مهاجرت به دانمارک و اخذ اقامت این کشور از 7 روش اصلی کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، افراد موفق و پناهندگی صورت می گیرد. به طور کلی اقامت دانمارک از طریق تحصیل را می توان بهترین و کم ریسک ترین روش مهاجرتی عنوان کرد. چرا که فرصت مطالعاتی فراوانی برای دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف در این کشور ارائه شده و با توجه به نرخ بیکاری پایین دانمارک، فرد می تواند بلافاصله ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کند. با این حال مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در دانمارک و ثبت شرکت نیز به عنوان یکی از پر سود ترین انواع سرمایه گذاری در کشور های اروپایی شناخته می شود. برنامه سرمایه گذاری دانمارک مستقیما منجر به اخذ تابعیت نشده و جهت اقامت دائم دانمارک و اخذ تابعیت فرد باید پس از 9 سال حضور در این کشور و پرداخت مالیات اقدام به دریافت پاسپورت کند.

در ادامه درباره هر یک از روش های مهاجرت دانمارک، هزینه و مدارک لازم توضیحات کاملی ارائه شده است.

جدول محتوا

همه چیز درباره کشور دانمارک برای مهاجرت

 کشور دانمارک در شمال اروپا واقع شده است. این کشور تنها با آلمان دارای مرز خشکی می باشد. همچنین پلی دریایی به نام پل اورسوند، دانمارک را به سوئد متصل می کند. یکی از بهترین شهر های دانمارک، شهر کپنهاگ است که پایتخت این کشور نیز می باشد. جمعیت دانمارک در حدود ۵٫85 میلیون نفر است که ۸٫۵ درصد مردم آن مهاجرانی هستند که بیشتر از کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه به دانمارک آمده اند. با وجود اینکه این کشور از سال ۱۹۷۳ عضو اتحادیه اروپا است اما واحد پولی خود را همچنان حفظ نموده و عضو کشورهای حوزه واحد پولی یورو نمی باشد. واحد پول این کشور کرون دانمارک است. زبان رسمی کشور، زبان دانمارکی است و اکثریت مردم این کشور ( ۸۰٫۴ درصد) مسیحی می باشند.

کشور دانمارک علی رغم داشتن سیستم پادشاهی دارای دولت رفاه‌ بوده و از نظر کم بودن اختلاف درآمد مردم، در رتبه اول جهان قرار دارد. همچنین از نظر درآمد سرانه در رتبه هفتم جهان قرار داشته و در بررسی های سالانه، مردم آن مکرراً به عنوان «شاد‌ترین» مردم جهان اعلام می شوند. این کشور به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان به شمار می آید.

کشور دانمارک دارای آب و هوای چهار فصل بوده که متوسط دمای هوا در زمستان و ماه فوریه که سردترین ماه در این کشور می باشد در حدود صفر درجه سانتی گراد بوده و در تابستان و ماه اگوست که گرمترین ماه در این کشور می باشد دمای هوا در حدود ۱۵٫۷ درجه سانتی گراد متغیر می باشد.

در تقسیمات کشوری، خاک اصلی کشور دانمارک به پنج استان تقسیم شده است. استان های دانمارک عبارتند از هوودستادن، نوردیولند، میدیولند، شیلند، وسیددانمارک. گرینلند و جزایر فارو نیز دو قلمرو برون‌مرزی و خودگردان دانمارک به شمار می آیند.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

تحصیل در دانمارک رایگان و برای کودکان ۷ تا ۱۶ ساله (دوره ابتدایی و سیکل اول متوسطه) اجباری است. تا کلاس هفتم محتوای آموزش برای همه دانش آموزان یکسان است. اما دانش آموزان ممکن است در پایه‌های هشتم تا دهم در دروس ریاضی، انگلیسی، آلمانی فیزیک و شیمی، به کلاس های با سطوح پایه و پیشرفته هدایت شوند. تحصیل در پایه دهم اختیاری است. دانش آموزان می‌توانند پس از گذراندن پایه نهم مدرسه را ترک کنند. پایه دهم با دو هدف آماده‌سازی دانش آموزان برای زندگی خارج از مدرسه و دادن دانش لازم برای تحصیل در دوره‌های بالاتر در نظر گرفته شده‌است.

کشور دانمارک با داشتن دانشگاه های معتبر در رتبه بندی جهانی، سیستم آسان تبادل دانشجو، ارائه بیش از ۶۰۰ دوره تحصیلات عالی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به زبان انگلیسی در زمینه های مختلف و متنوع مانند مهندسی، علوم زیستی، علوم اجتماعی و نظایر آن، سیستم پیشرفته آموزشی و داشتن امنیت بالا، یکی از مقاصد مناسب برای تحصیل دانشجویان بین المللی می باشد.

تحصیل در دانمارک برای اتباع این کشور و شهروندان کشورهای اسکاندویناوی شمال اروپا (کشورهای نروژ، فنلاند، سوئد و ایسلند)، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشور سوئیس رایگان می باشد. برای اتباع سایر کشورها شهریه سالیانه تحصیل در دانمارک از 10,000 الی ۱۶,۰۰۰ یورو بسته به رشته، مقطع و محل تحصیل متغیر می باشد.

افرادی که اقامت دائم دانمارک را دارند.

افرادی که امکان تبدیل شرایط اقامت موقت به دائم آنها مهیا می باشد.

فرزندان والدین غیر اروپایی که والدین آنها اجازه اقامت در دانمارک را کسب کرده باشند.

به طور پیوسته مدت کامل تحصیل از مقطع ابتدایی تا پایان دکترا در کشور دانمارک ۲۰ سال به طول خواهد کشید. طول دوره لیسانس ۳ سال (برای رشته های غیر فنی و رشته هایی که از طریق  تحقیق research انجام می شود) الی ۴٫۵ (چهار سال و نیم برای رشته های فنی)، فوق لیسانس ۲ سال و دکترا ۳ سال می باشد.

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از کشورهای اسکاندیناوی شمال اروپا (حوزه نوردیک به کشورهای دانمارک، نروژ، فنلاند، سوئد و ایسلند اطلاق می شود) جهت تحصیل در کشور دانمارک می بایست نسبت به اخذ اقامت اقدام نمایند. به طور کلی این افراد می بایست قبل از اقدام به اخذ اقامت تحصیلی از کشور دانمارک، در ابتدا از دانشگاه یا محلی که مایل به ادامه تحصیل هستند پذیرش دریافت نمایند. یکی از شروط اخذ پذیرش از این مراکز آموشی علاوه بر داشتن حداقل سطح زبان مورد نیاز برای تحصیل در آن موسسه آموزشی، قبولی در ارزیابی اولیه توانمندی ها و پذیرش مدارک فرد متقاضی جهت ورود و پرداختن شهریه ترم اول تحصیلی می باشد.

به طور کلی تحصیل در هر یک از سه مقطع زیر منجر به اخذ اقامت در دانمارک خواهد شد.

تحصیل دوره های آموزش عالی در دانمارک

دوره های آموزش عالی در کشور دانمارک شامل مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می باشد. هر فرد بالای ۱۸ سال که شرایط اعلام شده توسط وزارت آموزش عالی دانمارک را برای پذیرش در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی داشته باشد، می تواند برای دوره آموزش عالی درخواست اقامت بنماید.

شرایط لازم برای اخذ اقامت تحصیلی دانمارک
ارائه پذیرش قطعی از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی
داشتن حداقل سطح دانش زبان برای تحصیل در دوره تحصیلات عالی
تامین هزینه های زندگی در طول مدت تحصیل. برای هر ماه زندگی در دانمارک باید حداقل 1،000 یورو تمکن مالی داشته باشید.
پرداخت هزینه شهریه ترم اول تحصیل در دانشگاه یا موسسه آموزش عالی (یادآوری می گردد افراد خارج از اتحادیه اروپا که می بایست شهریه پرداخت نمایند، معمولا پس از پرداختن شهریه ترم اول، پذیرش قطعی دانشگاه را اخذ خواهند نمود).

همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضیان تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی می توانند همراه با فرد دانشجو، اقامت دانمارک را دریافت نمایند. در اینصورت متقاضی تحصیل باید نشان دهد که قادر به تامین هزینه های زندگی برای همراهان خود نیز می باشد. مبلغ هزینه های زندگی برای هر یک از همراهان برابر با ماهانه ۶۰۱۵ کرون دانمارک می باشد که دانشجو باید نشان دهد برای ۱۲ ماه در سال (۷۲۱۸۰ کرون دانمارک به ازای هر همراه در سال) قادر به تامین هزینه های زندگی همراهان خود می باشد.

دانشجویان در دوره آموزش عالی به مدت ۲۰ ساعت در هفته حق کار خواهند داشت. برای ماه های ژوئن، ژوییه و اوت، که تعطیلات دانشگاهی است، دانشجویان حق کار تمام وقت را خواهند داشت. همراهان فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه یا موسسات آموزش عالی، بدون اخذ ویزای کار، اجازه کار تمام وقت در دانمارک خواهند داشت.

چنانچه دانشجویان بیش از ساعت تعیین شده برای کار در هفته (۲۰ ساعت) کار نمایند، ممکن است اجازه اقامت آنها فورا لغو شده و یا به آنها اخطار داده شود. در صورت اخطار، به مدت ۲ سال دانشجو نباید اخطار دیگری دریافت نماید در اینصورت اقامت دانشجو و همراهان لغو خواهد گردید.

در طول مدت اقامت، دانشجویان باید به صورت فعالانه مشغول به تحصیل باشند. لذا دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی موظف اند دانشجویانی را که تحصیلات خود را رها می کنند معرفی نمایند. اقامت اینگونه دانشجویان لغو خواهد گردید.

پپس از پایان مدت زمان تحصیل، زمان اقامت دانشجویان به مدت ۶ ماه تمدید خواهد شد تا دانشجویان بتوانند در کشور دانمارک شغلی را برای خود پیدا نمایند. در صورت یافت شغل، فرد دانشجو می بایست درخواست اقامت از طریق کار را ارائه نماید.

تحصیل مقطع دوره متوسطه در دانمارک

افراد جوان غیر دانمارکی می توانند برای تکمیل تحصیلات خود در مقطع متوسطه درخواست اقامت نمایند. حداکثر به مدت ۱۲ ماه برای تکمیل تحصیلات متوسطه، اقامت دانمارک اعطا خواهد شد. فرد متقاضی می بایست به  یکی از زبان های دانمارکی، انگلیسی، آلمانی، سوئدی یا نروژی آشنایی کامل داشته باشد. همچنین متقاضی علاوه بر ارائه مدارکی مبنی بر تهیه / اجاره محل اقامت، می بایست حساب بانکی با موجودی حساب به مبلغ کافی را ارائه کند که نشان دهد توان تامین هزینه های زندگی را در طول سال خواهد داشت. مبلغ هزینه زندگی در دانمارک برابر با ۶،۰۱۵ کرون دانمارک در ماه می باشد لذا چنانچه طول مدت تحصیل ۱۲ ماه باشد متقاضی باید نشان دهد که توانایی تامین هزینه زندگی به مبلغ ۷۲،۱۸۰ کرون دانمارک را دارا می باشد. افراد با سن زیر ۱۸ سال می بایست فردی را به عنوان قیم در طول تکمیل تحصیلات دوره متوسطه معرفی نمایند. همچنین متقاضیان، اجازه کار در دانمارک را نخواهند داشت و به افراد خانواده هم اجازه اقامت تحت عنوان همراه داده نخواهد شد.

تحصیل در مدارس عالی مردمی دانمارک

جهت تحصیل در مدارس عالی مردمی و دوره های پیش دانشگاهی حداکثر به مدت ۱۸ ماه، اقامت دانمارک به صورت پیوسته یا غیر پیوسته اعطا خواهد شد. فرد متقاضی می بایست به یکی از زبان های دانمارکی، انگلیسی، آلمانی، سوئدی و یا نروژی آشنایی کامل داشته باشد. همچنین متقاضی علاوه بر پرداخت شهریه دوره، می بایست اسنادی را ارائه کند که توان تامین هزینه های زندگی در طول اقامت را خواهد داشت. متقاضیان اجازه کار در دانمارک را نخواهند داشت و به افراد خانواده هم اجازه اقامت تحت عنوان همراه داده نخواهد شد.

مهاجرت با بورسیه تحصیلی به دانمارک

امکان استفاده از کمک هزینه های مالی و بورس تحصیلی در دانمارک برای دانشجویان غیر دانمارکی وجود دارد. طرح های مختلفی به  همین منظور تعریف شده و مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد که شامل موارد زیر است.

بورسیه طرح NORDPLUS

این طرح مخصوص اتباع کشورهای حوزه اسکاندیناوی (نوردیک) و حوزه بالتیک می باشد. شهروندان این کشورها می توانند در سایر کشورهای حوزه نوردیک نسبت به تکمیل تحصیلات عالیه خود اقدام نمایند.

بورسیه طرح ERASMUS

این طرح به دانشجویان تبعه کشورهای حوزه اقتصادی اروپا و کشور سوئیس این امکان را می دهد تا بخشی از تحصیلات عالی را خارج از کشور خود، در دانشگاه ها و موسسات عالیه کشور دانمارک ادامه دهند. طول این مدت تحصیل بین سه ماه و حداکثر۱۲ ماه خواهد بود. طرح Erasmus Mundus تنها به بعضی از رشته های خاص در مقطع کارشناسی ارشد تعلق می گیرد. این بورسیه علاوه بر دانشجویان اروپایی مشمول دانشجویان غیر اروپایی نیز می شود.

بورسیه طرح فولبرایت

این طرح مخصوص دانشجویان کشور آمریکا است که مایلند تحصیلات عالی خود را در کشور دانمارک سپری کنند.

بورسیه دولتی تحت موافقتنامه های فرهنگی

این بورسیه به دانشجویان علاقمند به تحصیل در زمینه های مرتبط با فرهنگ و زبان دانمارکی اعطا می شود. بورسیه دوره های بلند مدت تنها به دانشجویان کشورهای چین، مصر، اسراییل، کره جنوبی، ژاپن و روسیه جهت تحصیل در رشته های مرتبط با فرهنگ و معماری دانمارک و محیط زیست تعلق می گیرد. جهت تحصیل زبان دانمارکی علاوه بر کشورهای یاد شده به ۳۴ کشور دیگر اروپایی نیز بورس تحصیلی کوتاه مدت (تابستانه) نیز تعلق می گیرد.

بورس دولتی دانشجویان غیر اروپایی

در هر سال تعداد محدودی بورس دولتی توسط موسسات آموزش عالی دانمارک به دانشجویان غیر اروپایی که واجد شرایط باشند واگذار می شود.

افراد واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی دانشجویان غیر اروپاییافراد غیر واجد شرایط دریافت بورسیه دولتی دانشجویان غیر اروپایی
متقاضی می بایست شهروند کشوری غیر از کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس باشد.در انتظار اخذ پذیرش از موسسه آموزش عالی هنری باشد.
متقاضی می بایست در یکی از مقاطع تحصیلات عالی تمام وقت دانمارک ثبت نام کرده باشد.حق قانونی برای استفاده از حقوق شهروندی دانمارک داشته باشد.
متقاضی می بایست به اندازه طول مدت تحصیل، اقامت کشور دانمارک را کسب کرده باشد.بعنوان فردی با والدین غیر دانمارکی، زمان اخذ پذیرش به استناد ماده ۹ قانون اتباع خارجی در دانمارک اقامت دائم دریافت کرده باشد.
دانشجویی که برابر قوانین دانمارک محق به استفاده از کمک هزینه های مالی دولتی است.

در برخی از موارد بورسیه تحصیلی دانمارک تنها در برگیرنده تمام یا بخشی از هزینه های شهریه دانشگاه می باشد. در برخی موارد دیگر بورسیه تحصیلی علاوه بر هزینه های شهریه، هزینه های زندگی را هم پوشش می دهد. تعیین اینکه فرد از کدامیک از این مزایا می تواند استفاده کند با واحد پذیرش دانشگاه یا موسسه آموزش عالی است.

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و خارج از کشورهای اسکاندیناوی شمال اروپا (حوزه نوردیک) جهت کار در دانمارک می بایست نسبت به اخذ اقامت و ویزای کار اقدام نمایند. در صورت اخذ ویزای کار، به همراهان فرد (اعضای خانواده) اجازه اقامت داده می شود. اخذ ویزای کار دانمارک در درجه اول به داشتن توانمندی های لازم در فرد متقاضی بستگی دارد. روش ها و طرح های مختلفی برای جدب نیروی کار تعریف شده است که در ذیل به آنها اشاره می شود. پیش تر کشور دانمارک برنامه ای تحت عنوان گرین کارت دانمارک داشت، که به صورت یک سیستم امتیازبندی بود. در صورتی که شما در این سیستم امتیاز لازم را کسب می کردید، می توانید اقامت دانمارک را کسب نمایید. اما در حال حاضر گرین کارت دانمارک ملغی شده است و دیگر نمی توان از این طریق اقدام کرد.

شما برای کار و اخذ ویزای کار دانمارک باید بتوانید از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد کار (Job Offer) دریافت کنید. سمت شغلی مورد نظر باید ابتدا در دانمارک و اتحادیه اروپا آگهی شده باشد و شخصی برای تصدی آن یافت نشده باشد، در این صورت کارفرما می تواند به شما دعوت نامه دهد. مشخص است که دریافت پیشنهاد کار برای شخصی که خارج از اتحادیه اروپا است به سادگی قابل انجام نخواهد بود، بنابراین افرادی که شرایط مناسبی برای تحصیل در دانمارک دارند، معمولاً از طریق ویزای تحصیلی وارد می شوند و پس از پایان تحصیلات خود به کار در کشور دانمارک یا سایر کشورهای اروپایی می پردازند.

توجه به نرخ بیکاری برای افرادی متقاضی کار در یک کشور خارجی بسیار مهم می باشد. شما در نمودار زیر نیز می توانید روند تغییرات این نرخ را در سال های اخیر مشاهده نمایید:

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مطابق گزارش بانک جهانی، کشور دانمارک یکی از بهترین کشور های اروپایی جهت سرمایه گذاری و شروع یک کسب و کار می باشد. همچنین مطابق همین گزارش کشور دانمارک در رتبه سوم از مجموع ۱۸۹ کشور جهان جهت شروع کسب و کار و سرمایه گذاری شناخته شده است. نرخ مالیات بر شرکت ها در این کشور ۲۲% می باشد. وجود زیر ساخت های لازم، نیروی متخصص و تحصیل کرده، آشنایی گسترده مردم به زبان انگلیسی (بیش از ۸۰ درصد مردم دانمارک به زبان انگلیسی تسلط دارند)، قوانین پیشرفته و به روز و منطبق با استانداردهای اروپا برای کسب و کار، سیستم حمل و نقل کارآمد، وجود بهترین و بزرگترین شرکت های حمل و نقل دریایی جهان در دانمارک، سهولت تجارت الکترونیک به نحوی که حتی ثبت الکترونیک شرکت نیز به راحتی و در عرض مدت زمان کوتاه امکانپذیر می باشد، برگزاری جلسات هیات مدیره و صورت جلسات مربوطه به صورت الکترونیکی و بدون ضرورت حضور در دانمارک، وجود نمایندگی و دفاتر اصلی برخی از بزرگترین شرکت های دنیا در دانمارک، نرخ بسیار پایین فساد اداری به نحوی که کشور دانمارک در صدر رتبه بندی کشورهای جهان از لحاظ کمترین فساد اداری و بالاترین شفافیت اقتصادی قرار دارد، کیفیت بالای زندگی و امنیت سرمایه گذاری، وجود ساعات منعطف کار برای شرکت ها در این کشور به نحوی که می توانند نیروی کار را برای ۳۶۵ روز در سال و ۲۴ ساعت در روز و بدون محدودیت در سقف اضافه کار جذب کرده و محدودیتی برای شروع کسب و کار شرکت ها در این خصوص وجود ندارد، عدم پرداخت جریمه و عدم وجود قوانین دست و پاگیر در هنگام تعدیل و یا اخراج نیروی کار برای شرکت ها، امکان جذب آزمایشی نیروی کار به مدت سه ماه و … سبب شده است که سرمایه گذاری در دانمارک یکی از بهترین کشورهای جهان برای شروع کسب و کار باشد.

به طور کلی ثبت شرکت در دانمارک از دو طریق ثبت آنلاین و ثبت کاغذی امکانپذیر است. شرکت های ثبت شده در دانمارک می بایست نسبت به انتخاب حسابرس و ارائه گزارشات سالیانه عملکرد مالی اقدام نمایند. تحت شرایط زیر الزامی برای انتخاب حسابرس و ارائه گزارشات حسابرسی شده نخواهد بود.

مبلغ ترازنامه معادل ۴،۰۰۰،۰۰۰ کرون دانمارک
مبلغ گردش خالص مالی معادل ۸،۰۰۰،۰۰۰ کرون دانمارک
به کارگیری متوسط تعداد ۱۲ نفر تمام وقت در طول سال مالی

توجه داشته باشید که شما از طریق ثبت شرکت به تنهایی نمی توانید اقامت دانمارک را کسب نمایید. شما باید یک بیزنس پلن یا طرح تجاری قوی به دولت دانمارک ارائه دهید و اثبات نمایید که می تواند تاثیر مثبتی در اشتغال شهروندان دانمارک و اقتصاد این کشور داشته باشید. بنابراین آشنایی با بازار کسب و کار در کشور دانمارک بسیار مهم می باشد.

به طور کلی در کشور دانمارک می توان نسبت به ثبت انواع شرکت های زیر اقدام نمود.

شرکت SE – شرکت سهامی عام

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این شرکت ۱۲۰،۰۰۰ یورو است. قوانین اتحادیه اروپا در تاسیس این شرکت می بایست رعایت گردد. اگر آدرس رسمی این شرکت در دانمارک باشد، می بایست در سازمان کسب و کار دانمارک به ثبت برسد. محل و ملیت این شرکت می تواند از دانمارک به دیگر کشورهای اروپا منتقل گردد.

شرکت EEIG – گروه منافع اقتصادی اروپایی

افراد و یا شرکت هایی از کشورهای مختلف اروپا  به منظور راه اندازی کسب و کاری در اتحادیه اروپا دور هم جمع شده و با هم شرکتی را تاسیس می کنند. در صورتی که نشانی رسمی این شرکت در دانمارک باشد می بایست این شرکت در دانمارک ثبت شود. ثبت اینگونه شرکت ها در دانمارک بدون نیاز به سرمایه اولیه امکانپذیر است. در این شرکت ها نیازی به تهیه حساب های مالی جداگانه نیست چرا که هر عضو مطابق با قوانین کشور خود و به نسبت سهم خود از شراکت، مالیات مربوطه را خواهد پرداخت.

شرکت IVS – شرکت مسئولیت محدود

در سال ۲۰۱۴، IVS به عنوان طرحی جدیدی از شرکت های با مسئولیت محدود معرفی شده است. حداقل سرمایه لازم برای ثبت اینگونه شرکت ها یک کرون دانمارک می باشد. این شرکت ها بیشتر با هدف شروع یک کسب و کار کوچک در دانمارک و داشتن محدودیت در تامین سرمایه اولیه مورد نیاز ثبت می گردند. در صورتی که امکان تامین سرمایه جهت شروع کسب و کار نباشد معمولا سرمایه عملیاتی توسط اخذ وام تامین خواهد شد.

شرکت JV – مشارکت شخصیت های حقوقی JOINT VENTURE

معمولا شرکت هایی (شخصیت های حقوقی) با ملیت مختلف جهت انجام فعالیت های مشخصی در دانمارک نسبت به ایجاد مشارکت و ثبت شرکت اقدام می نمایند. اینگونه شرکت ها مشارکت خود را در قالب شکلی از شرکتهای A/S و یا ApS ثبت می نمایند.

شرکت سهامی خاص

شرایط شرکت های A/S و ApS در فوق مشخص شده است.

پروانه کسب و کار – PERSONAL BUSINESS ENTITY

برای کسب و کارهای کوچک که عمدتا توسط یک فرد مدیریت می شود می توان نسبت به اخذ پروانه کسب و کار در دانمارک اقدام نمود. در این روش به حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت نیازی نمی باشد. در صورت نیاز به شراکت افراد دیگر، اینکار از طریق سایر روش های ثبت شرکت از قبیل مسئولیت محدود و یا JV نیز عملی خواهد بود. در هر صورت جهت انجام کسب و کار از قبیل امور املاک، خرید و فروش، صنعت، ساخت و ساز و … همه شرکا (یا تنها مالک) باید در اداره کسب و کار محلی ثبت نام کنند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه دانمارک یک کشور با پتانسیل های خوب برای سرمایه گذاری است اما باید متذکر شد که برای اتباع ایرانی مسیرهای سرمایه گذاری که منجر به دریافت اقامت در این کشور می شود معمولا پیچیده و پر ریسک است. لذا متقاضی به طور معمول به صورت مستقیم روش سرمایه گذاری را برای رسیدن به اقامت در این کشور انتخاب نمی کند و پس از ورود به دانمارک و کسب اقامت آن از طرق روش های دیگر در این کشور سرمایه گذاری می کند.

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

در رابطه با اخذ اقامت و تابعیت در کشورها از دو سیستم خاک و خون پیروی می شود. کشور های پیرو سیستم خاک، به کودکانی که در خاک آن ها متولد شود تابعیت آن کشور ها را اعطا می کنند. در سیستم خون تابعیت بر اساس تابعیت والدین اعطا می شود به این معنا که کودک متولد شده، فارغ از محل تولد، تابعیت والدین خود را کسب خواهد کرد. حال در بسیاری از کشورها تفاوتی بین مادر و پدر وجود ندارد و در صورتی که هر یک از والدین تابعیت آن کشور را داشته باشند به کودک نیز تابعیت می دهند. اعطای تابعیت از طریق تولد در دانمارک پیرو سیستم خون می باشد بدین معنی که باید حتما کودک از یک پدر یا مادر دانمارکی متولد شود تا بتواند تابعیت دانمارک را از طریق تولد کسب نماید.

اقامت دانمارک از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین روش های اخذ تابعیت دانمارک از طریق ازدواج با یک شخص دانمارکی و یا شخص مقیم کشور دانمارک است. اما باید توجه داشته باشید که امروزه به دلیل سوء استفاده هایی که از این طریق انجام شده است قوانین بسیار سختگیرانه ای در این باب وضع شده است. لذا در حال حاضر تنها افرادی می توانند مهاجرت به دانمارک را از طریق اخذ ویزای ازدواج پیش بگیرند که قصد واقعی این امر را ثابت نمایند.

از جمله قوانینی که امروزه از بروز هر گونه سوء استفاده از طریق ویزای ازدواج جلوگیری می نماید اعطای پاسپورت به همسر خارجی پس از گذراندن چند سال زندگی مشترک در آن کشور است. در کشور دانمارک نیز این قوانین سخت گیرانه وجود دارد و شما در صورت تمایل به ازدواج با یک شهروند دانمارکی باید اثبات نمایید که ازدواج شما از روی علاقه و تفاهم است و هدف شما یک ازدواج صوری برای کسب اقامت دانمارک نیست. در صورتی که حقیقی بودن ازدواج ثابت شود به زوج خارجی اقامت موقت دانمارک اعطا می شود و پس از گذشت 2 سال از ازدواج و زندگی در دانمارک شخص می تواند برای اخذ تابعیت دانمارک درخواست دهد.

باید اثبات نمایید که ازدواج شما از روی علاقه و تفاهم است
باید اثبات نمایید که هدف شما یک ازدواج صوری برای کسب اقامت دانمارک نیست.
پس از گذشت 2 سال از ازدواج و زندگی در دانمارک شخص می تواند برای اخذ تابعیت دانمارک درخواست دهد.

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی را در خصوص پناهندگی ارائه نمی نماید و این روش را تایید نمی نماید. خطرات جانی، مالی و روحی فراوانی در کمین پناهندگان است و بسیاری از آن ها نیز برای پناهندگی به دروغ متوسل می شوند. بنابراین توصیه می کنیم یکی از روش هایی را که پیش تر ذکر شد برای مهاجرت به دانمارک انتخاب نمایید.

هر فرد خارجی (غیر تبعه) ساکن در کشور دانمارک، صرفنظر از اینکه قانونی یا غیر قانونی در دانمارک حضور داشته باشد، حق درخواست پناهندگی در دانمارک را دارا می باشد. مطابق با بند یک از بخش ۷ کنوانسیون حقوق بشر، پناهنده کسی است که به دلایل نژادی، مذهبی، ملیتی و قومیتی، عضویت در گروه های خاص و یا داشتن عقاید سیاسی خاص، در خارج از کشور خود حضور داشته و بیم آن دارد که با مراجعه به کشور خود، شکنجه یا مجازات شده و یا با رفتار غیر انسانی روبرو شود. همچنین مطابق با بند دو از بخش ۷ کنوانسیون، پناهنده حداقل به مدت یک سال و حداکثر به مدت سه سال جهت رسیدگی به وضعیت پناهندگی خود، اجازه اقامت موقت در کشوری که درخواست پناهندگی خود را ارائه نموده است، دارا می باشد. باید توجه داشت که در طول مدت زمان رسیدگی به وضعیت پناهندگی، فرد پناهنده اجازه آوردن اعضای خانواده خود را ندارد مگر در موارد خاصی که طول مدت زمان رسیدگی به وضعیت پناهندگی بیش از سه سال گردد که پس از ۳ سال پناهنده می تواند درخواست حضور همراه را داشته باشد.

چنانچه پرونده متقاضی پناهندگی مورد تایید قرار گیرد، اداره مهاجرت دانمارک فرد پناهنده را جهت اسکان به یکی از شهرداری های مناطق معرفی خواهد کرد. اما اگر درخواست پناهندگی متقاضی توسط اداره مهاجرت مردود اعلام شود به طور پیش فرض پرونده متقاضی به هیات تجدید نظر ارجاع داده می شود.

در برخی از موارد، درخواست پناهندگی از اساس مورد قبول واقع نمی شود و فاقد شرایط لازم پناهندگی است. در این چنین شرایطی اداره مهاجرت دانمارک موضوع را به شورای مهاجرت کشور دانمارک اطلاع داده و پس از تایید آنها بدون ارجاع پرونده متقاضی به هیات تجدید نظر، پرونده متقاضی پناهندگی به طور کامل غیر قابل رسیدگی تشخیص داده شده و امکان تجدید نظر نخواهد داشت.

معمولا متقاضی پناهندگی در مراکز اقامت پناهندگان که برای همین منظور تعیین شده است اسکان داده می شود. اما در شرایطی متقاضی پناهندگی می تواند خارج از کمپ های پناهندگی زندگی کند. اگر پناهنده قادر به تامین مالی محل زندگی خود باشد امکان زندگی خارج از مراکز تعیین شده پناهندگی قابل بررسی خواهد بود.

مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران به دانمارک

یکی از انواع مهاجرت به دانمارک، مهاجرت هنرمندان و افراد فوق موفق در زمینه های مختلف است. امکان مهاجرت به دانمارک برای هنرمندان و افرادی که دارای موفقیت های چشمگیری در حوزه های ورزشی در موارد مختلف هستند، با دارا بودن پیشنهاد کاری امکان پذیر است.

مهاجرت هنرمندان به دانمارک

این افراد می توانند به راحتی برای اخذ مجوز کار و اقامت دانمارک اقدامات لازم را انجام دهند. متقاضیانی که قصد دارند از این طریق مهاجرت کنند باید توانایی منحصر به فردی داشته باشند. از شرایط مهاجرت به دانمارک برای هنرمندان، این است که هنرمندان باید مدرکی دال بر اثبات داشتن مهارت خاص خود را ارائه دهند.

مهاجرت ورزشی به دانمارک

همان طور که گفتیم روش های مختلفی برای مهاجرت به دانمارک وجود دارد، یکی از روش های خاص مهاجرت به این کشور، مهاجرت ورزشکاران می باشد. ورزشکاران معروف و ورزشکارانی که در تیم های لیگ برتر فعالیت دارند، می توانند از این روش برای مهاجرت به دانمارک استفاده کنند. از شرایط لازم برای مهاجرت ورزشی این است که متقاضیان باید رتبه های برتری در زمینه ورزشی خود داشته باشند و ورزش به عنوان حرفه اصلی آن ها باشد و از این مسیر کسب درآمد داشته باشند.

مهاجرت پزشک به دانمارک

در مسیرهای مهاجرتی که برای متقاضیان فراهم شده است، مهاجرت به دانمارک برای پزشکان یکی از برترین روش های ممکن برای متقاضیان واجد شرایط می باشد. پزشکانی که در کشوری غیر از دانمارک هستند و قصد دارند به این کشور مهاجرت کاری داشته باشند، باید بدانند که برای واجد شرایط بودن مهاجرت به این کشور و وضعیت اشتغال، شرایط صدور مجوز کار در دانمارک و اقامت آن ها به تابعیت متقاضی وابسته است. متقاضیان برای دریافت آموزش پزشکی در دانمارک که به عنوان یک موقعیت شغلی در این کشور در نظر گرفته می شود، نیاز به استخدام دارند. برای انجام تمرین در دانمارک، مدرک پزشکی شما باید توسط سازمان ایمنی بیمار دانمارک تایید شود. از شرایط لازم مهاجرت پزشکان دارا بودن مدرک پزشکی، داشتن مهارت های زبان، وضعیت مهاجرت و بیمه است.

اجازه اقامتی که برای دریافت مجوز اعطا می شود به شما اجازه می دهد در دانمارک بمانید اما به شما حق کار نمی دهد.
این، مجوز موجود به شما اجازه خواهد داد بین 90 تا 180 روز در منطقه شینگن بمانید.
پزشکانی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند باید در ابتدا زبان این کشور را یاد بگیرند
پزشکانی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند باید در ابتدا زبان این کشور را یاد بگیرند
متقاضیان در آزمون ورودی پزشکی در دانمارک شرکت کنند.
متقاضیان باید آدرس ثابتی از محل زندگی خود را ارائه دهند.
متقاضیان باید سنی بالای 18 سال داشته باشند.

مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک

مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک از دو طریق تحصیلی و کاری امکان پذیر می باشد. در صورتی که مسیر تحصیلی جهت مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک انتخاب شود، می بایست از یک دانشگاه جهت ادامه تحصیل پذیرش دریافت نمایند و در صورتی که مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک، مسیر کاری انتخاب شود در ابتدای امر می بایست به معادل سازی مدارک پرداخته شود. متقاضی در هنگام معادل سازی مدارک دندانپزشکی خود می تواند با خود همراه داشته باشد. فرزندان زیر 18 سال متقاضی اجازه تحصیل رایگان و همسر متقاضی اجازه کار تمام وقت دارند. در هنگام مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک در مرحله معادل سازی، متقاضی اجازه کار نخواهد داشت البته در شرایطی متقاضی در صورتی که پیشنهاد کاری معتبر و مناسبی داشته باشد، می تواند مشغول به کار شود. نکته حائز اهمیت عدم نیاز به ارائه مدرک زبان دانمارکی می باشد. متقاضی می تواند پس از ورود به کشور دانمارک در کلاس های زبان دانمارکی در این کشور شرکت کند. طول دوره این دوره ها 3 سال می باشد.

مهاجرت پرستار به دانمارک

پرستاران از گروه های خاصی هستند که شرایط ویژه ای برای مهاجرت به دانمارک دارند. در اغلب کشور ها برای اخذ اقامت کاری باید پیشنهاد کار داشته باشید، این در حالی است که یک پرستار ایرانی برای کار در خارج از کشور باید مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کند؛ بنابراین برای پرستاران امکان ندارد که بتوانند مستقیما پیشنهاد کار و اقامت کاری بگیرند. اغلب کشور ها برای معادل سازی به پرستاران ویزا نمی دهند، اما دانمارک از معدود کشورهایی است که برای این گروه خاص شرایط ویژه ای در نظر گرفته است. با توجه به نیاز این کشور به نیروی کار پرستار، شرایط اعطای ویزا به این گروه از افراد تسهیل شده است. پرستاران می توانند برای گذراندن دوره زبان دانمارکی و معادل سازی مدرک تحصیلی خود ویزای کار پرستاری در دانمارک را کسب کنند و پس از یادگیری زبان دانمارکی با قبولی در آزمون معادل سازی می توانند در این کشور مشغول به کار شوند.

هزینه مهاجرت به دانمارک

همانطور که می دانید راه های مختلفی برای مهاجرت به دانمارک وجود دارد که هر کدام از این راه ها هزینه های متفاوتی را برای متقاضی خواهند داشت. به عنوان مثال شخصی که قصد مهاجرت تحصیلی داشته باشد علاوه بر هزینه زندگی در دانمارک، باید هزینه تحصیلی نیز بپردازد. همچنین شخصی که قصد سرمایه گذاری در این کشور را دارد با توجه به نوع سرمایه گذاری باید هزینه های لازم را داشته باشد. متقاضیان باید علاوه بر هزینه های مهاجرت، هزینه های زندگی در این کشور را نبز در نظر بگیرند. در ادامه به شرح برخی از هزینه های مهاجرت به این کشور خواهیم پرداخت.

هزینه زندگی مهاجرین در دانمارک

هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 3,838 دلار بدون اجاره و هزینه های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره 1,068 دلار می باشد. خلاصه ای هزینه های زندگی در دانمارک:

مواردهزینه ها به دلار
غذا، رستوران ارزان قیمت20.26
غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده101.29
کاپوچینو5.43
شیر معمولی 1 لیتر1.69
نان تازه2.83
1 کیلو گرم برنج2.27
تخم مرغ 12 عدد4.16
1 کیلو گرم پنیر11.58
1 کیلو گرم گوشت گاو15.24
1 کیلوگرم سیب2.91
1 کیلو گرم پرتقال3.01
بطری 1.5 لیتری آب1.29
بلیط حمل و نقل محلی3.47
یک لیتر بنزین2.14
هزینه برق، آب و غیره202.34
1 دقیقه. تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی0.13
ورزش و اوقات فراغت36.50
لباس و کفش102.02
اجاره آپارتمان1,104
قیمت هر متر مربع برای خرید5,413
​​حقوق ماهانه در دانمارک3,486

هزینه تحصیل در دانمارک

سالانه دانشجویان زیادی بالغ بر 18,000 دانشجو از سراسر دنیا، به دلیل برنامه های تحصیلی پیشرفته، مزیت شهریه و تمرکز بالای دانشگاه ها بر تحقیق، تصمیم به تحصیل در دانمارک می گیرند که یکی از مهمترین مواردی که می بایست به آن توجه داشته باشند، هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک می باشد. در زیر، به هزینه های شهریه رشته‌ های محبوب، دانشگاه های برتر دانمارک و هزینه هایی که می توانید انتظار پرداخت کلی را داشته باشید، خواهیم پرداخت.

دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند به تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بپردازند، البته این نکته قابل ذکر است که چند مورد استثنا وجود دارد. به طور کلی دانشجویانی که دارای شرایط زیر هستند، از پرداخت شهریه معاف می شوند و می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند.

دانشجویانی که والدین آن ها شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است و برای کار به دانمارک مهاجرت کرده اند.

دانشجویانی که مجوز اقامت دارند. این اقامت می تواند دائم یا موقت بوده و قابل ارتقا به اقامت دائم باشد.

دانشجویانی که از کشوری غیر از اتحادیه اروپا هستند باید بین 6،000 تا 16،000 یورو در سال شهریه بپردازند، همچنین مبلغ 35،000 یورو در سال برای برنامه های تخصصی تر در نظر گرفته شده است.

این نکته قابل ذکر است که دانشگاه های خصوصی دانمارک برای همه دانشجویان از سراسر دنیا شهریه دریافت می کنند که مبالغ بالایی نیز هستند. در دانمارک این امکان برای متقاضیان وجود دارد که در هر موضوع و مقطعی مانند مهندسی، کشاورزی، طراحی، زبان و غیره به تحصیل بپردازند. رشته هایی از قبیل مدیریت، اقتصاد و تجارت از رشته های تحصیلی محبوب در این کشور هستند. در ادامه برخی از برنامه های مورد استقبال و محبوب دانشجویان بین اللملی و شهریه آن ها را آورده ایم.

رشته تحصیلیمتوسط شهریه سالانه
مدیریت بازرگانی10,000 یورو
اقتصادکارشناسی: 6 هزار تا 8،500 یوروکارشناسی ارشد: 10،000 یورو تا 17،400 یورو
بیوتکنولوژی12,000 یورو تا 20,000 یورو
هتلداری و گردشگریکارشناسی: 4،000 یوروکارشناسی ارشد: 7،000 یورو
علوم سیاسی9,000 یورو

هزینه سرمایه گذاری در دانمارک

در دانمارک کسب‌ و کارهای نوپا تشویق می شوند زیرا تاجران، معامله با مقامات محلی را بسیار آسان می بینند. دانمارک یکی از سریع ترین و ساده ترین روش های راه اندازی کسب و کار را در جهان ارائه می دهد. راه اندازی کسب و کار در دانمارک فرآیندی آسان است که در کمتر از یک روز انجام می شود. در مورد هزینه های راه اندازی کسب و کار در دانمارک، جنبه های خاصی مانند حداقل سرمایه سهام و هزینه ثبت باید در نظر گرفته شود. چندین روش مختلف برای سرمایه گذاری در دانمارک وجود دارد. چند نمونه از این سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری به روش کارآفرینی در دانمارک، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، خرید ملک و غیره هستند که هر کدام به روش خاص خود و با هزینه متفاوت انجام می شوند. هزینه های راه اندازی شرکت به نوع شرکتی که تصمیم به راه اندازی آن دارید بستگی دارد که این هزینه ها شامل دو نوع مختلف است: هزینه ثبت نام و حداقل سرمایه.

اگر یک شرکت نامحدود یا یک مالکیت انحصاری در دانمارک (IVS) راه اندازی می کنید، نیاز به هیچ پولی به عنوان سرمایه و پرداخت هزینه ثبت ندارید. در زیر مهمترین هزینه ها را با توجه به نوع شرکت لیست می کنیم:

1 کرون: حداقل سرمایه لازم برای شرکت محدود کارآفرین یا سرمایه سهام برای IVS

40,000 کرون: حداقل سرمایه سهام برای ApS که به عنوان شرکت سهامی خاص نیز شناخته می شود.

400,000 کرون: حداقل سرمایه سهام برای A/S یا شرکت سهامی عام.

670 کرون: هزینه ثبت شرکت، تقریباً در همه موارد قابل اعمال است.

همچنین برای خرید ملک در دانمارک و سرمایه گذاری از این طریق، مبلغ مورد نیاز برای خرید هر متر مربع بین 16،500 کرون تا 50،000 کرون است. متقاضی با توجه به سرمایه خود می تواند به خرید ملک در این کشور بپردازد.

مزایا و معایب مهاجرت به دانمارک

دانمارک کشوری متنوع است که از جنوب با آلمان همسایه و از شمال با امواج نوسان شمال و دریاهای بالتیک احاطه شده است. نسیم تند دریا به کپنهاگ جذابیتی برای گردشگران و ساکنان می بخشد. اگر قصد مهاجرت به دانمارک را دارید، در معرض یک شوک فرهنگی هستید. در زیر بخشی از مزایا و معایب زندگی در دانمارک پس از مهاجرت آورده شده است.

مزایا مهاجرت به دانمارک

موقعیت مکانی

یکی از مهم ترین مزایای زندگی در دانمارک، موقعیت مکانی آن می باشد. موقعیت مکانی دانمارک به شکلی است که به راحتی می توانید به کشورهای همسایه سفر کنید. همچنین می توانید از طبیعت بکر و آب و هوای آن عالی استفاده نمایید.

حمل و نقل عمومی مناسب

دانمارک کشور کوچکی است، اما دولت آن سرمایه گذاری زیادی برای حفظ بخش حمل و نقل عمومی قوی خود انجام می دهد. در دانمارک، تمام سکونتگاه های اصلی از طریق سیستم قطار خود به هم متصل هستند. شما می توانید از مرز آلمان تا کپنهاگ بدون نیاز به تعویض قطار بروید. در سفرهای کوتاه ‌تری، قطارها می توانند از خودرو یا هواپیما کارآمدتر باشند. دانمارک همچنین دارای تعداد قابل توجهی خطوط مترو به ویژه در اطراف شهرهای بزرگ مانند کپنهاگ است. متروی کپنهاگ هر روز به بیش از 450,000 مسافر خدمات رسانی می کند.

دوچرخه در همه جا

مردم کپنهاگ ممکن است به اندازه هلندی ها دوچرخه نداشته باشند، اما زیرساخت زیادی برای دوچرخه دارند. بیش از 220 مایل از کپنهاگ را مسیر دوچرخه سواری تشکیل می دهد. این خطوط دارای حاشیه بتنی برای محافظت از دوچرخه سواران در برابر سایر وسایل نقلیه در جاده هستند. کپنهاگ جدا از مسیرهای دوچرخه سواری خود، در مسیرهای دوچرخه برای فضاهای سبز، از جمله پارک ها و در امتداد برخی از کانال ها، سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر کپنهاگ شهرهای دیگری مانند آرهوس و اودنسه از کپنهاگ پیروی کرده اند و اکنون در حال ساخت مسیرهای دوچرخه سواری خود هستند.

تعادل کار و زندگی

مردم دانمارک، زمانی بالغ بر 37.5 ساعت در هفته را به کار مشغول هستند. اگرچه این تقریباً شبیه به یک هفته کاری آمریکایی است، اما وقتی در طول یک سال به آن فکر می کنید، متوجه می شوید که چقدر زمان بیشتری برای علایق خود دارید. یک فرد دانمارکی به طور متوسط ​​130 ساعت کمتر از یک آمریکایی معمولی کار می کند. علاوه بر این دانمارک در صورت داشتن فرزند جدید، مرخصی مادر و پدر را ارائه می دهد. همچنین کارفرمایان موظف هستند که هر سال به کارکنان خود پنج هفته مرخصی با حقوق بدهند.

مراقبت های بهداشتی ارزان، سریع و آسان

مراقبت های بهداشتی دانمارک یکی از مواردی است که زبانزد سایر کشورهای اروپایی و جهان می باشد. در دانمارک نه تنها برخی از نوآورانه ترین روش ها را در سراسر جهان دارند بلکه آن ها را با نرخ بسیار مقرون به صرفه ای به ساکنان خود ارائه می دهند. دولت دانمارک سیستم مراقبت های بهداشتی خود را از طریق مالیات از چک حقوق شما تامین می کند.

مراقبت از کودکان مقرون به صرفه

خوشبختانه، دولت دانمارک به مراقبت از کودکان یارانه پرداخت می کند تا والدین مجبور نباشند بین پرداخت حقوق و مراقبت خوب از فرزندان خود یکی را انتخاب کنند. مراکزی برای نگهداری کودکان در دانمارک وجود دارد. این مراکز نگهداری از کودکان نه تنها مکانی عالی برای والدین شاغل هستند، بلکه به اجتماعی شدن کودکان قبل از ورود به مدرسه کمک می کنند. اغلب مهدکودک ها آموزش های پایه از جمله دروس به زبان دانمارکی را نیز ارائه می دهند.

ایمنی

شاید کمی عجیب به نظر برسد که بگوییم جرایم تصادفی در دانمارک اتفاق نمی افتد، اما آمار آن را تایید می کند. دانمارک از همه لحاظ میزان جرم و جنایت کمتری دارد. امنیت در این کشور بسیار بالا است و با خیال راحت می توانید به دانمارک سفر کنید.

برابری برای همه

دانمارک برای ایجاد یک جامعه برابر تلاش می کند. این کشور نه تنها در زمینه توانمندسازی زنان، حقوق مدنی و معلولیت، بلکه برای طبقه کارگر نیز در میان رهبران قرار دارد. تاکید دانمارک بر طبقه کارگر به ایجاد جامعه ای کمک کرده است که در آن هیچ کس عقب نماند و همه این شانس را داشته باشند که به فرزندان خود زندگی بهتری بدهند. یکی از دلایلی که دولت دانمارک خدمات زیادی را به شهروندان خود ارائه می دهد ایجاد احساس برابری در بین ساکنان خود است. مهدکودک کم هزینه، نرخ بالای تشکیل اتحادیه و رایگان در محل دسترسی به مراقبت های بهداشتی، همگی به کارگران کم درآمد کمک می کنند تا بتوانند شرایط خود را بهبود بخشند.

بخشی از اتحادیه اروپا

یکی از بهترین جنبه های زندگی در دانمارک این است که بخشی از اتحادیه اروپا (EU) می باشد. اتحادیه اروپا مزایای بسیاری را به کشورهای عضو خود ارائه می دهد. جدای از معاهده شنگن که امکان سفر آسان را فراهم می کند، عضویت در اتحادیه اروپا محیط امن تری را نیز به کشورها می دهد.

شادترین کشور

بنا به همه این دلایل، دانمارک به طور مداوم در میان شادترین کشورهای جهان بر اساس فوربس رتبه بندی شده است. مردم دانمارک بسیار دوستانه هستند و اگر بخواهید به شما کمک خواهند کرد. به طور کلی، مردم دانمارک حتی مایل به کمک به غریبه ها هستند. کشوری پر از چنین مردم شادی به شما کمک می کند تا سطح شادی خود را نیز بالا ببرید.

معایب مهاجرت به دانمارک

یادگیری زبان دانمارکی

شاید سخت ترین قسمت مهاجرت به دانمارک یادگیری زبان دانمارکی باشد. برای انگلیسی زبانان، یادگیری دانمارکی به آسانی آلمانی یا فرانسوی است. این زبان ها معمولاً به عنوان زبان های سطح 1 برای انگلیسی زبانان دسته بندی می شوند، زیرا آن ها ریشه های مشابهی دارند. اگرچه برخی از افراد ممکن است زبان دانمارکی را به سرعت یاد بگیرند، اما ممکن است برای دیگران زمان ببرد. هنگام مهاجرت به دانمارک باید زبان دانمارکی را یاد بگیرید زیرا بخش بزرگی از مردم انگلیسی صحبت نمی کنند. در مناطقی مانند کپنهاگ می توانید با زبان انگلیسی کنار بیایید، اما زمانی که شهرهای بزرگ را ترک می کنید، مهارت انگلیسی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

زمستان های تاریک و بارانی

اگر در سیاتل یا در امتداد آلاسکا پانهندل زندگی کنید، متوجه می شوید که زمستان در دانمارک چگونه است. سرد، مرطوب و تاریک بهترین راه برای توصیف زمستان در دانمارک است. میانگین دمای کپنهاگ در ژانویه حدود 32 درجه فارنهایت با میانگین بارندگی 1.47 اینچ در ماه است. سرما و باران با هم ترکیب می شوند تا زمستانی دلگیر را رقم بزنند. به طور متوسط، کپنهاگ هر سال بیش از 170 روز باران را تجربه می کند.

هزینه زندگی گران است

دانمارک مکان ارزانی برای زندگی نیست. در واقع، این کشور اخیراً به عنوان پنجمین مکان گران قیمت برای زندگی در کل جهان رتبه بندی شده است.

قوانین اخذ اقامت دائم و تابعیت دانمارک

از طریق هر یک از روش های ذکر شده می توان تابعیت و پاسپورت دانمارک را کسب نمود. برای اخذ تابعیت دانمارک شما باید تعداد سال های مشخصی را کشور دانمارک زندگی کرده باشید و در زمان درخواست اقامت دائم دانمارک را داشته باشید. بنابراین ابتدا باید اقامت دائم دانمارک را کسب نمود و سپس برای اخذ تابعیت درخواست داد. در اکثر مواقع در صورتی که شما به مدت 9 سال متوالی در دانمارک زندگی کرده باشید می توانید برای تابعیت درخواست دهید. مدت زمان مورد نیاز برای کسب تابعیت در صورتی که شخص با یک شهروند دانمارکی ازدواج کند یا پیش از رسیدن به سن قانونی در دانمارک زندگی کند و در این کشور به مدرسه برود کوتاه تر خواهد بود. در صورتی که سابقه زندان داشته باشید یا بدهی عمومی پرداخت نشده دارید که سررسید آن فرا رسیده، نمی توانید برای درخواست تابعیت اقدام کنید. باید اثبات کنید که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود را دارید و در یک سال گذشته هیچ کمک هزینه ای از دولت دریافت نکرده اید. معمولاً دانمارک اجازه تابعیت دوگانه را نمی دهد مگر در مواقع خاصی مانند ازدواج با یک دانمارکی یا متولد شدن با دوتابعیت. بنابراین افرادی که از این شرایط برخوردار نیستند باید تابعیت قبلی خود را باطل نمایند.

دسته بندی شده در: