مهاجرت به انگلستان از طرق 9 روش تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، نوآفرینی، کار-شرکت، اشخاص خاص، تولد، ازدواج و پناهندگی، امکان پذیر می باشد که شرایط مهاجرت به انگلیس از هر کدام از این مسیرها متفاوت است و به طبع هزینه ها و آثار اقامتی متفاوتی را در پی دارد. در برخی از این مسیرها نظیر تحصیلی، متقاضی صرفا به انگلیس مهاجرت می کند و به طور موقت و تا پایان اعتبار ویزای خود، حق سکونت در انگلستان را دارد ولی در برخی دیگر از مسیرها نظیر کار شرکت، متقاضی می تواند اقامت خود را تمدید نماید تا در نهایت اقامت دائم و تابعیت انگلیس را به دست آورد.

اگر به دنبال راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان هستید باید بگوییم که انتخاب راحت ترین مسیر متناسب با شرایط شما می باشد اما به طور کلی می توان از کار شرکت، تحصیل و نوآفرینی، به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان نام برد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات کامل در مورد هر کدام از روش های مهاجرت به انگلیس مقاله زیر را مطالعه نمایید یا با موسسه ملک پور تماس بگیرید و از مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوید.

شرایط مهاجرت به انگلیس

شرایط مهاجرت به انگلیس شامل داشتن سن مناسب، تمکن مالی لازم، آشنایی یا تسلط به زبان انگلیسی و در برخی از مسیرها تخصص و مهارت می باشد که بدون شک این شرایط برای هر کدام از اه های مهاجرت به انگلیس متفاوت می باشد. در زیر شرایط مهاجرت به انگلستان برای هر کدام از مسیرهای مهاجرتی به این کشور آورده شده است.

مسیر مهاجرتیشرایط مهاجرت
تحصیلینوع ویزا: Tier 4
شهریه سالیانه دانشگاه:  11 الی 43 هزار دلار
مدرک زبان: آیلتس 5.5 الی 7
سن: اخذ پذیرش شرایط سنی ندارد ولی اخذ ویزا : 18 الی 30تمکن مالی: 7,200 الی 9 هزار پوند ( برای یک سال)
کاریداشتن پیشنهاد کاری
مدرک زبان: آیلتس 4 الی 5
تمکن مالی: 1,270 پوند
سن: 22 الی 40
اخذ حداقل 70 امتیاز در سیستم اسکیل ورکر
سرمایه گذاریمدرک زبان: حداقل آیلتس 4
نوع ویزا: Tier 1
سرمایه: 2 میلیون پوند
نوآوری سرمایه: 50 هزار پوند
مدرک زبان: آیلتس 5.5 الی 6.5
مدیریت یا راه اندازی یک کسب و کار و بیزینس
کارآفرینیسرمایه: 200 هزار پوند
مدرک زبان: آیلتس 5
خرید یا راه اندازی یک کسب و کار و بیزینس
استارتاپمدرک زبان: آیلتس 5.5 الی 6.5
تمکن مالی: 1,270 پوند
کسب تاییدیه از نهاد مورد نظر
ازدواجوضعیت همسر: شهروند یا مقیم دائم
سن: حداقل 18
مدرک زبان: آیلتس 4

بهترین راه های مهاجرت به انگلستان

مهاجرت کار-شرکت

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری

مهاجرت سرمایه گذاری

مهاجرت نخبگان

مهاجرت هنرمندان

کشور انگلیس برای مهاجرت

کشور انگلیس برای مهاجرت یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان به خصوص در بین ایرانیان می باشد. در قانون راه های مهاجرت به انگلیس را در 7 دسته بندی اصلی تحصیل، کاری، سرمایه گذاری، اشخاص خاص، ازدواج، تولد و پناهندگی، قرار داده اند که برخی از این مسیرهای مهاجرتی خود شامل مسیرهای متعددی نیز هستند. به عنوان مثال مسیر سرمایه گذاری در انگلیس خود شامل مسیرهای خرید ملک، خرید اوراق قرضه، ویزای نوآفرینی، استارتاپ و کار شرکت می باشد.

بدون شک شرایط مهاجرت به انگلستان و اقامت در این کشور برای هر کدام از این مسیرها متفاوت خواهد بود که این امر سبب شده است که افراد جهت مهاجرت به دنبال بهترین مسیر برای رفتن به انگلیس باشند. به طور قطع بهترین و راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان متناسب با شرایط متقاضی می باشد اما به طور کلی می توان از مسیرهایی که طول پروسه معقول، سختگیری نسبتا کمتر و هزینه مناسب همچنین آثار اقامتی معقول و ویزای همراه دارند، به عنوان بهترین مسیر برای رفتن به انگلیس نام برد که مسیرهایی همچون کار شرکت و Innovator یا نوآفرینی در این بین خودنمایی می کنند با ادامه این مقاله همراه شوید و هر آنچه را که برای انتخاب بهترین روش مهاجرت یا راههای اقامت در انگلستان نیاز دارید بیاموزید.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی انگلیس بدین صورت است که شما می بایست از یک موسسه آموزشی معتبر در این کشور، پذیرش بگیرید. ویزایی که متقاضیان این مسیر می بایست اخذ نمایند Tier4 است که متناسب با سن و دوره تحصیلی متقاضی به دو صورت زیر است:

  • ویزای Tier4 General: ویزای Tier4 جنرال برای افراد از سن 17 سال و 6 ماه به بالا می باشد.
  • ویزای Tier4 Child: افراد با سن کمتر از 17 سال و 6 ماه برای ویزای Tier4 child می توانند اقدام کنند.

هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل شامل هزینه ویزا به میزان ۳۲۸ پوند، هزینه تمکن مالی که برای یک سال 7,200 الی 9 هزار پوند (حدود ۱،۰۰۰ پوند برای هر همراه اضافه می شود) همچنین شهریه دانشگاه که متناسب با مقطع تحصیلی 11 هزار الی 25 هزار پوند می باشد.

پس از دریافت پذیرش به شما نامه ای تحت عنوان CAS (Confirmation of Acceptance for Studies) دریافت خواهید کرد، که باید به همراه سایر مدارک به سفارت انگلستان تحویل داده شود و در خواست ویزای تحصیلی را مطرح نمایید. این نامه به مدت 6 ماه اعتبار دارد. دقت کنید که ویزای انگلستان از نوع امتیازبندی بوده و برای ویزای Adult دارای 70 امتیاز و برای ویزای Child دارای 60 امتیاز می باشد. کسب تمام امتیازات برای اخذ ویزا الزامی است. مهمترین نکات مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل به شرح زیر است.

شهریه دانشگاه11 هزار الی 25 هزار پوند
تمکن مالی (هر ماه)1,280 پوند
مدرک زبانآیلتس 5.5 الی 7
اجازه کار حین تحصیل10 الی 30 ساعت
طول دوره تحصیلی1 الی 4 سال
اقامت پس از تحصیل4 ماه

انگلستان دانشگاه های متعددی دارد که هر کدام دوره های تحصیلی مختلفی ارائه می دهند. یکی از بهترین دوره های تحصیل در انگلستان، دوره کار تحصیل است که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود. در دوره کار تحصیل شما در بخشی از دوره به تحصیل می پردازید و در بخش دیگر به کار مشغول می شوید و حقوق دریافت می کنید. در مقطع لیسانس 3 سال تحصیل می کنید و 1 سال به صورت گارانتی به کار مشغول می شوید. در دوره های فوق لیسانس 1 سال تحصیل می کنید و 1 سال مشغول به کار می شوید. در یک سالی که به کار مشغول هستید علاوه بر اینکه شهریه پرداخت نمی کنید، 17 تا 18 هزار پوند حقوق نیز دریافت خواهید کرد. در زیر می توانید برترین دانشگاه های انگلیس را به همراه رنکینگ آن ها را مشاهده کنید.

رتبه بندی در انگلیسنام دانشگاهرتبه در جهان
1دانشگاه آکسفورد – University of Oxford10
2دانشگاه کمبریج – University of Cambridge14
3دانشگاه کالج لندن – University College London27
4دانشگاه ادینبورگ – University of Edinburgh49
5دانشگاه ناتینگهام – University of Nottingham65
6امپریال کالج لندن – Imperial College London82
7دانشگاه منچستر – University of Manchester83
8کینگز کالج لندن – King’s College London100

مهاجرت به انگلیس از طریق کار

برای کار در کشور انگلستان باید ویزای Tier 2 دریافت کنید. مهمترین شرایط مهاجرت به انگلیس دریافت یک دعوتنامه کاری از سوی کارفرمایی در انگلستان می باشند. برای افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا تصمیم به کار در انگلستان دارند، قوانین خاصی از جانب اداره کار و ادراه مهاجرت انگلیس وضع شده است. در مهاجرت کاری به انگلستان می بایست شغلی که به شما پیشنهاد می شود، تخصصی باشد و از طریق کار های معمولی نمی توان ویزای کار انگلیس را کسب کرد. در جدول زیر مهمترین نکات و شرایط مهاجرت به انگلستان را مشاهده می کنید.

نکات مهم کار در انگلیستوضیحات
شرط متوسط حقوق دریافتی حقوقی بیشتر از 20 هزار پوند در سال
مدت اعتبار ویزای کار5 سال و 14 روز 
مدرک زبان لازم جهت اسکیل ورکرآیلتس 4 الی 5
مدت زمانی که باید مبلغ تمکن مالی در حساب باشد28 روز متوالی
میزان امتیاز لازم برای اسکیل ورکر70 امتیاز
شرط اصلی ویزای کاریاخذ پیشنهاد کار
اعطای ویزای همراهبله، همسر و فرزندان زیر 18 سال

لازم به ذکر است که هر کاری در انگلستان منجر به اخذ پاسپورت این کشور نمی شود، فرد می بایست نشان دهد که کار مورد نظر دارای حقوقی بیشتر از 20 هزار پوند در سال می باشد. ویزای کار انگلستان حداکثر به مدت 5 سال و 14 روز صادر می شود، که می توانید برای 5 سال دیگر آن را تمدید کنید. هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق کاری تنها شامل هزینه بیمه، تمکن مالی و هزینه درخواست ویزا می باشد. در جدول زیر می توانید میزان هزینه مهاجرت به انگلستان از مسیر کاری را مشاهده کنید.

نوع هزینهمیزان هزینه (پوند)
هزینه درخواست610 الی 1,408
بیمه و هزینه اضافی مراقبت های بهداشتی624 
تمکن مالی1,270 

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

 در حال حاضر اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در انگلستان در قالب 3 نوع ویزا قابل انجام است، که هزینه مهاجرت به انگلستان در هر کدام از این مسیرها متفاوت می باشد. در زیر مسیرهای مختلف سرمایه گذاری در انگلیس شرح داده شده است.
  • ویزای START-UP

    استارتاپ یکی از بهترین و کوتاه ترین راه ها برای اخذ اقامت دائم است. لازمه این روش داشتن یک بیزنس پلن جدید و خلاقانه است که بتواند سوددهی خوبی داشته باشد. دولت انگلستان از تمام ایده های سودآوری که بتواند به اقتصاد این کشور کمک کند، حمایت می کند. اگر طرح یا ایده مناسب و قوی در ذهن نداشته باشید می توانید با هزینه 10 الی 15 هزار پوند از امکانات موسسه ملک پور استفاده کرده و یک بیزنس پلن قوی تهیه کنید.
    مدت زمان پروسه استارتاپ کوتاه است و این پروسه معمولا کمتر از 6 ماه زمان می برد. یکی از مزایای استارتاپ انگلستان این است که در صورت ریجکت شدن طرح شما، ویزای شما ریجکت نمی شود و شما فرصت مجددی برای ارائه طرح های دیگر خواهید داشت.  یکی دیگر از مزایا این است که تمام اعضای گروه استارتاپی متقاضی می توانند به همراه خانواده به انگلستان مهاجرت کرده و از شرایطی همچون تحصیل رایگان فرزندان و فرصت کار فول تایم همسر خود بهره مند شوند.
    در صورت اقدام از طریق استارتاپ انگلستان شما می توانید در عرض سه سال به اقامت دائم و بعد از 5 سال نیز به سیتیزن شیپ انگلستان دست پیدا کنید.

    موارد ویزای Start-upتوضیحات
    مدرک زبانآیلتس 5 جنرال
    هزینهبستگی به نوع طرح می تواند از 10 هزار الی 50 هزار پوند متغیر باشد
  • ویزای نوآفرینی انگلستان

    برای اخذ ویزای نوآفرینی انگلستان شما باید یک طرح خلاقانه ارائه دهید که مورد حمایت مؤسسات مورد تایید انگلستان (endorsing body) قرار بگیرد. میزان هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق این مسیر و اجرای طرح حداقل مبلغ 50،000 پوند می باشد که می بایست این مبلغ را در کشور انگلستان سرمایه گذاری کنید. با این ویزا پس از 3 سال می توانید اقامت دائم این کشور را اخذ کنید. افرادی که این طرح نوآورانه را ندارند می توانند با پرداخت هزینه ای این طرح را از متخصصین در این حوزه خریداری کنند. موسسه MIE بر اساس زمینه کاری شما طرح نوآفرینی را آماده می کند و مراحل تایید قانونی آن را طی می کند.

    موارد ویزای نوآفرینیتوضیحات
    مدرک زبانآیلتس 5.5 الی 6.5
    هزینهحداقل 50 هزار پوند
    اعتبار ویزا3 سال
    میزان تمکن مالی1,270 پوند
    امکان تمدیدبله، اخذ اقامت دائم پس از 3 سال
  • خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان

    یکی از مسیرهای سرمایه گذاری در انگلستان، خرید اوراق قرضه دولتی است. از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در انگلستان نیز می توان اقامت این کشور را به دست آورد. در این روش نیاز به ارائه هیچ گونه بیزنس پلن وجود ندارد. شما باید مبلغ 2 میلیون پوند در اوراق قرضه سرمایه گذاری کنید تا بتوانید این نوع اقامت را کسب کنید. در این روش متقاضی با حفظ سرمایه گذاری می تواند تا 5 سال اقامت موقت انگلستان را دریافت کند. پس از 5 سال زندگی در انگلستان نیز می توان اقامت دائم این کشور را کسب نمود. اگر می خواهید از این طریق سریعتر اقامت انگلستان را به دست بیاورید می بایست مبلغ سرمایه گذاری را به 5 میلیون پوند افزایش دهید که در این صورت پس از گذشت 3 سال می توانید اقامت دائم انگلستان را کسب نمایید.

    موردمیزان هزینهمدت اقامت
    مسیر اول2 میلیون پوندپس از 5 سال زندگی منجر به اقامت دائم می شود
    مسیر دوم5 میلیون پوندپس از 3 سال زندگی منجر به اقامت دائم می شود
  • ویزای INNOVATOR و START-UP در کشور ISLE OF MAN

    یک مسیر جذاب دیگر برای زندگی در انگلستان وجود دارد و این مسیر اخذ ویزای کشور isle of man می باشد. این کشور دارای یک دولت جداگانه می باشد و در راستای جذب نیرو با کشور انگلستان رقابت دارد به همین منظور تخفیفات بسیاری برای متقاضیان ارائه می دهد. مالیات در این کشور بسیار اندک است به طوری که مالیات شخصی در این کشور نصف مالیات شخصی در انگلستان است و در این کشور مالیات بر بیزینس اصلا وجود ندارد. این کشور دارای نرخ بیکاری صفر است همچنین جرم و جنایت نیز در این کشور صفر است.

  • اقامت کار شرکت انگلستان

    باید گفت که روش کار شرکت انگلستان به این نحو است که فرد متقاضی با انجام سرمایه گذاری در برخی از شرکت های انگلستان می تواند از این شرکت جاب آفر دریافت کند. نکته مهم این است که این شرکت نمی تواند هر شرکت معمولی باشد زیرا طبق قوانین این کشور تنها برخی از شرکت ها هستند که اجازه صادر کردن جاب آفر را دارند. با صدور این پیشنهاد شغلی شخص می تواند ویزای کاری کشور انگلستان را دریافت کند و در هنگام کار نیز 25 تا 30 هزار پوند حقوق دریافت می کند. به این ترتیب متقاضی اقامت کاری انگلستان که بهترین نوع اقامت است را دریافت می کند. برای اقدام از این روش مدرک زبان با نمره بالا نیاز نیست و آیلتس 5 یا 5.5 قابل قبول است.

    موردتوضیحات
    میزان حقوق دریافتی25 تا 30 هزار پوند
    مدرک زبان مورد نیازآیلتس 5 یا 5.5
    شرط لازمخرید و سرمایه گذاری سهام شرکت مورد نظر
    محدودیت سنیندارد
    نوع ویزاکاری
    طول پروسه4 الی 5 ماه
    هزینه مورد نیاز55 هزار پوند

مهاجرت نخبگان به انگلستان

یکی از مسیرهای مهاجرت به بریتانیا، اخذ ویزای نخبگان انگلستان می باشد. این ویزا نیز به گلوبال تلنت یا ویزای هنری انگلستان هم معروف است. متقاضیانی که هنرمند، ورزشکار، نخبه و متخصص در زمینه های کاری که دولت بریتانیا مشخص نموده است، هستند می توانند از طریق اخذ ویزای گلوبال تلنت، اقامت انگلیس را اخذ نمایند. با توجه به اینکه برای این ویزا لازم به ارائه مدرک زبان و حتی تمکن مالی نیست، می توان آن را به عنوان راحت ترین راه مهاجرت به انگلستان نامید. برای دریافت ویزای نخبگان انگلستان می بایست در یکی از شاخه های زیر نخبه و دارای پتانسل بالایی باشید.

  • نخبه علمی

    اگر پیشنهاد شغلی دانشگاهی-پژوهشی، بورسیه فردی یا کمک هزینه تحقیقاتی داشته باشید، که به تایید وزارت تحقیقات انگلستان رسیده است، می توانید برای این ویزا درخواست بدهید.

  • نخبه هنری

    متقاضیانی که در زمینه های هنری، موسیقی، معماری، فیلم سازی و عکاسی شناخته شده هستند، می توانند برای این ویزا درخواست بدهند.

  • نخبه تکنولوژی

    در صورتی که زمینه های دیجیتال، پردازش داده و توسعه دهنده متخصص هستید، می توانید برای این ویزا درخواست بدهید.

از شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای نخبگان انگلستان، می توان به داشتن تاییدیه اشاره نمود. این تاییدیه به معنی این می باشد که شما شخصی نخبه و شناخته شده در زمینه کاری خود هستید و شرایط اقامت در انگلستان از طریق اخذ ویزای هنری را دارید. هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق این ویزا شامل هزینه درخواست که مبلغ 152 پوند برای شخص متقاضی و 608 پوند به ازای هر همراه می باشد، که همراه آن مبلغ 624 پوند هزینه بیمه برای هر نفر و 456 پوند به ازای تاییدیه نیز الزامی است.

نکات مهمتوضیحات
زمینه شناسایی نخبه بودنعلم و پژوهش، هنر و فرهنگ، تکنولوژی دیجیتال
درخواست تاییدیه متقاضی اصلی۴۵۶ پوند
درخواست ویزای متقاضی اصلی۱۵۲ پوند
 بیمه سلامت برای هر همراه یا متقاضی اصلی۶۲۴ پوند
درخواست ویزا به ازای هر همراه608 پوند
درخواست اقامت دائماستعداد خاص : پس از 3 سالفرد دارای پتانسیل استعداد خاص شدن: پس از 5 سال

مهاجرت از طریق ویزای هنری انگلستان

برای انجام فعالیت هایی به عنوان هنرمند در انگلستان، معمولاً باید تحت یکی از سطوح سیستم مبتنی بر امتیاز، ویزا دریافت کنید. سیستم امتیاز محور دارای دسته بندی ها و قوانین خاصی برای کسانی است که در صنایع خلاق و هنری فعالیت می کنند. در اکثر دسته بندی ها باید توسط یک کارفرما حمایت مالی شوید. با این حال، اگر قرار است برای مدت کوتاهی یا برای یک رویداد یا فعالیت خاص در انگلستان باشید، یکی از دسته های ویزای بازدیدکننده ممکن است برای شما مناسب باشد. هزینه مهاجرت به انگلستان از این مسیر بسته به طول اقامت و هدف شما دارد. هزینه ویزای بازدیدکنندگان 95 پوند است. هزینه ویزای طولانی مدت در مسیر بازدید کننده به طول آن بستگی دارد: برای 2 سال هزینه 361 پوند، برای 5 سال 655 پوند و برای 10 سال 822 پوند می باشد. در کنار این هزینه ها می بایست هزینه بیمه و خدمات مراقبت های بهداشتی را در هزینه مهاجرت به انگلستان که مبلغ 624 پوند می باشد را در نظر بگیرید.

نوع ویزاهزینه (پوند)
ویزای بازدیدکننده95
ویزای 2 ساله361 
ویزای 5 ساله655 
ویزای 10 ساله822 
هزینه بیمه + خدمات مراقبت های بهداشتی624 

مهاجرت به انگلستان از طریق دعوت نامه

با توجه به نوع روش مهاجرتی شما که می تواند تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… باشد، دانشگاه، کارفرما، خویشاوندان و… می توانند برای شما دعوت نامه ارسال کنند. متقاضی باید دعوت نامه را به همراه درخواست ویزا ارسال نماید. به خاطر داشته باشید که این کار الزامی نیست، اما به شدت توصیه می شود. برای اینکه نامه معتبر باشد و توسط افسر کنسولی انگلستان مورد توجه قرار گیرد، میزبانی که نامه را می نویسد باید شرایط زیر را داشته باشد:

شهروند یا مقیم دائم قانونی انگلیس باشد.

دوست یا خویشاوند بازدیدکننده باشد.

یک مکان ثبت شده (خانه، آپارتمان) در انگلستان داشته باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد

در اخذ تابعیت از طریق تولد کشور ها دو رویکرد را در پیش می گیرند. کشورهای محدودی در دنیا از قانون خاک پیروی می کنند. در این قانون هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود، تابعیت آن کشور را کسب می کند؛ در این حالت تابعیت والدین اهمیتی ندارد. کشورهای معروفی که از این قانون پیروی می کنند شامل برزیل، آمریکا و کانادا می باشد. اما در رویکرد دوم که قانون خون است، محل تولد نوزاد مهم نیست. در واقع کودک متولد شده تابعیت والدین خود را کسب می کند. به این معنا که در صورتی کودک تابعیت آن کشور را کسب می کند که حداقل یکی از والدین (یا در برخی از کشور ها مانند ایران، پدر کودک) تابعیت آن کشور را داشته باشد.

قوانین تولد در کشور انگلستان سابقه پیروی از هر دو رویکرد را دارد. پیش از ژانویه ۱۹۸۳ این کشور تابع سیستم خاک بود و هر فرزندی که در انگلستان به دنیا می آمد، به طور خودکار تابعیت انگلستان می گرفت. از آن تاریخ به بعد قانون به نوع خون تغییر کرد، به این صورت که در صورتی یک فرزند که در انگلیس متولد شده است می توانست تابعیت و شهروندی انگلستان را بگیرد که حداقل یکی از والدین شهروند انگلیسی باشند، یا با یک دلیل منطقی از سمت دولت انگلستان مقیم دائم انگلیس باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به انگلستان ازدواج با یک شهروند انگلیسی می باشد، در ادامه این مقاله قصد داریم تمامی مفاد قانونی ذکر شده در سایت دولت انگلیس در باب مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج با یک شهروند انگلیسی را برای شما شرح دهیم.

اگر شما با یک شهروند بریتانیایی ازدواج کردید و یا partner انگلیسی دارید می توانید اقامت انگلستان را بگیرید در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید.

شما می بایست حداقل ۱۸ سال داشته باشید.

دارای شرایط نرمال شخصیتی و روحی روانی هستید برای مثال شما می توانید سالم فکر کنید و با اراده خودتان تصمیم بگیرید.

اگر شما کاراکتر شخصیتی مثبتی داشته باشید، برای مثال دارای هیچ سوپیشینه و جرم و جنایتی نباشید.

واجد شرایط زندگی در انگلستان باشید و از نقطه نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی، هچنین از نظر سطح زبان انگلیسی در سطح مطلوب و پیشرفته قرار داشته باشید و بتوانید انگلیسی را به عنوان زبان اول صحبت کنید.

همسر شما باید دارای کارت اقامت دایم انگلستان باشد یا نوعی از اقامت انگلستان را داشته باشد همچنین، دولت بریتانیا تاریخی را معین نکرده باشد که در آن تاریخ مجبور به ترک خاک انگلستان بوده باشد.

همسر شما از درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی هر دو شما برخوردار باشد.

هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج شامل هزینه ثبت ازدواج در دفتر ثبت قانونی در بریتانیا یعنی مبلغ 46 پوند می باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

معمولا هر ساله برخی از افراد تمایل دارند که از طریق پناهندگی به کشور انگلستان مهاجرت کنند که توصیه ما به این افراد این است که با توجه به خطرناک بودن پروسه پناهندگی از این کار دوری کرده و به دنبال راهی بهتر و مناسب برای مهاجرت به انگلستان باشند چرا که علاوه بر خطرات این روش پناهندگان وضعیت زندگی مطلوبی نخواهند داشت. کنوانسیون ژنو تعریف مشخصی از پناهنده ارائه داده است. بر اساس این کنوانسیون کسانی می توانند در کشورهای عضو پناهنده شوند که در کشور خود در خطر آزار و اذیت یا قتل قرار دارند، علت آن می تواند جنگ، گرایش های مذهبی، فرقه ای، عضویت در گروه های خاص اجتماعی یا سیاسی باشد. بنابراین نمی توان هر کسی را پناهنده در نظر گرفت. متاسفانه در سال های اخیر افرادی با توسل به دروغ در کشورهای اروپایی پناهنده شده اند و همین مسئله موجب شده است که دیدی منفی نسب به پناهندگان وجود داشته باشد. پناه جویان باید پس از ورود به انگلیس، به اداره مهاجرت یا پلیس این کشور درخواست پناهندگی دهند. پناه جویان در کمپ های پناهندگی نگهداری می کنند تا به پرونده آن ها رسیدگی شود. در صورتی که درخواست آن ها رد شود باید خاک انگلستان را ترک کنند.

هزینه مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی شامل هزینه اسکان یک پناهجو با مبلغ 560 پوند در ماه، به علاوه کمک هزینه هفتگی 39.63 پوند برای غذا و سایر هزینه ها می باشد.

مهاجرت به انگلیس از طریق الحاق خانواده

آن دسته از متقاضیانی که که اقامت قانونی بیش از 6 ماه را در انگلستان به دست آورده اند، می توانند برای پیوستن خانواده از طریق UK Family Members Visa درخواست دهند برای این امر این افراد می بایست اثبات نمایند که توانایی مالی و مسکن لازم برای حمایت و پشتیبانی از خانواده خود را دارند. مهاجرت به انگلیس از طریق الحاق خانواده از طریق انوع ویزاهای زیر امکان پذیر است:

  • ویزای الحاق همسر : دعوت شونده باید با اسپانسر رابطه رسمی داشته یا اثبات نماید که رابطه واقعی و طولانی مدت دارند
  • ویزای الحاق فرزند : سن دعوت شونده باید کمتر از 18 سال باشد و اثبات نماید که به خانواده وابستگی دارد
  • ویزای الحاق والدین : اسپانسر باید مجرد و زیر 18 سال بوده و تمکن کافی برای حمایت از والدین خود را داشته باشد همچنین در صورتی که از داخل بریتانیا درخواست ارسال می شود، اسپانسر یا فرزند باید به طور مداوم به مدت 7 سال در بریتانیا زندگی نموده باشد که در این صورت والدین می توانند به مدت 33 ماه اقامت دریافت نمایند.
  • سایر ویزای الحاق خانواده : شرایط خاصی نیز وجود دارد که والدین برای مراقبت از فرزند دختر بالای 18 سال، برای مراقبت از فرد بیمار در بریتانیا یا برای الحاق به برادر، خواهر و سایر بستگان در بریتانیا درخواست ویزا نمایند.

دسته بندی شده در: