مهاجرت به کانادا از طریق 6 مسیر اصلی کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، تولد، ازدواج و پناهندگی امکان پذیر است. برخی از راه های مهاجرت به کانادا به دلیل سهولت مسیر انجام یا آثار اقامتی عالی یا حتی هزینه های مناسب در لیست بهترین مسیر مهاجرتی قرار دارند که مسیرهای نوآوری و کار-شرکت در صدر این لیست هستند. بهترین و ارزان ترین روش مهاجرت به کانادا با امکان اقامت دائم در زمان کوتاه اسکیل ورکر فدرال است که به شما این امکان را می دهد بر اساس توانایی های فردی و شخصی خود بتوانید درخواست داده و در صورتی که پرونده موفق باشد اقامت دائم کانادا را برای خود و همسر و فرزندان زیر 22 سال دریافت کنید.

شرایط مهاجرت به کانادا متناسب با مسیر انتخابی شما دارد ولی اغلب روش های اقامت کانادا نیازمند مدرک زبان، مدرک دانشگاهی، دارا بودن شرایط سنی تعیین شده و تمکن مالی، می باشند. در قسمت زیر راههای مهاجرت به کانادا به همراه شرایط اولیه برای هر یک را قرار داده ایم که با کلیک بر روی هر روش می توانید جزئیات بیشتر را در خصوص آن مطالعه کنید.

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.

کار در کانادا

تحصیل در مدارس کانادا

تحصیل دانشگاهی

نوآفرینی یا استارت آپ

کارآفرینی در کانادا

اقامت کار شرکت کانادا

برای اقدام از هر یک از روش های مهاجرت به کانادا، شرایطی خاص مورد نیاز است که بسته به نوع روش متفاوت است. از مهم ترین شرایطی که برای اقامت در کانادا دارای اهمیت است می توان به سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان انگلیسی، شرایط سابقه کار و میزان سرمایه اشاره کرد. برخی از این فاکتور ها در بعضی از روش ها بسیار مهم هستند و در برخی دیگر اهمیتی ندارند. به عنوان مثال شرایط سنی شما برای مهاجرت تحصیلی به کانادا بسیار مهم است، به طوری که هر چه از تاریخ دریافت آخرین مدرک تحصیلی شما کمتر گذشته باشد، شانس بالاتری برای دریافت ویزای کانادا خواهید داشت.

لازم به ذکر است کشور کانادا قوانین جدیدی را برای ایرانیان وضع نموده، براساس این قوانین افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند قادر می باشند این ویزا را به ویزای کاری 3 ساله این کشور تبدیل نمایند. همچنین افراد با سه سال کار در این کشور امتیاز خوبی کسب کرده و پس از اتمام این سه سال احتمالا قادر می باشند برای اسکیلد ورکر کانادا یا روش های دیگر اقدام نمایند و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. همچنین استان هایی در کانادا وجود دارند که افراد با سرمایه گذاری 50 هزار دلار در این استان ها می توانند اقامت دائم کشور کانادا را اخذ نمایند.

از سوی دیگر فاکتور سن در روش سرمایه گذاری اهمیت کمتری پیدا می کند. یا اینکه شما برای سرمایه گذاری در کانادا به حداقل سرمایه 100 هزار دلار کانادا نیاز دارید، در حالی که در روشی مانند تحصیل ممکن است به سرمایه ای بیش از 35 هزار دلار کانادا نیاز داشته باشید. این مبلغ حتی در روش کاری کمتر نیز خواهد بود و به حدود 10 هزار دلار تمکن مالی نیاز دارید. در ادامه این مبحث شرایط مهاجرت کانادا از طریق همه روش ها با جزئیات بیشتری بررسی خواهد شد. در تصویر زیر شرایط مهاجرت به کانادا را مشاهده می کنید.

سرمایه گذاری در کاناداحداقل سرمایه 100 هزار دلار کانادا
تحصیل در کاناداسرمایه ای بیش از 35 هزار دلار کانادا
کار در کاناداحدود 10 هزار دلار تمکن مالی

کانادا از جمله بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت طبق آمار جهانی به شمار می رود و سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می نمایند. کشور کانادا در آمریکای شمالی و در همجواری آمریکا واقع شده است. کانادا کشوری سردسیر است و اکثر مردم آن در بخش جنوبی و خوش آب و هوای این کشور در نزدیکی خاک آمریکا زندگی می کنند. کانادا دارای 10 استان و 3 قلمرو است. پایتخت این کشور اتاوا است و مهمترین شهرهای آن تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی و واحد پولی آن دلار کانادا است. کانادا دهمین کشور دارای بالاترین شاخص میزان رضایت از زندگی در جهان است. جامعه مهاجر پذیر کانادا، دانشگاه ها و مدارس طراز اول، امنیت اجتماعی، موقعیت های شغلی فراوان و رفاه اجتماعی در این کشور، سبب محبوبیت آن در بین مهاجرین شده است.

اقتصاد کانادا

کانادا در حال حاضر نهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور در سال ۲۰۲۰ توانسته است 1.64 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی داشته باشد. در کشور کانادا اقتصاد وابستگی زیادی به تجارت بین المللی دارد و هر کدام از از عوامل صادرات، واردات و خدمات حدود یک سوم از میزان تولید ناخالص داخلی کشور را تشکیل می‌دهند. کشور کانادا با کشورهایی مانند چین، بریتانیا و آمریکا شرکای تجاری هستند و در زمینه تولید، استخراج از معادن، استخراج نفت و گاز فعالیت دارند.

سیستم آموزشی کانادا

کشور کانادا همواره یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیلات بین المللی می باشد. این کشور در سال 2022 جایگاه چهارم را در جهان از لحاظ سیستم آموزشی به خود اختصاص داده است که نشان از آن دارد کیفیت سیستم آموزشی در این کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد. وجود تعدادی از دانشگاه برتر جهان در کشور کانادا نیز کیفیت نظام آموزشی کانادا را نشان می‌دهد.

خدمات درمانی و رفاهی در کانادا

یکی از مهم ترین نکات برای مهاجران، خدمات درمانی در کشور مقصد است. کشور کانادا یکی از بهترین سیستم های خدماتی در زمینه درمان را دارد به طوری که مراقبت های پزشکی، بیمارستانی و عمل های جراحی در این کشور رایگان می باشد. هزینه مراقبت های درمانی و پزشکی شهروندان کانادا از طریق پرداخت مالیات شهروندان تامین می‌شود و بدین صورت برای آنان رایگان می گردد. این کشور خدمات دیگری مانند مراقبت از کودکان، مرخصی زایمان، خدمات مراقبت از معلولان، بیمه بیکاری و مرخصی های خاص را دارد که بخشی از مزایای رفاهی این کشور هستند.

استان‌ های پرطرفدار کانادا برای مهاجرت

برخی از استان های کشور کانادا دارای تعداد مهاجران بیشتری هستند و در این استان ها تعداد پذیرش مهاجران نیز بیشتر است. برای مثال 5 استان اول کشور کانادا بر اساس تعداد مهاجرین به شرح زیر می باشد:

رتبهاستانتعداد مهاجر در سال 2020درصد مهاجرین به کانادا
1انتاریو82,85044.9
2بریتیش کلمبیا28,47015.4
3کبک25,19513.7
4آلبرتا22,93512.4
5منیتوبا8,6204.7

مراحل مهاجرت به کانادا

کشور کانادا برای مهاجرت، مسیرهای متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار داده است که شرایط رفتن به کانادا از طریق هر کدام از این مسیرها مختلف می باشد و متقاضی می بایست بهترین روش مهاجرت به کانادا را متناسب با شرایط و موقعیت خود انتخاب نماید. مراحل مهاجرت به کانادا برای هر کدام از روش های مهاجرتی کانادا متفاوت می باشد به عنوان نمونه شرایط سفر به کانادا از طریق سرمایه گذاری بدین صورت است که در ابتدا باید بیزنسی در این کشور ثبت نموده و با دریافت ویزا وارد خاک کانادا شوید و سپس باقی مراحل مهاجرت به کانادا را انجام دهید در صورتی که در روش مهاجرت کاری باید ابتدا در کانادا کار پیدا کنید. در اینجا به بررسی مختصر مراحل مهاجرت به کانادا در بهترین روش اقامت در کانادا می پردازیم.

  • مراحل مهاجرت به کانادا از طریق کار

    معمولا برای مهاجرت کاری به کانادا باید از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام کنید. مراحل مهاجرت به کانادا در این روش به این ترتیب می باشد:

    1. صلاحیت خود را برای این روش بسنجید. معمولا در صورتی که کمتر از 45 سال سن داشته باشید و سابقه کار، مدرک لیسانس و مدرک زبان انگلیسی دارید، برای این روش می توانید اقدام کنید.
    2. مدارک مورد نیاز از قبیل مدارک هویتی، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سوابق کاری را آماده کنید.
    3. بر روی وبسایت رسمی مهاجرت به کانادا، پروفایل خود را به صورت آنلاین آماده کنید.
    4. پس از ثبت نام آنلاین، امتیازی به شما تعلق می گیرد، در صورتی که حد نساب مورد نیاز را کسب نکرده اید، برای ارتقا این امتیاز تلاش کنید. به عنوان مثال می توانید مدرک زبان بالاتری کسب کنید.
    5. در صورتی که امتیاز بالایی داشته باشید، ممکن است از طرف کشور کانادا دعوت نامه دریافت کنید. این مرحله به صورت رقابتی است و دولت کانادا از بین متقاضیان، افرادی را که بیشتر امتیازات را کسب می کنند برای مهاجرت به این کشور دعوت می کند.
    6. پس از اخذ دعوتنامه باید مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا و اقامت این کشور را فراهم کنید و درخواست اخذ ویزا دهید.
  • مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

    مراحل مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را می توان در سه قسمت کلی مراحل پیش از درخواست ویزای تحصیلی، مراحل اپلای و مراحل اخذ ویزا، قرار داد. در زیر تمامی این مراحل آورده شده است:

    1. اخذ مدرک زبان
    2. آزاد نمودن مدارک تحصیلی
    3. ترجمه مدارک تحصیلی
    4. انتخاب رشته، مقطع تحصیلی، دانشگاه و شهر مورد نظر
    5. پر نمودن فرم های مربوطه و ارسال درخواست
    6. پرداخت شهریه دانشگاه
    7. درخواست ویزای تحصیلی
    8. انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک
    9. سفر به کانادا و شروع تحصیل
  • مراحل مهاجرت به کانادا از سرمایه گذاری

    مراحل مهاجرت به کانادا در مسیر سرمایه گذاری متناسب با نوع راه انتخابی شما می باشد. در زیر مراحل مهاجرت به کانادا از سرمایه گذاری آورده شده است:

    1. انتخاب مسیر سرمایه گذاری
    2. دریافت نامینیشن از ایالت انتخابی
    3. جمع آوری مدارک لازم
    4. اخذ ویزای سرمایه گذاری
    5. اجرا و راه اندازی کسب و کار

    مزایای مهاجرت به کانادا

    کشور کانادا به عنوان برترین کشور از لحاظ کیفیت زندگی در جهان شناخته می‌شود. علاوه بر این، مهاجرت به کانادا دارای مزایای دیگری نیز هست که به آنان اشاره می کنیم:

    • امکان آموزش رایگان برای فرزندان زیر ۱۸ سال
    • امکان اخذ اقامت برای فرزندان زیر ۲۲ سال
    • اجازه کار و زندگی در کشور کانادا برای دارندگان اقامت این کشور
    • امکان نقل مکان به استان دیگر پس از گرفتن اقامت دائم کشور کانادا
    • معتبر بودن اقامت دائم کانادا برای پنج سال
    • امکان مراقبت‌های بهداشتی همگانی برای مهاجرین به کانادا
    • امکان اخذ شهروندی کانادا پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور
    • امکان راه اندازی کسب و کار به صورت آزاد برای دارندگان اقامت دائم کانادا
    • زندگی در محیطی بسیار امن

چه راه هایی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد؟

همه راه های مهاجرت به کانادا شامل: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی، مهاجرت از طریق راه اندازی استارت آپ، مهاجرت از روش کارشرکت، مهاجرت از طریق تولد در کانادا، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت خانوادگی از طریق اسپانسرشیپ می باشد.

مهاجرت همیشه به عنوان کاری زمان بر و هزینه بر شناخته می شود از این رو از بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، راه های مهاجرتی که ارزانتر و کم هزینه تر هستند یا راه های سریع مهاجرتی برای متقاضیان بیشتر خوشایند هستند. راه های سریع اقامت کانادا و ارزانترین روش های کانادا را در ادامه می‌توانید مشاهده نمایید.

ارزانترین راه مهاجرت به کانادا

بسیاری از افراد علاقه دارند که از روش های کم هزینه مهاجرت خود را انجام دهند. می توان به طور کلی گفت که ارزانترین راه مهاجرت به کانادا می تواند روش کاری باشد. برای مثال روش اسکیل ورکر کانادا روشی بسیار کم هزینه است که از ابتدا شخص می تواند اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کند. همچنین افرادی که می توانند بورسیه های تحصیلی دریافت کنند می توانند با کمترین هزینه به کشور کانادا مهاجرت کنند.

سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

برنامه های مهاجرتی کشور کانادا معمولاً بین 1.5 تا ۲ سال زمان خواهد برد اما روش هایی مانند تحصیلی و همچنین روش کاری که همراه با پیشنهاد شغلی باشد می تواند از روش های مهاجرت اسان و سریع به کانادا باشد. در برنامه های دیگر به علت وجود مراحل متعدد زمان اقامت در کانادا بیشتر می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی یکی از روش های ورود به این کشور می باشد که در گذشته امکان کار و تحصیل با این ویزا برای متقاضیان وجود نداشت و تبدیل ویزای توریستی به اقامت کاری بسیار سخت بود. طبق قانون جدید کانادا برای ایرانیان افرادی که هم اکنون در کانادا حضور دارند یا قصد ورود به این کشور را تا آخر سال جاری دارند، می توانند ویزای خود را به ویزای کاری 3 ساله تبدیل نمایند. برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی و تبدیل این ویزا به ویزای کاری کانادا، نیاز به ارائه مدرک زبان یا تحصیلی خاصی ندارید.

یک نکته بسیار مهم در این راستا این است که شما با اخذ ویزای کاری و کار به مدت 3 سال در کانادا، امتیازتان برای شرکت در اسکیل ورکر افزایش می یابد یا می توانید از دیگر مسیرهای متناسب با شرایط خود برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایید. ویدئو زیر اطلاعات بسیار مفیدی در راستای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی و اخذ اقامت دائم کانادا پس از آن در اختیارتان می گذارد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برخی از افراد ممکن است از بین انواع روش های مهاجرت به کانادا، تحصیل را ساده ترین راه بدانند. تحصیل در کانادا در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است. تحصیل در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی است و از 15,000 تا 50,000 دلار کانادا در سال هزینه در بر خواهد داشت. از جمله مدارس بین المللی کانادا می توان به بادول، پتیسن، کالج بریمار و کالج تامسون ریور اشاره نمود. کشور کانادا یکی از برترین مراکز علم و دانش دنیا می باشد که هر ساله بالغ بر 130 تا 150 هزار نفر دانشگاه های این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. سطح علمی بالای دانشگاه ها، هزینه های معقول و امکان گرفتن اقامت دائم کشور کانادا، مهاجرت تحصیلی به کانادا را یکی از پر متقاضی ترین راه های مهاجرت به این کشور قرار داده است. در ابتدا شما باید رشته مورد نظر خود برای تحصیل را انتخاب کنید و پس از آن به انتخاب دانشگاه و یا شهر مورد نظر خود بپردازید.

شرایط پذیرش از دانشگاه های کانادا

برای دریافت پذیرش در دانشگاه های کانادا شما باید با توجه به الزامات مقطع تحصیلی خود مدرک زبان انگلیسیTOEFL یا IELTS به دانشگاه ارائه کنید. پس از بررسی شرایط اولیه شما دانشگاه یک نامه پذیرش تحصیلی صادر می کند که در آن به هزینه های تحصیل شما نیز اشاره می شود.

هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بسته به دانشگاه، رشته مورد نظر و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. هزینه تحصیل در کانادا به طور متوسط سالیانه حدود 15 تا 20 هزار دلار کانادا می باشد که در برخی از دانشگاه ها حتی امکان افزایش این مبلغ نیز وجود خواهد داشت. شما با ویزای تحصیلی کانادا می توانید برای اعضای خانواده خود نیز ویزای همراه بگیرید.

جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا در مقطع دکتری در کانادا نیاز به داشتن سوپروایزر یا استاد راهنما می باشد. استاد راهنما به دانشجویی که دارای رزومه علمی قوی، نمره زبان بالا، مقالات علمی بین المللی و سن مناسب به همراه انگیزه کافی است پذیرش دکتری در دانشگاه محل خدمتشان اعطا می نماید.

بهترین دانشگاه های کانادا

همان طور که اشاره شد سیستم آموزشی کشور کانادا بسیار قوی است و تعدادی از معتبرترین دانشگاه های جهان در کشور کانادا حضور دارند. از جلمه برترین دانشگاه های کانادا می توان به دانشگاه تورنتو، بریتیش کلمبیا، مک گیل و مک مستر اشاره کرد.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا شامل هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. هزینه های تحصیل در کانادا نیز، شهریه دانشگاه، بیمه، هزینه کتاب و لوازم التحریر می باشد. شهریه دانشگاه های کانادا با یکدیگر متفاوت می باشد و به طبع نوع رشته و مقطع تحصیلی شما نیز بر میزان این شهریه تاثیرگذار است اما به طور کلی می توان گفت شهریه سالیانه دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی حدودا 20 الی 30 هزار دلار کانادا و این میزان برای مقطع دکتری و کارشناسی ارشد به حدود 17 الی 25 هزار دلار کانادا می رسد. هزینه سالیانه کتاب و لوازم التحریر نیز حدود 150 الی 400 دلار می باشد و هزینه بیمه دانشجویی نیز در سال حدود 500 الی هزار دلار می شود. در کنار هزینه تحصیل در کانادا می بایست به هزینه های زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشید. هزینه زندگی به لایف استایل و سبک زندگی همچنین ایالت محل زندگی وابسته می باشد، به طور متوسط ماهیانه هزار الی 2 هزار دلار می باشد.

دسته بندی شده در: