به شهریه های تحصیلی می باشد. شهریه ها با توجه به مقطع، دانشگاه، رشته و مقطع می تواند در انگلستان متفاوت باشد. شاید در ابتدا هزینه تحصیل را بالا بپنداریم اما می توان گفت با توجه به مدت تحصیل کوتاه دوره ها این هزینه مقرون به صرفه خواهد بود. میانگین شهریه های تحصیلی برای تحصیل در انگلستان در جدول زیر قرار داده شده است:

مقطعشهریه
مدرسه17 هزار تا 35 هزار پوند
لیسانس10 هزار تا 38 هزار پوند
فوق لیسانس14 هزار تا 22 هزار پوند
دکترا36 هزار تا 48 هزار پوند

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

بخش دیگر هزینه های تحصیل مربوط به هزینه زندگی می باشد که این هزینه شامل هزینه های مسکن، خوراک، پوشاک، حمل و نقل و… است. هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان با توجه به شهر محل اقامت می تواند متفاوت باشد. شرایط فعلی ویزای دانشجویی انگلستان تصریح می نماید که هر دانشجو می بایست حداقل 1023 پوند (1164 دلار آمریکا) در حساب بانکی خود برای هر ماه که قصد اقامت در انگلستان در هر نقطه خارج از لندن را داشته باشند، را ارائه نمایند (این مبلغ 12276 پوند (13967 دلار آمریکا) در سال است)

متغیر بودن هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان با توجه به کیفیت زندگی هر فرد خواهد بود. معمولاً اقامت در داخل شهر و مرکز شهر هزینه های بیشتری را در پی خواهد داشت.

کار ضمن تحصیل در انگلیس

وزارت کشور انگلستان به دانشجویان دارای ویزای تحصیلی اجازه کار ضمن تحصیل در انگلیس را اعطا می کند، البته در آیین نامه تحصیلی خود عنوان می کند. هدف اصلی از ویزای تحصیلی آمدن شما به انگلستان برای تحصیل است. که در آنجا اجازه کار در انگلستان را دارید، هدف این است که بتوانید در حین تحصیل درآمد کسب کنید. کار دانشجویی در انگلیس به مدت 20 ساعت در هفته مجاز است و این زمان در تعطیلات دانشگاهی قابل افزایش است. متقاضی می بایست بالای 16 سال بوده و از اداره مهاجرت و مرکز تحصیلی خود مجوز اخذ نموده باشد. از جمله کارهای مجاز دانشجویی در انگلیس می توان به پشتیبان دانشجو، دستیار فروش، راننده تحویل دارو، پیک تحویل پیتزا، دستیار مراقبت های دامپزشکی و دستیار شخصی اشاره نمود.

ویزای همراه تحصیلی در انگلستان

یکی از مهم ترین مباحث در زمینه تحصیل در انگلیس، ویزای همراه انگلیس است که در این بخش به شرایط اخذ ویزای همراه تحصیلی در انگلستان خواهیم پرداخت. تا پیش از این متقاضیان تحصیل در انگلستان قادر بودند افراد خانواده خود را به عنوان همراه به انگلستان ببرند اما طبق جدیدترین قانون تصویب شده در انگلستان به جز در یک سری دوره های خاص، دانشجویان بین المللی دیگر امکان به همراه بردن اعضای خانواده خود و درخواست ویزای همراه را ندارند.