کشور کانادا از لحاظ اقتصادی یکی از کشورهای پیشرو در جهان است. این کشور دارای معادن طبیعی بسیار است. با توجه به مهاجر پذیری کانادا، سیاست دولت در جذب سرمایه گذار از این طریق است. در نتیجه یکی از انواع روش های مهاجرت به کانادا روش سرمایه گذاری می باشد. در این روش افراد می توانند علاوه بر سودآوری، امکان مهاجرت به کانادا را نیز دارید. برای سرمایه گذاری در کانادا راه های مختلفی وجود دارد که اعم از ثبت شرکت، کارآفرینی، خود اشتغالی، خرید بیزنس و… می باشد. افراد بر اساس سرمایه گذاری خود می توانند در هر یک از این موارد وارد گردند. افراد باید بدانند همه سرمایه گذاری ها در کانادا نمی تواند منجر به مهاجرت شود.

لازم به ذکر است یک مسیر مهاجرتی برای افراد دارای سابقه بیزینسی خود و یا سابقه مدیریت در سطح بالا در کشور مبدا، برای کانادا وجود دارد. طبق این مسیر، این افراد با سرمایه گذاری 50 هزار دلار در شهر های کوچک و سرمایه گذاری 100 هزار دلار در شهر های بزرگتر می توانند اقامت کانادا را دریافت نمایند. پروسه به این شکل می باشد، فرد طرح تجاری خود را که قصد سرمایه گذاری در آن را دارد، به استان مربوطه ارائه می نماید و منتظر جواب استان می ماند. همچنین پس از ورود به کانادا و با گذشت یک سال، فرد می تواند یک گزارش از فعالیت و راه اندازی بیزینس خود و سرمایه گذاری در آن را به استان مربوطه ارائه دهد و در صورت تایید استان، برای اقامت دائم خود، همسر و فرزندان کمتر از 22 سال خود اقدام کند. کل طول پروسه این مسیر 6 ماه تا 1 سال می باشد. از شرایط لازمه این مسیر، دارا بودن سایقه بیزینس خود (حداقل یک سال) و یا سابقه مدیریت در سطح بالا و مدرک آیلتس آکادمیک در سطح 5 می باشد.

در ادامه انواع روش های مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا را توضیح خواهیم داد.

جدول محتوا

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا نوعی سرمایه گذاری برای مهاجرت می باشد. افراد می توانند برای اینکه تجارت خود را در کشور کانادا به راه بیاندازند و بیزنس خود را آغاز نمایند شرکت خود را ثبت نموده و از این طریق سرمایه گذاری نمایند. افرادی که می خواهند از طریق ثبت شرکت به کشور کانادا مهاجرت نمایند باید بدانند که این روش نمی تواند به مهاجرت بیانجامد مگر اینکه فرد توامان با ثبت شرکت کارآفرینی نیز نماید یا اینکه از طریق روش کار شرکت اقدام نماید. کار شرکت کانادا روش دیگری از سرمایه گذاری است که در واقع نیاز به سرمایه گذاری ندارد. در این روش کافیست نشان دهید در ایران بیزینس دارید و کار شما واقعی است. به طور مثال مغازه یا شرکت دارید و کارمندانی در استخدام شما هستند و قصد دارید شعبه‌ای از کسب و کار خود را در کانادا ثبت کنید.

اقامت کانادا از طریق نوآفرینی و استارتاپ

نوآفرینی و استارت آپ یکی از روش های جدید مهاجرتی به کاناداست. افرادی که تمایل دارند از این روش اقدام نمایند، باید دارای ایده نو و جدید باشند. این ایده باید بر اقتصاد کانادا تاثیر مثبت گذارد. افراد باید در این روش بر اساس ایده نو خود بیزنس پلن طراحی نمایند. موسسات و اشخاصی نیز هستند که شما را در زمینه ایده جدیدتان راهنمایی می کنند و ایده شما را گسترش می دهند یا تبدیل به ایده ای بهتر و جدید تر می کنند. در هر بیزنس پلن 5 نفر می توانند شریک شوند و برای ویزای استارت آپ کانادا اقدام نمایند. بیزنس پلن باید مورد تایید قرار گیرد. پس از تایید، فرد و خانواده وی اعم از همسر و فرزندان زیر 22 سال می توانند از این طریق اقدام نموده و در همان ابتدا سکونت دائم کانادا را اخذ نمایند. این پروسه حدودا 2تا 3 سال به طول می انجامد، از این رو شخص متقاضی و سایر اعضای بیزنس پلن می توانند از طریق مجوز کار برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. این مجوز کار سه ساله می باشد و این اجازه را می دهد که شخص اصلی و سایر اعضای بیزنس پلن به کانادا رفته و کار روی طرح خود را آغاز کنند. این مجوز کار به صورت باز است یعنی با وجود ان که هدف کار بر روی طرح نوآفرینی است اما اعضا اجازه کار بر اساس سایر توانایی های خود را نیز دارند. البته صفر تا صد ویزای استارت آپ کانادا را باید به طور دقیق پشت سر گذاشت تا موفق به اخذ این ویزا شد. ظرفیت صدور ویزای استارتاپ برای سال ۲۰۲۳, ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ تا سه برابر افزایش یافته که این می تواند برای متقاضیان این طرح خبر بسیار خوبی باشد. افراد با طرح و ایده نو و گروه استارتاپی و افرادی با زمینه های مهندسی و شاخه های فنی و مارکتینگ، افراد متخصص بهداشت و سلامت و پزشکی می توانند با کمک موسسه ملک پور از طریق نوآفرینی کانادا برای مهاجرت و اخذ اقامت اقدام کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

کار آفرینی در کانادا یکی از انواع سرمایه گذاری در این کشور که می تواند یکی از راه های مهاجرت به کانادا محسوب شود. هر یک از استان های کانادا برنامه مستقلی برای اعطای سکونت به سرمایه گذاران خارجی دارند. بیشتر استان ها از طریق کارآفرینی سرمایه گذاران را جذب می کنند، اما استان کبک برنامه کاملاٌ متفاوتی برای جذب سرمایه داران دارد. در برنامه های کارآفرینی معمولاٌ بر اساس عوامل مختلفی همچون میزان سرمایه، سابقه کار مدیریتی یا کارآفرینی، سن، مدرک زبان، مدرک تحصیلی و … به افراد امتیاز داده می شود. در صورتی که امتیاز کافی به دست آورید، ابتدا سکونت کاری کانادا را کسب می کنید و به شما فرصت داده می شود که طرح کارآفرینی خود را در این کشور اجرا کنید. سرمایه مورد نیاز حداقل 100 هزار دلار کانادا است. کمتر از یک سال پروسه زمان می برد. پس از گذشت 1.5 تا 2 سال در صورت تایید دولت کانادا، سکونت دائم برای متقاضی به دست می آید.. سرمایه گذاری که انجام می دهد متعلق به خودتان است فقط کافیست نشان دهید در کشور کانادا اقدام به سرمایه گذاری کرده اید. در زیر به نکات مهم برای کارآفرینی در ایالات کانادا اشاره شده است:

  • سرمایه گذاری در استان آنتاریو کانادا

    800 هزار دلار دارایی داشته باشید.

    600 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.

    در 5 سال گذشته، 2 سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید.

    مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 4 ارائه دهید.

    در مناطق کم جمعیت استان با 400 هزار دلار دارایی و 200 هزار دلار سرمایه گذاری می توان اقدام کرد.

    در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

  • سرمایه گذاری در استان منیتوبا کانادا

    500 هزار دلار دارایی داشته باشید.

    250 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.

    در 5 سال گذشته، 3 سال مالکیت بیزینس یا سابقه کار مدیریتی داشته باشید.

    مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 5 ارائه دهید.

    در مناطق کم جمعیت استان با 500 هزار دلار دارایی و 150 هزار دلار سرمایه گذاری می توان اقدام کرد.

    در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

  • سرمایه گذاری در جزیره پرنس ادوارد کانادا

    600 هزار دلار دارایی داشته باشید.

    150 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.

    در 5 سال گذشته، 3 سال سابقه کار مدیریتی داشته باشید یا در 7 سال گذشته، 5 سال مالکیت حداقل 20 درصد یک بیزینس را داشته باشید.

    مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 5 ارائه دهید.

    در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

  • سرمایه گذاری در ایالت ساسکاچوآن کانادا

    500 هزار دلار دارایی داشته باشید.

    300 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.

    حداقل 4 سال تجربه کار کشاورزی یا کار آفرینی داشته باشید.

    مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 4 ارائه دهید.

    در شهر های کوچک تر با 200 هزار دلار سرمایه گذاری می توان اقدام کرد.

    در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

  • سرمایه گذاری در ایالت نوا اسکوشیا کانادا

    600 هزار دلار دارایی داشته باشید.

    150 هزار دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید.

    حداقل 3 سال مالکیت بیزینس داشته باشید.

    مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی در سطح CLB 5 ارائه دهید.

    در ابتدا اقامت کاری اعطا می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی که با نام ویزای هنرمندان و ورزشکاران کانادا نیز شناخته می باشد این امکان را برای متقاضیان فراهم می آورد که از همان بدو ورود اجازه سکونت دائمی در کانادا را اخذ نمایند. متقاضیان واجد شرایط بایستی حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط، که مربوط به 5 سال گذشته می شود، را نشان دهند. سن، تحصیلات، سابقه کاری مرتبط و میزان تطبیق پذیری، معیارهایی هستند که متقاضی متناسب با آن ها می بایست 30 الی 35 امتیاز دریافت کند. در کنار کسب امتیاز لازم، متقاضی می بایست تمکن مالی لازم را ارائه نماید. از طریق این روش متقاضی می تواند برای همسر و فرزندان زیر 22 سال خود، نیز از همان بدو ورود درخواست اجازه سکونت دائمی کانادا نماید. متقاضی می بایست در همان زمینه کاری خود به فعالیت در کانادا مشغول شود. از معایب این روش می توان به طولانی بودن طول پروسه اشاره کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس

مهاجرت به کانادا از طریق خرید بیزینس یکی از مسیرهای مهاجرتی بسیار جذاب می باشد. در این مسیر متقاضی اقدام به خرید بیزینسی می کند که هم اکنون فعال است. در هنگام خرید بیزینس باید به این نکته دقت شود که صندوق آن بیزینس در طی چند سال گذشته چقدر کار نموده است و چقدر درآمد داشته است. در صورتی که صندوق در چند سال اخیر کارکرد خوبی داشته است، به این معنی می باشد که آن بیزینس هم اکنون فعال و سودده است و احتمال ورشکستگی آن کم است. متقاضی در اغلب موارد برای خرید بیزینس در کانادا می بایست سابقه مدیریتی مرتبط نشان دهد در کنار این امر داشتن سرمایه لازم، سطح زبان، مدرک تحصیلی و ارائه بیزینس پلن، از شرایط اقامت در کانادا از طریق خرید بیزینس می باشد. در این مسیر ابتدا اجازه سکونت موقت کانادا به متقاضی داده می شود و در صورتی که بیزینس وی سودآور باشد، می تواند برای سکونت دائم این کشور درخواست بدهد.

مهاجرت به کانادا از طریق کار-شرکت

کار شرکت کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور است که برای آن دسته از علاقه مندانی که در ایران دارای بیزینس و شرکت هستند یا مدیریت بیزینس یا شرکتی را بر عهده داشته اند، بسیار مناسب می باشد. شرکت و بیزنس متقاضی در ایران باید فعال باشد یعنی نیروی کار و گردش مالی داشته باشد، همچنین ارتباط این بیزنس باید با بیزنسی که قرار است در کانادا ایجاد شود برقرار باقی بماند. شخص درخواست دهنده برای این روش کارشرکت کانادا یا باید صاحب بیزنس یا یکی از مدیران بلندرتبه شرکت باشد که در این صورت می تواند به اقامت موقت 7 ساله کانادا دست پیدا کند، یا باید شخصی با مهارت و دانش تخصصی این کار باشد که می تواند اقامت موقت 5 ساله دریافت کند. البته حائز اهمیت است که بدانید این روش به طور مستقیم نمی تواند منجر به اقامت دائم کانادا شود و برای اخذ اقامت دائم متقاضی باید از یکی از روش های اکسپرس اینتری یا برنامه های استانی فدرال استفاده کند. با توجه به اینکه همسر متقاضی اجازه کار فول تایم دارد و تعویض این ویزا خیلی راحت است پس اگر همسر شما کار پیدا کند، به راحتی می توانید نوع ویزای خود را تغییر دهید. این روش نیاز به سرمایه چندان بالایی ندارد و با حداقل سرمایه ای حدود 50 الی 100هزار دلار می توان اقدام کرد. از مزایای این روش می توان به این موارد اشاره کرد که کارشرکت کانادا نیاز به سطح بالای زبان ندارد، نیاز به مدرک تحصیلی عالی ندارد، همچنین نیاز به سرمایه چندان بالایی ندارد و این روش پروسه بسیار سریع و راحتی دارد. همچنین فرزندان زیر 22 سال متقاضی در صورت اینکه به تحصیل شغول باشند، می توانند در کانادا نیز به تحصیل رایگان بپردازند.

یکی دیگر از راه های کارشرکت کانادا این است که شخص بدون داشتن شرکت یا بیزنس فعال می تواند در صورت داشتن بیزنس پلن قوی برای مهاجرت به کانادا اقدام کند اما در صورت یکه بیزنس پلن او بتواند تاثیر شگرفی روی اقتصاد، فرهنگ و یا وضعیت اجتماعی کانادا داشته باشد که این کار با وجود بیزنس های رقیب در شهرهای بزرگ کانادا دشوار است اما در روستاها و شهرهای کوچک تر شانس بالاتری خواهد داشت.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا برای افراد خارج از این کشور امکان پذیر است اما به طور کلی میزان پرداختی ها برای خارجی ها بیشتر از شهروندان و مقیمان کانادا است. افراد می توانند ملک مورد نظر خود را در این کشور خریداری نمایند اما نمی توانند با استفاده از ملک خریداری شده در کانادا به این کشور مهاجرت نمایند. این شرایط به دلیل این است که دولت کانادا برای سرمایه گذاری های منفعل از جمله خرید ملک مزیتی قائل نمی شود و افراد باید برای مهاجرت به کانادا از دیگر روش ها یاری جویند.

یکی از برترین راههای مهاجرت به کانادا کار می باشد. نحوه مهاجرت به کانادا از طریق کار به دو صورت برنامه اکسپرس اینتری یا از طریق گرفتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی می باشد.

براساس قانون جدید دولت کانادا، ایرانیان دارای ویزای توریستی کانادا، در صورت داشتن شرایط لازمه، قادر به تبدیل ویزای خود به ویزاهای کاری و یا تحصیلی می باشند. در این حالت متقاضیانی که درخواست تبدیل ویزای خود به ویزای کاری را ثبت نموده اند، در صورت موافقت با درخواست آن ها، اقامت 3 ساله کانادا را اخذ خواهند نمود. این قانون تا فوریه سال 2024 برقرار می باشد.

در ادامه توضیحات لازم در باره شرایط سفر به کانادا از مسیر کاری خدمت شما ارائه می گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry)

کسب سکونت دائم کانادا از اکسپرس اینتری، یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا برای افراد متخصص است. در این روش از ابتدا PR کانادا اعطا می شود. این سیستم بر اساس امتیازبندی (Point Based System) است و هر یک از ویژگی های اعلام شده امتیاز خاصی را برای شما در بردارد. سیستم Express Entry یا مهاجرت سریع به کانادا یک سیستم آنلاین است که افراد را از سه برنامه جداگانه مدیریت می کند:

برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)

برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program)

برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

البته علاوه بر این سه برنامه، استان ها نیز می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری نامزدهای استانی جذب نمایند. .

برای محاسبه امتیاز اسکیل ورکر کانادا می توانید به سایت رسمی این کشور به آدرس زیر، وارد شوید و از ابزار محاسبه امتیاز استفاده کنید.

http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/skilled/crs-tool.asp

برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)

این برنامه از جانب دولت کانادا می باشد و با توجه به نظام فدرالی به فردال اسکیل ورکر معروف گردیده ااست. برای اقدام از این برنامه فرد باید دو مرحله را پشت سر بگذارد؛ مرحله اول از 100 امتیاز باید 67 امتیاز کسب کنید. در این مرحله امتیازها بر اساس سن، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدرک زبان دوم، داشتن آشنای درجه یک در کشور کانادا و … محاسبه می شود. در این مرحله اگر حداقل امتیاز لازم را کسب کنید وارد مرحله دوم می شوید که اصطاحا مرحله Pool خوانده می شود. در این مرحله مجددا شرایط و ویژگی های شما مورد بررسی قرار می گیرد. در این مرحله 1200 امتیاز وجود دارد و افرادی که بالاترین امتیاز ها را کسب می کنند از طرف دولت کانادا دعوت نامه دریافت کرده و سکونت دائم این کشور را کسب می کنند. البته پروسه این امر حداقل ۶ تا ۱۸ماه طول می کشد. از مهم ترین عواملی که می توانند روی امتیاز شما اثر بگذارند،سن پایین تر از 30 سال، سه سال سابقه کار در زمینه تخصصی، تحصیلات بالای لیسانس و فوق لیسانس، دانش زبان در سطح قابل قبول، سطح زبان انگلیسی آیلتس 7 الی 8. همچنین در نظر داشته باشید سطح زبان و تحصیلات همسر شما نیز می تواند موثر باشد. زمان بررسی این پرونده نسبت به برنامه های دیگهر کوتاه تر است و با کمترین هزینه بسته به شرایط فردی می توانید اقدام کنید.

برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program)

برنامه اسکیلد تریدز فدرال (Federal Skilled Trades Program) یا برنامه تجارت ماهر فدرال یکی از 3 برنامه مهاجرت فدرال است که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می گردد. در این سیستم نیز امتیازات و رتبه فرد محاسبه میگردد. علاقمندانی که در این سیستم اقدام می نمایند با هم سنجیده میشوند. این برنامه برای تجار واجدالشرایط می تواند یکی از سریع ترین ها برای مهاجرت و کسب سکونت دائم کانادا گردد که می تواند منتهی به زندگی در کانادا و کار دائمی شود. برای این برنامه داشتن 2 سال سابقه کار تمام وقت در یک حرفه که در 5 سال گذشته باشد نیاز است. تجربه کاری مورد قبول است که پس از اعطای گواهینامه برای تجارت در کشور محل اقامت خود بدست آمده باشد. در این روش فرد باید یک پیشنهاد معتبر استخدام تمام وقت برای حداقل 12 ماه داشته باشد.

برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

یکی دیگر از روش های سیستم اکسپرس اینتری اقدام از طریق برنامه تجربه کانادایی است. این برنامه مختص کارگران ماهر است که تجربه کار در کانادا را دارند و تصمیم به اخذ سکونت دائم کانادا دارند. در این سیستم نیز سطح زبان، سابقه کار حداقل 1 ساله در 3 سال گذشته، تحصیلات مورد بررسی قرار می دهد. این برنامه برای خارج از استان کبک است. با توجه به این که در این روش می توان سابقه کاری پاره وقت را نیز محاسبه نمود و در نظر گرفت می توان یکی از بهترین راه ها برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا جهت اخذ سکونت دائم باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر یا پیشنهاد کار

روش دیگر برای مهاجرت کاری کانادا، گرفتن پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرمایی و اخذ ویزای جاب آفر کانادا است. برخی از مناطق و شهر های کانادا که نیاز جدی به نیروی کار دارند، لیستی از مشاغل مورد نیاز خود را ارائه می دهند. در صورتی که شما در زمینه این مشاغل مورد نیاز، تخصص و سابقه کار داشته باشید، می توانید با کارفرمایان مصاحبه کنید و در صورت توافق پیشنهاد کار دریافت کنید. کافرما باید برای ارسال پیشنهاد کاری تاییدات لازم را اخذ نماید.

موسسه ملک پور محصولی ویدئویی با عنوان آموزش جامع اقامت کاری دولت فدرال کانادا تهیه کرده است که تمامی مراحل برنامه اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر کانادا در آن شرح داده شده است. شما با تهیه این محصول می توانید بدون نیاز به وکیل و با صرف هزینه ای کمتر برای مهاجرت کاری کشور کانادا اقدام نمایید. این محصول ویژه را می توانید از لینک زیر تهیه نمایید.

اقامت کانادا از طریق برنامه های استانی

اداره مهاجرت کانادا به ایالت های مختلف کانادا این اجازه را می دهد تا نیازمندی نیروی خود را به واسطه استخدام نیروی کار ماهر خارجی برطرف کنند. اغلب ایالت های کانادا به جز ایالت های نوناووت و کبک که خود دارای سیستم مهاجرتی مستقلی هستند، از یک سیستم مهاجرتی یک پارچه تبعیت می کنند و طبق این سیستم که به آن مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی گفته می شود، ایالت ها نیروی کار خارجی که متناسب با نیاز آن ها می باشد را به دولت فدرال معرفی می کنند. اداره مهاجرت کانادا پس از بررسی های لازم، در صورتی که اطلاعات و شرایط کامل باشد، متقاضی سکونت دائمی کانادا را به دست می آورد. دقت نمایید که در مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی، هر کدام از ایالت های کانادا شرایط خاص، مشاغل ماهر متفاوت و میزان نمره دهی متفاوتی را اعمال می کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر می بایست به سایت مهاجرتی هر ایالت مراجعه نمایید.

برنامه مهاجرت روستایی و استان های شمالی کانادا RNIP

دولت فدرال کانادا برای تامین نیروی کار ماهر مناطق کم جمعیت اقدام به اجرای طرح برنامه مهاجرت روستایی و استان های شمالی کانادا RNIP نموده است. طبق این طرح نیروی کار ماهر خارجی با شرایط نسبتا راحت تر مناطق پر جمعیت به کانادا مهاجرت می کند و در نهایت ساکن دائم این کشور می شود. متقاضیان برای شرکت در این برنامه می بایست در مناطق کم جمعیت روستایی و استان های شمالی کانادا که برای آن اقدام کرده اند، ساکن بشوند و در آن مناطق به کار و زندگی مشغول شوند. مناطق نورث بی، سادبری، تیمینز، سالت استی ماری و تاندر بی ایالت آنتاریو، مناطق برندن و آلتونا/ راینلند مانیتوبا همچنین مناطق موس جاو ساسکچوان، کلرشولم، آلبرتا، ورنون و وست کوتنای بریتیش کلمبیا در این طرح شرکت کرده اند.

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک (Atlantic Immigration Pilot)

برنامه مهاجرتی پایلوت آتلانتیک یکی دیگر از برنامه های استانی کانادا می باشد. آتلانتیک شامل 4 ایالت تقریبا کم جمعیت نیوبرانزویک، پرنس ادوارد، نوااسکوشیا و نیوفانلند و لابرادور می باشد. دولت کانادا به منظور رشد اقتصادی این مناطق اقدام به استخدام نیروی کار ماهر و نیمه ماهر خارجی همچنین فارغ التحصیلان خارجی نموده است. متقاضیانی که در این دسته ها قرار می گیرند، می توانند تنها برای یکی از این برنامه ها اقدام نمایند. طبق برنامه مهاجرتی آتلانتیک متقاضی می بایست از یک کارفرما مورد تایید یک جاب آفر یا قرارداد کاری تمام وقت به مدت حداقل یک سال دریافت نماید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استان کبک

کبک تنها ایالت فرانسوی زبان کانادا است که دارای سیستم مهاجرتی جداگانه ای از سایر ایالت های کانادا می باشد. این ایالت را می توان بزرگترین ایالت کانادا از جهت وسعت دانست و از جهت جمعیت دومین رتبه را در کانادا به دست آورده است. مهاجرت به کبک از مسیرهای متفاوتی را برای جذب سرمایه گذار و نیروی ماهر خارجی تعریف شده است که به طور کلی می توان آن ها را در چند دسته قرار داد:

  • برنامه خوداشتغالی کبک

    این برنامه امتیازی برای آن دسته از متقاضیانی می باشد که قصد راه اندازی بیزینس و کسب و کاری متناسب با تجربه خود دارند. متقاضیان برای این امر می بایست سرمایه حداقل صد هزار دلار کانادا و 2 سال سابقه کاری مرتبط را در پرونده داشته باشند. متقاضیان بر اساس شرایط خود نظیر سن، مدرک تحصیلی و مدرک زبان، امتیاز دریافت خواهند کرد.

  • برنامه کارآفرینی کبک

    کارآفرینی در کبک به منظور راه اندازی کسب و کاری جدید و خلاقانه می باشد که تا کنون در این ایالت وجود نداشته است و راه اندازی نشده است. این مسیر که مسیری رقابتی برای متقاضیان می باشد، متقاضیان را ملزم می کند تا دارای حداقل سرمایه ای برای کارآفرینی در کبک باشند.

  • برنامه سرمایه گذاری در کبک

    این برنامه مختص متقاضیانی است که دارای سرمایه هستند و قصد زندگی در ایالت کبک را دارند. این برنامه جهت تزریق سرمایه به این ایالت و رونق بیزینس ها و کسب و کارهای کبک می شود. طبق این برنامه متقاضی می بایست حداقل از 5 سال گذشته، 2 سال را به مدیریت گذرانده باشد و سرمایه خالص وی حداقل می بایست 2 میلیون دلار کانادا باشد که از این میزان، 1.2 میلیون دلار کانادا را به سرمایه گذاری در ایالت کبک بپردازد.

روش های مهاجرت به کانادا برای افراد خاص

انواع روش های مهاجرت به کانادا شامل 7 روش اصلی است که یکی از آن ها را می توان به روش افراد خاص اختصاص داد. در کانادا به افرادی که دارای شرایط ویژه ای نسبت به عموم هستند، امکان اقامت در کانادا از این طریق ایجاد گردیده است. از این افراد خاص می توان به هنرمندان و ورزشکاران اشاره نمود. باید دانست که صرف ورزشکار یا هنرمند بودن نمی تواند به مهاجرت بیانجامد و این افراد باید دارای شرایط لازم باشند. در ادامه توضیحات بیشتری در این باب ارائه می گردد.

مهاجرت هنرمندان به کانادا

کشور کانادا از جمله کشورهایی می باشد که برای هنرمندان امکان مهاجرت را فراهم نموده است. هنرمندانی که حداقل 2 سال از 5 سال دارای سابقه کار هنری مانند: بازیگری، نویسندگی، طراحی، موسیقی و… باشند می توانند از طریق ویزای خود اشتغالی کانادا به این کشور مهاجرت نمایند. برای دریافت ویزای هنرمندان کانادا باید در سیستم امتیاز بندی، امتیاز لازم را کسب نمایند. در این سیستم فاکتورهایی از جمله سن، سابقه کار، زبان، تحصیلات و… مورد بررسی قرار می گیرد. هنرمندان باید برای بررسی شرایطشان در این سیستم از 100 امتیاز بتوانند امتیاز 35 را کسب نمایند. هنرمندانی که دارای امتیاز بالا باشند از این کشور دعوتنامه دریافت می کند و می تواند ویزای هنرمندان کانادا و پس از آن سکونت دائم کانادا را از این طریق اخذ نمایند.

مهاجرت ورزشکاران به کانادا

افراد ورزشکاری که در این حرفه شناخته شده می باشند، برای اقامت کانادا می توانند از حرفه ورزشی خود اقدام نمایند. مهاجرت ورزشکاران به این کشور به دو شکل اخذ ویزای کار یا خود اشتغالی امکان پذیر است. برای دریافت ویزای کار فرد باید از باشگاه یا مکان ورزشی متناسب با رشته خود دعوتنامه کاری داشته باشد. در روش خود اشتغالی مانند خود اشتغالی هنرمندان فرد باید امتیاز لازم را کسب نماید و ثابت کند ورزشکار شاخصی می باشد.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

افرادی که مقیم دائم یا سیتیزن کانادا هستند، می تواند می توانند بر اساس سیستم اسپانسرشیپ اقوام نزدیک خود را به این کشور آورده و برای آن ها سکونت دائم کانادا را اخذ نمایند. افراد می توانند در این روش برای پدر و مادر، فرزندان، همسر، پدر بزرگ و مادر بزرگ اقدام نمایند. البته مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسر شیپ برای خواهر و برادر و برادر زاده و خواهر زاده و نوه بی سرپرست تحت داشتن شرایطی خاص امکان پذیر است. فردی که اسپانسر می گردد باید دارای شرایطی باشد. این شرایط به قرار زیر است:

حداقل 18 سال سن داشته باشد.

مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد.

در کانادا سکونت داشته و زندگی نماید.

در آمد کافی داشته باشد.

تعهدات مالی فرد را بپذیرد.

توافقانه دو طرفه با شخصی که حمایت می کند منعقد نماید.

دسته بندی شده در: