سرمایه گذاری در اتریش از طریق مسیرهای مختلفی نظیر استارتاپ یا نوآفرینی، خرید ملک، خودحمایتی، کارآفرینی، ثبت شرکت و خرید بیزینس، امکان پذیر می باشد. اگر به دنبال اخذ اقامت سرمایه گذاری اتریش هستید می بایست مسیری را انتخاب کنید که آثار اقامتی برای شما به همراه داشته باشد. خرید ملک و ثبت شرکت از مسیرهایی هستند که نمی توانید ویزای سرمایه گذاری اتریش را کسب نمایید مگر اینکه در املاک سرمایه گذاری کنید و بیزینس پلن قوی ارائه دهید یا با ثبت شرکت و استخدام در شرکت ها و با طی نمودن یک فرآیند امتیاز بندی اقامت کاری اتریش را به دست آورید.

اگر قصد مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه داری یا خودحمایتی را دارید، دقت نمایید که این نوع اقامت سرمایه گذاری اتریش هر سال تعداد محدودی از متقاضیان را می پذیرد پس می بایست با برنامه ریزی و مشورت با یک خبره در این مسیر قدم بگذارید.

جدول محتوا

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اتریش از طریق مسیرهای مختلفی امکان پذیر است که هر کدام از این مسیرها نیازمند شرایط متفاوتی هستند که به طبع آثار اقامتی را نیز به دنبال دارند. در صورتی که به دنبال کسب اقامت اتریش از طریق سرمایه گذاری هستید باید بدانید که کدام مسیرها آثار اقامتی برای شما به دنبال دارند. در یکی از مسیرها نظیر خودحمایتی می توانید بدون هیچگونه سرمایه گذاری و صرفا با اثبات سرمایه دار بودن، می توانید اقامت سرمایه گذاری اتریش را به دست آورید. در زیر در مورد شرایط مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری اطلاعاتی را ارائه نموده ایم.

  • شرایط مالی

    برای سرمایه‌گذاری در اتریش، شما باید بتوانید دارایی‌های مالی مناسبی را به نمایندگی از خودتان یا با همکاری با سرمایه‌گذاران دیگر به اتریش بیاورید. میزان دقیق هزینه ‌های لازم و سرمایه مورد نیاز بستگی به نوع فعالیت و نیازهای کسب و کار شما دارد.

  • شرایط سنی

    عموماً در سرمایه‌ گذاری در اتریش، محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. هرچند که برای برخی فعالیت‌ها ممکن است شرایط سنی خاصی وجود داشته باشد، مانند حقوق امضاء برخی قراردادها یا مجوزهای ویژه.

  • سابقه مدیریتی و تحصیلی

    درخواست ‌های سرمایه‌ گذاری معمولاً به همراه اطلاعات مربوط به سابقه مدیریتی و تحصیلی شما ارسال می ‌شود. داشتن تجربه کاری و تحصیلی در زمینه فعالیتی که قصد دارید در اتریش سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواند به شما کمک کند تا شرایط سرمایه ‌گذاری را برآورده کنید.

  • مدرک زبان

    برخی از مدارک سرمایه‌گذاری در اتریش، نیازمند آشنایی با زبان آلمانی یا انگلیسی هستند. به عنوان مثال، برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری در برخی صنایع مانند گردشگری، آشنایی با زبان آلمانی ممکن است لازم باشد.

مسیرهای مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری

مسیرهای متعددی برای سرمایه گذاری در اتریش وجود دارد که در زیر به مهمترین و بهترین آن ها اشاره کرده ایم.

خودحمایتی

خرید بیزینس

ثبت شرکت

کارآفرینی

استارت‌آپ

خرید ملک

فرانچایزها

سرمایه گذاری در اتریش و اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری و تجارت در اتریش یکی از راه های اخذ اقامت اتریش می باشد که فرد متقاضی به تبع آن می تواند تابعیت اتریش و همچنین پاسپورت اتریش را اخذ نماید. این نکته مهم را باید در نظر گرفت که هر نوع سرمایه گذاری در کشور اتریش موجب اخذ اقامت دائم اتریش نمی شود. آن نوع سرمایه گذاری در کشور اتریش که برای شخص سرمایه گذار آثار اقامتی را در پی داشته باشد میزان سرمایه مشخص و مدت مشخصی را باید داشته باشد. همواره اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری برای افرادی که هم قصد اخذ اقامت اتریش و هم نیت کسب سود و افزایش سرمایه را دارند مطلوب تر و مورد پسند تر است، چرا که هم در یک محیط امن و باثبات مانند کشور اتریش سرمایه خود را افزایش می دهند و کسب درآمد دارند و هم اقامت یکی از بهترین کشورهای دنیا را اخذ نموده اند. از همین روی اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در اتریش بسیار مورد توجه می باشد.

خرید ملک در اتریش، ثبت شرکت، افتتاح فرانچایز و خرید سهام از جمله روش های سرمایه گذاری در اتریش می باشند که افراد در رابطه با آن سوالات زیادی مطرح می نمایند. اما باید توجه داشته باشید  که این روش های ذکر شده منجر به اخذ اقامت اتریش نمی گردد. شما برای افتتاح فرانچایز در اتریش باید ابتدا به نحوی اقامت اتریش را کسب کنید و سپس اقدام نمایید. ثبت شرکت در اتریش به تنهایی منجر به اقامت نخواهد شد و تحت شرایط خاصی این امر میسر است. در ادامه تمامی این روش ها به صورت کامل بررسی خواهند شد.

سرمایه گذاری در اتریش با روش استارت‌آپ

سرمایه گذاری در اتریش با روش استارت‌آپ که با نام سرمایه گذاری پنجاه هزار یورویی در اتریش نیز شناخته می شود یکی از بهترین و کم هزینه ترین مسیرهای سرمایه گذاری در اتریش می باشد. برای این مسیر می بایست یک ایده خلاقانه و جدید داشته باشید و براساس آن یک بیزینس پلن سودآور به دولت اتریش ارائه دهید و در همین راستا یک شرکت تاسیس کنید. شما در این مسیر می بایست مدیریت شرکت خود را بر عهده داشته باشید و حداقل هزینه لازم 50 هزار یورو می باشد. در مسیر استارتاب اتریش شما باید بر اساس شرایط خود حداقل 50 امتیاز از 80 امتیاز را کسب نمایید. در زیر این معیارها و میزان امتیاز هر کدام را مشاهده می کنید.

شرایط میزان امتیاز
تایید صلاحیت: حداکثر 30 امتیازآموزش حرفه ای یا مهارت خاص: 20 امتیاز
تکمیل برنامه در موسسه آموزش عالی به مدت 3 سال: 20 امتیاز
تکمیل آموزش حرفه ای در اتریش: 30 امتیاز
داشتن سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی: حداکثر 10 امتیازحداقل داشتن 2 سال سابقه مرتبط
مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی: حداکثر امتیاز 15 امتیازسطح A2 آلمانی: 5 امتیاز
سطح B1 الی B2 آلمانی: 10 امتیاز
سطح C1 الی C2 آلمانی: 15 امتیاز
سطح B2 انگلیسی: 10 امتیاز
امتیازهای اضافه: حداکثر 30 امتیازداشتن سرمایه مضاف بر 50 هزار یورو: 10 امتیاز
اخذ نامه پذیرش از انکوباتورها در اتریش: 10 امتیاز
حداکثر 35 سال: 10 امتیاز

سرمایه گذاری در فرانچایز در اتریش

سرمایه گذاری در فرانچایز در اتریش با سرمایه گذاری در مجموعه ها و برندهای زنجیره ای صورت می گیرد. متقاضی برای این امر یک توافق یا اجاره نامه ای را با برند مورد نظر خود مثل ساب وی، مک دونالد و برگر کینگ، امضا می کند و صاحب برند تجاری اجازه فعالیت تحت علائم تجاری خود را به متقاضی می دهد. برندها معمولا آموزش های لازم برای راه اندازی بیزینس را به سرمایه گذار آموزش می دهند. سود این مسیر سرمایه گذاری بسیار بالا است چراکه برند شناخته شده است و متقاضی نیازی به اثبات خود ندارد پس به طبع این مسیر دارای ریسک اندکی نیز می باشد. هزینه سرمایه گذاری در فرانچایز در اتریش متناسب با برند می باشد ولی این مسیر حداقل 50 هزار یورو هزینه لازم خواهد داشت. از مزایای خرید فرانچایز در اتریش می توان به ریسک پایین از دست دادن سرمایه، بدون نیاز به تبلیغات و بازاریابی، آموزش حرفه ای توسط برند معتبر، اشاره نمود.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خرید ملک یکی از پایدارترین انواع سرمایه گذاری ها در این کشور می باشد. نکته قابل توجه در کشور اتریش این است که طبق معاهده پرشیا که در زمان پهلوی اول منعقد گردید ایرانی ها در کشور اتریش می توانند ملک خریداری نمایند. اما ذکر این مهم لازم می باشد که اگر به دنبال اخذ اقامت از طریق خرید ملک در اتریش هستید باید بدانید که صرفا با خرید ملک نمی توان اقامت اتریش را اخذ نمود ولی می توانید با سرمایه گذاری در املاک اتریش و ارائه بیزینس پلن، اقامت مخصوص سرمایه گذاران یا همان کارت قرمز، سفید ، قرمز را دریافت نمایید و در نهایت به اقامت دائم اتریش و پاسپورت این کشور دست یابید. سرمایه گذاری در کشور اتریش از طریق خرید ملک از این جهت از امنیت بالایی برخوردار است که کلیه مراحل کار زیر نظر دولت انجام می گردد و از همین روی امکان هیچ گونه سوء استفاده احتمالی در این امر وجود ندارد. جهت خرید ملک در اتریش مدارک زیر از سوی خریدار مورد نیاز است.

تأییدیه درخواست
قرارداد خرید ملک به همراه کپی
اجازه استفاده از اموال
نقشه ملک
خلاصه ای از وضعیت فعلی زمین
پاسپورت شخص متقاضی

در جدول زیر به قیمت خرید ملک در برخی از شهرهای اتریش اشاره می شود.

شهرنوع ملکقیمت به یورو
وینآپارتمان در مرکز شهر برحسب متر مربع6،308.13 یورو
آپارتمان در حومه شهر بر حسب متر مربع3،870.08 یورو
گراتسآپارتمان در مرکز شهر برحسب متر مربع3،498.12 یورو
آپارتمان در حومه شهر بر حسب متر مربع2،890.91 یورو
سالزبورگآپارتمان در مرکز شهر برحسب متر مربع5،800 یورو
آپارتمان در حومه شهر بر حسب متر مربع4،033.33 یورو
اینسبوروکآپارتمان در مرکز شهر برحسب متر مربع6،143 یورو
آپارتمان در حومه شهر بر حسب متر مربع4،500 یورو
لینزآپارتمان در مرکز شهر برحسب متر مربع3،991.67 یورو
آپارتمان در حومه شهر بر حسب متر مربع2،963.64 یورو

اگر چه که خرید ملک به تنهایی در کشور اتریش منجر به اخذ اقامت نمی شود، بسیاری از افراد برای حفظ و افزایش سرمایه خود تمایل دارند که در کشور اتریش اقدام به خریداری ملک نمایند. خرید ملک یکی از امن ترین روش های پس انداز، حفظ سرمایه و حتی کسب درآمد یورویی است. آمارهای شاخص قیمت ملک در 10 سال اخیر نشان می دهد که قیمت ملک هر ساله روندی صعودی را طی نموده است، بنابراین سرمایه ای که در خرید ملک صرف می شود نه تنها حفظ می شود بلکه با سود نیز همراه است. علاوه بر این این امکان وجود دارد که ملک خریداری شده اجاره داده شود و درآمد یورویی برای شخص به دنبال داشته باشد.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری در اتریش از طریق ثبت شرکت انواع مختلفی دارد. لازم به ذکر است که در کشور اتریش به واسطه ثبت شرکت نمی توان اقامت اتریش را اخذ نمود اما می توان با این نوع سرمایه گذاری در کشور اتریش کسب درآمد نموده و یک تجارت با امنیت بالا را تجربه کرد. در اتریش با توجه به نوع کسب و کاری که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید باید یکی از انواع شرکت های زیر را ثبت کنید.

  • شرکت تک مالک که ساده ترین راه شروع کسب و کار در اتریش است.

  • شرکت سهامی با مسئولیت محدود که هم می تواند خصوصی باشد و هم عمومی.

  • شرکت های مشارکتی که مخصوص افرادی است که می خواهند کسب و کار کوچک و متوسط راه اندازی کنند.

  • شعبه شرکت های خارجی که تمایل دارند در اتریش کسب و کار خود را گسترش دهند.

بیشترین نوع شرکتی که در اتریش ثبت می شود، شرکت های مسئولیتی محدود است که به دو شکل خصوصی و دولتی متغیر است.

  • شرکت های مسئولیت محدود خصوصی که باید حداقل یک سهامدار داشته باشند و سهام این نوع شرکت در بورس اوراق بهادار در اتریش ارائه نمی گردد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای این نوع شرکت 35،000 یورو می باشد.

  • شرکت مسئولیت محدود دولتی که به عنوان AG شناخته می شود و حداقل نیاز به یک سهامدار دارد. حداقل 70،000 یورو سرمایه نیاز دارد و سهام این نوع شرکت در بورس اوراق بهادار ارائه می گردد.

همان گونه که عنوان شد به صرف ثبت شرکت در اتریش نمی توانید اقامت اتریش را کسب نمایید اما تحت شرایط خاصی با ثبت شرکت و استخدام در شرکت ها می توان اقامت اتریش را اخذ کرد. در حقیقت این نوع اقامت، اقامت کاری اتریش می باشد و باید یک فرآیند امتیاز بندی را طی کرد تا به اقامت اتریش رسید. این نوع اقامت از زیر شاخه های طرح قرمز – سفید – قرمز می باشد و جهت دریافت آن 70 امتیاز لازم است. در ادامه به امتیازات لازم جهت اخذ ویزای کاری اتریش لازم است به اطلاع شما عزیزان می رسد.

معیار واجد شرایط بودنامتیاز
شرایط و مهارت ویژهحداکثر امتیاز: 40
فراغ التحصیلی از یک موسسه آموزش عالی که حداقل 4 سال گذرانده باشید20
دارا بودن مدرک در رشته های ریاضیات، کامپیوتر، علوم طبیعی، تکنولوژی30
کارشناسی ارشد یا دکتری40
حقوق خالص سال گذشته اگر یک جایگاه مدیریتی داشتید یا در شرکت بورس اوراق بهادار کار می کنید و یا در یک شرکت بازرگانی که با اتریش در ارتباط است مشغول به کار هستید و حقوق شما:بین 60,000 تا 50,000 یورو است

بین 70,000 تا 60,000 یورو است

بیشتر از 70,000 یورو است

2025

30

فعالیت های پژوهشی و نو آورانه مانند ثبت اختراع و مقاله علمی20
جوایز علمی20
تجربه کاریحداکثر امتیاز: 20 امتیاز
 هر سال سابقه کار2
شش ماه تجربه کار در اتریش10
دانش زبانحداکثر امتیاز: 10 امتیاز
مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A15
مهارت زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A2 یا بالاتر10
سنحداکثر امتیاز: 20
تا 35 سال20
تا 40 سال15
تا 45 سال10
تحصیل در اتریشحداکثر امتیاز: 10
گذراندن دوره های دیپلما در اتریش5
گذراندن دوره های لیسانس و فوق لیسانس10
مجموع امتیازات100
حداقل امتیاز مورد نیاز70

البته باید این نکته را ذکر کرد که اگر شخص در مجموع امتیاز های عنوان شده 50 امتیاز کسب نماید نیز می تواند به واسطه داشتن پیشنهاد شغلی ویزای کار اتریش را اخذ کند. موسسه ملک پور این افتخار را دارد تا به صورت تخصصی در خصوص انواع سرمایه گذاری در کشور اتریش و اخذ اقامت قرمز سفید قرمز به صورت انحصاری در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی باشد.

خرید بیزینس در اتریش

خرید بیزینس در اتریش یکی از پر سودترین روش های سرمایه گذاری در اتریش می باشد. برای خرید بیزینس و تجارت در اتریش می بایست توجه داشته باشید که صندوق و درآمد این بیزینس در چند سال گذشته چگونه کار کرده است و پس از بررسی و اطمینان به اینکه در سال های اخیر روند خوبی را طی نموده است می توانید آن بیزینس را خریداری نمایید. از بیزینس های پر سود می توان به پمپ بنزین، فرانچایزها، هاستل ها، رستوران ها و مغازه ها اشاره نمود. در زیر به برخی از بیزینس های پرسود اتریش اشاره می کنیم.

  • خرید رستوران در اتریش

    یکی از پرسودترین بیزینس های حال حاضر اروپا، تاسیس و خریداری و راه اندازی رستوران در اروپا می باشد. برندهای مطرح مختلفی در سطح اتریش وجود دارند که شما می توانید به تاسیس یک شعبه از برند مورد نظر خود بپردازید. هزینه لازم برای تاسیس این شعبه بسته به نوع برند می باشد. از مزایای تاسیس شعبه و خرید رستوران در اتریش می توان به این اشاره نمود که هر برند برای متقاضی ابتدا دوره آموزشی برگذار می کند و سرمایه گذار در این دوره با مواردی همچون نحوه برخورد با مشتریان، اصول مدیریت شعبه و آموزش فروش، آشنا می شود. صاحبان برند برای سرمایه گذار تبلیغ می کنند و در تمام مراحل در کنار شخص سرمایه گذار خواهند بود.

  • خرید فروشگاه در اتریش

    از دیگر بیزینس های پر سود می توان به خرید فروشگاه در اتریش اشاره نمود. به عنوان مثال فروشگاه هایی که در کنار پمپ بنزین هستند سود بسیاری را در ماه کسب می کنند. افتتاح یک شعبه هایپر مارکت نیز بسیار پر سود می باشد. از دیگر فروشگاه های پر سود در اتریش می توان به شعبه های مختلف برندها اشاره نمود. شما می توانید با خرید فروشگاه در اتریش و افتتاح یک شعبه از برندی معروف، علاوه بر راه اندازی بیزینس به سود مناسبی دست یابید.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق کارآفرینی

تجارت در اتریش از طریق کارآفرینی در اتریش امکان پذیر خواهد بود؛ شخص متقاضی بایستی یک طرح مبتکرانه و نوآورانه در این کشور ارائه نماید و حداقل بایستی 50،000 یورو در این نوع سرمایه گذاری در کشور اتریش سرمایه اولیه تزریق نماید. این نوع سرمایه گذاری در اتریش می تواند منجر به اخذ اقامت شود به شرطی که شخص متقاضی کلیه موارد را رعایت کند. اقامتی که فرد از این روش اخذ می نماید یکی از انواع مختلف طرح قرمز – سفید – قرمز می باشد. لازم به ذکر است که طرح تجاری که ارائه می شود بایستی سازگار با کشور اتریش بوده و خود شخص مدیریت و کنترل اصلی شرکت را در اختیار داشته باشد و بایستی یک پروسه امتیاز بندی را طی کرده و حداقل 50 امتیاز جهت نیل به این مهم اخذ نماید. در جدول زیر به ریز امتیاز بندی این پروسه می پردازیم.

معیار واجد شرایط بودنامتیاز
مدارک تحصیلی و فنی حرفه ایحداکثر امتیاز: 30
مدرک تحصیلی و آموزش های فنی و حرفه ایی و مهارت خاص20
تحصیلات حداقل سه ساله در دانشگاه20
داشتن مدرک کارشناسی/کارشناسی ارشد/دکتری و یا تحصیل/آموزش فنی و حرفه ای در اتریش30
تجربه کاریحداکثر امتیاز: 10
هرسال تجربه کاری2 امتیاز
دانش زبانحداکثر امتیاز: 15
تا سطح A2 زبان آلمانی5
تا سطح B1-B2 زبان آلمانی10
تا سطح B2 زبان انگلیسی10
سطح C1-C2 زبان آلمانی15
امتیازات افزودهحداکثر امتیاز: 30
شواهد سرمایه گذاری حداقل 50000 یورو10
پذیرش کمک های مالی از یک شرکت استارت آپی از کشور اتریش10
سن حداکثر تا 35 سال10
مجموع امتیازات85
حداقل امتیاز مورد نیاز50

جهت اقدام در این نوع سرمایه گذاری در کشور اتریش شخص متقاضی می تواند تقاضای خود را در سفارت اتریش در کشور خود ارائه نموده و مدارک زیر برای شروع کار مورد نیاز است.

پاسپورت معتبر
شناسنامه و یا کارت شناسایی معتبر
عکس پرسنلی که مربوط به شش ماه اخیر باشد
آدرس دقیق فعلی که نشان دهنده اقامت فرد باشد، مانند اجاره نامه منزل یا سند ملکی
مدارک مربوط به بیمه درمانی
تمکن مالی مناسب
مدرک تحصیلی یا گواهی دوره های فنی و حرفه ایی
مدارک اثبات داشتن توانایی خاص مثل گواهی آموزش و سابقه کار
قرارداد با یک شرکت استارت آپی در اتریش
گواهی که اثبات کند حداقل سه سال در یک موسسه آموزش عالی دوره گذرانده اید و گواهی پایان دوره
مدرک تحصیلی
گواهی گذراندن دوره های مهارتی و دانشگاهی در اتریش
مدارک اثبات تجربه کاری
مدرک زبان انگلیسی/آلمانی

به این نکته توجه داشته باشید که گواهی ها و مدارک بایستی یا به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده باشد.

نوع دیگری از سرمایه گذاری در اتریش از طریق کار آفرینی در اتریش وجود دارد که به خود اشتغالی نیز معروف است و از زیر شاخه های اقامت قرمز – سفید – قرمز می باشد. شرایط اخذ اقامت قرمز – سفید – قرمز از طریق خود اشتغالی به ترتیب زیر است.

شغل مورد نظر باید حداقل 100،000 یورو سرمایه وارد اتریش نماید.
شغل مورد نظر یا بایستی مشاغل زیر مجموعه ای ایجاد کند یا اینکه برخی از مشاغل را پوشش دهد.
کسب و کار بایستی در منطقه ای بسیار مهم باشد.
متقاضی می تواند در سفارت اتریش در کشور خود اقدام کند و مدارک زیر جهت ثبت درخواست مورد نیاز است.
پاسپورت معتبر
شناسنامه و یا کارت شناسایی معتبر
عکس پرسنلی که مربوط به شش ماه اخیر باشد.
آدرس دقیق فعلی که نشان دهنده اقامت فرد باشد مانند اجاره نامه منزل یا سند ملکی
مدارک مربوط به بیمه درمانی
تمکن مالی مناسب
طرح تجاری
شواهدی مبنی بر انتقال سرمایه به اتریش
مدارک تحصیلی متناسب به نوع کسب و کار

توجه داشته باشید که گواهی ها و مدارک بایستی به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده باشد.

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی

سرمایه گذاری در اتریش از طریق خود حمایتی اتریش یا ویزای تمکن مالی اتریش در حقیقت سرمایه گذاری نمی باشد و شخص متقاضی هیچ گونه هزینه ای در این خصوص انجام نمی دهد و اگر مبالغی نیز خرج می شود از هزینه های زندگی فرد است. در اقامت خود حمایتی اتریش شخص کافیست به دولت اتریش نشان دهد که در کشور خود، فرد متمولی بوده و فقط قصد اخذ اقامت اتریش را دارد؛ برای اثبات این ادعا فقط لازم است شخص متقاضی به ازای هر یک از اعضای خانواده مبلغ 22،000 یورو در یک بانک در کشور مبدأ و به حساب خود به مدت معینی بگذارد.

علاوه بر این شخص باید قادر به نشان دادن درآمد ماهیانه بین 2،500 تا 3،000 یورو در ماه باشد. لازم به تأکید است که مبلغی که در بانک سپرده می گردد نه بلوکه شده و نه به حساب دولت اتریش می باشد بلکه شخص به حساب خود بایستی این حساب بانکی را داشته باشد. علاوه بر مواردی که ذکر شد داشتن سند های ملکی و تجاری، فیش حقوقی یا گواهی دارا بودن سهام تأثیر به سزایی در مراحل اخذ این اقامت دارد.

تنها موردی که شخص بایستی انجام دهد اجاره یک ملک مسکونی جهت اقامت در اتریش است. تمکن مالی اتریش در ابتدا یک اقامت یک ساله می باشد که این اقامت برای سال بعد نیز به مدت یک سال تمدید می گردد. پس از پایان سال دوم شخص می تواند اقامت سه ساله اتریش را کسب نماید و بعد از پنج سال شخص می تواند تقاضای اقامت دائم اتریش را نماید. لازم به ذکر است موسسه ملک پور در خصوص اخذ اقامت اتریش از طریق خودحمایتی به صورت تخصصی خدمات ارائه می نماید.

خودحمایتی اتریش
سرمایه لازمبه ازای هر یک از اعضای خانواده مبلغ 22،000 یورو
درآمد ماهیانه بین 2،500 تا 3،000 یورو در ماه

بهترین تجارت در اتریش

اگر قصد سرمایه گذاری در اتریش را دارید می بایست تجارتی را انتخاب کنید که کمترین ضرر و بیشترین سود را به همراه داشته باشد. در دنیای امروز در اغلب موارد جهت راه اندازی یک کسب و کار و انتخاب بهترین تجارت در اتریش نیاز به سرمایه زیادی نمی باشد و تنها چیزی که نیاز دارید یک ایده تجاری سودآور و البته اندکی پول نقد می باشد. دقت داشته باشید که قبل از راه اندازی کسب و کاری و انتخاب بهترین تجارت در اتریش باید بدانید که چه نوع کسب و کاری برای راه‌ اندازی مناسب است همچنین فرهنگ و آداب تجارت در اتریش به چه صورت می باشد. ممکن است پس از بررسی ها و توجه به بالا بودن رقابت در اتریش از نظر برخی زمینه های تجاری همچنین متناسب با شرایط، تخصص و سرمایه خود، کسب و کار ارائه خدمات را به فروش محصول ترجیح دهید. در زیر به برخی از بهترین تجارت در اتریش در حوزه های مختلف اشاره شده است.

  • بهترین تجارت در اتریش در بخش کشاورزی

    بیزینس تولید محصولات ارگانیک را می توان به عنوان بهترین تجارت در اتریش در بخش کشاورزی معرفی کرد. فروش و تولید سبزیجات و میوه هایی که عاری از مواد شیمیایی هستند، در صورت انجام صحیح می تواند سودآور باشد. این امر از این واقعیت ناشی می شود که بسیاری از مردم نسبت به خطرات سلامتی در مصرف غذاهایی که عاری از کودهای شیمیایی و آفت کش ها نیستند، آگاهی بیشتری دارند.

    بنابراین، راه اندازی یک تجارت کشاورزی محلی که به شدت از روش های ارگانیک برای کشت سبزیجات، میوه ها و غذاهای لذیذ محلی استفاده می کند. مطمئناً یک کسب و کار موفق خواهید داشت زیرا افراد مختلف از مکان های مختلف فقط برای خرید محصول شما می آیند. با انجام این نوع تجارت، می توانید محصولاتی را بفروشید که به طور رسمی برچسب ارگانیک دارند.

  • بهترین تجارت در اتریش در بخش ساخت و ساز

    اگر کسی هستید که دانش خوبی در زمینه چوب و نجاری دارید، اجازه ندهید این مهارت بدون کاوش در آن از بین برود، زیرا این یک سرمایه گذاری ایده آل برای شما است. در برخی از مناطق روستایی، صاحبان خانه ممکن است مهارت های لازم برای ایجاد سازه های مورد نیاز برای اهداف تجاری یا مسکونی خود را نداشته باشند. بنابراین، راه اندازی یک شرکت ساختمانی کوچک، درآمد طولانی مدت را برای شما به ارمغان می آورد.

  • بهترین تجارت در اتریش در بخش دامداری

    تخم مرغ سرشار از پروتئین است و در اتریش بسیار مورد توجه قرار می گیرد، به ویژه آنهایی که از جوجه هایی که با علف تغذیه می شوند و اکنون در اکثر خواربار فروشی ها و فروشگاه های تخصصی به دنبال آن هستند. ممکن است فکر کنید که برای راه اندازی به فضای زیادی نیاز دارد، اما اینطور نیست. راه اندازی یک کسب و کار مرغداری در اتریش یا هر جای دنیا لزوماً به هکتارهای بزرگ زمین نیاز ندارد.

  • بهترین تجارت در اتریش در بخش املاک

    سرمایه کذاری در املاک همواره جزو سرمایه گذاری هایی است که در طولانی مدت حتما سود بی نظیری برای شما به دنبال خواهد داشت. شما می توانید برای سرمایه گذاری در املاک به خرید و فروش ملک، هتل ها و حتی هاستل ها بپردازید.

  • بهترین تجارت در اتریش در بخش خرید بیزینس

    خرید بیزینس هایی که هم اکنون در حال سودآوری هستند نیز یکی از بهترین تجارت هایی است که می توانید به آن مشغول شوید. از مهمترین این بیزینس ها می توان به خرید رستوران های زنجیره ای، خرید فروشگاه های زنجیره ای و خرید پمپ بنزین اشاره کرد. با خرید این نوع بیزنس ها شما با احتمال بسیار کم ضرر و با احتمال بسیار بالا سود خواهید کرد.

هزینه زندگی در اتریش

در هنگام مهاجرت و زندگی در اتریش می بایست به هزینه زندگی در اتریش نیز توجه ویژه داشته باشید. هزینه زندگی در شهرهای مختلف اتریش متفاوت می باشد. از پایتخت اتریش می توان به یکی از شهرهای ارزان این کشور اشاره نمود، شهر سالزبورگ از شهرهایی است که هزینه زندگی در آن متوسط است و شهرهای گراتس و اینسبروک را می توان جزو شهرهای گران اتریش برای زندگی دانست. هزینه ماهانه زندگی یک فرد مجرد در سالزبورگ بدون در نظر گرفتن هزینه منزل 818.05 یورو می باشد. همین شخص برای زندگی در گراتس و اینسبروک بایستی به ترتیب 911.74 یورو و 905.32 یورو هزینه نماید. این دو شهر به ترتیب 10.92 درصد و 10.48 درصد ارزان تر از لندن هستند در صورتی که سالزبورگ 17.43 درصد ارزانتر از لندن است. هزینه ماهانه یک فرد مجرد در شهر زیبای وین 786.62 یورو است و یک خانواده 4 نفره می بایست 2,762.02 یورو برای زندگی در وین هزینه نمایند. هزینه زندگی در وین 21.18 درصد ارزانتر از لندن است. با سرمایه گذاری در اتریش امکان تحصیل رایگان مانند تحصیل آلمان در این کشور برای فرزندان فراهم می شود.

هزینه ماهانه زندگی یک فرد مجرد در سالزبورگ بدون در نظر گرفتن هزینه منزل818.05 یورو
زندگی در گراتس و اینسبروکبه ترتیب 911.74 یورو و 905.32 یورو
هزینه ماهانه یک فرد مجرد در وین786.62 یورو
هزینه ماهانه یک خانواده 4 نفره2,762.02 یورو 

سرمایه گذاری در اتریش و مزایای آن

سرمایه گذاری و اخذ ویزای اتریش علاوه بر اینکه موجب اخذ اقامت این کشور زیبا می شود دارای مزایای متعدد دیگری به ترتیب زیر نیز می باشد.

اخذ اقامت یک کشور اروپایی که عضو شنگن است.
امنیت بالای سرمایه گذاری
دسترسی به بازار مصرف با عضویت اکثر کشورهای اروپایی
تحصیلات رایگان
امکان دریافت خدمات درمانی رایگان
امکان اخذ وام با نرخ پایین از بانک های این کشور
امکان دریافت پاسپورت اتریش که یکی از پاسپورت های قدرتمند دنیا می باشد.
امکان همراه داشتن همسر و فزندان زیر 18 سال
حمایت های دولت در امر صادرات
برخورداری کشور اتریش از زیرساخت های مناسب و پیشرفته
اعطای تابعیت دوگانه

یکی دیگر از مزایای مهم سرمایه گذاری در اتریش این است که دولت اتریش بسیار دقیق بوده و در امور مهم مانند سرمایه گذاری نظارت دقیقی دارد و از سوی دیگر پرداخت مالیات در این کشور اجباری و عدم پرداخت مالیات تبعات بسیار سنگینی می تواند به دنبال داشته باشد. ادارات دولتی اتریش دقیق و قانون مند بوده و امکان هیچ نوع تقلب یا سوء استفاده ای در این کشور وجود ندارد. برای اثبات این موضوع می توانید به نمودار میزان حاکمیت قانون در کشور اتریش توجه بفرمایید.

برای این که این مهم برای شما عزیزان بهتر درک شود می توانید با نگاهی به جدول زیر به مقایسه این مؤلفه در اتریش و سایر کشور ها بپردازید.

اسم کشورمیزان شاخصاسم کشورمیزان شاخص
سوئیس1.93امارات متحده0.80
نیوزلاند1.92مالزی0.41
اتریش1.81ترکیه0.25-
کانادا1.80چین0.26-
استرالیا1.68ایران0.68-

سرمایه گذاری در اتریش و شاخص های اقتصادی تأثیرگذار

سرمایه گذاری و تجارت در اتریش با در نظر گرفتن شاخص های اقتصادی مهم می تواند مورد مطالعه متقاضیان سرمایه گذاری در یک کشور خارجی قرار بگیرد. دو شاخصه مهم اقتصادی در اتریش در ادامه بررسی شده است.

  • تولید ناخالص داخلی در کشور اتریش

     یکی از موارد مهم تولید ناخالص داخلی در کشور اتریش است؛ تولید ناخالص داخلی به معنای مجموع ارزش کالا و خدماتی است که در یک دوره زمانی مشخص که معمولاً یک ساله محاسبه می شود، به دست مصرف کننده می رسد و در یک کشور تولید می شود. براساس آمار ارائه شده از سال 2014 تا سال 2019 نشانگر این مهم است که این پارامتر در اتریش از رشد پایداری برخوردار است.

  • میزان مالیات شرکت ها

    از دیگر گزینه های مورد بحث در مورد شاخص های اقتصادی تأثیر گذار در موارد سرمایه گذاری در کشور اتریش میزان مالیات شرکت ها در این کشور می باشد. طبق اعلام بانک جهانی و بررسی که این نهاد از سال 2012 تا 2019 در این کشور انجام داده است به آگاهی شما عزیزان در نمودار زیر خواهد رسید.

سرمایه گذاری در اتریش و استانداردهای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در اتریش را اگر از نظر علمی بخواهیم مورد نقد و بررسی قرار دهیم بایستی معیارهای مهمی را بررسی نمود. توجه به استانداردهای سرمایه گذاری می تواند امنیت سرمایه گذاری در یک کشور خارجی را تضمین نماید. در ادامه دو مورد از استانداردهای سرمایه گذاری در کشور اتریش مورد بررسی قرار می گیرد.

  • خطر مصادره اموال در اتریش

     مؤلفه مصادره اموال برای سرمایه گذاران در کشور های خارجی بسیار با اهمیت است. مصادره اموال به این معناست که دولت کشور میزبان امکان سوء استفاده و محروم کردن سرمایه گذاران خارجی را نسبت به سرمایه خود در کشور میزبان داشته باشد و دولت کشور میزبان امکان سلب مالکیت از سرمایه گذاران را داشته باشد. این مؤلفه از عدد یک تا هفت دسته بندی می شود و هرچه رتبه کشورها به عدد یک نزدیک تر باشد از امنیت بالاتری برخوردار است، با توجه به نمودار زیر می توانید در این خصوص در کشور اتریش اطلاعات دقیق تری اخذ نمایید. همان گونه که در نمودار زیر مشخص است کشور اتریش در دسته امن ترین کشور ها برای سرمایه گذاری قرار گرفته است.

  • ثبات سیاسی در اتریش

    از دیگر مؤلفه های مهم و تأثیرگذار در سرمایه گذاری در اتریش توجه به ثبات سیاسی و عدم وجود خشونت در این کشور است. این مؤلفه با توجه به اطلاعات اقتصادی و اقتصاد جهانی در خصوص اعمال قدرت غیر قانونی دولت و استفاده از ابزارهای غیرقانونی، خشونت آمیز و تحریکات سیاسی، خطر سرنگونی دولت را بررسی می کند. طبق گزارش بانک جهانی که این گزینه را از سال 1996 تا 2017 بررسی نموده است میانگین آن برای کشور اتریش 1.17 امتیاز است. در این مؤلفه امتیاز کشورها بین 2.5- تا 2.5 در نظر گرفته می شود و هرچه امتیاز کشوری به 2.5 نزدیک تر باشد آن کشور از ثبات بیشتری برخوردار است. کشور اتریش بر اساس این آمار در رتبه 24 دنیا قرار دارد و جزء کشورهای با ثبات سیاسی بالا محسوب می گردد.